שיחה:עמוד ראשי/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

עריכת העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

בסוף האופציה הזאת הועלמה לחלוטין כי לא הוחלט דבר לגביה. זה לא טוב... טרול רפאים 22:46, 4 מרץ 2005 (UTC)

למה לא הוחלט? הוחלט שלא שמים קישורים כי מלבד עמנואל אף אחד לא רצה בזה. אני תומך בדעתו של דוד שי ומתנגד לקישורים לעריכת העמוד הראשי. כל הותיקים יודעים למצוא אותם ולא צריך להזמין משחיתים. בכל אופן, היה לפחות חודש לעלות את הנושא לדיון והתקיימה הצבעה במשך יותר משבוע. אני לא חושב שיש לפתוח דיונים מחדש. אם בכל זאת אתה רוצה לדון על שינויו של העמוד הראשי, אתה מוזמן להמתין חודשיים כפי שנקבע בהצבעה הראשונה שקבעה את כללי הדיון ולעלות הנושא מחדש. גילגמש שיחה 22:55, 4 מרץ 2005 (UTC)
אמרתם שלא יהיה בעמוד הראשי, אבל שיהיה פה. בסוף אין בשום מקום! ואיפה עכשיו אני אמצא למשל איך עורכים את המאמר המומלץ או הידעת?! אפילו אני לא יכול למצוא אותם בשלוף. וגם לא היתה על זה הצבעה! eman 00:21, 5 מרץ 2005 (UTC)
נכון, אמרנו שיהיה פה. חשבתי שרועי שם את זה. אם הוא לא שם, אז הוא צריך לשים. אני אפנה אליו. מה גם, חלק מהתבניות נמצאות בעמוד הראשי עצמו. גילגמש שיחה 00:24, 5 מרץ 2005 (UTC)
זה הכי גרוע, שיש חוסר אחידות, ואז לא מוצאים את הידים והרגלים. או שיהיה מהעמוד הראשי קישור גם לויקיפדיה: היום בהיסטוריה, וגם לדפים שיובילו לעריכה של תבניות החודש העברי והאקטואליה (שבכל אחד מהם יהיה הסבר לגבי התבניות האלה, כפי שיש ב"היום בהיסטוריה", "הידעת" והמאמר המומלץ"), ו/או שנחזיר את דף ויקיפדיה: עריכת העמוד הראשי שיסביר את החשיבות והזהירות בעריכת התכנים של העמוד הראשי, ויוביל באופן מסודר לכל החלקים המשתנים. eman 00:32, 5 מרץ 2005 (UTC)
עמנואל - אתה? לך לא אמורה להיות שום בעיה. אתה לוחץ על עריכה, ולמטה יש לך את רשימת התבניות המופיעות בדף. לכל מפעיל לא אמורה להיות בעיה לערוך כל תבנית תוך דקה. בנוגע לשאר המשתמשים, הם במילא לא יכולים לעשות הרבה עם דפים נעולים. מה שכן, אכן הוסכם שיהיה קישור מתאים מדף השיחה, שאותו, כמו שאתה רואה, הוספתי בן רגע, בלי סימני קריאה ובלי עצבים. רועי שיחה 00:29, 5 מרץ 2005 (UTC)
זה נותן לערוך רק את התבנית של היום, שזה גם פחות חשוב, ופחות רצוי שישונה. אבל אין דרך להגיע בקלות לדפים החשובים באמת, שמרכזים את כל התבניות האלה. ואותה טעות עשיתם בויקיפדיה: עריכת העמוד הראשי. יש שם גישה לתבניות המתחלפות במקום למאגרי התבניות, ויש עירבוב בין התכנים המשתנים שכל הויקיפדים צריכים להיות מעורבים בבחירתם לתבניות העיצוב שאותם באמת אין לא למשתמש פשוט, וגם לא לרובנו שום סיבה לערוך על דעת עצמו. eman 00:37, 5 מרץ 2005 (UTC)
לא הבנתי איזה תבניות אתה רוצה. גילגמש שיחה 00:40, 5 מרץ 2005 (UTC)
הדף ויקיפדיה: עריכת העמוד הראשי לא עודכן במשך השנה האחרונה, אתה יכול לעדכן אותו במקום לצעוק. טרול רפאים 00:40, 5 מרץ 2005 (UTC)


הנה, הבעיה סודרה. עכשיו הדף ויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי מכיל גם קישורים לתבניות עיצוב, גם תבניות מתחלפות, וגם קישורים לדפי מאגרים (עוד לא מצאתי את זה של המומלצים, אבל זה פרט שיסודר). מצטרף להערתו של טרול רפאים. רועי שיחה 00:47, 5 מרץ 2005 (UTC)

והנה גם אני שיניתי אותו לפי משנתי, שאומרת שבסופו של דבר עבר כל אחד מהתוכן הקורא צריך להיות מובל לדף ראשי אחד עבור כל סוג תוכן משתנה, ואז מובן לכל משתמש לאיפה הוא צריך להגיע אם הוא רוצה להיות מעורב בתוכן של התוכן המשתנה הזה. eman 01:30, 5 מרץ 2005 (UTC)
בסדר גמור. אני חושב שהמצב הנוכחי, הוא המצב האופטימלי. גילגמש שיחה 01:32, 5 מרץ 2005 (UTC)
המצב הנוכחי מקובל עלי. אני חושב שאפשר כבר להכריז על העמוד הראשי כגמור, ולציין את היום בויקיפדיה:ציוני דרך. רועי שיחה 01:40, 5 מרץ 2005 (UTC)

הגנה מוחלטת?[עריכת קוד מקור]

ברצוני לפעול כמו בויקיפדיה האנגלית, ולהגן על כל העמוד הראשי עד כמה שאפשר, כלומר: להגן על כמה שיותר תמונות ותבניות. בפועל, הכוונה היא להגן על התמונות של האייקונים ועל כל התבניות שאינן מתחלפות על בסיס יומי (כל התבניות למעט היום בהיסטוריה, הידעת?, והמאמר המומלץ).

את התמונות של האייקונים בצד ושל הפורטלים אף אחד לא צריך לערוך, כך שאין בהגנה עליהן נזק. זה רק יכול למנוע מחנוכה להחדיר לנו תמונות נוספות לעמוד הראשי.

לגבי התבניות, גם פה רצוי להגן כמה שיותר, כדי למנוע מחנוכה גישה אליהן. עם חלק מהתבניות אין בעיה (מפתח הפורטלים, קהילה, מיזמים נוספים), מכיוון שלא סביר שמישהו ירצה לערוך אותן, בטח שלא בלי דיון מוקדם. הבעיה היא עם התבניות שסביר להניח שיהיה צורך לעדכן הרבה (חדשות ואקטואליה, אירועים בלוח העברי).

אני מתחיל להגן על התמונות, כיוון שאיני צופה שתהיה לכך התנגדות, אך אני מחכה לשמוע דעות נוספות לפני שאני עובר לתבניות. רועי שיחה 23:14, 4 מרץ 2005 (UTC)

אני תומך גילגמש שיחה 23:32, 4 מרץ 2005 (UTC)
יש בעיה עם הסיפור הזה, אין כרגע גישה לדפים הללו בכלל. בעיה זו לא משמעותית עם התמונות, אבל היא כן משמעותית עם התבניות. נגיד כי למשתמש אנונימי יש הערה על תבנית הידעת של היום, איפה הוא יכתוב אותה? אם כאן, אז מחר היא כבר לא תהיה רלוונטית... טרול רפאים 23:39, 4 מרץ 2005 (UTC)
את ההידעת כולם יכולים לערוך במילא, כי אי אפשר להגן על זה (לך תגן אתה על 365 תבניות...). הבעיה היא עם תבניות אחרות, כמו אקטואליה. אני לא חושב שיש בעיה להגן על הקהילה למשל, כי אין סיכוי שמישהו ירצה לערוך את זה בלי דיון, אבל אני לא יודע מה לעשות עם כאלה שכן מתעדכנים - לאפשר לכולם לערוך או ללכת על הצד הבטוח, ולהגן? רועי שיחה 00:03, 5 מרץ 2005 (UTC)
אינני רואה בעיה משמעותית עם ההגנה עצמה, אבל צריך לדעת איפה לכתוב את ההערות לגבי התבניות הללו. טרול רפאים 00:06, 5 מרץ 2005 (UTC)
הבנתי אותך. אני חושב שכל הוותיקים יודעים היכן נמצא ויקיפדיה:הידעת? (וגם אם לא, יש קישור ישר אחרי ההידעת עצמה, בעמוד הראשי..), ואנחנו במילא לא מעוניינים בזה שמשתמשים חדשים יערכו דברים שקשורים לעמוד הראשי. אני לא רואה דווקא בזה את הבעיה. רועי שיחה 00:08, 5 מרץ 2005 (UTC)
לא לכולם יש, למשל לאקטואליה אין. טרול רפאים 00:12, 5 מרץ 2005 (UTC)
טרול, אני לא עוקב אחריך. מה אתה בעצם רוצה? שיהיה מהעמוד הראשי קישור לויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי? לא קיבלת על זה תשובה בסעיף הקודם? רועי שיחה 00:18, 5 מרץ 2005 (UTC)

לאור הדיון הזה והדיון בסעיף שלמעלה, אני מתחיל להגן על תבניות העיצוב (לא התוכן). כלומר - תיבת הקהילה, האינדקס, המיזמים הנוספים וברוכים הבאים. רועי שיחה 00:53, 5 מרץ 2005 (UTC)

אוף, כבר אמרתי את זה מאה פעם...[עריכת קוד מקור]

למה אין פורטל אומנות בעמוד הראשי?! זנחתם תחום שכולל איזה 30% מהידע האנושי. Lazylemon 09:03, 5 מרץ 2005 (UTC)

אכן צריך פורטל:אמנות בעמוד הראשי, אבל קודם כל צריך להקים את הפורטל. Lazylemon, הכדור אצלך. דוד שי 09:17, 5 מרץ 2005 (UTC)
גם חסרים קולנוע, משפטים ופסיכולוגיה. מלך הג'ונגל 20:11, 5 מרץ 2005 (UTC)
בבקשה - תבנה אותם ונוסיף. גילגמש שיחה 20:14, 5 מרץ 2005 (UTC)
מישהו יכול להוסיף את פורטל:אמנות? בברכה, מלך הג'ונגל 18:44, 7 מרץ 2005 (UTC)
כיוון שפורטל:אמנות הוקם על-ידי, איש לא ייעלב אם אומר שעדיין נחוצה השקעה בפיתוחו קודם שיהיה ראוי להיכנס לעמוד הראשי. נחוץ מישהו שיאמץ פורטל זה אל לבו ויפתח אותו. דוד שי 19:16, 7 מרץ 2005 (UTC)
זה המצב כמעט בכל הפורטלים. לצערי, אין לנו מספיק ויקיפדים לאמץ את כל הפורטלים. גילגמש שיחה 19:22, 7 מרץ 2005 (UTC)

עיצוב יפה[עריכת קוד מקור]

עיצבתם יפה את העמוד הראשי של וויקפדיה

למען האמת,[עריכת קוד מקור]

אהבתי יותר את העיצוב הקודם, עם המאמר המומלץ במרכז. (מדי יום אני מרפרש את העמוד כדי לקרוא את המאמר המומלץ החדש)

הצעה לסידור תיבת הפורטלים[עריכת קוד מקור]

ראשית, כל הכבוד על העמוד החדש ותודה לכל מי שהכין אותו.

יש לי הצעה לגבי אזור הפורטלים. היא נובעת משתי בעיות שקיימות כרגע לדעתי:

  1. חסרים כמה פורטלים. כבר העירו למעלה שחסר פורטל אמנות, ולי חסר מאוד פורטל יהדות. בויקיפדיה העברית אי אפשר להתייחס ליהדות סתם כתת-סעיף של דת. וכמובן גם לא כתת-סעיף של ישראל. היהדות, הזרמים ביהדות, המושגים ביהדות, ארון הספרים היהודי וכו' וכו' ראויים לפורטל משלהם, עם הפניה מהעמוד הראשי.
  2. כרגע אין שום סדר בטבלת הפורטלים, ואפילו יש בסוף שורה חצי ריקה.

אני מציע לסדר כך שבכל שורה יהיה קשר כלשהו, כך:

  • שורה 1: מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה
  • שורה 2: רפואה, כלכלה, גיאוגרפיה, מדעי החלל
  • שורה 3: מדעי החברה, סוציולוגיה, היסטוריה, מדע המדינה
  • שורה 4: ישראל, יהדות, דת, (עוד משהו שמתאים)
  • שורה 5: אמנות, מוסיקה, ספרות, ספורט

(כמובן ששתי הנקודות שהעליתי אינן תלויות אחת בשנייה.) נתנאל 19:47, 5 מרץ 2005 (UTC)

בקשר ליהדות, אני מצטער, הייתה הצבעה. הוחלט שאין כפילות.
לגבי פורטלים נוספים שלא מהווים כפילות ואינם - אתה יותר ממוזמן להוסיפם.
לגבי הסידור - אני לא חושב שיש בעיה עם זה. גילגמש שיחה 19:49, 5 מרץ 2005 (UTC)
האם תוכל בבקשה להפנות אותי למקום שבו נערכה הצבעה והוחלט שפורטל היהדות הוא מיותר? בפרלמנט הוחלט רק שאין צורך לשים פורטלים כפולים, אבל הטענה שלי היא שפורטל היהדות אינו מהווה כפילות, ויהדות אינה תת-נושא של דת (לפחות באותה מידה שהיסטוריה איננה תת-נושא של מדעי החברה). נתנאל 20:06, 5 מרץ 2005 (UTC)
יהדות היא דת וקיים פורטל הדת. זאת הכפילות. אם תטען שהיהדות איננה דת, אז אפשר לדון על זה. אני בספק אם תצליח להוכיח שיהדות איננה דת. היסטוריה לא מהווה כפילות עם מדעי החברה כי בד"כ משייכים אותה למדעי הרוח. אם קיים פורטל מדעי הרוח, אין לי בעיה להוריד את פורטל ההיסטוריה. גילגמש שיחה 20:09, 5 מרץ 2005 (UTC)
יהדות היא דת, אבל מבחינת מספר ערכיה ומבחינת העניין שמגלה בה הקורא דובר העברית, ראוי שתופיע בעמוד הראשי. נדמה לי שנימוק זה גובר על הנימוק הפורמלי של הכפילות. 20:16, 5 מרץ 2005 (UTC)
אני מתנגד - הייתה הצבעה, לכולם הייתה הזכות להצביע בהתאם לדעתם. הייתה אופציה להצביע עבור חלק מהפורטלים. כמעט אף אחד לא רצה בזה. ההצבעה הסתיימה. זהו דיון מיותר. אם רוצים, אפשר לעלות את הנושא מחדש אחרי חודשיים כפי שנקבע. גילגמש שיחה 20:18, 5 מרץ 2005 (UTC)
גילגמש - תתגמש. כשעושים הצבעה על משהו כללי באויר זה דבר אחד, אבל כשרואים מה המשמעות של זה בשטח זה דבר אחר. ובכלל, אין פה מקום לגישה של "היתה הצבעה, וזהו". נראה אם יש עוד אנשים שחושבים שהמקרה הזה הוא יוצא מן הכלל, ואם זה לא משתמש בודד שזה מפריע לו נעשה הצבעה על המקרה הפרטי הזה. eman 20:24, 5 מרץ 2005 (UTC)
בבקשה - הצבעה חוזרת עוד חודשיים. אני מתנגד בחריפות לקיומה של הצבעה חוזרת. ההחלטות התקבלו ויש לעמוד אחריהן. לא יתכן שהתקנות והחוקים ישונו רק כי מישהו חפץ בכך. גילגמש שיחה 20:27, 5 מרץ 2005 (UTC)
אני מסכים עם גילגמש, לא ניתן לכופף את הכללים סתם. זאת החלטה עקרונית ולכן עליך לגייס 75% מהמצביעים בשביל לאפשר אותה בכלל. טרול רפאים 20:34, 5 מרץ 2005 (UTC)
לא נסחף רק 65% ;-) גילגמש שיחה

פיצול[עריכת קוד מקור]

אני גם חושב שיש צורך לשים פורטל יהדות, וחייבים שכמות הפורטלים תהייה סימטרית. פורטל הספרות נראה ממש תקוע בלי קשר וצורה. ולעניין הכפילות. האם פורטל מדעי החברה אינו כולל בתוכו גם סוציולוגיה, מדע המדינה וכלכלה??? בכל מקרה, חייבת להיות אחידות עידן ד 20:32, 5 מרץ 2005 (UTC)

לגילגמש, יש לא מעט שיטענו שיהדות איננה רק דת, אלא הינה לאום (עם יהודי גם אם איננו דתי) או מוצא אתני (בדומה לערביות ששונה מאיסלמיות). ויש אף שירחיבו אותה לתפיסה פילוסופית על החיים, ולכן השמתה כסעיף של דת מצמצם קצת את ההגדרה שלה. --אפי ב. 20:33, 5 מרץ 2005 (UTC)
זה נכון, אך המשמעות העיקרית של המילה "יהדות" היא בהקשר הדתי. אני רואה את עצמי יהודי, אך עדיין, אינני מאמין בדת היהודית. בקשר לכפילות מסוימת בין סוציולוגיה ושאר מדעי החברה שציינת לבין הפורטל הראשי של מדעי החברה, אכן יש לתקן את המעוות להוריד את הפורטלים האלה. גילגמש שיחה 20:37, 5 מרץ 2005 (UTC)
ודאי ש"יהדות" זכאית לפורטל בעמוד הראשי בויקיפדיה עברית, המיועדת, מן הסתם, לקוראי עברית.
ובלי שום קשר, מה יקרה לדוגמא כשיתווסף פורטל "אמנות"? האם אז נוריד את פורטלי הספרות והמוסיקה? --Noon 20:43, 5 מרץ 2005 (UTC)
אני חייב לציין שיש טעם בטיעון הזה שלך. אולי באמת אפשר לשקול את הענין מחדש, אבל בלי הצבעה כי אני מתנגד בחריפות להצבעות חוזרות על נושאים שנדונו והתקבלה החלטה בענינם. אז אתם אומרים בעצם שבגלל היחס המיוחד של קוראי העברית יש להשאיר את הפורטל הזה? גילגמש שיחה 20:46, 5 מרץ 2005 (UTC)
כן, בוודאי, ללא ספק. 20:50, 5 מרץ 2005 (UTC)
אני חושב שאפשר לראות במקרה זה משהו יוצא מהכלל מבלי לקיים הצבעות חוזרות או לראות בכך משום נסיגה מהכללים שנקבעו. אני אוסיף את זה. בעצם צריך לבקש מערען שיכין אייקון. אני לא יודע לעשות את זה. אפנה אליו. גילגמש שיחה 20:51, 5 מרץ 2005 (UTC)
אין צורך להטריח את ערן, כבר הוספתי את פורטל יהדות. דוד שי 21:33, 5 מרץ 2005 (UTC)
גם אני תומך ביצירת פורטל נפרד ליהדות. אם חסרים פורטלים אפשר להוסיף פורטל צבא ואמצעי לחימה, ואפשר גם פורטל שמתייחס לתרבות מודרנית כמו קולנוע, טלוויזיה וקומיקס. MathKnight 20:58, 5 מרץ 2005 (UTC)
קודם צריך לבנות את הפורטלים האלה, ואחר כך נשקול את הוספתם. אני בספק אם יש מספיק חומר לפורטל "צבא" יש בקושי כמה עשרות מאמרים, רובם קצרמרים. גילגמש שיחה 21:00, 5 מרץ 2005 (UTC)
אבל אצלך האייקון לא מוביל לפורטל. איך עושים כך שבלחיצה על האייקון הקורא יעבור לפורטל? גילגמש שיחה 21:35, 5 מרץ 2005 (UTC)
ערן עשה קסמים אחדים, לקח לי קצת זמן למצוא אותם. העניין סודר. דוד שי 21:43, 5 מרץ 2005 (UTC)

סידור האייקונים של הפורטלים[עריכת קוד מקור]

לפי מה מסדרים את האייקונים של הפורטלים?

  1. אם לפי א"ב, יש להעלות את "יהדות" למעלה.
  2. אם לפי חשיבות: אני מציע להעלות את "מתמטיקה" ו"יהדות" במקום "כימיה" ו"רפואה".

אגב, האייקונים והעיצוב החדש מאוד יפים. MathKnight 21:50, 5 מרץ 2005 (UTC)

איני יודע מה החוקיות בסידור. ערן עשה את הרשימה, כדאי לשאול אותו. כעקרון אפשר לשנות את הסידור. זאת לא בעיה. גילגמש שיחה 21:52, 5 מרץ 2005 (UTC)
כדאי לסדר כך שיהיה קשר הגיוני בין הפורטלים: מדעי החברה, כלכלה, סוציולוגיה ומדע המדינה בשורה אחת, כל פורטלי המדעים המדויקים בשורה אחת, וכדומה. דוד שי 22:11, 5 מרץ 2005 (UTC)
כן, כמובן שיש טעם בהצעה זו. גילגמש שיחה 22:12, 5 מרץ 2005 (UTC)
כן, יש טעם בהצעה זו. אבל כרגע אין זה הסדר הנוכחי. כמו כן, לטעמי הפורטלים על ישראל, מתמטיקה ויהדות צריכים להיות ממוקמים בראש ולא בתחתית. MathKnight 22:52, 5 מרץ 2005 (UTC)
אתה רוצה לסדר את זה? אני אוריד את ההגנה מהתבנית אם תרצה. גילגמש שיחה 22:54, 5 מרץ 2005 (UTC)
לטעמי, עדיף ליצור בצד גרסה ואחר כך להעלות אותה. טרול רפאים 22:56, 5 מרץ 2005 (UTC)
גם אפשר. הענין הוא שזהו עסק מסובך מעט. אני לא רוצה לערוך את זה, ערן הכניס לשם מלא טבלאות ואת כל התוספות הערניות הרגילות. אני לא מוצא שם את הרגליים והידיים. גילגמש שיחה 22:58, 5 מרץ 2005 (UTC)
הצעה טובה. אני אכין את השינוי המוצע שלי בדף השיחה של התבנית - שיחת תבנית:מפתח פורטלים ואם זה מקובל על כולם, אחד המפעילים יעדכן אותה לתבנית עצמה. MathKnight 23:06, 5 מרץ 2005 (UTC)
ההצעה נמצאת בדף שיחת תבנית:מפתח פורטלים. מחכה לתגובתכם. MathKnight 18:42, 6 מרץ 2005 (UTC)

אייקון ספרות[עריכת קוד מקור]

לדעתי אייקון הספרות לא נראה טוב. אולי כדאי לשים תמונה של עגנון במקום זה שש"ז 21:57, 5 מרץ 2005 (UTC)

למה עגנון ולא הוגו? צריך להיות אייקון נייטרלי. אני לא רואה בעיה באייקון זה. גילגמש שיחה 21:59, 5 מרץ 2005 (UTC)
כי את הפרצוף של הוגו אף אחד לא מכיר. נ.ב נהניתי מההוספה לדף המשתמש שלך שש"ז 16:56, 6 מרץ 2005 (UTC)
תודה. אני עדיין מתנגד לעגנון. אם נשים אותו, נצהיר בכך שהוא הסופר הטוב בעולם. אני נגד הצהרות אלו. גילגמש שיחה 16:58, 6 מרץ 2005 (UTC)
אפשר לשים את התמונה הזו http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Nsrw1914.jpg שש"ז 21:52, 7 מרץ 2005 (UTC)
זאת דווקא הצעה טובה. גילגמש שיחה
היא בעייתית, הספרים הם באנגלית... טרול רפאים 22:16, 7 מרץ 2005 (UTC)
ספרות
אני לא חושב שתוכל לשים לב לזה בגודל שבו האייקון אמור להיות - Costello-bot 22:52, 7 מרץ 2005 (UTC)
יש בזה משהו. טרול רפאים 22:59, 7 מרץ 2005 (UTC)
אז אין מתנגדים. אפשר להחליף שש"ז 11:04, 8 מרץ 2005 (UTC)
לא. לפני זה צריך להקטין את התמונה. אני לא יודע איך ערן עושה את זה. כדאי לפנות אליו. גילגמש שיחה 11:07, 8 מרץ 2005 (UTC)
גרסה מוקטנת: ערן 14:04, 8 מרץ 2005 (UTC)
אני חייב לציין שהאייקון בגודלו הנוכחי דומה ביותר לאנציקלופדיה המקראית.Ches 20:55, 9 מרץ 2005 (UTC)

הקטנתי קצת את הצלמית והחלפתי בעמוד הראשי. דוד שי 20:59, 9 מרץ 2005 (UTC)

פורטל מדינות[עריכת קוד מקור]

מדוע פורטל מדינות לא מופיע בעמוד הראשי?

Ramiy 08:12, 6 מרץ 2005 (UTC)

בגלל הכפילות עם "גאוגרפיה". גילגמש שיחה 08:15, 6 מרץ 2005 (UTC)

אני רואה כי עשיתם שינוי בעמוד הראשי. כל הכבוד, העמוד הראשי מקושט ויפה כעת. דמוסתנס 08:56, 6 מרץ 2005 (UTC)

ממש יפה. כל הכבוד. רק הייתי מציע להעביר את שני הפורטלים האחרונים (ספרות ויהדות) למרכזת משיקולים אסטטיים. (Hbk33)

תיבת הקהילה[עריכת קוד מקור]

האם יש דרך לשנות את הריבוע של תיבת הקהילה למלבן, או לפחות לצמצם את השטח הריק שהתיבה יוצרת בצד שמאל? דורית 13:54, 8 מרץ 2005 (UTC)

השטח הריק נוצר כתוצאה מכך שאורכו של צד שמאל משתנה, בהתם לאורכי מרכיביו. אין לכך קשר לתיבת הקהילה. דוד שי 20:43, 9 מרץ 2005 (UTC)
צריך למצוא דרך ליישר את שני הטורים. זה לא אסתטי. Lazylemon 20:54, 9 מרץ 2005 (UTC)
Lazylemon, אתה עדיין חייב לי את קידום פורטל:אמנות. דוד שי 21:17, 9 מרץ 2005 (UTC)
אבל אני לא מבין כלום באמנות חזותית ופלסטית... אם הייתי מבין משהו לא היית צריך לבקש בכלל. על רוב הנושאים הקרובים לליבי כבר כתבתי בויקיפדיה. אגב, לדעתי עדיף לפצל את פורטל אומניות לשניים: אומנות חזותית ופלסטית ואומנות במה. Lazylemon 11:36, 12 מרץ 2005 (UTC)

תג ההתנדבות[עריכת קוד מקור]

יש למצוא מקום לתג ההתנדבות, שנמצא לו פינה בגרסה הקודמת של העמוד הראשי. דוד שי 20:43, 9 מרץ 2005 (UTC)

אני מציע לשים אותו בצד שמאל, מול הודעת הברכה. גילגמש שיחה 20:52, 9 מרץ 2005 (UTC)
הוספתי. דוד שי 21:12, 9 מרץ 2005 (UTC)

היכן הקישור לארגז החול?[עריכת קוד מקור]

רציתי לשרבט משהו לפני כמה שעות ולא מצאתי אותו בעמוד הראשי. אני הסתדרתי, אבל משתמש חדש יכול היה להחליט להשתמש בערך רגיל כטיוטא ולהפוך אתו לשפן הניסויים שלהם. יובל מדר

חלילה, זו אכזריות להשתמש בשפן לניסויים. דוד שי 21:20, 9 מרץ 2005 (UTC)
זה בדיוק מה שאני חשבתי, ועל מנת להגן על השפנים יש לדאוג לארגז חול בו יאכלו לחיות ולעשות את צרכיהם. (אני מאמין שהסתרת הארגז מפני השפנים היא התעללות חמורה!) יובל מדר
נוסף ארגז חול לתיבת הקהילה. דוד שי 22:00, 9 מרץ 2005 (UTC)


תיבת הקהילה[עריכת קוד מקור]

כיוון שמאיר מ מתרוצץ כעת בשבילים נידחים, וכיוון שהשינוי שעשה נאה בעיני, אני נוטל את הזכות להביא שינוי זה לדיון. השינוי העיקרי נעשה בתיבת הקהילה, והוא כלל שני מרכיבים:

  • הרחבת תיבת הקהילה לרוחב כל העמוד הראשי. שינוי זה יוצר מסגרת נאה לחלקו התחתון של הדף.
  • העברת "תג ההתנדבות" לשטח שנוסף בתיבת הקהילה. זהו המיקום הנאות ל"תג ההתנדבות", שאכן ניתן לקהילת ויקיפדיה על התנדבותה בפרויקט זה. המקום הקודם, שבו שמתי תג זה, היה אלתור לא מוצלח.

את תיבת הקהילה בצורה שמאיר מ העניק לה תוכלו לראות בגרסאות קודמות של תבנית:פינת הקהילה. אני מציע שנאמץ שינוי זה בחום. דוד שי 11:15, 12 מרץ 2005 (UTC)

תומך ערן 11:20, 12 מרץ 2005 (UTC)
לא כ"כ אכפת לי לגבי המבנה של התיבה. מה שכן, אני מעוניין שהעיטור יהיה בראש הדף, ולא חבוי למטה. רועי | שיחה | 11:23, 12 מרץ 2005 (UTC)
  1. אני תונך בהרחבת התיבה לכל רוחב העמוד, אבל השאלה היא האם זה לא יפריע לתיבות של שיש בצד שמאל כי אורכן משתנה.
  2. אני דווקא חושב שהעיטור צריך להיות למעלה ומיקומו הקודם מתאים יותר לפי דעתי. גילגמש שיחה 11:25, 12 מרץ 2005 (UTC)
כיוון שאנו עושים את מלאכתנו שלא על מנת לקבל פרס, נראה לי שמקומו הראוי של העיטור הוא דווקא למטה. גם מבחינת תחומי העניין של הגולש, העיטור אינו נמצא בראש מעייניו, ולכן המיקום למעלה מפריע לגולש. דוד שי 11:30, 12 מרץ 2005 (UTC)
יש בזה משהו, אבל אני רואה בעיטור זה משהו מעבר להתרברבות, אלא הכרה בפועלנו. לדעתי הוא צריך להיות למעלה. גם הלוחם כשהוא מסתער על האויב, לא חושב על העיטור, למרות זאת כשהוא מקבל אותו הוא שם אותו על החזה ולא מחביא מתחת לחולצה. גילגמש שיחה 11:34, 12 מרץ 2005 (UTC)
תומך בשינוי של מאיר. לי באופן אישי ממש מפריע מקומו הנוכחי של אות ההתנדבות. אביהו - שיחה 12:21, 12 מרץ 2005 (UTC)
אם זה מפריע כל כך, אז אפשר להוריד. זה לא עקרוני כל כך. גילגמש שיחה 16:58, 13 מרץ 2005 (UTC)

הסבר קצר:[עריכת קוד מקור]

הרחבת תיבת הקהילות לרוחב מניחה שהעמודה השמאלית תהיה פחות או יותר באותו אורך כמו הפורטלים. מצב שקורה בדר"כ כיום גם ברזולוציות מסך גבוהות (רוחב 1200) וגם בנמוכות (רוחב 800). ברזולוציה של 1000 פיקסלים לרוחב זה בדר"כ ממש מסתדר ולא נוצרים חללים לבנים.

העברת אות ההתנדבות נועדה לשרת שלוש מטרות:

  1. מילוי החלל שנוצר בתיבת הקהילה.
  2. פינוי שטח כדי שמשפט הפתיחה לא ישבר לשלוש-ארבע שורות ברזולוציות נמוכות (כן, הרבה עדיין משתמשים ברוחב של 800 פיקסלים).
  3. הפרדה בין אזורים של תוכן לאזורים של קהילה. אות ההתנדבות הוא לחלוטין שייך לקהילה ולא לתוכן.

זעם קטן:[עריכת קוד מקור]

יש כאן ויקיפדים שיש להם פנאי לקיים הצבעות על כל דבר קטן והם בדרך כלל קובעים את הטון. אחרים, שמבקרים כאן לא בתדירות יום-יומית לא מסוגלים להשפיע. אני חושב שלהעלות עמוד ראשי עם אייקונים כל-כך חובבניים זה הרבה יותר חמור מלעשות תיקוני עיצוב בלי הצבעה מקדימה.

אני לא מתכוון לערוך הצבעות על כל שינוי עיצוב קטן. יש עדיין טעויות עיצוב בעמוד הראשי ובדף הקהילות ואין שום סיבה לא לתקנם. אף אחד לא עורך הצבעה על שינויים במאמרים, אפילו כאלו שהם חשובים ומרכזיים.

מאיר מ 16:53, 13 מרץ 2005 (UTC)

זה נכון שלא עורכים הצבעות על שינויים במאמרים, אך שינויי עיצוב בעמוד הראשי דורשים דיון מוקדם. הדיונים נמשכו במשך חודש ימים ואי אפשר לבוא בטענה שהיה פה מחטף. אני רואה את המצב, בו מישהו משנה על דעת עצמו דברים מרכזיים כל כך, כלא תקין. לדעתי הדיון נועד לשרת את המטרה ולא להפריע לה. לגופו של ענין, השינויים באמת טובים. גילגמש שיחה 16:58, 13 מרץ 2005 (UTC)
גילגמש, לא התלוננתי על מחטפים. יש פה גודש של מידע ודיונים וקשה קצת לעקוב אחרי הדברים. הדיון על העמוד הראשי היה פרוס על מספר "ארגזי חול" ו"מבחנות". בנוסף לזאת, אני לא מחשיב שינוי הסידור של התיבות כ"שינוי מהותי". בסדר הפורטלים, לעומת זאת, לא הייתי נוגע ללא הצבעה
להיות פרודוקטיביים, אני חושב שהבעיה העיקרית כיום זה האייקונים החובבניים של הפורטלים. הם דורשים טיפול דחוף של יד אמוּנה. עד אז, לדעתי, לא נוכל להתפאר בעמוד הזה.
מאיר מ 17:28, 13 מרץ 2005 (UTC)
כעקרון, אני חושב שהדיונים רק מועילים. עד שהגענו לעיצוב הנוכחי עברנו בין שלל עיצובים אחרים. לגבי האייקונים - הם לא פריעים לי. אם מישהו יעצב אייקונים טובים יותר, אשמח, אבל זה לא קריטי מבחינתי. גילגמש שיחה 17:30, 13 מרץ 2005 (UTC)
גם אני לא מוצא בעיה אקוטית באייקונים, רובם נראים סבירים בהחלט ומתאימים, גם האייקונים של מיזמי ויקימדיה אינם אחידים. לדעתי המצב כרגע טוב יותר ויפה יותר משהיה קודם, וכל מי שיש לו בעיה עם המצב הנוכחי, שיציע עיצוב אחר של העמוד הראשי, או אייקונים שנראים יותר טוב, ונראה אם הם מתאימים יותר. מה שכן, בעמוד הראשי יש עירבוב של טבלת HTML וטבלת ויקי, ואת זה אפשר לפתור כהרף עין. באמצעות ממיר הטבלאות [1]. --אפי ב. 22:44, 13 מרץ 2005 (UTC)
ואכן עשיתי זאת. טרול רפאים 22:47, 13 מרץ 2005 (UTC)
יופי. ניסיתי לעצב את המסגרות באופו טיפה שונה, מבקש לשמוע חוות דעת על כך. משתמש:Effib/עמוד ראשי.--אפי ב. 23:04, 13 מרץ 2005 (UTC)

גם לדעתי האייקונים הללו הם חובבניים ומביישים בצורה בלתי רגילה. מקווה שימצא הגרפיקאי שיקח על עצמו לעצב אייקונים אחרים. Lazylemon 15:58, 15 מרץ 2005 (UTC)

סיכום[עריכת קוד מקור]

עברתי על הדיון לדלעיל ומצאתי:

  • הסכמה מלאה עם של מאיר מ: מאיר מ, דוד שי, ערן, אביהו. לאחר שיכנוע הצטרף גם גילגמש לדעה זו.
  • הסכמה להרחבת תיבת הקהילה, התנגדות להעברת "תג ההתנדבות" אליה: רועי.

בהתאם לתוצאה זו, נראה לי שאפשר לעבור לעיצוב של מאיר מ, אבל אחכה עד מחר כדי לתת לאנשים נוספים להתבטא. דוד שי 21:00, 13 מרץ 2005 (UTC)


בעייה בתיבת הקהילה החדשה[עריכת קוד מקור]

ברזולוציה של 600X800 ב-IE6 תמונת תג ההתנדבות עולה על הטקסט של השורות חיפוש (אני רואה "כל המאמרים בסדר אלפבי") ועזרה (אני רואה "ארגז חול לנסיונות עריכ" ואת החלק השמאלי בלבד של האות הא החסרה). אביהו - שיחה 05:27, 15 מרץ 2005 (UTC)

שיניתי את התבנית. האם נפתרה הבעיה? דוד שי 06:05, 15 מרץ 2005 (UTC)

עיצוב אייקונים[עריכת קוד מקור]

אכן יש צורך באייקונים בעלי אחידות עיצובית לפורטלים השונים וזה מדגדג לי בקצות האצבעות למרות שיש לי כרגע מחסור בזמן פנוי. אני מקווה להתחיל עבוד על זה בימים הקרובים. והכל יהיה בסגנון של חלקי פאזל. סתם סתם. אל דאגה. איצי 11:27, 17 מרץ 2005 (UTC)

התחלתי במלאכת האיחוד. אני מתנצלת שזה לוקח לי הרבה זמן, אבל אני מקווה להשלים את העבודה בקרוב. איצי 21:56, 31 מרץ 2005 (UTC)

סידור הסמלים[עריכת קוד מקור]

רק עכשיו ראיתי את הסידור החדש, יפה. רק חורה לי שהערכים בנושא ישראל ויהדות נמצאות בסוף. לדעתי, צריך לשים אותם בשורה הראשונה (עם "היסטוריה" במקום "דת" או "מוסיקה") ואז את כל שאר הטבלה כמו שהיא. MathKnight 18:57, 15 מרץ 2005 (UTC)

אפשר לשנות את זה בקלות. הייתי משנה בעצמי, אבל אני לא רוצה להתעסק עם הטבלאות. גילגמש שיחה 18:58, 15 מרץ 2005 (UTC)

Hi, can you put sr: on your Main page? Thank you! [sr.wikipedia.org/Корисник:Покрајац]

העמוד הראשי אינו מעודכן[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם הבעיה אצלי או כללית, אבל העמוד לא מתעדכן - היום בהיסטוריה מראה על אירועים שקרו אמש (20 במרץ) וגם מספר הערכים לא משתנה Liorerez 12:10, 21 מרץ 2005 (UTC)

יכול להיות שזה שמור אצלך בזכרון מטמון. לחץ כאן כדי לראות את הגרסה המעודכנת, או גש לעמוד הראשי ולחץ Ctrl+F5 באקספלורר, או בפיירפוקס לחץ Ctrl+R. ערן 12:26, 21 מרץ 2005 (UTC)

אני עדיין לא שלם עם תיבת הקהילה...[עריכת קוד מקור]

וגם עם עוד כמה דברים.

  1. תיבת הקהילה לא מיושרת לשמאל עם העמודה של התוכן המשתנה, מה שמטריד את מנוחתי. לכן אני מציע להעביר אותה בחזרה מתחת לפורטלים, כאשר לתא הפורטלים נעשה colspan=4 מה שיישר אותו עם אירועים בחודש העברי, ואת הקהילה ניישר עם חדשות ואקטואליה.
  2. מה קורה עם האייקונים לפורטלים? האייקונים הנוכחיים מביישים את ויקיפדיה.
  3. השפות בצד העמוד הראשי צריכות להיות מסודרות על פי איזשהו סדר הגיוני ולא סתם. וגם, צריך להוסיף עוד שפות. זה לא פייר מצידינו, זה לא מחמיא לנו כישראלים, זה לא מחמיא לויקיפדיה, וזה גם לא משרת שום מטרה, שלא להציג את הרשימה המלאה של השפות בעמוד הראשי, וגם לחסוך בקישור לרשימה כזו (כמו שיש בויקיפדיה האנגלית).

Lazylemon 16:07, 21 מרץ 2005 (UTC)

תומך לגבי סעיף 2 וסעיף 3. לגבי הראשון אני לא יכול לשפוט ללא לראות איך ייראה המצב החדש. האייקונים באמת לא מתאימים/מובנים/בגודל אחיד. גם השפות לא מספיקות וללא סדר. Jtmשיחה 18:57, 21 מרץ 2005 (UTC)

  1. אני מתנגד להצעה 1. את הבעיה שמתוארת בה ניתן לפתור באמצעות colspan מתאים, כך שתיבת הקהילה תמשיך להיות לכל רוחב הדף.
  2. נעמה הבטיחה לייצר צלמיות בקו עיצובי אחיד. נחכה בסבלנות. האייקונים הנוכחיים אינם מביישים את ויקיפדיה, הם רק מספרים שעדיין יש דרך לא מעטה לפנינו.
  1. אני מסכים בעניין הוספת שפות, אין בכך כל בעיה. מבחינת הסדר, לדעתי יש לתת אנגלית, ואחריה כל השפות בסדר אלפביתי. אפשרות שנייה היא לתת עדיפות לשפות נפוצות בישראל, כלומר אחרי אנגלית לשים ערבית, רוסית, צרפתית, גרמנית ורק מכאן סדר אלפביתי, אבל זה כמובן פתח לוויכוחים. דוד שי 20:11, 21 מרץ 2005 (UTC)
האפשרות השנייה לגבי השפות נשמעת טוב. מלך הג'ונגל 21:50, 21 מרץ 2005 (UTC)
זהו פתח לצרות. אני מציע לנהוג בדומה לערכים אחרים ולתת את המקום הראשון לאנגלית ואחריה כל השפות בסדר אלפביתי. גילגמש שיחה 22:38, 21 מרץ 2005 (UTC)
אני באותה דעה עם גלגמש. כמו כן אני מציע להכניס את ה"פרויקטים הנוספים" למסגרת בדומה ל"קהילות". Ramiy 08:00, 22 מרץ 2005 (UTC)

מספר הערכים[עריכת קוד מקור]

מדוע מספר הערכים שכתוב בעמוד הראשי לא משתנה? אני כתבתי עכשיו לפחות עוד שני ערכים (לא קצרמרים) וזה לא שינה את המספר עכבר העיר 07:37, 27 מרץ 2005 (UTC)

תרענן את העמוד על ידי לחיצה על קונטרול - F5 והמספר יתעדכן. גילגמש שיחה 07:41, 27 מרץ 2005 (UTC)

בעיה עם ריח פוליטי[עריכת קוד מקור]

בעמוד ראשי יש קישורים לויקיפדיה בשפות שונות. לכאורה סדר הופעת הקישורים צ"ל שככל שהויקיפדיה חשובה יותר, ויש בה יותר ערכים, היא תופיע קודם, נכון? א"כ למה הערבית(ערכים ספורים) שניה ברשימה? למה לא צרפתית וגרמנית?

דווקא מהשאלה נודף ריח פוליטי. לפי הגישה המקובלת, על ויקיפדיה האנגלית להופיע ראשונה, ולאחר מכן יופיעו כל הויקיפדיות בסדר אלפביתי (לפי קוד השפה), כך שהערבית תופיע די בהתחלה. מובן שאין בכך כל רע, שהרי הערבים הם שכנינו היושבים בתוכנו, ואנו יושבים בתוכם. דוד שי 5 יולי 2005 05:13 (UTC)

Please can you put sr: on your Main page? Thank you! [sr.wikipedia.org/Корисник:Покрајац]

בעיה במספר הערכים?[עריכת קוד מקור]

אצלי באוניברסיטה (יש להם רק אקספלורר בהר הצופים. מגעילים!) לא מופיע מס' הערכים. האם זה רק אני או שיש בעיה? עידן ד 13:31, 5 אפר' 2005 (UTC)

פתאום זה מופיע. מנפלאות האקספלורר. עידן ד 13:34, 5 אפר' 2005 (UTC)

Featured article[עריכת קוד מקור]

I don't understand Hebrew, but it seems to me that the featured article is about Germany between 1871 and 1945.

This makes little sense. The flag used at the front page (Black-White-Red tricolor) was the German flag only from the foundation of the empire in1871 until the country became republic after WW1 (when the current German flag was introduced). It received co-official status again in 1926, but was completely banned as "reactionary" in 1935 (the ban was lifted after WW2..

Thanks, but this data has already existed at דגל גרמניה (The article about the germany flag). טרול רפאים 15:40, 10 אפר' 2005 (UTC)
Thanks for the remark, but you worried for vain. The article is indeed about the 1871- 1918/9 era. It is only mentioned that the name "Deutsches Reich" was officially used till 1945. eman

17:56, 10 אפר' 2005 (UTC)


כ WEBMASTER באוניברסיטה (לא שלך) אני יכול לספר לך שיש בעיות חמורות בקוד של ויקי הישראלית והעולמית. תשמח שיש אצלכם אקספלורר כי יש אוניברסיטאות ששם הדפדפן הרישמי הוא נט סקייפ מיושן ושם אל תחלום בכלל על גלישה בויקי :-( דרך אגב... אתרי אוניברסיטאות בחלקם לא נגישים לגולשים שאינם על אקספלורר לצערי ! כמי שמחשבו הקבוע הוא לינוק עם נט סקייפ 4.7 אני לרוב מצר על פיתוחי קודים לא טובים. לשמחתי יש לי עוד כמה מחשבים בחדר אבל מטעמי אבטחה לרוב אני מעדיף שלא לפתוח בשרתים את הדפדפן לקבלת סקריפטים מה שמשאיר אותי באותה נקודה ולצערי אסיים את המשפט בתנחומי אבל על מות ויקי הישראלית שנמכרה (בכסף או בפזיזות) לאתר תפוז הזוכה בויקי לפרסום על חשבון ההשקעה של הגולשים.

אם היית כל כך קשור לויקיפדיה, היית מבין ש:
  1. הכותב איננו מבין עברית ושפת האם שלו בכלל גרמנית.
  2. הכותב המקורי הסתלק ממזמן, זאת לא ויקיפדית הבית שלו.
ההאשמות שלך הם חסרות טעם והן הועברו לויקיפדיה: מזנון#למה הקישור לפורום החיצוני עדיין לא נמחק?!?. אם תנסה להכניס אותם לעוד מקום, תיחסם. אף אחד לא נתן לך הסמכה להשחית את כל ויקיפדיה. טרול רפאים 22:37, 27 יוני 2005 (UTC)

הוספת נושא[עריכת קוד מקור]

למה אין בעמוד הראשי נושא: "טכנולוגיה" אפשר להכניס בתוכו נושאים רבים וזה נושא אחד הגדולים שיש

כי לא יצרת את הפורטל, כך שהוא לא נכנס. טרול רפאים 15:02, 14 אפר' 2005 (UTC)
הרושם שלי הוא שלמרבה הצער נושא הטכנולוגיה חלש בויקיפדיה, אבל אני מסכים שהוא ראוי לפורטל. לדעתי את קטגוריית במחשבים יש לכלול בפורטל טכנולוגיה, ולא לתת לה פורטל משל עצמה. אף שתשובתו של טרול רפאים יפה עקרונית לשאלות מסוג "למה אין בויקיפדיה...?", הרי במקרה זה אינה ראויה. יצירת פורטל היא עניין מסובך למדי, ואי אפשר להפיל אותה על ויקיפד מתחיל. דוד שי 16:47, 14 אפר' 2005 (UTC)
אני לא בטוח שיש צורך בפורטל טכנולוגיה. סך הכל רוב הטכנולוגיה מוכלת בקטגוריות "הנמוכות" יותר. לדוגמה, טכנולוגיה רפואית מוכלת ברפואה וטכנולוגיית חומרים מוכלת בכימיה וכו'. המונח "טכנולוגיה" כשלעצמו רחב מדי (האם הגלגל הוא טכנולוגיה תחבורתית?) --המממ (שיחה) 17:25, 14 אפר' 2005 (UTC)
כל ענפי ההנדסה ונגזרותיהם נכללים בטכנולוגיה. איני רואה פורטל (מלבד טכנולוגיה) שבו מוכלת האלקטרוניקה על שלל מוצריה ורעיונותיה. כך גם כל המכונות המשמשות אותנו. הגלגל בהחלט יתגלגל לטכנולוגיה, וכך גם כל כלי הרכב. דוד שי 17:45, 14 אפר' 2005 (UTC)

מדעי המחשב או מדעי החלל[עריכת קוד מקור]

קשה לי להבין למה יש מדעי החלל אבל אין מדעי המחשב. אולי אפשר לשלב ולשנות את מדעי החלל ל מדע וטכנולוגיה ומשם לתת לינק לשני התחומים? Yahel 11:35, 21 אפר' 2005 (UTC)

יש פורטל:מדעי החלל כי היה ויקיפד שטרח לבנות את הפורטל. אין מדעי המחשב כי איש לא טרח ליצור פורטל כזה. כפי שציינתי לעיל, נחוץ פורטל:טכנולוגיה, שבו יופיעו גם ענייני מחשבים. למדעי המחשב ניתן לקשר גם מפורטל:מתמטיקה. דוד שי 10:33, 21 אפר' 2005 (UTC)

אם אף אחד לא יטפל בזה אני אצא מדעתי...[עריכת קוד מקור]

תראו, הפינות האלה, אלה שהקפתי בעיגול האדום, הן לא מיושרות לשמאל, וזה מטריף אותי. אני יודע איך לטפל בזה, אבל אין לי גישה לעריכת העמוד הראשי אז אני לא יכול. בבקשה שמישהו יטפל בזה. Lazylemon 15:14, 22 אפר' 2005 (UTC)

יא פדנט!
מה שאתה יכול לעשות זה להעתיק את מה שיש בדף עכשיו (בקופי פייסט) לתת-ארגז חול בדף שלך, לעשות את התיקונים שם, ואז לתת פה לינק ולבקש ממפעילי נמערכת להעתיק את הנוסח המתוקן בחזרה לעמוד הראשי. eman 15:31, 22 אפר' 2005 (UTC)
הוספתי את הפרמטר margin-left:-6px. אני מקווה שזה יפתור את הבעיה. ערן 15:37, 22 אפר' 2005 (UTC)
הו, תודה. יברך אותך השם. Lazylemon 15:50, 22 אפר' 2005 (UTC)

פורטל:טכנולוגיה[עריכת קוד מקור]

סוף סוף נוצר פורטל:טכנולוגיה, שעם סיום השלב הראשון של הקמתו התגלה כפורטל עשיר למדי. כעת הגיע הזמן לשים אותו בעמוד הראשי. כצלמית לערך זה, שכולל גם את הקטגוריה:מחשבים, אני מציע לקחת את צלמית המחשב שיצרה נעמה. יש לי בעיה קטנה: הוספת הפורטל הזה לבדו בתחתית הדף תיצור מראה לא נאה. האם יש למישהו עוד פורטל בהמתנה? האם מישהו מתנגד להוספת פורטל:טכנולוגיה? דוד שי 17:19, 24 אפר' 2005 (UTC)

אני לא מתנגד להוספת פורטל "טכנולגיה" בור פוטרל נוסף הייתי מציע את "פורטל פנאי ובידור". גילגמש שיחה 18:39, 24 אפר' 2005 (UTC)
אני מציעה לקרוא לזה "תרבות ופנאי", כך שברור שזה יכלול גם תיאטרון, לדוגמה. נעמה מ. 06:43, 25 אפר' 2005 (UTC)
פורטל תרבות קיים כבר. מה שאני מציע להכיל בפורטל הפנאי הוא כל מה שקשור לבילוי בשעות הפנאי - משחקי חברה, קוד התנהגות, פורטל אמנות ופורטל תרבות כתתי פורטלים של הפנאי, פורטל הספורט כתת פורטל. אמנם נוצרת כפילות כלשהי, אך אני לא רואה פורטל אחר שאפשר לשים. אשמח כמובן לשמוע הצעות נוספות. גילגמש שיחה 06:58, 25 אפר' 2005 (UTC)
בהנחה שבעייה קטנה זו תצוץ מעת לעת, עקב היות הוויקיפדיה, אנציקלופדיה בהקמה. אולי כדאי לבקש מנעמה להכין צלמית שתשמש להשלמת השורה האחרונה של הפורטלים בעמוד הראשי ושתוכנה יהא משהו בסגנון 'מקום שמור לפורטל עתידי'. צלמית כזו תוכל להשתלב ויזואלית ברשימת הפורטלים. מלח השמים 09:45, 25 אפר' 2005 (UTC)
לדעתי זה מכוער. גילגמש שיחה 09:47, 25 אפר' 2005 (UTC)
זהו היתרון של סיעור מוחות המאפשר לשמוע אפילו דעות הפוכות (-: מלח השמים 09:58, 25 אפר' 2005 (UTC)
הוספתי את פורטל טכנולוגיה, במיקום סביר ויזואלית, ובצורה שאינה מחייבת המתנה לפורטל אחר. דוד שי 20:06, 25 אפר' 2005 (UTC)
גם טוב. גילגמש שיחה
למה לא תעשה 7 שורות של 3 פורטלים???--עמית אבידן 20:13, 25 אפר' 2005 (UTC)
כי כל הזמן נוספים פורטלים חדשים. גילגמש שיחה 20:16, 25 אפר' 2005 (UTC)
7 שורות של 3 פורטלים הוא פתרון אד-הוק, שלא יתאים כשנגיע ל-23 פורטלים, ומהווה מהפכה עיצובית. גודל שורה של ארבעה פורטלים הוא הגודל המוסכם, ולא רציתי לשנותו. דוד שי 20:27, 25 אפר' 2005 (UTC)
לא ראיתי איפה קיים פורטל תרבות. הוא לא נמצא בקטגורית פורטלים.נעמה מ. 08:02, 26 אפר' 2005 (UTC)
לא מצאת כי הוא איננו קיים. מישהו צריך לכתוב אותו. אני מציע לבנות את הפורטל "תרבות ופנאי". גילגמש שיחה 08:05, 26 אפר' 2005 (UTC)

פורטל מדינות העולם[עריכת קוד מקור]

האם אפשר להעלות לעמוד הראשי את פורטל:מדינות העולם? הוא כבר קיים ועכשיו יש לו גם צלמית. נעמה מ.

לא כי הוא מהווה כפילות יתרה עם פורטל הגאוגרפיה. הוא למעשה תת פורטל של פורטל הג"ג והוחלט בהצבעה קודמת לא לעלות פורטלים כפולים. הכפילות הנוחכית מקורה בטעות, אך אין צורך להוסיף כפילות נוספת. גילגמש שיחה 08:58, 26 אפר' 2005 (UTC)

לדעתי צריך לשחרר את החסימה מהעמוד הראשי. החסימה נמצאת מספיק זמן, ולדעתי אין חשש לעריכה לא רצויה (השחתה) במידה רבה מן ערך אחר. לדוגמה, בויקיפדיה האנגלית אין חסימה וכך גם ברוב הויקיפדיות מתן 13:53, 25 אפר' 2005 (UTC)

בוויקיפדיה האנגלית דווקא כן יש נעילה על העמוד הראשי. גילגמש שיחה 17:34, 25 אפר' 2005 (UTC)
חח אני לא מעודכן... לא נורא, אבל הנקודה לא השתנתה: החסימה מספיק זמן קיימת, ואם יתברר שעדיין יש יותר מדי (כמו השחתות של ערך רגיל) השחתות, אז אולי להחזיר. עד אז, אני לא רואה סיבה מדוע לשים הגנה. מתן 17:37, 25 אפר' 2005 (UTC)
העמוד הראשי הוא העמוד הנצפה ביותר באתר, אני לא רואה שום סיבה לפתוח עוד יותר את הפירצה למשחית הפוטנציאלי. גם ככה התרומה של האלמוניים לעמוד הראשי היא אפסית, אם קיימת בכלל. איזה סיבה יש להם בכלל לערוך את הדף? מעבר לכך, בדקתי רנדומלית ב4 שפות שונות ובכולן העמוד הראשי חסום, ובצדק למען האמת. צ'סשיחה 17:40, 25 אפר' 2005 (UTC)
מה זאת אומרת איזו סיבה? זאת בדיוק כמו השאלות: למה אלמונים משחיתים דפים? למה הם יוצרים ערכי זבל? תשובות: או בגלל שהם משעוממים, או שהם לא יודעים מה זה ויקיפדיה. לפי גילגמש, העמוד ראשי חסום שנה וחצי. אינני רואה סיבה שיערכו אותו (וכמובן ישחיתו) יותר מדי אלמונים. מתן 17:44, 25 אפר' 2005 (UTC)
הדיונים לגבי עיצוב העמוד הראשי נמשכו חודשים. מיקומו של כל פסיק נקבע אחרי דיון. עכשיו אתה רוצה שעירכו אותו בצורה חופשית? גילגמש שיחה 17:46, 25 אפר' 2005 (UTC)
אני לא רואה סיבה שלא, מה כבר יקרה? מתן 17:51, 25 אפר' 2005 (UTC)
מה שיקרה זה הסיוט של כל אנרכיסט, וכל זה בחצר הקדמית שלנו. צ'סשיחה 17:56, 25 אפר' 2005 (UTC)
אני בדיעה שיש להשאיר את העמוד חסום. Deroravi 20:09, 25 אפר' 2005 (UTC)

פורטל כפול[עריכת קוד מקור]

בעמוד הראשי מופיע פורטל סוציולוגיה-עד כאן זה בסדר,אבל בפורטל מדעי החברה שוב מופיע פורטל זה.ברוסלי

מופיע אותו אייקון, יש לנו בעיית אייקונים שאנו מודעים לה. בברכה, דורית 12:47, 28 אפר' 2005 (UTC)
זה רק אומר שצריך לצמצם פורטל אחד. גילגמש שיחה 12:48, 28 אפר' 2005 (UTC)

אגב, אני לא המתנגדת היחידה למהלך הזה. אם כי אנו עדיין במיעוט. דורית 12:58, 28 אפר' 2005 (UTC)

אני חושב שאחד מהפורטלים האלה מיותר חלוטין. הייתי מוריד את סוציולוגיה ומשאיר אותו כתת פורטל של מדעי החברה. גילגמש שיחה

נו מה אתה בכוח רוצים שהעמוד הראשי יהיה מכוער...?[עריכת קוד מקור]

מה זה הפורטל טכנולוגיה התקוע הזה? אי אפשר שיהיו יותר פורטלים בעמוד הראשי. זה לא נראה טוב, זה כבר יותר מידי. ושוב, כאמור, יש כפילויות לא מעטות בעמוד הזה, אז אפשר לצמצם כדי להימנע, אם טכנולוגיה כל כך חשובה לכם.

למשל, כלכלה, מדעי המדינה, מדעי החברה וסוציולוגיה, אפשר להוריד אחד מהם. אני מוכן גם לעשות ויתור כואב (באופן אישי) ולאחד את מוסיקה עם אומנות. Lazylemon 14:36, 29 אפר' 2005 (UTC)

מתוקף היות ויקיפד ותיק, אני מניח שנהלי ההצעה ידועים לך - הצג את הצעתך בפרלמנט, זכה ברב של שני שליש ומינימום של 9 משתתפים ותוכל להחליף את הפורטלים. גילגמש שיחה 14:39, 29 אפר' 2005 (UTC)
מדוע "אי אפשר שיהיו יותר פורטלים בעמוד הראשי"? בעיה פיזיקלית? כימית? אלקטרונית? דוד שי 14:44, 29 אפר' 2005 (UTC)
אני מציע להמעיט בהצעות בנוסח שראינו למעלה ופשוט להוסיף פורטלים לפי כתיבתם. הכפילות הנוכחית היא פרי פשרה ואינני רואה סיבה לשנות את זה או לצמצם פורטלים, למעט אולי פורטל אחד של מדעי החברה וסוציולוגיה כי יש להם אייקון זהה והכפילות היא רבה, אבל זה לא מפריע לי. גילגמש שיחה 14:49, 29 אפר' 2005 (UTC)
אני מסכים באופן מוחלט עם Lazylemon - הוספת פורטל הטכנולוגיה כיערה את העמוד. הפתרון לבעייה פשוט: להוציא כבר את פורטל הסוציולוגיה, שאם איני טועה הוסכם כבר כי הוא מיותר. רועי | שיחה | 14:54, 29 אפר' 2005 (UTC)
אם דורית מסכימה, אין לי בעיה להוציאו. גילגמש שיחה 15:01, 29 אפר' 2005 (UTC)
ממספר סיבות אי אפשר. דבר ראשון, אסטתיקה - זה מכוער. דבר שני, נוחות - זה כבר הופך למבלבל כשיש כל כך הרבה פורטלים. חוץ מזה, ששוב, יש כפילויות, כמו יהדות ודתות, מוסיקה ואומנות, סוציולוגיה ומדעי החברה, הרעיון היה to keep it simple לא? Lazylemon 15:04, 29 אפר' 2005 (UTC)
פורטל יהדות הוכנס אחרי שהיה לחץ רב להכניסו לעמוד הראשי. מוזיקה ואמנות הם דברים שונים. מה הקשר בין ציור, תאטרון ומוזיקה? גילגמש שיחה 15:09, 29 אפר' 2005 (UTC)

מדעי החברה זה לא סוציולוגיה (מדעי החברהסוציולגיה). מדעי החברה הם שם לתחום שמאגד תחתיו מספר מקועות בהם סוציולוגיה, פסיכולוגיה, כלכלה, תקשורת, מדע המדינה, חינוך ועוד מיני ירקות. אם נורא בא לכם להעלים את אחד מנגזרות מדעי החברה תוודאו שמדעי החברה מכיל את כל נגזרותיו. למרות שלי זה נראה טיפה אפלייתי כנגד מדעי החברה (מה רע בפורטל מדעים מדוייקים שיאגד את כל העסק שם?). אני מאוד בעד דילול בפורטלים, אבל תהיו טיפה שיוויוניים ותוודאו שהפורטלים הטיפה יותר כוללניים יהיו מקיפים. אפשר לצמצם לפורטל בידור ופנאי, מדעי הרוח, מדעים מדוייקים, מדעי הטבע, מדעי החברה וישראל אם רוצים להיות מינימליסטים ככל האפשר. מלך הג'ונגל 16:22, 29 אפר' 2005 (UTC)

השאלה היא עד כמה באמת רוצים למצמם. אין ספק שאפשר לצמצם את הכל ל-5 פורטלים. השאלה אם זה מה שנחוץ. אולי כדאי ליזום דיון שיקבע אחת ולתמיד אילו פורטלים יהיו, כולל פורטלים עתידיים במקום לדון כל פעם מחדש מה מורידים ומה מוסיפים. גילגמש שיחה 16:39, 29 אפר' 2005 (UTC)
עייפתי מהויכוח, אני לא חושבת שפורטל הסוציולוגיה מיותר, הבעיה היא בחוסר ההבנה שלכם. כפי שמלך הג'ונגל אמר, מדעי החברה הם שם כולל למספר מקצועות, בדיוק כמו שמדעי הטבע כוללים מספר מקצועות. סוציולוגיה (שאגב, למה נדב לא משתתף בדיון? הוא בנה את הפורטל), בדיוק כמו מדע המדינה וכלכלה היא חלק ממדעי החברה. אם מורידים פורטלי משנה, אז להוריד את כולם. אבל לא חבל? הבעיה היא של אייקונים, לא של כפילות. ומצד שני, אם מורידים את פורטל מדעי החברה, שוב מפסידים תחומים נוספים שאין להם עדיין פורטל. דורית 16:40, 29 אפר' 2005 (UTC)
כנראה שיגיע הרגע שבו נצטרך לקבוע שלא כל הפורטלים יהיו בעמוד הראשי, אלא יהיו פורטלים בשתי רמות: פורטלים בעמוד הראשי, וכאלה שיוצאים ישירות מהם. בהנחה שנעצור על עשרים פורטלים בעמוד הראשי, נצטרך, על כל פורטל שנוסיף, להחליט מי הפורטל שיצא. פורטל:סוציולוגיה נראה אכן מועמד מתאים ליציאה, כי הוא יהיה פורטל משנה של פורטל:מדעי החברה, אבל אולי עדיף מועמד אחר ליציאה, למשל פורטל:מדע המדינה, שגם הוא יכול להיות פורטל משנה של מדעי החברה. המטרה שלנו צריכה להיות שלא יהיה מצב שבו יהיו ערכים שאי אפשר להגיע אליהם מהעמוד הראשי במסע כלפי מטה על גרף הקטגוריות. להגשמת מטרה זו תוך שמירה על האילוץ של עשרים פורטלים בעמוד הראשי, נבחר פורטל שבקלות רבה אפשר להפוך אותו לפורטל משנה. דוגמה מצערת אחת תבהיר את דברי: מבין עשרים הפורטלים שבעמוד הראשי, אין אף אחד שמוביל לקטגוריה:חוק ומשפט, זו קטגוריה יתומה. לא חבל? דוד שי 17:23, 29 אפר' 2005 (UTC)
חבל, אבל איפה אתה מציע לשלב את זה? גילגמש שיחה 17:48, 29 אפר' 2005 (UTC)
בפורטל מדעי המדינה כמובן. MathKnight 19:56, 1 מאי 2005 (UTC)
אפשר מצד שני להסכים על 24 פורטלים, תוך שמירה על איזון על העמודה הימנית. כאשר אל טכנולוגיה יצטרפו למשל פורטל תרבות, משפט, ומדעי הרוח. אם נגיע למצב שבו יש הרבה מאד פורטלים, אז כדאי לשקול להעבירם לפורטלי על כדוגמת מדעי החברה, הרוח, הטבע וכו'. בכל מקרה, כדאי להחליט, אנחנו מסתובבים במעגלים הרבה זמן. דורית 18:45, 29 אפר' 2005 (UTC)
אגב, כקטגוריה אצלנו חוק ומשפט זה תת קטגוריה של מדעי החברה, אני לא יודע אבל איך זה עובד מבחינת חלוקה אקדמית\דיציפלינרית\ידה ידה..
לאור הדיון חשבתי על העניין וכדי לא להעמיס על העמוד הראשי אנחנו צריכים לצמצם לפורטלי על שירכזו את העניין, לוותר על פורטלי המשנה (לפחות לעמוד הראשי) אחרת אנחנו "מסתכנים" במספר נושאים מאוד חשובים שנעלמו מהדף הראשי משיקולי עריכה כאלו ואחרים (פסיכולוגיה, תקשורת, קולנוע, חינוך, משפטים, אנתרופולוגיה, פילוסופיה..). איך שאני רואה את זה שיטת הפורטלים רק מסבכת עניינים, הגישה צריכה להיות דרך העמוד הראשי למספר מצומצם כלשהו של פורטלי על (5, 6?) שיהיו בנויים בצורה שמכוינה לקטגוריות ולא לערכים. כל שיטת הולכת הקוראים של הפורטלים צריכה להתבסס על הקטגוריות אחרת הם לא באמת פורטלים כשהם לא מכסים את כל הערכים הרלוונטים. על פורטלי המשנה אפשר לוותר או לחבר את חלקם לתחילת הקטגוריה (מבוא לנושא+מומלצים+דרושים+דורשי שכתוב למרות ששוב זה דורש תחזוקה שקשה לספק). מלך הג'ונגל 16:33, 30 אפר' 2005 (UTC)

מאחר ונוצר כאן רוב די ברור להסרת פורטל הסוציולוגיה, ומאחר ופתרון הולם לא נראה מעשי במיוחד, הסרתי אותו והעברתי את פורטל הטכנולוגיה במקומו. אני מניח שהמיקום הנוכחי שלו לא מושלם, אבל פשוט לא התחשק לי להתעסק עם הטבלאות באמצע הלילה. רועי | שיחה | 22:44, 30 אפר' 2005 (UTC)

נורא חיפשתי ואני עדיין לא מוצא את הרוב הברור הזה.. תמיד דופקים את השחורים.. מלך הג'ונגל 00:53, 1 מאי 2005 (UTC)
אם תחפש בכל 342,000 הדיונים שהיו פה בעבר, במזנון, בדפי שיחה ובשיחה של כל מיני תבניות, לא תהיה לך בעייה למצוא אותו. רועי | שיחה | 06:18, 1 מאי 2005 (UTC)
ככה זה כאנשי מדעי החברה נמצאים פה במיעוט. בכל מקרה, מן הראוי היה לומר לנדב שהפורטל הורד. בברכה, דורית 13:12, 1 מאי 2005 (UTC)
שימי לב שהפורטל חי וקיים, וכדי להגיע אליו יש לבחור בעמוד הראשי את פורטל:מדעי החברה, ובו לבחור את פורטל:סוציולוגיה. אני מניח שבעתיד יהיו פורטלים נוספים מסוג זה, למשל פורטל:מחשבים, שאליו יגיעו מפורטל:טכנולוגיה. דוד שי 13:15, 1 מאי 2005 (UTC)
עכשיו פורטל:מחשבים קיים. אפשר לקשר אליו מפורטל הטכנולוגיה או להוסיף אותו לדף הראשי יחד עם פורטל:סוציולוגיה, נדמה לי ששני פורטלים בשורה כבר לא יהוו עיצוב מכוער. --המממ (שיחה) 16:46, 1 מאי 2005 (UTC)
אני מניח שהכי טוב לקשר מפורטל הטכנולוגיה ולא לקשר מהעמוד הראשי (שלא יגידו שמקפחים פה את מדעי החברה). גילגמש שיחה
יצרתי קישור בפורטל:טכנולוגיה לפורטל:מחשבים. דרך אגב, לא ראיתי בפורטל מחשבים התייחסות בולטת מספיק לתכנות ולשפות תכנות, שהם העיקר במחשבים (תשאלו את ביל גייטס וגיל שווייד). יש לתת לתכנות, שפות תכנות והנדסת תוכנה מסגרת משל עצמם. דוד שי 17:25, 1 מאי 2005 (UTC)
אבל באותה מידה אפשר להוריד את כלכלה ומדע המדינה וכו'. הדיון כבר מוצה, רק שלדעתי מן הראוי לפני שמורידים פורטל שמישהו השקיע בבניתו, להודיע לו. דורית 13:17, 1 מאי 2005 (UTC)
לא ברור לי האנטי נגד פורטל סוציולוגיה. למה סוציולוגיה, כדיסציפלינה, נראית לכם פחות חשובה מאשר פיזיקה? הרי באותה מידה שסוציולוגיה שייכת למדעי החברה, פיזיקה שייכת למדעי הטבע.
במקום להוריד פורטלים באופן שרירותי (לא ראיתי, ובודאי שלא הוזמנתי, להצבעה), אולי כדאי לקיים דיון מסודר ומקיף על אילו פורטלים אנו רוצים בעמוד הראשי, ועל פיו לנהוג.
נדב 15:15, 4 מאי 2005 (UTC)
כן, זה אכן נראה הדבר הטוב ביותר לעשיה. האם אתה מציע לקיים הצבעה בפרלמנט? גילגמש שיחה 15:23, 4 מאי 2005 (UTC)
אני לא הייתי מתעקש על סוציולוגיה דווקא (למרות שאם מישהו מעוניין לקיים על הנושא הספציפי הזה הצבעה, תפדאל), אלא מתרכז בקביעת קווים מנחים לפורטלים בעמוד הראשי. נדב 20:22, 4 מאי 2005 (UTC)

עידכון העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

אפשר לבקש ממפעיל מערכת כלשהו לעדכן את הדף? כרגע התאריך עדיין תקוע על האחד במאי. תודה! צ'סשיחה 13:35, 3 מאי 2005 (UTC)

עודכן. טרול רפאים 13:43, 3 מאי 2005 (UTC)

שינוי המאמר המומלץ למאמר הקשור לשואה[עריכת קוד מקור]

מאחר והיום יום השואה אני מחושב שצריך מאמר הקושר בשואה.

הוחלף בהתאם להחלטה שהתקבלה אתמול במזנון. גילגמש שיחה

קישור לרשימת כל הפורטלים[עריכת קוד מקור]

לאור ההצעה שעלתה במזנון אני ממליץ להוסיף קישור לכל הפורטלים בראש הדף בהמשך לשורה המתחילה ב"עיינו בויקיפדיה" --המממ (שיחה) 10:09, 5 מאי 2005 (UTC)

כפי שאמרתי במזנון, אני תומך בהצעה זו. גילגמש שיחה

הוספת פורטל המדינות[עריכת קוד מקור]

אני שוב מבקש מהוסיף את "פורטל:מדינות העולם" לעמוד הראשי. ידוע לי שהוא תת פורטל של "גאוגרפיה", אבל גם "יהדות" הוא תת פורטל של "דת" ושניהם בעמוד הראשי, ו"כלכלה" הוא תת פורטל של "מדעי החברה" ושניהם מופיעים, ויש עוד כמה דוגמאות כאלה. מלבד זאת "פורטל מדינות העולם" הוא באחריותי הבלעדית וכבר הוכחתי כמה וכמה פעמים שאני מטפל בו ומעדכן אותו בכל הזדמנות אפשרית (בניגוד לכמה פורטלים אחרים שמצויים בעמוד הראשי). Ramiy 21:56, 5 מאי 2005 (UTC)

אני מתנגד לתוספת זו היות והיא עומדת בסתירה להחלטה קודמת. הפורטלים שציינת נשארו בגלל הקונצנזוס שהתגבש לשמירתם. גילגמש שיחה 22:01, 5 מאי 2005 (UTC)
אני מצטרף לגילגמש. עלינו להשלים עם קיומם של פורטלי משנה, ופורטל:מדינות העולם אינו יחיד. גם פורטל:מחשבים ופורטל:סוציולוגיה נמצאים במצב זה. דוד שי 22:13, 5 מאי 2005 (UTC)
אני מציע לאמץ את הרעיון שהעלה המממ בקשר לעמוד שבו ירוכזו כל הפורטלים. גילגמש שיחה 22:16, 5 מאי 2005 (UTC)
ואני כרגיל נגד, אני רואה רווח ריק בעמוד הראשי, לא חבל לנצל אותו? דורית 08:52, 6 מאי 2005 (UTC)
לא :-) גילגמש שיחה

אני מעתיק את ההצעה שלי מלמעלה: "לאור הדיון חשבתי על העניין וכדי לא להעמיס על העמוד הראשי אנחנו צריכים לצמצם לפורטלי על שירכזו את העניין, לוותר על פורטלי המשנה (לפחות לעמוד הראשי) אחרת אנחנו "מסתכנים" במספר נושאים מאוד חשובים שנעלמו מהדף הראשי משיקולי עריכה כאלו ואחרים (פסיכולוגיה, תקשורת, קולנוע, חינוך, משפטים, אנתרופולוגיה, פילוסופיה..). איך שאני רואה את זה שיטת הפורטלים רק מסבכת עניינים, הגישה צריכה להיות דרך העמוד הראשי למספר מצומצם כלשהו של פורטלי על (5, 6?) שיהיו בנויים בצורה שמכוינה לקטגוריות ולא לערכים. כל שיטת הולכת הקוראים של הפורטלים צריכה להתבסס על הקטגוריות אחרת הם לא באמת פורטלים כשהם לא מכסים את כל הערכים הרלוונטים. על פורטלי המשנה אפשר לוותר או לחבר את חלקם לתחילת הקטגוריה (מבוא לנושא+מומלצים+דרושים+דורשי שכתוב למרות ששוב זה דורש תחזוקה שקשה לספק)." ובנוסף כדאי באמת להויסף את דף הפורטלים המורחב. מלך הג'ונגל 09:15, 6 מאי 2005 (UTC)

אכן הוצע בהתחלה עמוד ראשי עם מספר מצומצם של פורטלים (10) אך בגלל בעיות טכניות שונות כמו חוסר גמישות ועוד הוחלט לוותר עליו. 20 פורטלים נראים לי כמספר סביר. יש הרבה יותר מ6 או 7 פורטלי על. יש לפחות 10 ואם יש כפילות מסוימת, אז לא נורא. פשוט לא צריך להגזים איתה. בקשר לבניית הפורטלים, כל הפורטלים בנויים בדרך שהצעת, למעט פורטלים ספורים. גילגמש שיחה 09:18, 6 מאי 2005 (UTC)
כפורטלי על אני חשבתי על מדעי החברה, מדעי הטבע, מדעים מדוייקים, תרבות ופנאי, מדעי הרוח וישראל. הדרך שהצעתי היא בעצם רק לקחת את החלק העליון של הפורטלים ולהעביר אותם לקטגוריות, ככה יש המון נושאים וערכים שהולכים לאיבוד בגלל הפורטלים והקטגוריות לא תלויות בהתעסקות נוספת בדף עצמו כדי לעדכן אותן. מלך הג'ונגל 13:18, 6 מאי 2005 (UTC)
האמת היא שצריך לעשות סקר אנונימים - איך הם מעדיפים, מה יותר נח להם וכו'. לצערי קשה מאוד לבצע את הסקר הזה. הצעה בנוסח זה עלתה ונפלה. הוחלט לאפשר כפילות מסוימת בעמוד הראשי. סך הכל זה לא מפריע כל כך, כל עוד הכפילות לא גדולה מדי. גילגמש שיחה 13:21, 6 מאי 2005 (UTC)

אליזבת הראשונה?[עריכת קוד מקור]

מלכת בריטניה אליזבת הראשונה מתה מזמן. מה פתאום היא מופיעה בדף הראשי בהקשר לשנת 1994?

תוקן. גילגמש שיחה 21:25, 6 מאי 2005 (UTC)

בעיה בתמונות[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:דלפק יעוץ. גילגמש שיחה 14:44, 13 מאי 2005 (UTC)

מספר ערכים נכון ל...[עריכת קוד מקור]

אם אינני טועה, בזמנו היה מפורט אחרי מספר הערכים שיש בויקיפדיה גם זמן העידכון. זה חסר, לא? אורי מוסנזון 21:01, 13 מאי 2005 (UTC)

לי לא כל כך, גם ככה קצת צפוף שם בפינה הימנית העליונה. אני בספק אם יש צורך להכביד עוד מלל, במיוחד כזה שהחשיבות שלו היא לא משהו. רועי | שיחה |
זמן העדכון אינו חסר, משום שאנו מקפידים לרענן את העמוד הראשי מדי בוקר, כך שאם מספר הערכים אינו מעודכן לרגע הצפייה, הרי הוא מעודכן לבוקר הצפייה. מועד העדכון היה משמעותי לפני שהתחלנו ברענון היומי. דוד שי 21:25, 13 מאי 2005 (UTC)
לי ניראה שהיתה חשיבות לתאריך העדכון לאורחי הויקיפדיה, ולא לויקיפדים. עיקר החשיבות בידיעה שויקיפדיה תוחזקה לאחרונה. נכון שתאריך התחזוקה האחרונה מופע בתחתית העמוד, אך זה מקום מאד לא בולט. אורי מוסנזון 21:38, 13 מאי 2005 (UTC)
מה זה משנה אם יש לנו 19,434 ערכים או 19,093 ערכים? מבחינתו של המבקר המזדמן אין לכך חשיבות. גילגמש שיחה 05:44, 14 מאי 2005 (UTC)
לא זאת הנקודה. אני כמבקר המזדמן לאתר מעוניין תמיד לדעת אם הוא זנוח או פעיל. אני מסתכל על תאריך העדכון האחרון ומתרשם. עד עכשיו, כאשר היה התאריך בו התעדכנו מספר הדפים, זה נראה לי כמקנה תחושה של פעילות. אולי אני טועה. אורי מוסנזון 07:04, 14 מאי 2005 (UTC)
יש בזה משהו. אולי אפשר להשיג את אותו אפקט, בלי להעמיס על העמוד טקסט נוסף, ע"י זה שנשנה את הכיתוב "היום בהיסטוריה" ל"[התאריך של היום] בהיסטוריה". רועי | שיחה | 14:53, 14 מאי 2005 (UTC)
אני חושש שזה לא יהיה אסטטי. גילגמש שיחה 14:57, 14 מאי 2005 (UTC)
למה? מה הבעייה האסטטית ב"14 במאי בהיסטוריה" במקום "היום בהיסטוריה"? רועי | שיחה | 15:00, 14 מאי 2005 (UTC)

מה דעתכם להפוך את המלה "מהימנה" בעמוד הראשי לקישור לויקיפדיה:אמינות? ערןב 22:22, 14 מאי 2005 (UTC)

אני בעד. דוד שי 00:22, 15 מאי 2005 (UTC)
לא נשמעה עד כה התנגדות, אז אני אעשה זאת. ערןב 16:19, 15 מאי 2005 (UTC)
בהחלט רעיון מצוין. אם יקומו מתנגדים, תמיד אפשר לשחזר, כך שלא יגרם כל נזר אם תעשה את זה כבר עתה. גילגמש שיחה 16:20, 15 מאי 2005 (UTC)

העלאת חדשות ללא קישור לערך[עריכת קוד מקור]

שלום לכל הויקפדים היום (17.5) הופיעה בפינת החדשות והאקטואליה חדשה ללא הפניה לערך בויקפדיה ("כנס ספיר" בנושא "עתיד החברה בעולם של מידע פתוח" ייערך ביום חמישי במכללת ספיר שבנגב (לאתר הכנס)"). האם אתם חושבים שכדאי להציב חדשות אקטואליה שאין להם שום קישור לערך בויקפדיה? אני חושב שללא קישור לערכים בויקפדיה אין שום טעם להעלות חדשות סתם. בשביל זה קיימים פורטלים רבים ברשת... DeanHaran 09:25, 17 מאי 2005 (UTC)

אתה צודק לחלוטין ובד"כ אנחנו אכן פועלים באופן שהצעת. העניין הוא שחברי ויקיפדיה מוזמנים לכנס זה ולכן הוא מופיע בפינת החדשות והאקטואליה. גילגמש שיחה 09:00, 17 מאי 2005 (UTC)

האם זה אומר שגם אני מוזמן? DeanHaran 09:25, 17 מאי 2005 (UTC)

א. גם אתה מוזמן. אם תלחץ על הקישור בהודעה תוכל להירשם.
ב. התשובה של גילגמש נכונה, ובנוסף תוכל לקרוא הסבר לחידוש זה בויקיפדיה:מזנון#לבלות עם ויקיפדיה. דוד שי 12:03, 17 מאי 2005 (UTC)

טכנוצנטריות?[עריכת קוד מקור]

הערה קטנונית לחלוטין, אבל יש מצב אולי לשנות את הדגש של סדר איקוניי הפורטלים בעמוד הראשי - שני השורות הראשונות הן נושאים מהמדע הקשה וטכנולוגיה. נושאים של אומנות מופיעים רק בתחתית הרשימה. אולי להפוך את השורה הראשונה לפחות למשהו קצת יותר מכליל? למשל - אחד מהנושאים המדעיים, אומנות, גיאוגרפיה והיסטוריה/מדעי החברה?Datepalm 11:08, 17 מאי 2005 (UTC)

הצלמיות מסודרות בסדר ענייני, כך שתחומי ידע קרובים ייזכו לצלמיות קרובות, בערך כפי שמסודרים הבניינים בקמפוס של אוניברסיטת תל אביב. סדר כזה עוזר למעיין להתמצא בקלות בצלמיות לאחר עיון קצר. הסידור השוויוני שאתה מציע יקשה על ההתמצאות. דוד שי 12:07, 17 מאי 2005 (UTC)
כל הרעיון של פורטאלים, למיטב הבנתי, זה להיות רמת הניווט הכי עליונה, הכי כללית של האינציקלופדיה. אם הם מסורבלים עד כדי צורך במערכת ניווט פנימית (כמו סידור לפי נושאים), אז זה די מביס את הרעיון. צריך שפשוט יהיה אפשר לקלוט את הכל שם במבט - וכל מה שנקלט כרגע זה המדע. Datepalm 20:02, 17 מאי 2005 (UTC)
מה רע בנושאים מדעיים? הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה וככזאת עוסקת בעיקר במדע על גווניו השונים. גילגמש שיחה 20:04, 17 מאי 2005 (UTC)
מעניין להשוות לסדר באינציקלופדיה של ynet ולהסיק מסקנות. מי מתנדב? ערןב 12:09, 17 מאי 2005 (UTC)
עשיתי זאת לפני כשבוע- שבועיים. שם יש 12 קטגוריות ראשיות, שמסודרות באופן הבא:
מדעים מדוייקים, מדעי החיים, מדעי כדור הארץ,
טכנולוגיה, הסטוריה, ישראל,
חברה ומשפט, פוליטיקה, פילוסופיה ותרבות כללית,
דת ומיתוס, ספרות ואמנות, אמנויות הבמה.
--אפי ב.שיחה • 13:19, 17 מאי 2005 (UTC)
זאת שאלה לא נכונה. הם צריכים לשאול "איך מסודרים הפורטלים בוויקיפדיה" ולעתיק מאיתנו. סופם של השרלטנים האלה להכחד תוך פרק זמן קצר. עד כמה שאני מחבב קפיטליזם, אני מתעב נסיונות מרושעים להוציא את הכסף במרמה. ולמה במרמה? כי המידע זמין בחינם בוויקיפדיה וברשת בכלל. לא צריך לשלם אגורה על תוכן באינטרנט משום היותו חופשי מתשלומים. גילגמש שיחה 13:50, 17 מאי 2005 (UTC)

הפסיק בכותרת גלש שורה. אשמח אם מישהו יוכל לתקן. עידן ד 21:08, 21 מאי 2005 (UTC)

פתאום זה בסדר... לא משנה עידן ד 21:16, 21 מאי 2005 (UTC)

כמה ערכים יש בויקפדיה האנגלית עלינו...[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:דלפק יעוץ

הבחירות במונגוליה לחדשות ואקטואליה[עריכת קוד מקור]

אתמול (22 במאי) נערכו הבחירות לנשיאות במונגוליה ונבחר נשיא חדש. ויקי האנגלית מצאו לנכון לפרסם זאת במדור האקטואליה שלהם וחשבתי שאפשר לעשות כן גם ב"חדשות ואקטואליה" שלנו. יש לנו את כל הערכים הנחוצים (מונגוליה, המפלגה המהפכנית העממית של מונגוליה, נמברין אנחבאיאר ועוד) בהיקף שלפחות משתווה לגרסה האנגלית שלהם. ליאור ארז 11:56, 23 מאי 2005 (UTC)

הוספתי. גילגמש שיחה 11:59, 23 מאי 2005 (UTC)
תודה. כדאי להפוך גם את המילה מונגוליה לויקילינק ליאור ארז 12:07, 23 מאי 2005 (UTC)
תבניות העמוד הראשי אינן מוגנות. אתה יכול לערוך אותן בעצמך. גילגמש שיחה 12:15, 23 מאי 2005 (UTC)
אופס... טוב לדעת :) וסליחה על ההטרדה.. ליאור ארז 15:15, 23 מאי 2005 (UTC)

Russian Main page address is: ru:Заглавная страница, please change. Thanx!

done. ערן 05:50, 27 מאי 2005 (UTC)

חגיגות ה-20,000[עריכת קוד מקור]

מרוב התרגשות לקראת עשרים אלף הערכים, מסתבר שאף אחד לא טרח להסביר גם לקהל הקוראים עצמו את חשיבות האירוע. מה עם השימוש של ויקיפדיה:הודעה לעיתונות? צ'סשיחה 13:42, 29 מאי 2005 (UTC)

ומה עם הפרצוף המוזר שנמצא במקום הלוגו? לאן הוא מוביל? ולמה אין הסברים? DeanHaran 20:09, 30 מאי 2005 (UTC)

האם המשתמשים בטוחים בויקפדיה?[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:מזנון

ערכים מסוכנים[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:מזנון