שיחה:FXP/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת ינון גלעדי בנושא משפט לא אנציקלופדי ומיותר

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


קטע דיון שנמחק מסיבה לא מובנת[1][עריכת קוד מקור]

הערך מציג את האתר בצורה לא אובייקטיבית, "משוחדת" ולא צמודה למציאות.

האתר FXP.CO.IL נכון להיום הוא אינו האתר הגדול ביותר ברשת והקונספט שלו מיושם בפורומים רבים אחרים שקמו לפניו ויקומו גם אחריו. אין בו ייחודיות וחלק גדול מהמגוון הרחב של הנושאים הוא חסר טעם, והדיונים הזויים וחסרי היגיון, לדוגמא, קהילת "ייעוץ מיני" שם נשאלות שאלות לגבי אוננות, שאלות לא רלוונטיות ולא אמיתיות ונכתבות שטויות. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

זה בזיון שמוחקים פה דברים, כי היו מצוינות פה עובדות...מתי ויקפדיה מוחקת עובדות?!!??! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ערך מדהים! כל הכבוד להנהלה! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הנהלה לא כותבת ערכים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:17, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
אגב, אני לא ממש נדהם מהערך הזה. בפורטל הערכים המומלצים תוכל למצוא ערכים שכתובים באופן מקיף וברור הרבה יותר מהערך הזה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:57, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

שטויות, מה הבעיה בערך? ראשית, המון קהילות אחרות דווקא העתיקו מאתר, המון דברים שהתחילו באתר עכשיו אפשר לראות בכל קהילה. FXP הינה הקהילה הכי גדולה בישראל וזה ידוע, עד שלא ימצא קהילה שמונעת כל כך הרבה משתמשים פעילים - זה ישאר כעובדה. בנוגע לדבר השני, אוקי אדון יקר מר יודע הכל, אתה יודע את התשובה לשאלה של אוננות, יש אנשים שלא, אני בטוח שמי שעושה צחוק מזה מטפים בו. אפשר ללמוד מהאתר הזה המון, בעצם אתה גולש בפורום על הנושאים שאתה אוהב ולומד עוד על הנושא, יכול לקבל עזרה מאנשים אחרים ועוד. אז לפני שאתם מדברים על האתר ומנסים לפגוע בשמו, תחשבו קצת, למה אתם עושים את זה? האתר מיועד לבני נוער וניתן רק ללמוד ממנו. 84.228.34.35 16:57, 7 באוגוסט 2011 (IDT)

למה?[עריכת קוד מקור]

למה לאתר הזול הזה צריך להיות ערך בויקיפדיה? למה לכל אתר אחר לא מגיע? אני לא מבין איך זה עובד. אשמח להסבר מדוע הערך הזה מופיע במילון שמתיימר להיות אובייקטיבי ואם כבר הוא פה, מדוע הוא מכיל מידע כל כך דעתני.


האתר מופיע במקום 13 בישראל בכניסות אליו והוא הכי פופולרי בקרב בני נוער.

לא מספיק בשביל ערך בוויקיפדיה?


ויקיפדיה - אינציקלופדיה חופשית, מה לא מספיק ברור?

כמו שציינו מעלי, האתר הינו אחד מהאתרים המובילים בארץ.

TheCheater - שיחה 17:00, 7 באוגוסט 2011 (IDT)

חשיבות[עריכת קוד מקור]

ע"פ אלקסה מדובר באתר ה13 בפופולריות שלו בישראל, לפני NRG למשל, ובטח שלפני כמה מהאתרים האחרים שקיבלו פה ערך. בנוסף, אם באמת נכתבים באתר יותר מ70 אלף הודעות ביום, חשיבותו, לטעמי, ברורה. בברכה, איש המרק - שיחה 07:34, 14 באוגוסט 2009 (IDT)

מדובר באתר אשר פונה לציבור מאוד מצומצם,אשר אינו מיוחד במינו ולכן אין סיבה לכתוב עליו...
יש הרבה אתרי חדשות שלא מקבלים ערך:ace
nrg קיבל ערך מהסיבה הפשוטה שהוא שייך למעריב, עיתון מכובד...
ב-fxp מפורסמים בעיקר פוסטים מהנהלה שלרוב מנסה לגרום למשתמשים להגיב באשכולות חסרי שכל כמו "גלגל המזל"...
אי לכך אין לערך זה מקום בויקיפדיה.
72.55.137.215

משעשעת אותי הקביעה "רשומים באתר מעל 467,000 משתמשים". בוויקיפדיה העברית רשומים כ-50,000, נדמה לי. אז מה? ‏odedee שיחה 19:00, 14 באוגוסט 2009 (IDT)

נעזוב את העובדה שחייבים להירשם רק בשביל לכתוב משהו 72.55.137.215

מצטרף לדברי איש המרק. מדובר על אתר מוכר ופופולרי שזכאי לערך. Lostam - שיחה 21:49, 15 באוגוסט 2009 (IDT)

- בניגוד לרבות מקהילות מובילות אחרות, אמנם פרסום תכנים מותנה בהרשמה לאתר אך התוכן המוצע גלוי לעיני כל המעוניינים. Biscuit - שיחה 22:06, 15 באוגוסט 2009 (IDT)
אני מבקש, יש לנו 89,630 משתמשים. ‏Yonidebest Ω Talk21:53, 15 באוגוסט 2009 (IDT)

אומנם הקהילה מאפשרת לך לראות את התכנים, אבל אם אתה רוצה להשאיר פוסט?אם כך אני רוצה שיפתחו ערך על קהילת `שווארמה ופיתה' לפחות יש להם שם פופלארי72.55.137.215

ציניות? המילה האהובה עליי. מסכים איתך, שווארמה בפיתה נשמע אחלה שם של ערך.. תשאיר לי מסן', נעבוד עליו ביחד.

בדיוק כמו שאם אתה רוצה לערוך ערכים מסויימים בוויקיפדיה אתה צריך לקבל וותק של 4 ימים לפחות מסיבה מסויימת, גם כאן יש סיבה מסויימת - התניית ההגבה לרשומים בלבד ניתנה מסיבה מסויימת, לא סתם כי הם רוצים להרוויח עוד משתמש.


אין מקום בדף השיחה לגירסא הזמנית שלך, תנסה בארגז החול. אם ישנה סיבה מסויימת להתניית ההרשמה,עלינו לקבל סטיסטיקות של מספר ההודעות ומספר המשתמשים ולעשות ממוצע. על פי החישובים שלי כל משתמש כתב בממוצע 75.052502564458139681905224153015 הודעות... אבל שימו לב, זה בלי כל ההודעות של המנהלים שלהם יש 1000 הודעות כל אחד לבד (וזה עוד מהיותר נמוכים) לא פלא שמנהל לשעבר מחזיק 15 אלף הודעות... עוד דבר שמרגיז-על מנת לנהל צריכים 400 הודעות!לכן משתמשים רבים כותבים הודעות לא חכמות במיוחד... אי לכך אין להתייחס לקריטריון ההודעות,ובלעדיו אין להשאיר ערך זה בויקיפדיה-הוא לא מתאים לויקיפדיה מכיוון שההוא אינו מיוחד,ויש עוד הרבה אתרים הטובים ממנו בהרבה שלא קיבלו ערך...72.55.137.215

נראה שאתה כל כך נגד הערך מסיבה מסויימת, לא התקבלת לניהול שם? תקן אותי אם אני טועה.
אסביר לך לגבי קריטריון ההודעות.
קורה לעיתים שעולה לניהול משתמש משקיע שרוצה לעלות לניהול, אבל מה? יש לו 200 הודעות בלבד.
מ200 הודעות מפקח לא יכול לדעת אם ההשקעה שלו הינה ארוכת טווח או זמנית בלבד, לשם עלייה לניהול.
מדד ה400 מאפשר לנו להבחין אם המשתמש הינו ספאמר שבא להזיק לפורום או שמא מנהל לעתיד.
בדיוק כמו שבוויקיפדיה, ישנם ערכים מוגנים שלשם עריכה שלהם אתה צריך 4 ימי וותק ומעלה,
כדי לוודא שאתה לא טרול שבא לערוך את הערך לשם פגיעה בו.
אני חושב שזה מספיק ברור, לא? Biscuit - שיחה 12:38, 22 באוגוסט 2009 (IDT)

בקשה להסרת הערך[עריכת קוד מקור]

איני יודע מי כתב את הערך, אך הוא לא נכתב על ידי (ראש צוות פרוייקטים) או על ידי ארז (בעל האתר) וגם לא עבר דרכנו. הערך לא מפורט, חסר מידע וכתוב בצורה לא מלאה, הוא אינו מייצג את אתרנו ומכיל מידע חלקי בלבד. אבקש ממכם להסיר אותו על מנת שנוכל לפרסם את הערך החדש והמלא. תודה.

זה לא עובד פה ככה. פה זה אנציקלופדיה ולא כותבים כאן מטעם (אף אחד מהערכים על שרי הממשלה לא נכתב על ידם או עבר דרכם). אתם מוזמנים להרחיב את הערך במידע אנציקלופדי אחרי שתקראו את ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה. תומר א. - שיחה 11:20, 29 באוגוסט 2009 (IDT)

עוד פעם הם והדמגוגיה שלהם (FXP) פרופסור בהכחשה - שיחה

אבל הערך מוגן ואין לי אפשרות לערוך אותו ולהוסיף לו דברים =/ והוא לא מלא בכלל..

אתה מוזמן להירשם ובעוד ארבעה ימים גם אתה תוכל לערוך אותו. אפשרות אחרת היא שתכתוב כאן את מה שאתה מתכוון לשנות בערך ואם זה יהיה סביר נסיר את ההגנה. תומר א. - שיחה 22:48, 29 באוגוסט 2009 (IDT)

הפופולריות של האתר FXP הוא חד משמעי משום שמתפרסמים שם ים תוכנות ומשחקים פרוצים שעולים אלפי דולרים וכך הם מושכים את הקהל גם לפורומים אחרים. אם כבר כותבים עליהם ערך למה שלא יכתבו גם את זה שהאתר מצפצף על החוק בריש גלי. רוני - שיחה 06:59, 24 באוקטובר 2009 (IST)

ומה מפריע לך להוסיף את הידיעה הזו לערך עצמו?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:13, 1 בנובמבר 2009 (IST)

האתר לא אמור לקבל ערך . אתם הורסים את ויקיפדיה שאמורה להיות האנציקלופדיה החופשית . אם לאתר הפשוט הזה, אומנם עם הרבה משתמשים אך לקהל יעד ספציפי, למה לא מגיע לרבים אחרים ? האם הערכים שמגיעים לויקיפדיה צריכים להיות ערכים של דברים פופולארים בלבד? אם זה כך, אני מעונין להוסיף ערכים לאתרים שלי ושל אחרים פחות ויותר פופולארים וחשובים מ"FXP" . שלא נדבר שהרי ברור שהערך הזה הוא שלוחה של FXP .

מבחינתי הוספת הערך הזה היא פגיעה במדיניות ויקיפדיה שאמורה להיות פתוחה וחופשית לכולם, ההחלטה לצירוף FXP לרשימת הערכים הינה מניעים כאלה או אחרים .

מה הקשר בכלל בין המושג "אנציקלופדיה חופשית" למושג "חוסר חשיבות אנציקלופדית"?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:10, 1 בנובמבר 2009 (IST)


הוא מוגן, הוא נמצא זה פשוט בלתי נסבל שלא נדבר שבכלל לא הצגתם כלום על האתר, ולמרות שההורדות המוצגות באתר הורדו מאתרים אחרים והועלו ל FXP . בקיצור הערך הזה הוא אינטרס אחד גדול, של מי? שאלה טובה .

כפי שכתבתי לחברי קבוצת אייס היקרים בדף השיחה שלהם, תשאירו את מלחמות בני הנוער שלכם מחוץ לויקיפדיה. ויקיפדים, די ליפול לפח הזה ולדון בחשיבות. אנדר-ויקשיחה 09:26, 14 בנובמבר 2009 (IST)

עודד ODEDEE[עריכת קוד מקור]

איני יכול לכתוב לך חזרה בדף השיחה (כנראה עקב היותי משתמש חדש) האם יש אפשרות להתכתב באמצעות המייל ? Chend3 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אתה מוזמן להשיב לפנייתי בדף השיחה שלך, או כאן - אם זה קשור לערך. בכל הקשור ל-FXP לא אדון במייל אלא על גבי ויקיפדיה. ‏odedee שיחה 17:22, 19 בנובמבר 2009 (IST)

מידע על FXP[עריכת קוד מקור]

Fxp.co.il הוא אתר קהילות אשר עוסק במגוון רחב מאוד של נושאים הפונה לקהל צעיר. נכון ל-30.05.2009 רשומים באתר מעל 430,000 משתמשים רשומים, מופעלים כ-600 פורומים פעילים אשר מנוהלים ע"י מעל 500 אנשי צוות הפועלים בהתנדבות, ובכל יום נכתבות בין 70 ל-110 אלף הודעות ע"י המשתמשים. תוכן הקהילה הוא תוכן מגוון העוסק בנושאים רבים, כגון מחשבים, התבגרות, מוזיקה, משחקים, לימודים, ספורט ועוד.

הסטוריה

הקמת האתר: בספטמבר 2003 הוקם האתר על ידי ארז בן דוד. תחילה האתר הופעל על איחסון חינמי ומערכת קוד פתוח, כמות המשתמשים הייתה מצומצמת ביותר, וכפועל יוצא האתר הציע מספר מועט של תכנים לגולשיו. לאחר כחודש פעילות על האיחסון החינמי וכשכבר היו כמה עשרות משתמשים קבועים, הוחלט לעבור לאחסון מקצועי ולתת שם לאתר - "בומבה בורד". לאחר 8 חודשי פעילות, במאי 2004, החליט מייסד האתר לשנות את השם "בומבה בורד" ל-Fxp, עם הדומיין fxp.co.il, ובשלב יותר מאוחר שודרגה מערכת האתר למערכת מקצועית. במשך הזמן האתר התקדם בצורה מתונה תוך שיפור איטי אך עקבי, וגולשים חדשים הגיעו בעיקר מתחרויות אתרים שהיו פופולאריות בעבר. בתחילת 2007, עם יישום שלוש שיטות שיווק אינטרנטיות, התחילה עלייה חדה ומשמעותית מאוד בקצב גדילתה של הקהילה - הגדלת כמות הגולשים הביאה באופן טבעי להגדלת היצע התכנים וכמות אנשי הצוות, תהליך שלמעשה נמשך עד היום ומציב את האתר במקום הראשון מבין הקהילות הפעילות באינטרנט הישראלי.

הובלת תקנים: הקהילה ייצרה נורמות עם השנים שמאוד תפסו ברחבי האינטרנט. לא נגזים אם נאמר שצבע אדום למנהלים וצבע כחול למפקחים בקהילות זה תקן אינטרנטי שצמח לו ב-Fxp. לא רק צבעים לקבוצות יושמו כאן, גם דרגות שונות של זכייה כמו ווינר וצ'אמפ, שמעידים על רמת המעורבות של המשתמש בקהילה, התפשטו כתקן ברחבי האינטרנט.

מצב עדכני

האתר כיום: Fxp הינו אתר הקהילות הגדול ביותר בישראל, וכולל בתוכו תחומים רבים ומגוונים. האתר פועל על העיקרון הבסיסי של היצע מול ביקוש, ובכך מתנהלת מין תעשייה שבה הגולשים יכולים כמעט בוודאות למצוא תכנים שמעניינים אותם. על מנת להפיק את המירב, ישנם אמצעים רבים בהם הפורום משתמש כדי לשמור על הסדר, הפעילות וההנאה של גולשיו, לדוגמא - הפעלת צוותים ופיקוח שוטף על כל פורום באמצעות הנהלה. כיום, הפורום שם דגש על אירועים אקטואליים מיוחדים, ומשתמש בפופולאריות שלו כדי לגרום למודעות רבה יותר בקרב גולשיו, זאת ניתן לראות בהקשר של מבצע עופרת יצוקה בעזה, ואירועי התרמה רבים שזכו לקידום. Fxp שומר לעצמו את הזכות לצנזר תכנים בוטים, או תכנים חסרי משמעות בעזרת מערכת אזהרות ובאנים, שמטרתה לטפל בעוברים על החוק על מנת לתת ביטוי לתכנים איכותיים יותר, בנוסף, ניתן לערער על כל החלטה שהתקבלה ולקבל תשובה מפורטת מגורם מוסמך.

היררכיה ניהולית: באתר שבו חברים מעל 500 אנשי צוות, כל אחד חייב לדעת מה מקומו בכוח, ולכבד בעל סמכות גבוהה יותר. בראש ההיררכיה עומד מנכ"ל האתר, מתחתיו מצויים המנהלים הראשיים, מתחתיהם מצויים המפקחים, ומתחתיהם מצויים מנהלי הפורומים.

צוותים: בקהילה פועלים ארבעה צוותים; צוות פרוייקטים האחראי על הפעלת פרוייקטים בקהילה, צוות סיקורים האחראי על כתיבת סיקורים ופרסומם בקהילה, צוות תמיכה האחראי על הענקת תמיכה בפורומי המשוב ואכיפה כוללת, וצוות תמיכה מיוחד שהוקם בכדי לסייע למשתמשים אשר נתקלים בבעייה רגשית ומעוניינים לשתף ולפרוק תוך סודיות מוחלטת.

סטטיסטיקות

גילאים: האתר הוקם ע"י בן נוער עבור בני נוער, וגם היום, 5.5 שנים אחרי, גרעין משתמשי האתר הוא בני נוער (13-18), אך אסור להתעלם גם ממסה גדולה של צעירים אשר גולשים באתר (19-25)

  • ניתוח של ילידי 1981 עד 1999 - כ-85% מהמשתמשים הרשומים.

Chend3 - שיחה 13:04, 20 בנובמבר 2009 (IST)

לגבי מה שרשמת, חלק מהתוכן פה ראוי להעלאה, חלקו הגדול פרסומי ובלתי אובייקטיבי. לדעתי אפשר לשאוב מכאן 4-6 פסקאות ראויות ולהרחיב את הערך. YevgeniTalk to me 10:28, 22 בנובמבר 2009 (IST)
התוכן הזה הוא פשוט גרסה ישנה של הערך, אין שום סיבה לחזור אליה. ‏odedee שיחה 14:20, 22 בנובמבר 2009 (IST)
אז למה שלא נסנן מתוך זה את הראוי, ונוותר על פירוט היתר והתוכן הפרסומי? YevgeniTalk to me 20:07, 22 בנובמבר 2009 (IST)
זה בדיוק מה שנעשה כבר, והתוצאה הייתה תוכן הערך הנוכחי. ‏odedee שיחה 01:38, 23 בנובמבר 2009 (IST)
למה שלא נרחיב מעט כך שהערך ייראה ככה:

FXP[עריכת קוד מקור]

Fxp הוא אתר קהילות הפונה לקהל הצעיר. באתר מופעלים כ-600 פורומים (נכון ליולי 2009) אשר מנוהלים על ידי מתנדבים.

האתר הוקם בספטמבר 2003 על ידי ארז בן דוד. הוא מפעיל מערכת VBulletin.

הסטוריה[עריכת קוד מקור]

בספטמבר 2003 הוקם האתר על ידי ארז בן דוד. תחילה האתר הופעל על בסיס איחסון חינמי ומערכת קוד פתוח, כמות המשתמשים הייתה מצומצמת ביותר, וכפועל יוצא האתר הציע מספר מועט של תכנים לגולשיו. לאחר כחודש פעילות על האיחסון החינמי וכשכבר היו כמה עשרות משתמשים קבועים, הוחלט לעבור לאחסון מקצועי ולתת שם לאתר - "בומבה בורד". לאחר 8 חודשי פעילות, במאי 2004, החליט מייסד האתר לשנות את השם "בומבה בורד" ל-Fxp, עם הדומיין fxp.co.il. \

ניהול[עריכת קוד מקור]

באתר חברים מעל 500 אנשי צוות. לאתר 4 דרגים ניהוליים. בראש האתר עומד ארז בן דוד, מנכ"ל האתר, מתחתיו מצויים המנהלים הראשיים, מתחתיהם מצויים המפקחים, ומתחתיהם מצויים מנהלי הפורומים.

ההיררכיה הניהולית שבין המפקחים למנהלי הפורומים היא חסרת חשיבות. לכאורה היה מקום לפסקת ההיסטוריה, אבל רובה ככולה דן בחודש הראשון של האתר. זה פירוט יתר שאין לו הצדקה. ‏odedee שיחה 20:58, 23 בנובמבר 2009 (IST)

איך זה נראה ?[עריכת קוד מקור]

איך זה נראה לכם ?

הקדמה

FXP.co.il הוא אתר קהילות לצעירים אשר עוסק במגוון רחב מאוד של נושאים. באתר רשומים מעל חצי מיליון משתמשים, מופעלים כ-600 פורומים פעילים אשר מנוהלים ע"י מעל 500 אנשי צוות, ובכל יום נכתבות בין 70 ל-110 אלף הודעות ע"י המשתמשים. תוכן הקהילה הוא תוכן מגוון העוסק בנושאים רבים, כגון מחשבים, התבגרות, מוזיקה, משחקים, לימודים, ספורט ועוד.

הקמת האתר:

בספטמבר 2003 הוקם האתר על ידי ארז בן דוד. תחילה הופעל האתר על איחסון חינמי ומערכת קוד פתוח, כמות המשתמשים הייתה מצומצמת ביותר, וכפועל יוצא האתר הציע מספר מועט של תכנים לגולשיו. לאחר כחודש פעילות על האיחסון החינמי וכשכבר היו כמה עשרות משתמשים קבועים, הוחלט לעבור לאחסון מקצועי ולתת שם לאתר - "בומבה בורד". לאחר 8 חודשי פעילות, במאי 2004, החליט מייסד האתר לשנות את השם "בומבה בורד" ל-Fxp, עם הדומיין fxp.co.il, ובשלב יותר מאוחר שודרגה מערכת האתר למערכת מקצועית. במשך הזמן האתר התקדם בצורה מתונה תוך שיפור איטי אך עקבי, וגולשים חדשים הגיעו בעיקר מתחרויות אתרים שהיו פופולאריות בעבר.

האתר כיום:

האתר פועל על העיקרון הבסיסי של היצע מול ביקוש, ובכך מתנהלת מין תעשייה שבה הגולשים יכולים כמעט בוודאות למצוא תכנים שמעניינים אותם. על מנת להפיק את המירב, ישנם אמצעים רבים בהם הפורום משתמש כדי לשמור על הסדר, הפעילות וההנאה של גולשיו, לדוגמא - הפעלת צוותים ופיקוח שוטף על כל פורום באמצעות הנהלה. כיום, הפורום שם דגש על אירועים אקטואליים מיוחדים, ומשתמש בפופולאריות שלו כדי לגרום למודעות רבה יותר בקרב גולשיו, זאת ניתן לראות בהקשר של מבצע עופרת יצוקה בעזה, ואירועי התרמה רבים שזכו לקידום.

צוותים:

בקהילה פועלים ארבעה צוותים; צוות פרוייקטים האחראי על הפעלת פרוייקטים בקהילה, צוות סיקורים האחראי על כתיבת סיקורים ופרסומם בקהילה, צוות תמיכה האחראי על הענקת תמיכה בפורומי המשוב ואכיפה כוללת, וצוות תמיכה מיוחד שהוקם בכדי לסייע למשתמשים אשר נתקלים בבעייה רגשית ומעוניינים לשתף ולפרוק תוך סודיות מוחלטת.

גילאים:

האתר הוקם ע"י בן נוער עבור בני נוער, וגם היום, 6 שנים אחרי, גרעין משתמשי האתר הוא בני נוער (7-18), אך אסור להתעלם גם ממסה גדולה של צעירים אשר גולשים באתר (19-25).

Chend3 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

זה נראה מיותר ביותר, אוסף של זוטות טריוויאליות שנכונות לגבי כל אתר קהילתי באינטרנט. ועוד לא אמרנו מילה על כך שלקביעות המעט יותר מהותיות (למשל גיל הגולשים) אין שום אסמכתה. ‏odedee שיחה 17:59, 24 בנובמבר 2009 (IST)

זוטא, אך מכיוון שאין לי הרשאה[עריכת קוד מקור]

לקשר מ"אתר קהילות" לפורום (אינטרנט) או לקהילה מקוונת. ובכלל, מה קורה עם הערך הזה? 2 שורות כפשרה? נראה לי מעט חריג. שמוליק - שיחה 00:01, 25 בנובמבר 2009 (IST)

א. אכן זהו פורום וכחלק מהגדרתו המושגים דומים בין אתרי הקהילות השונים, אך האם יש פסול בשילוב המידע על "פורום" באופן כללי ובהתייחסות שלו לFXP ? ב. המערכת עליה יושב האתר יוצרת סטט' באופן אוטומטי ומכן מידע על הגילאים.

חשיבות הערך[עריכת קוד מקור]

למה הערך כל כך קצר? מה, אין מספיק נתונים בשבילו? חבל שאחד הפורומים הפופולריים בישראל אין ערך מספק תסתכלו על ערכים לפורומים הרבה פחות מוכרים כמו רוטר.נט, פרש, בחדרי חרדים, הפורום הגדול למורים וגננות במה הם יותר חשובים מfxp? למה הם קיבלו ערך גדול וfxp קיבל קצרמר שמוגן מעריכות ומסתיים אחרי שתי שורות בשביל למנוע "תוכן פרסומי"?!?

כתוב את הצעותיך לערך בדף השיחה ולאחר שתתקבל עליהן הסכמה הערך יפתח או שהן יעברו פנימה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 11:03, 24 בפברואר 2010 (IST)

אפליה[עריכת קוד מקור]

FXP היא הפלייה נגד שאר הפורומים.Tgt (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אמנם ההודעה לעיל נכתבה ע"י בעל עניין, אבל הוא צודק: ככל שעובר הזמן מתברר לי שצריך למחוק את הערך הזה. ‏odedee שיחה 13:27, 30 באפריל 2010 (IDT)
בתור מי שעבודתו היא לנטר את הפורומים האלו, FXP הוא מערכת הפורומים הגדולה והפעילה מסוגה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!13:46, 30 באפריל 2010 (IDT)
אם זה נכון, אז למה זה לא כתוב בערך, בלווית אסמכתה מתאימה? הובאו פה בדף השיחה כל מיני הצעות להוספת תוכן לערך, אחרי ניקוי כל המיותר נשארנו עם התוכן הנוכחי, ולפי התוכן הנוכחי נראה שזה אתר כמו אלף אחרים, ובאמת לא ברור למה עליו כתוב ועל אחרים לא. גם אם הוא המערכת הגדולה מסוגה (דרוש מקור, כאמור), אנחנו לא ספר השיאים של גינס. ‏odedee שיחה 14:00, 30 באפריל 2010 (IDT)
מסכים עם עודדי: כרגע הערך נראה כמו רבים אחרים שאנחנו מעמידים למחיקה מיידית. גם אני מעריך מאוד את האתר הנוכחי (ואף מצאתי בו תשובות לשאלה מסוימת שהייתה לי בעבר), אבל הערך אינו עושה עמו צדק. כדאי לעבות אותו, ולהדגים את חשיבותו במילים ברורות יותר. אלדדשיחה 14:02, 30 באפריל 2010 (IDT)
אכן, במצב הנוכחי של הערך החשיבות שלו לא כל כך ברורה. אליסףשיחה14:03, 30 באפריל 2010 (IDT)
לצערנו, דיון חשיבות כבר היה, ועדיין המצב עגום. כיוון שמדברי אלדד וזהר אני מבין שהאתר ראוי לערך לדעתם, אני מבקש לשפר את הערך, אחרת תידרש הצבעת מחיקה. הורדתי את רמת ההגנה כדי שכל ויקיפד רשום יוכל לסייע בשיפור. ‏odedee שיחה 16:37, 30 באפריל 2010 (IDT)
אני, לצערי, לא אוכל לתרום לשיפור מצבו של הערך, כי אינני מכיר את האתר ברמה מספקת. הסתייעתי בו בפתרון בעיית תוכנה מסוימת שהייתה לי בעבר, ותוך כדי כך התוודעתי לפעילויות השונות באתר (אם כי לא יכולתי להתרשם מפעילויות אלה עד כמה אתר זה שונה מאתרים אחרים, פעיל יותר או מקצועי יותר). אני מקווה שזהר, מתוקף מה שכתב לעיל, מכיר אותו היטב ויוכל להוסיף עובדות המעידות על חשיבותו של אתר זה על פני אתרים אחרים. אלדדשיחה 20:22, 30 באפריל 2010 (IDT)
מישהו מרגיש שהוא כן יכול לתרום לערך? מאז שהורדתי את דרגת ההגנה לא שופר הערך. מצד אחד, אם הוא כל כך חשוב, לא נכון לפתוח הצבעת מחיקה. מצד שני, אם הוא כל כך חשוב, איך זה שאיש לא הצליח למצוא תוכן אמין ולשפר בעזרתו את הערך? ‏odedee שיחה 14:04, 24 ביוני 2010 (IDT)

פופולריות[עריכת קוד מקור]

הועבר מדף השיחה שלי:

את שיחה:FXP. תודה, ‏odedee שיחה 20:08, 4 במאי 2010 (IDT)

כמו שכתבתי לעיל, אני מתכנן להמשיך את ההיעדרות הזו עד שהכל ישקע. עיון קצר במה שקרה בבערך שעה(?) שעברה מאז אמרתי "נו טוב" מראה שזה צעד נכון. אולי היה עדיף שהייתי שותק גם עם הבעד שלי, טוב לא יצא מזה. לגבי הערך, ניתן להרחיב באמצעות דף האודות שלו, מטלה לה יוכל כל אדם מבין עברית. אמנם מדובר בנחתום המעיד על עיסתו, אך הנתונים נראים דיי אמינים. אפשר, לדוגמה, להסתכל על פורום עספור, סדרות ישראליות כללי, סדרות כללי חו"ל, כרטיסי מסך, סלולרי, גאדג'טים ועוד. הפורומים הפעילים שלהם הם ברמת הפורומים הפעילים של תפוז, להערכתי.
לא ידוע לי על מקור חיצוני שדירג מערכות פורומים ישראליות. הכי קרוב שיש לנו לאימות חיצוני הנתונים זה אלקסה - שם FXP במקום ה-23 מקרב כלל האתרים בישראל (כולל טוויטר, גוגל וכד'), הראשון מבין אתרי הפורומים (אם נחשיב את תפוז כפורטל - אחרת הוא שני, כאשר תפוז במקום ה-13; יש לזכור שלתפוז גם מערכות קהילות, בלוגים ומגזינים פופולארית שמשפיעה על התוצאות). בתור השוואה, הפורום שניסו לדחוף לנו ושהוביל לדיון ממוקם אי שם באזור ה-2900 ומשהו. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!20:45, 4 במאי 2010 (IDT)
ממש בהזמנה - כתבה מהיום בדה מרקר מציגה נתונים של 15 האתרים המובילים בישראל. FXP במקום ה-11 (מקום אחד מתחת לוויקי!) עם 1.5 מיליון גולשים יחודיים בחודש, שהם לפי מדידת נתוני התעבורה 35% מסך הגולשים הייחודיים בישראל. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:13, 6 במאי 2010 (IDT)

סוף העברה

ההבדל בין מערכות הפורומים האחרות בישראל לזו של FXP היא הפופולריות. כפי שניתן לראות באתר מדי יום נוספות בו אלפי הודעות ובכל זמן נתון האתר מצהיר על אלפי משתמשים רשומים מחוברים. ערכתי את הערך, אני מקווה שעתה הדברים מעט יותר ברורים. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 15:27, 24 ביוני 2010 (IDT)

נראה שמהכתבה בדה מרקר הוסרה טבלאת האתרים שהייתה בזמנו. מי שרוצה - היא ברשותי. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 15:30, 24 ביוני 2010 (IDT)
ושוב משמיים - פורסם היום הדירוג האחרון - המצב דומה. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 16:36, 24 ביוני 2010 (IDT)
מצוין. תודה על העריכה, ‏odedee שיחה 16:57, 24 ביוני 2010 (IDT)

חשיבות הערך[עריכת קוד מקור]

שלום. אני עוד לא מבין מה חשיבות הערך שמצדיקה ערך בויקיפדיה. זה שהאתר מאוד פופולארי זה ידוע, אך גם אני פתחתי ערך על אתר פופולארי ונתתי הוכחות בדיוק כמו שפה ניתנו, אך לא מוכנים להכיר בערך. על כן, ברצוני לפתוח דיון הבהרת חשיבות גם על ערך זה,שכן אין שוני בין פורום מוביל לבין כל אתר אחר מוביל. ואם לא קיבלו את הערך של iphoneil אני רוצה לדון גם על הערך הזה. לדעתי לערך זה אין מקום באנציקלופדיה. Gil2009 23:48, 24 ביולי 2010 (IDT)

מציע שתקרא את ויקיפדיה:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה. אליסף TRUE BLOOD שיחה 23:53, 24 ביולי 2010 (IDT)
טוב. התייאשתי. תעשו מה שאתם רוצים. אני מוריד את התבנית. Gil2009 00:03, 25 ביולי 2010 (IDT)
אני חייב להעיר שאני ממש לא מבין בנושא ואין לי בו דעה, אבל פשוט זה ממש לא נכון לפעול בצורה שכזו. אליסף TRUE BLOOD שיחה 14:18, 25 ביולי 2010 (IDT)
אני נוהג בצורה הכי הגיונית שיש. אני לא מבין למה לפורום מוביל כמו FXP נותנים במה באנציקלופדיה בטענה שהוא אתר פופולארי

אך לאתר פופולארי נוסף לא נותנים במה בויקיפדיה. זה פשוט לא מובן.

נתתי הוכחות שמדובר באתר מוביל שראוי שיהיה לו ערך בויקיפדיה והמפעילים לא קיבלו את זה.

על אותו עיקרון הערך של FXP,מדוע הוא כן מקבל במה ואתרים פופולאריים אחרים לא? זו אנציקלופדיה חופשית וזה לא מרגיש כך על פני השטח כיוון שלבסוף רצונם של מפעילי המערכת הוא שייקבע אז זה כלל לא חופשי. Gil2009 14:49, 25 ביולי 2010 (IDT)

לא מפעילי המערכת קובעים אילו ערכים ישארו ואילו לא, אלא כלל הוויקיפדים. דעתו של מפעיל מערכת אינה חשובה יותר משל שאר הוויקיפדים. עמרישיחה 12:19, 29 ביולי 2010 (IDT)

מקור לפסקה האחרונה[עריכת קוד מקור]

בבקשה הינה המקור: http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=5137961 תוכלו לראות שהאתר התנער בכל דרך שהיא מפרסום פריצות למשחקים. לכן אני מוריד את דרישת המקור מהערך. Gil2080 - שיחה 00:28, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

אתה לא מוריד שום דבר על דעת עצמך. בקישור שהבאת לא מוזכרת אף תביעה, ולכן טענה כזו עדיין דורשת מקור. אנדר-ויק00:34, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

הועבר מהדף שיחת משתמש:אנדר-ויק
שלום. בשביל מה מקור? בעבר היה שם פורום שהיה מפרסם סיריאלים וקראקים למשחקי מחשב, הוגשה תביעה ובעל האתר החליט לאסור על פריצות מסוג זה. Gil2080 - שיחה 00:21, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

אני רוצה מקור על כך שהוגשה תביעה משפטית. תן לי לנחש: אתה פעיל באתר המתחרה? אנדר-ויק00:22, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

ממש לא. אני גולש בפורום הזה, וסליחה על האמירה, אבל מדובר באנציקלופדיה חופשית,אני לא חייב לך דין וחשבון איפה אני פעיל. נתתי מקור בדף השיחה,לגבי התביעה משפטית אחפש מקור, במידה ולא אמצא אנחנו נוריד רק את הפסקה על התביעה המשפטית אבל נשאיר את זה שזה היווה גניבת זכויות יוצרים. Gil2080 - שיחה 00:35, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

סוף העברה

סליחה על האמירה, אבל תרגיע את הטונים שך' ומהר. ועכשיו לעצם העניין: אנציקלופדיה חופשית זה לא אומר שתעשה חופשי מה שבא לך. אם אתה כותב שהוגשה תביעה ולא מספק לזה מקור חיצוני, תהייה שם תבנית דרישת מקור. זהו, סה טו. אין על זה ויכוח - ככה עובדים פה. אם אתה רוצה להסיר את הטענה, אתה מוזמן. אנדר-ויק00:40, 26 באוגוסט 2010 (IDT)
אני מדבר בצורה טובה איתך,אין לך שום זכות לומר לי אמירה עוקצנית כנגד העריכה שלי, מה זה אמור להביע שאתה אומר שאני פעיל בפורום מתחרה? אני לא חייב לך דין וחשבון היכן אני פעיל מחוץ לאתר ויקיפדיה, אני בה לתרום לויקיפדיה ומכאן האמירה "חופשית". האמירה הזו הייתה לא במקום,לפחות בזה נסכים.

בוא נוריד את הקטע על תביעה משפטית עד שאמצא מקור,אבל נשאיר את זה שזה היווה גניבת זכויות יוצרים באותה העת. זה שאתה מפעיל מערכת בויקיפדיה לא נותן לך לגיטימציה להעליב משתמשים אחרים ולומר להם אמירות שהן "קונטרה" לעריכה שלהם. יש דרך להתבטא. Gil2080 - שיחה 00:42, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

מה הקשר לסמכויות המפעיל שלי? גם בתור משתמש רגיל, אם היית אומר לי "אני לא חייב לך דין וחשבון" היית מקבל בדיוק את אותה התשובה. בכל אופן, אתה מוזמן לעשות עם הערך מה שאתה רוצה כל זה עומד בכללים המקובלים כאן. הפורום אכן נסגר והוא אכן היווה עבירה על זכויות יוצרים, כך שאין בעיה להשאיר אך החלק הזה. המשך עריכה נעימה. אנדר-ויק00:45, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

אין חשיבות לערך הזה בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יש עשרות פורומים בישראל שאף אחד מהם לא פורסם בויקיפדיה, אז מה כ"כ מיוחד בערך הזה? לדעתי זה סתם פוזות בשביל להתגאות שיש לפורום הזה ערך בויקיפדיה. Electroman - שיחה 22:34, 21 באפריל 2011 (IDT)

אתר קהילות?[עריכת קוד מקור]

שיניתי את התיאור "אתר קהילות" ל"קהילת פורומים". Avnerba - שיחה 17:23:18, 25 ביולי 2011 (IDT)

נדרשת הגהה[עריכת קוד מקור]

מה פירוש "היה מחזור חיים כבר בספטמבר 2003"? האם הכוונה לאתר שנוצר בתאריך זה? Adam Matan - שיחה 09:56, 15 באוגוסט 2011 (IDT)

מחזור חיים פירושו בדר"כ תקופת אויר מסויימת במקרה דנן של האתר, (או בעברית, היה פתוח תקופה ונסגר)ואם זה מה שאתה הבנת ומה שאני בהנתי כנראה שזה מה שזה• חיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • ט"ו באב ה'תשע"א • 16:03, 15 באוגוסט 2011 (IDT)

צוותי האתר[עריכת קוד מקור]

ערכתי את המידע על אחד הצוותים. צוות הצבא של גלעד פועל להעלאת המודעות בנושא השבויים גלעד שליט ויהונתן פולארד ולא רון ארד. תיקנתי. Israelk99 - שיחה 23:05, 15 באוגוסט 2011 (IDT)

דרושה הבהרה[עריכת קוד מקור]

"למרות שהיה מחזור חיים כבר בספטמבר 2003" לדעתי דרושה הבהרה, אני בכלל לא מבין מה משמעות המשפט. Avnerba - שיחה 13:16, 8 בספטמבר 2011 (IDT)

ראה שתי פסקאות למעלה • חיים 7לכתוב לי • ט' באלול ה'תשע"א • 13:28, 8 בספטמבר 2011 (IDT)

משפט לא מובן[עריכת קוד מקור]

צמיחת הפופולריות תשתיות האתר שודרגו, ושמו שונה ל"בומבה בורד"
מה היה בכלל השם של זה לפני? וכל הערך בנוי על דברים ללא מקורות. Avnerba - שיחה 16:29, 9 בספטמבר 2011 (IDT)

הצעה למחיקה[עריכת קוד מקור]

למעשה כמו FXP ישנם עוד רבים וטובים, ואני ממש לא מבין איך הערך הושאר על כנו, האם זו סתם הזנחה של ויקיפדים עסוקים או במתכוון ומחמת סיבה מסוימת?! או שמא בעלי אינטרסים בחשו בקדרה?--ישראלוביץ - שיחה 18:21, 16 באוקטובר 2011 (IST)

טוב, מן ההתעלמות אני מבין שאין אף אחד שמתנגד למחיקה. הערך לא עונה על ההגדרה המינימלית של מידע אנציקלופדי, מדובר באתר חסר משמעות מכל בחינה שהיא, ואין לו מקום בויקיפדיה. אם לא יהיו מתנגדים הערך יידון למחיקה.--ישראלוביץ - שיחה 23:47, 18 באוקטובר 2011 (IST)

ראשית, הודעות חדשות כותבים בסוף. אשר לערך - הוא יימחק רק אם הקהילה תחליט על כך בהצבעת מחיקה, שאותה יכול לפתוח רק משתמש בעל זכות הצבעה. לילה טוב, יניב שיחה 23:59, 18 באוקטובר 2011 (IST)
אני חושב שצריך למחוק את הערך ואני משתמש אלמוני. נכנסתי אל FXP ובדקתי את האמנות של אנשים שממליצים לאנשים אחרים על מחשבים. תופעה מפחידה מה שהולך באינטרנט - כי גם בו אי אפשר לסמוך. מעל למחצית מהמלצות היו עבור אייבורי מה שאעלה חשד. סרקתי הודעות להמלצות דומות. רק באחת מהם כאשר ציין האדם שאינו רוצה את אייבורי, המליצו לו מישהו אחר, מחשב טוב יותר באותו מחיר שהמליץ. מפה ומשם אני באמת מאמין שיש אינטרס לחברה לחתור אל הקהל ואיך לא אם לא באמצעות האתרים פופלארים. איני חבר רשום אך אני מקווה שאנשים שיסמכו על FXP יחשבו פעמים לפני שיקשבו שם לעצה!--82.81.149.133 19:33, 1 בפברואר 2012 (IST)

מחיקת הפסקה שלי?[עריכת קוד מקור]

מדוע מחקו את פסקתי? היא עסקה בביקורת לגיטמית, הערך עצמו מוסת לטובת האתר ולדעתי זה דבר רע וחד צדדי. אני מוחא על כך שמנהלים מ-FXP מוחקים את פסקתי בגלל שהיא "לא נטרלית" כלשונם. ניתן לערוך אותה, למתן אותה, אך הם לא יכולים להתעלם מתופעה שאף ההנהלה של האתר מתייחסת אליה. מדובר בחוסר ניטרליות של הערך ולגרוע את הפיסקה יהווה נזק לערך מאשר תועלת. אני דורש שמנהלי האתר לא יהיו צד בעריכת ערך ויאסר עליהם לגעת בו! Anti-fxp - שיחה 14:27, 18 בפברואר 2012 (IST)

הערך מנוסח באופן נייטרלי ואינו מוטה לאף צד. הפסקה שהוספת בלתי נייטרלית בעליל, מגמתית וחסרת מקורות. חדל ממלחמת העריכה והפסק להוסיף את הפסקה, אחרת תיחסם. ולא, אני לא מנהל של FPX... תומר - שיחה 14:42, 18 בפברואר 2012 (IST)

אם אני אוסיף מקורות, ויש לי רבים וטובים, ייפסק אחרת? מקורותיי מבוססים על עדויות רבות, האם תתן להם במה? Anti-fxp - שיחה 14:54, 18 בפברואר 2012 (IST)

הוויקיפדיה איננה כר למסע צלב פרטי, לכך תוכל לפתוח לך בלוג פרטי. הוסף מקורות אובייקטיביים ומקוונים ונסח אותם באופן נייטראלי ואנציקלופדי. בנוסף, אתה מוזמן להמנע מהשתלחויות אישיות. Assayas שיחה 15:40, 18 בפברואר 2012 (IST)
יש צורך במקורות של אתרים מהימנים וברי-סמכא, כמו ynet או הארץ נגיד, שסיקרו את התופעה, אם אכן היא קיימת, בצורה מאוזנת ונייטרלית. "מקורות" כמו עדויות שניתנו באימייל או דברים דומים הינם מחקר מקורי ואין להם מקום. גם אם יינתנו מקורות מהימנים, אין מקום לפסקה בצורה שבה עלתה, כיוון שהיא לוקה בחוסר נייטרליות חמור, ויש לנסח את הדברים רק על פי מה שנאמר באותם מקורות. תומר - שיחה 15:43, 18 בפברואר 2012 (IST)

הפסקה שלי עם מקורות[עריכת קוד מקור]

להלן הפסקה שלי עם מקורות:

דרכי פעולה וביקורת[עריכת קוד מקור]

הנהלת האתר טיפחה ועודנה מטפחת, התנהלות אשר יש המחשבים כלא שקופה בעליל ואף דרקונית.[1]תגובה של מנהל ראשי לאחר בקשה של משתמש בעניינו: בין השאר היא מעלה מתנדבים ומטריחה אותם לעשות עבודות ללא תשלום, כאשר לפי דעות שונות ורבות עומדות בממוצע על כ-5 שעות ביממה מסכנה.כמו כן נאסר על המתנדבים לכהן כבעלי תפקיד בפורומים אחרים.
[2] הנהלת האתר נודעת בפורומים הנסתרים שעליהם המתנדבים אסורים מלענות; באתר מתקיימת שיטת "היררכיה" כהגדרת ההנהלה, שבמהלכה משתמש יכול לעלות בדרגות בהתאם לתפקודו לפי ההירכיה הגבוהה יותר.
כל גורם בהיררכיה רשאי להעניש בצורה כלשהי גורם הנחות ממנו בה;כאשר המנהלים יכולים להזהיר משתמשים, המפקחים להדיח את המנהלים, ומנהלים ראשיים להדיח מפקחים וכו'.
[3] מבקרי האתר טוענים שהדבר מתבצע באטימות לב ובחוסר שקיפות, וכהוכחה הם מציגים מרידות שונות אשר פוקדות את האתר מצד המתנדבים אשר במהלכן מתבצעת פרישה המונית{{הערה|1=מרידת המנהלים מקטגוריית קונסולות: . כמו כן הם טוענים על העדפת משתמשים בעלי נטייה פרו-יהודית. בנוסף ידוע על המקרה שבמהלכו זוג אחים קידם את עצמו לדרגה גבוהה במיוחד עד שנפתס והודח.
ההתנגדות לאתר חצתה את גבולות הפורום; כך לדוגמה קיימים אתרים שונים, המאפשרים לגולשים לצפות בפורומים הסגורים רק לבעלי האתר ולמתנדבים.
חלק ממקור ההדלפות הוא בשמועות חסרות תכלית, אך לרוב בתצלומי מסך של מתנדבים אשר הודחו על ידי הנהלת האתר.
יש הטוענים שהדעיכה בכמות הגולשים משנת 2009 (שבה שרוי האתר) נגרמה כתוצאה ממדיניות זו.[4]

קובץ:5s5yb.jpg
לדעת רבים, הפורומים המוסתרים הם סמל לחוסר השקיפות של האתר
  1. ^ כפי שנראה כאן:http://oi42.tinypic.com/34seyjn.jpg
  2. ^ כפי שמעידה מודחת:http://hadlafotfxp1.blogspot.com/2011/12/69-fxp.html
  3. ^ תמונות מהחוקה הסודית של FXP המסיגרה את פרטים אלו:http://oi43.tinypic.com/28lz4tv.jpg
  4. ^ להלן מדד הגולשים מ-2007

מה הבעיה עכשיו?Anti-fxp - שיחה 16:00, 18 בפברואר 2012 (IST)

הבעייה שאינך קורא את שכותבים לך. המקורות הנ"ל אינם רלוונטיים לערך באנציקלופדיה, הם אינם אובייקטיביים ומבוססים על פורומים, בלוגים ושאר מרעין ובישין. בנוסף, ערך באנציקלופדיה איננו מחקר מקורי, גם זה נכתב מעלה. אינני יודע אם עברת באקדמיה פעם, אך כשמציגים הערת שוליים היא אמורה לתקף טענה. בשורה "יש הטוענים שהדעיכה בכמות הגולשים..." צרפת גרף המעיד על ירידה, אך היכן ההוכחה שזה נגרם ממדיניות זו?. במקרה הטוב זו דמגוגיה, במקרה הרע זו השמצה. אנחנו לא הכתובת. Assayas שיחה 16:05, 18 בפברואר 2012 (IST)

על פי ההיגיון שלך בפסקה על השטחים צריכים להתעלם מהטענות הישראליות והפלסטיניות, שתיהן לא ניטרליות.ובכל זאת זה לא נעשה כך. אם מציגים את האתר בכזה הוד-מעצם הצגתו בויקיפדיה מדובר בחוסר ניטרליות לטעמי. אי אפשר להתעלם מתופעה שרירה וקיימת כי היא "לא ניטרלית"Anti-fxp - שיחה 16:20, 18 בפברואר 2012 (IST)

אתעלם לרגע מטענות הקש, כדאי שתקרא בעיון את כשל לוגי. הבעייה שרירא וקיימת לשיטתך ועם כל הכבוד אינך מקור מוסמך ובהעדר מקור אובייקטיבי אין מקום לטקסט או לטענותיך. אגב, וגם זה נכתב מעלה, גם לו היה מקור אובייקטיבי הדברים אמורים להיות מנוסחים אחרת. Assayas שיחה 17:38, 18 בפברואר 2012 (IST)
כמו שחשבתי, אין מקורות ברי-סמכא, מאוזנים, שאינם נוגעים בדבר, שעסקו בתופעה-כביכול שאתה מציג. אין כלל טעם לדיון על הוספת הפסקה. ברי שאינך מבין מהי כתיבה נייטרלית וכיצד כותבים ערך באנציקלופדיה. אתה יכול לפתוח בלוג ולשטוח שם את טענותיך, לרבות אסמכתאות משיחות במסנג'ר. תומר - שיחה 18:46, 18 בפברואר 2012 (IST)

חידוש הצעת המחיקה[עריכת קוד מקור]

אני מבקש מאחד מהגולשים כאן בעלי זכות ההצבעה והמחיקה לבקש למחוק את הערך, היות שהאתר מיושן וכבר לא מדורג כבעבר במיקום גבוה. מאתר המשקף מקום מפגש נהפך האתר לאתר שבו מנהלת הנהלה נצלנית וחסרת טוהר מידות. נוסיף שהערך מצייר מציאות השונה מהאמת. גם אם אתה מתנגד, אנא לפחות העלה את הנושא לדיון כפי שהדבר מתבקש משיחה זאת, שכן לקיום הערך יש מתנגדים רבים.

מדוע הורדתם את ה"פורמים"[עריכת קוד מקור]

לפי דעתי הטיעון שנתתה אינו משכנע משום שבפסקתי לא היה דרוש מקור, לא הייתה בעיה של ניוסח, הגהה וכולה. הקטע שבו אני רשמתי את הפורמים היה מוצג על עובדות בלבד. לקחתי את הפורמים העיקריים נתתי לכל הסוגים כותרת משנית וזהו, זהו בכלל אינו קטע של כתיבה אז מדוע אתה הורדדת את פיסקתי תודה לירן. --Lir52341 - שיחה 15:56, 25 באוגוסט 2012 (IDT)

שלום. ערך באנציקלופדיה ורשימת קניות מהמכולת הם שני דברים שונים. הוספת פסקה ארוכה עם רשימה ארוכה כאורך הגלות של נושאי ושמות הפורומים, ובתוכה שלל מושגים כלליים עם קישורים פנימיים שלא קשורים ישירות לערך. לשם מה?. מה התועלת האנציקלופדית לערך. האם עברת אי פעם על ויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים?. עיקרה של רשימת המכולת כבר משולב בתוך הערך במשפט: "האתר מכיל מאות פורומים בנושאים שונים: החל מפורומים בנושאי ספורט, טלוויזיה ותחביבים, ועד למחשבים, ללימודים ולמוזיקה". Assayas שיחה 17:49, 25 באוגוסט 2012 (IDT)

נו באמת, ציפיתי ממך לקצת יותר הבנה. כמובן שאני לא ארשום את כל הפורמים כי יש מאות כאלה אך אני לקחתי את הפורמים הראשיים וכתבתי אותם והפורמים שאני כתבתי הם הם הפורמים הראשיים שאיכלסו את כל הפורמים ובנוסף שלקורא יהיה קל יותר להבין, אני נתתי כותרות משניות שרק עזרו לקורא להתמצא. אנה ממך החזירי את מה שכתבתי. --Lir52341 - שיחה 21:12, 25 באוגוסט 2012 (IDT)

ראשית למען הסדר הטוב אני גבר ואין לי כוונה לשנות זאת. שנית, אני חולק על דעתך. מדובר ברשימת מכולת סתמית ומיותרת וכקורא מצאתי אותה תלושה, מסורבלת ומנפחת שלא לצורך את הערך. תוכל להפנות עורכים אחרים לדיון זה, ואם יחלקו על שכתבתי, תחזיר, אין לי בעייה. Assayas שיחה 07:41, 26 באוגוסט 2012 (IDT)
אני מסכים עם עריכתו של Assayas. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:50, 26 באוגוסט 2012 (IDT)
בוקר טוב לירן, גם אני תומך בעריכתו של Assayas. מידע סטטיסטי זה, נכון או לאו, אין מקומו באנציקלופדיה. --אוׂר־אֶלשיחה • ט' באלול ה'תשע"ב • רגע לפני תקיפה 07:32, 27 באוגוסט 2012 (IDT)

המחיקה האחרונה[עריכת קוד מקור]

את הפסקה הבאה: ״האתר מתופעל על ידי היררכיית תפקידים שמאיישים מתנדבים החל ממנהל פורום ועד מנהל ראשי. בעלי התפקידים מתקשרים ביניהם באמצעות חדרי הנהלה לכל קטגורייה. מנהלי הפורומים אחראים על שמירת הסדר בפורום בו הם אחראים, החל ממתן אזהרה לעוברי החוקים ועד הפעלת אתגרים בפורומים השונים. המפקחים, האחראים על קטגוריה אחת או יותר, מפקחים על התנהלות המנהלים שלהם, במקביל להרחקת משתמשים שעוברים על החוקים. מנהל ראשי אחראי על העלאת מנהלים ומפקחים וכן ירידתם מניהול, ועד שינוי כינוי למשתמשים. בנוסף לתפקיד המפקחים, מפקחי כל קטגוריה יוצרים קשר אחד עם השני באמצעות חדר פיקוח. בחדר הפיקוח הזה הם כותבים הכל על המנהלים, מספרים, דנים ועוקבים אחר תפקוד המנהלים. כמו כן, קיים פורום "הנהלה גבוהה" אותו יכולים לראות מפקחים ומנהלים ראשיים ומעלה.״ מישהו החליט לצנזר קצת, וזה נראה לי לא במקום, במיוחד אם זה נכון. --אוׂר־אֶלשיחה • כ"ט באלול ה'תשע"ב • רגע לפני תקיפה 16:07, 16 בספטמבר 2012 (IDT)

המחיקות חוזרות על עצמן. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 16:56, 23 בינואר 2013 (IST)

הדלפה בטקסט[עריכת קוד מקור]

הסיבה שהפסקה נמחקה הייתה מוצדקת מאוד. מדובר בהדלפה לכל דבר. Roniz98 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

זאת לא הדלפה, זה היה ידוע כבר ממזמן. אין להוריד פסקה זו. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 17:40, 23 בינואר 2013 (IST)
זה מאוד הדלפה. זה מידע מערכתי שלא חשוף למשתמשים. Roniz98 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
ממש לא. אם אני לא טועה, כל מי שנרשם ל-FXP מלפני שנת 2011 יודע את זה כבר. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 17:46, 23 בינואר 2013 (IST)
אתה יכול לתת הוכחה כלשהי שהמידע חשוף וידוע למשתמש? כי לי אין. המידע הוא הדלפה שלא אמור להיות חשוף למשתמש רגיל. Roniz98 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אולי כל המשתמשים החדשים יחשבו ככה, אבל זה ממש לא נכון. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 17:51, 23 בינואר 2013 (IST)

זה שמדובר ב"הדלפה" חסר משמעות - ויקיפדיה לא מחוייבת לאיזו מדיניות של "סודיות" שמישהו החליט עליה באתר אחר כלשהו. מצד שני, אין ספק שמדובר במחקר מקורי: אי אפשר להביא מקור אמין לתוכן הפסקה, ודי ברור שהיא נכתבה על ידי מישהו "פנימי", או לפחות מישהו שהיה "פנימי" בעבר. בנוסף, אין ממש עניין אנציקלופדי בהגדרה המדויקת של האופן בו היררכיית הניהול ממומשת באיזה פורום, ואין סיבה שמידע טפל כזה יהיה בוויקיפדיה. באופן כללי, הערך כתוב במבט "מבפנים" בעוד שבאנציקלופדיה הרבה יותר מעניין מבט מבחוץ. אין מידע על האתר כעסק - מודל עסקי, הכנסות, הוצאות, מספר מועסקים, כיצד בדיוק מורכבת הבעלות וכולי. במקום זה יש פירוט טפל ומיותר על האתר מנקודת המבט של אחד הגולשים או אחד המנהלים באתר עצמו - מידע שברובו חסר כל עניין אנציקלופדי. כדי להדגיש את הנקודה, הרבה מהמידע הטפל הזה מוכפל, כלומר חוזר על עצמו בין הפסקה השנייה ("באתר קיים מדרג תפקידים המבוסס על סמכויות ועל הרשאות") והשלישית ("האתר מתופעל על ידי היררכיית תפקידים שמאיישים מתנדבים"). אם הדף לא היה מוגן הייתי מתפתה לערוך אותו באגרסיביות, ולהשאיר בערך 30% מהתוכן הקיים. מצד שני, גם אם הדף לא היה מוגן לא היה ביכולתי להוסיף את המידע המעניין והרלוונטי שחסר כרגע בערך. קיפודנחש 18:30, 23 בינואר 2013 (IST)

מידע על אופי הניהול של האתר[עריכת קוד מקור]

מדוע הושמט מהערך מידע חיוני על אופי הניהול של אתר FXP כדוגמת פורומי הנהלה או אולם האולימפוס? אני חושב שויקיפדיה צריכה להציג את המידע על כל גווניו ולא רק מה שמתאים ל-FXP שאנשים יידעו או לא, זה המהות של ויקיפדיה כאנציקלופדיה חופשית. 79.181.217.114 01:03, 2 באפריל 2013 (IDT)

במידה ויש בידך מידע רלוונטי המגובה במקורות, אשר לו חשיבות אנציקלופדית, הרי שיש לו מקום בערך. עם זאת, במידה ומידע שהוספת משוחזר, הרי שיש לדון בו בדף השיחה עד להשגת הסכמה. אני מודה שלא הבנתי בדיוק מהו התוכן המדובר. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 01:08, 2 באפריל 2013 (IDT)
יש בידי מידע המגובה מאתרי הדלפות שונים ששם נמצא מידע חיוני על אופי הניהול הסודי של אתר זה. מובן שאוכל גם להעלות תמונות של פורומים שונים והמידע הממוחזר שנמחק, שמוכיח את אמינותו. 79.181.217.114 01:13, 2 באפריל 2013 (IDT)
לטעמי, מידע הנוגע לאופן בו מתקבלות ההחלטות בארגון מסויים, למעט מקרים חריגים ביותר, אין מקומו בערך. בדיוק כמו שבערך אודות חברת היי טק מסויימת לא נכניס פסקה אודות נוהל קבלת החלטותיה האסטרטגיות. כמו כן, במרבית המקרים "הדלפות" אינן מהוות מקור מוסמך למידע אנציקלופדי. כך שלפי תיאורך, התוספת הינה מיותרת לטעמי. עם זאת, אני מזמין אותך להישאר ולהמשיך לתרום לויקיפדיה בנושאים המעניינים אותך. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 01:19, 2 באפריל 2013 (IDT)

מאיפה לכם לדעת[עריכת קוד מקור]

שראשי התיבות של האתר הם File eXchange Protocol ?‏ TheStriker - שיחה 01:14, 2 באפריל 2013 (IDT)

זה נמסר מהנהלת האתר. אתה מוזמן לשאול בפורום משוב ותמיכה. ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 01:15, 2 באפריל 2013 (IDT)
אוקיי, רק בתור אחד שמבין ויודע שFXP זה גם שם של פרוטוקול להעברת קבצים אני חייב להגיד שזה מבלבל. חוץ מזה, אני כמעט בטוח שההנהלה עצמה (חוץ מארז) לא יודעת מהם ראשי התיבות או מהי משמעות השם של האתר, אז אולי הם ניסו לתרץ את חוסר ידיעתם(?) TheStriker - שיחה 01:23, 2 באפריל 2013 (IDT)


ממקור ראשון שם האתר לא קשור ל-File eXchange Protocol ולכן לא נכון להגיד שזה ראשי תיבות של האתר, לכן לדעתי יש למחוק זאת.


אני מקור ראשון, אני יכול לאמת לך ששם האתר הגיע מכאן.

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור]

לעניות דעתי, אין צורך בסטטיסטיקות מדויקות של האתר לאור העובדה שמדובר בנתונים המשתנים מעת לעת - בהתאם לביקוש של התכנים הנכללים במסגרת האתר או על פי הזמנים במהלך היום. נוסף על כך, הניסוח אינו מיטבי ולכן בחרתי להסיר את החלק. אני סבור שיש צורך להוסיף הגנה חלקית או מלאה על הערך במטרה למנוע שינויים רבים של הנאמר בערך בפרקי זמן קצרים למדי. ואם בכל זאת רואים צורך בצירוף סטטיסטיקות, אני מציע לציין זאת כמשפט על מנת לשמור על אסתטיות הערך.

בעלים ותיק בנוסף לארז - מי מייסד האתר?[עריכת קוד מקור]

שלום. מהלינק הבא משתמע שהיה קיים בעבר הרחוק כשהאתר הוקם בעלים נוסף לפני ארז בן דוד ושמו מישקה. להלן לינק המוכיח זאת: http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=13460894.

יש עמימות רבה בנושא וחבר צוות התמיכה הנ"ל לא הסכים לפרט על כך הרבה. העובדה שהיה בעלים נוסף מעלה תהיות כגון: האם באמת ארז בן דוד ייסד את האתר לבדו? אולי בשיתוף עם המישקה הזה שכאמור היה בעלים מהרגע שהאתר נוסד? אולי מישקה הוא מייסד האתר הבלעדי? אתרי החדשות אינם מקור ראוי, כי ארז מסר להם להערכתי שהוא מייסד האתר. העובדה הזו שהתגלתה כרגע מעלה תהיות וצריך לבחון את הדברים לעומק. אני חושב שצריך לדון בנושא ולראות איך משנים את הערך לנוכח העובדה הזו. Warter - שיחה 07:43, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

עיינתי בקישור. זה לא מקור שאפשר להתייחס אליו ברצינות. גילגמש שיחה 08:17, 8 באוקטובר 2013 (IDT)
מסכימה עם גילגמש וגם אם הוא היה בעל האתר כנראה שארז בן דוד מינה אותו ובעל האתר הוא לא מייסד האתר. מור207 - שיחה 13:07, 8 באוקטובר 2013 (IDT)
רוב הסיכויים שהיה שותף עם מייסד האתר ולאחר מכן פרש. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 19:26, 19 באוקטובר 2013 (IDT)

משפט לא אנציקלופדי ומיותר[עריכת קוד מקור]

בערך מופיע המשפט הבא: "ב-25 בדצמבר 2012, מייסד האתר, ארז בן דוד, התראיין לתוכנית נקסטר של Mako.‏" לפי דעתי, בערך אנציקלופדי, אין כל חשיבות , מתי התראין מייסד אתר לתוכנית נקסטר. אם לא תבוא בקרוב תגובה המסבירה את חשיבות המשפט, אמחק אותו ינון גלעדי - שיחה 19:59, 9 בדצמבר 2014 (IST)