רוח מעבר לאוורגליידס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוח מעבר לאוורגליידס
Wind Across the Everglades
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ניקולס ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סטיוארט שולברג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט באד שולברג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ורג' קלוץ
שחקנים ראשיים כריסטופר פלאמר
ברל אייבס
כריסטופר פלאמר
חנה עדן
מוזיקה פול סוטל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'וזף ברון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בספטמבר 1958
משך הקרנה 93 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוח מעבר לאוורגליידסאנגלית: Wind Across the Everglades) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1958 בצבעי טכניקולור בבימויו של ניקולאס ריי עם כריסטופר פלאמר וברל אייבס בתפקידים הראשיים.

ריי פוטר בסוף הצילומים ואת הסרט השלים באד שולברג שגם כתב את התסריט. זה סרטו השני של פלאמר לאחר זרקורי במה והסרט הראשון שלו בתפקיד ראשי. זאת גם הופעת הבכורה של פיטר פאלק שמשחק כאן תפקיד קטן של אחד מחבורת ציידים פראיים פורעי חוק.

בסרט גם משתתפת השחקנית הישראלית - אמריקאית, חנה עדן.

הסרט עוסק במאבק על שמירת טבע בנוף הפראי של הפארק הלאומי אוורגליידס, שם צולם הסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולט מרדוק (כריסטופר פלאמר) הוא מורה חובב טבע המגיע למיאמי בתחילת המאה ה-20 כדי לשמש שם כמורה. ידוע לו על הרג המוני של עופות באוורגליידס כדי שנוצותיהן יקשטו את כובעי הנשים. בירידה מהרכבת הוא תולש נוצות מכובע של אחת הנשים. הוא נעצר ונאסר עליו להיות מורה. במקום זה פונה אליו אהרון נתנזון (ג'ורג' וולקובק) חובב טבע ומציע לו מגורים בביתו ותפקיד של שומר טבע בפארק אוורגליידס.

וולט נפגש עם נעמי (חנה עדן) בתו של אהרון ומתפתחת ביניהם ידידות. היא מזהירה אותו שלא יסתכן במאבק עם הציידים הלא חוקיים באזור. וולט חותר בסירתו ומדביק מודעות על העצים האוסרים צייד. הוא נתקל בחבורתו של קוטונמאוס (ברל אייבס), אנשים פראיים ופורעי חוק שעוסקים בהרג המוני ואסור של עופות מכל הסוגים ומוכרים את סחורתם בהסתר במיאמי בהעלמת עין מראש העיר ומהשריף המקומי.

במועדון במיאמי המנוהל על ידי גב' ברדפורד (ג'יפסי לי רוז) מפגיש אותו אחד מאנשי קומונמאוס עם בן שבט בם "בילי זרוע אחת" שעליו לקחת אותו בסירה ולהעלים אותו. במקום זה הוא מתיידד עם עם וולט. אנשי קומטונאוס תוקפים אותם ותופסים אותו והוא נשפט להיקשר לעץ הארסי מנצ'יניל (אנ') ולמות בייסורים. וולט מנסה לשווא להצילו אך גם הוא מורעל מהעץ וברגע האחרון הוא ניצל על ידי אשתו של בילי ומובל לטיפול אצל אהרון שם מטפלת בו במסירות נעמי.

למרות האזהרות הוא יוצא שוב לקוטונמאוס. הפעם הוא מתקבל יפה, אוכל, שותה ומשתכר. הוא יוצא עם קוטונמאוס למצוא דרך למיאמי דרך הנהר ובדרך מוכש קוטונמאוס על ידי נחש מים ארסי ומת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]