שיחת ויקיפדיה:קצרמר/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Havelock בנושא קצרמר כדורסל

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

על קצרמרים

הועבר מארכיון המזנון:

דיון זה הועבר משיחת משתמש:Naftalip

הצעה יותר קיצונית (לכל הויקיפדים): להפסיק להתעסק עם ניהול הקצרמרים. הקורא הנבון מסוגל לזהות קצרמר כאשר הוא רואה אותו, גם בלי שיהיה כתוב במפורש שזה קצרמר. דוד שי 16:17, 3 מרץ 2004 (UTC)
דוד, אני לא מסכים אתך. מי שבא מבחוץ ורואה מאמר קצר חושב שזהו סוף הסיפור. ההודעה מבהירה שהערך הזה יתעדכן בעתיד.
גם אני לא מסכים, ומשתי סיבות.
א. קצרמר ללא הודעה כזו פוגע באמינותה של האנציקלופדיה בעיני מעיין-אורח.
ב. הודעות הקצרמרים מאפשרות לנהל רשימה אוטומטית של הקצרמרים.
Naftali

הצעה לבוט חדש - רשימת קצרמרים

משום ששירות הדפים המיוחדים אינו פעיל עדיין (השרקצרמרתים כבר התוקנו, לא?!)ף נראה לי שיועילו מאוד להריץ בוט שירכז את כל הערכים שמופיעה בהם הערת קצרמר. כך כולם ידעו אילו ערכים דורשים עבודה. הדבר דורש כמובן הקפדה על הוספת הערת קצרמר בסוף הערכים (אך עם התוספת הברוכה של התבניות בדף העריכה, יש לצפות שהדבר ישתפר). F16

אני מבטיח לכתוב בוט כזה כבר הרבה זמן. נראה לי שהבטחות צריך לקיים במוקדם או במאוחר...
דרך אגב: חזרת למולדת?
מאיר מ 16:35, 4 אפר' 2004 (UTC)
אין צורך. מרגע שעברנו לשימוש בתבנית msg:stub.
ראו בבקשה בויקיפדיה:רשימת קצרמרים בהתחלה יש קישור לרשימה אוטומטית שהיא למעשה כל הערכים הקשורים ל-medaiwiki:stub (פטנט פשוט ויעיל - לא שלי).
ובברכת חג שמח ושקט ^^ דוד1 04:56, 8 אפר' 2004 (UTC)
I'm still in India, but I was a week at Hampi with good connection and Hebrew keyboards...

David, it's really usefull!F16


אבל מה עם המאמרים הקצרים שלא מכילים את התבנית ? (למשל התעמלות אומנותית)
המממ 15:15, 29 אפר' 2004 (UTC)
בתחילת מרץ נפתלי ואני עשינו פרויקט של הורדת ה-DB המלא של המאמרים והרצת שאילתות עליו. במסגרת זו עשינו רשימה של ערכים קטנים מ-200 תוים (היו שם כ-450 ערכים) שמאז כולם סומנו כקצרמרים (ולכן כבר לא הייתי צריך לכתוב את הבוט שמסמן אותם). אני מעריך שנצטרך לחזור על הפרויקט בעוד כחודש.
אם אתה מתעניין בנושא אתה מוזמן להוריד את בסיס הנתונים (ב-MySQL) ולשחק איתו. לפרטים ראה: http://download.wikipedia.org
מאיר מ 15:41, 29 אפר' 2004 (UTC)

סטטיסטיקה

שאלה : האם הקצרמרים נספרים במנין הערכים הכולל של ויקיפדיה? המספר אשר מופיע בעמוד הראשי? גילגמש

הכלל הוא שנספרים מאמרים עם 100 תוים נראים וקישור אחד פנימי. מסיבה זו רבים מהמאמרים שאנו מסמנים כקצרמרים נספרים כמאמרים.
מאיר מ 16:32, 12 מאי 2004 (UTC)

צריך לעדכן את הטקסט כאן, ראיתי שהתחלתם למיין את הקצרמרים, כך שצריך לציין את זה כאן... טרול רפאים 22:53, 12 ינו' 2005 (UTC)

כן לסמן קצרמר בערך המסווג לקטגוריה

עקב באג, כאשר ערך מסווג לקטגוריה ומסומן כקצרמר, הקישור לקטגוריה אינו פועל. עד לתיקון באג זה, נא לא לסמן כקצרמר ערך המסווג לקגוריה, משום שלחברות בקטגוריה חשיבות גדולה יותר. נא להתעלם מבקשתי זו, ראו הסבר בהמשך דוד שי 05:17, 5 אוג' 2004 (UTC)

אתה בטוח שזה לא באג אצלך בלבד? בדקתי עכשיו שני קצרמרים שיש להם גם קטגוריה (סלפטון, נייטרילנו), ואומנם בהתחלה הסמן של העכבר נשאר חץ ולא יד, אבל אם מחכים כמה שניות הוא כן, והקישור לקטגוריה עובד.--רועי 05:35, 5 אוג' 2004 (UTC)
אולי זה תלוי בדפדפן, אבל לא, הקישור לא עובד אצל רבים - לא רק אצלי ואצל דוד שי. דוד - בדקתי ואימתתי השערה שלי: אם כל חטאת היא, ששם הקטגוריה Stub הוא באנגלית. נסה לתת לכל ערך שתי קטגוריות, האחת אנגלית והשנייה עברית, ותראה את הבאג מופיע במלוא הדרו. הפתרון: שנה את שם הקטגוריה ל"קצרמר" ובא לויקיפדיה גואל. --אייתלאדאר 05:47, 5 אוג' 2004 (UTC)
הבעיה היא כנראה בדפדפנים. אני לא חושב שצריך לשנות מדיניות עריכה בשל כך: לכשיתוקן הבאג (או יופעל workaround בויקי), נאלץ לתקן דפים רבים רטרואקטיבית -- מה שדי מועד לשגיאות שכחה. Tal Cohen 06:57, 5 אוג' 2004 (UTC)
מימשתי את הצעתו של אייתלאדאר והבעיה נפתרה. סימון קצרמר ימשיך להיעשות באמצעות המלה stub מוקפת בצמד סוגריים מסולסלים, אך הקטגוריה היא מעכשיו Category:קצרמר, שהדרגה יעברו אליה כל הקצרמרים. דוד שי 14:41, 8 אוג' 2004 (UTC)

בדיקת קצרמרים

הועבר מויקיפדיה: מזנון/ארכיון 36

בדקתי היום ויש לנו מעל ל-1100 קצרמרים ! זה המון. במקום להוסיף ערכים קיימים, אני מציע שנקדיש את החודש הבא להרבחת הקצרמים הקיימים על מנת לגדול קצת לרוחב ולא רק לגובה. אני מצידי כמעט ולא מוסיף מאמרים חדשים ומרחיב קצרמרים כבר תקופה ארוכה. גילגמש 13:51, 4 ספט' 2004 (UTC)

מה גם שלמיטבב ידיעתי, מספר הערכים אינו כולל קצרמרים, כך שהרחבת קצרמרים תתרום להגעה לרבבה המיוחלת בדיוק כמו הוספת ערכים חדשים. נדב 13:59, 4 ספט' 2004 (UTC)
אני חושב שזו טעות שנכנסה משום מה לדף הסטטיסטיקות. קצרמרים כן נכללים במניין שן שש זעם
מאמרים נספרים אם יש בהם מעל 200 מילים ולפחות קישור פנימי אחד. אני מאמין שיש הרבה קצרמרים שנספרים בתור מאמרים והרבה קצרמרים שלא נספרים.
מאיר מ 15:50, 5 ספט' 2004 (UTC)
נספר כל מאמר שיש בו קישור פנימי אחד. קיימת עוד ספירה, והיא לא הספירה הרשמית שלנו שסופרת רק מאמרים עם מאתיים תווים. בספירה הזו יש בערך 8,000 ערכים. שן שש זעם

האם זה קצרמר

האם ערך כזה אלכסיוס קומננוס ייחשב לקצרמר? ארנון פניני

בערך הספציפי הזה, זה עניין של טעם. אני אישית הייתי משאיר את זה כמו שזה ואולי מנסה להוסיף עוד פסקה או שתיים להרחבה כדי להסיר ספק. GNU
זה תלוי גם עד כמה לדעתך אמור להיות כתוב בערך כזה בסוף. ואגב איפה תאריכי לידה ופטירה? ולינק לויקי האנגלית? eman
הוספתי תאריכי לידה ופטירה. הוספתי תג en. מקווה שלזה התכוונת.
מסכים עם GNU. אני בספק אם אלכסיוס מעניין מעבר להקשרים של האימפריה הביזנטית ומסע הצלב הראשון. נראה לי שאפשר להשאיר את הערך כפי שהוא (אפילו שהוא קצרצר), אז כנראה שאין צורך להגדיר אותו קצרמר. ארנון פניני
נכון. בניגוד לדעה הנפוצה, המטרה של הודעת הקצרמר היא לא להדגיש שמדובר בערך קצר, אלא להדגיש את הצורך בהוספת מידע, ולא תמיד מדובר באותו דבר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 13:01, 8 ספט' 2004 (UTC)

קצמרמר שקשור ל...

תוך חיטוטים בוויקי האנגלית הגעתי לערך של ולינור. הערך לא ממש משנה, רק מה שכתוב למטה משנה:

This article is a stub related to J. R. R. Tolkien's Middle-earth. You can help Wikipedia by expanding it (http://en.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=Valinor&action=edit).

הממ... האם יש אפשרות בוויקי העברית להכניס את הקצמרמר לנושא מסויים בצורה הזאת? ואם לא, למה? ואם כן, איך?

אם תכנס למסך העריכה תראה שכל מה שעשו שם זה תבנית בשם "tolkienstub" לצורך כך. אין בעיה ליצור תבנית דומה בויקי העברית, השאלה היא: למה? --סלע 17:42, 28 ספט' 2004 (UTC)
אפשר. הם פשוט יצרו תבנית נפרדת. אבל אנחנו לא נעשה את זה, בשום פנים ואופן. יש להם שלל תבניות קצרמר ועוד כל מיני, כל אחת לאירוע וערך אחר, אבל בשבילנו זה לא מתאים. אנחנו לא נתחיל לעבור על כל הקצרמרים ונמיין אותם לסוגים. אנחנו גם לא מספיק "גדולים" ובעלי ערכים רבים בשביל להרשות לעצמנו שטויות כאלה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:48, 28 ספט' 2004 (UTC)

אוקי, הבנתי. תודה.

המלחמה בקצרמרים יצאה מכלל שליטה.

גם אני מסכים שעדיף שיהיו מאמרים ארוכים מאשר קצרמרים. אבל המלחמה שהוכרזה פה על הקצרמרים יצאה מכלל שליטה! המצב הגיע לזה שאני חושב שהיה כדאי לכתוב כמה קצרמרים (למשל על דונלד רמספלד ואנשים דומים) שייכתבו באופן כללי מי האנשים, ויפנו לערך האנגלי שבאופן טבעי מפורט הרה יותר. ולמרות זאת אני לא עושה את זה, כי אני חושש מזעמם של עורכי משא הצלב נגד הקצרמרים.

ומשא הצלב הזה גורם לשני דברים שליליים. דבר אחד זה מחיקת ערכים שראויים שיישארו ויצירת מלב של אצבע קלה על ההדק. ככה מצאתי שמחקו את הערך על הרב יובל שרלו, ערך שיש לו לפחות 3 הפניות. מישהו אלמונימי כתב עליו, והוסיף קצת אינפורמציה. בקלות עשיתי ויקיפדיזציה קלה, ויש קצרמר שלפי דעתי ראוי שיהיה עד שיבוא מישהו וירחיב אותן.

מצד שני הקצרמרופוביה גורמת לעבודה מזורזת מידי על ערכים. ואז אף אחד לא עובד כפי שראוי לכתוב בויקפדיה: לכתוב אחרי מחשבה, תכנון, ובדיקה מקיפה. אני יודע למשל שבערך על ג'ורג' ווקר בוש לקח לי שבועיים רק לכתוב את הפרק על המלחמה בעירק. כי התעקשתי להסתכל בכמה ערכים בויקי האנגלית, ולעבור על קטעים מהתקופה (בעיקר באתר של חדשות CBS שיש בו מנגנון חיפוש נוח) ולקרוא קטעים שהתפרסמו מתוך הספר של בוב וודוורד. ולצערי אני לא רואה שאנשים עושים את זה. אנשים או שמתרגמים במצב של אוטומט, או שכותבים כל מיני דברים מזכרונם האישי.

לצערי הויקפדיה מתקדמת בקצב מהיר מדי על חשבון האיכות. והקצרמרופוביה הי אחד הגורמים בעידוד המגמה הפסולה הזאתeman

תרשה לי לא להסכים איתך. הערך בן 2 שורות על אותו רב שמחקתי לא תורם מידע ממשי. מי שיודע מי זה, ידע שהוא רב המלמד בישיבה בפ"ת. מי שלא יודע מי זה, לא יצליח להבין מערך כה קצר, כלומר זהו ערך חסר משמעות. אם בסוף אותו רב יקבל ערך מלא, אז המידע המועט שפורט בקצרמר, לא יעזור.
בקשר לתרגומים, למרות הבעיות שקיימות כמובן בתרגום, הדבר טוב בהרבה מכתיבת קצרמרים. הערכים בויקי האנגלית עוברים עריכה בדיוק כמו שהם עוברים פה. אם יש טעות כזאת או אחרת בתרגום, אז מי שיעבור על המאמר יתקן אותה. זה שבדקת במשך שבועיים על ג'ורג' בוש זה נאה מאד, אך גם אני כשאני מתרגם מאמר זה או אחר מתבסס על ידע קודם שצברתי. אני לא חושב שאנחנו מתפתחים על חשבון האיכות. להפך, ריבוי הקצרמרים הוא המתכון להעדפת הכמות על פני האיכות.
גילגמש 12:29, 27 אוק' 2004 (UTC)
אני מחזק בחום את ידי Eman. דוד שי 16:42, 27 אוק' 2004 (UTC)
ואילו אני מחזק בחום את ידי גילגמש. נראה כי הוא וחבריו הם היחידים הדוברים דברי טעם בדיון הזה. אסתפק בכך. [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 18:05, 27 אוק' 2004 (UTC)
החיים בויקיפדיה מתחילים להיראות כמו תחרות במשיכת חבל.דוד שי 18:20, 27 אוק' 2004 (UTC)

אני אומר: כל אחד יעשה כטוב בעיניו. לא רוצים קצרמרים? תרחיבו אותם. אם אני כותב קצרמר בן שלוש שורות, אין לכם שום זכות למחוק אותו. אין לנו שום סיבה להתבייש בקצרמרים, כל עוד אנחנו מציינים שאלה קצרמרים. Lazylemon 17:18, 28 אוק' 2004 (UTC)

אני מחזק את ידי הדובר הראשון בדיון. קצרמר עדיף על כלום ולו מן הטעם הפשוט שמי שרואה קצמר יכול להתעורר בו היצר להרחיב ולשפר (וקצמר טוב גם נותן בסיס של ידע על הנושא והפנייה למקום בו יש יותר מידע כמו ויקי באנגלית) ולעומת זאת - דף ריק לא עושה כלום. מחיקת מאמרים נודע לטיפול במאמרי זבל וונדליזם ולא בקצמרים. למחוק מאמר רק בגלל שהוא קצרמר זה פסול ולא תורם לכלום, להפך. MathKnight 17:06, 29 אוק' 2004 (UTC)

גם אני מחזק את ידי תומכי הקצרמרים. שהמוטרדים ירחיבו.
קצרמרים בעלי משמעות ומדויקים, כמובן. לא כל קצרמר עדיף על כלום. יובל מדר
כמובן. MathKnight 17:55, 29 אוק' 2004 (UTC)

הנה רעיון להפגת המתח: להעביר את הקצרמרים המצחיקים יותר לעמוד כמו שיש בוויקי באנגלית Wikipedia:The original bad jokes and other deleted nonsense Eranb 19:54, 28 אוק' 2004 (UTC)

קצרמרים מיוחדים

קראתי, וקראתי, וקראתי את הדיונים שלכם - ונמאס לי לקרוא.

כל ההצעות שלכם טובות אבל הן ישארו בגדר הצעות אם לא תתחילו לפעול.

לכן אני זורק ראשון את הכפפה ויוצר תבנית קצרמר חדשה (בדומה לויקי האנגלי) המיועדת לקצרמרים בנושא Category:קצרמר מחשבים שהתבנית שלו תראה כך: Template:compu-stub. מקווה שזה ישמש דוגמא ליצירת תבניות קצרמרים בנושאים שונים כדי שנוכל לקטלג אותם לקטגוריות.

בויקי האנגלי יש קטגוריה שלמה המכילה קצרמרים בנושאים שונים: Stub_Categories כך למשל כששמים הערת קצרמר מחשבים, ניתן למצוא את הרשימה של הקצרמרים האלה בקטגוריה מיוחד: Computer_Stubs וכל מי שמבין במחשבים נכנס לשם ומוסיף לערכים הקרובים לליבו.

Ramiy 19:26, 29 דצמ' 2004 (UTC)

אם כבר אז כבר - אתה יכול אולי לעצב את הקצרמרים בצורה קצת שונה? אני לפחות די שונא את האפור המגעיל הזה... ועוד משהו - אולי עדיף לקרוא לתבנית בעברית. "קצרמר-מחשב" "קצרמר-פיסיקה" וכד'. רועי שיחה 19:31, 29 דצמ' 2004 (UTC)
אין לי התנגדות מיוחדת להצעת הקצרמרים המיוחדים. אבל יש לי ועוד איך התנגדות לצורת ההתנהלות הזו. נקיטת פעולה בנושא שמתקיים עליו דיון היא לגמרי לא לגיטימית. אם נמאס לך מהדיונים, יש לך שתי אופציות: להעמיד את העניין להצבעה או למצוא נושא אחר להעביר בו את זמנך. נדב 19:39, 29 דצמ' 2004 (UTC)
לרועי - העיצוב זה נושא משני, קודם צריך להסכים על דרך פעולה. לגבי השם כפי שאמר נדב ההחלטה בידי הויקיפדים, תעשה הצבעה ומה שיחליטו ככה יהיה.
בנושא אחר, למי שמכיר אותי יודע שאני מטפל בעיקר בערכים הקשורים למדינות והייתה פה הערה לגבי החלטה שלא מצמידים הודעת קצרמר לערכי המדינות. אני אישית מסכים עם ההחלטה הזו אולם אם בכוונתנו לפצל את הקצרמרים לנושאים שונים לדעתי יש לסמן גם ערכי מדינות בקצרמר מיוחד (כמובן שמדובר על מדינות שאין עליהם מידע רב).
Ramiy 19:45, 29 דצמ' 2004 (UTC)

תשובה לנדב: אם זה לא מוצא חן בענייך, את מוזמן למחוק את התבנית החדשה ולהמשיך לקשקש במזנון. אני אוהב לבצע, אם לא מקובל אלייך אין לי בעיה עם זה זו דעתך.

אגב, אני בטוח שגם בויקי האנגלי היה דיון אין סופי בנושא ולהם יש נסיון פי עשר עלינו וכמות עורכים גדולה באותה מידה, ואם זה הדרך בה הם החליטו ללכת בסוף, היא לגמרי מקובלת עליי - וגם חוסכת הרבה כאב ראש (וזו לא הפעם הראשונה שאנחנו מישרים קו עם המקבילים שלנו בשפה האנגלית).

Ramiy 19:50, 29 דצמ' 2004 (UTC)

בקיצור - מה שאתה אומר לי זה - תמשיך עם הקישקושים שלך, אני אעשה מה שאני רוצה. גישה טרולית. הבנתי. נדב 19:55, 29 דצמ' 2004 (UTC)
בואו לא נריב ילדים :) רמי רק ניסה לקדם טיפה את הנושא והציע את התבנית כדוגמא לתבניות קצרמר עתידיות הוא עוד לא מיקם את התבנית בשום ערך מלבד כאן כדוגמא. לפני שהתבנית תמוקם ותעבור לשלב התפעולי תהיה הצבעה קלה ורק אז יוחלט. (ורמי - לעתיד, כדי להראות שאתה חף מכל פשע, תפנה לארגז החול שלך ותראה שם את הדוגמה שהכנת). מלך הג'ונגל 22:07, 29 דצמ' 2004 (UTC)
נו, ואיפה ההצבעה? גדי אלכסנדרוביץ' 05:35, 30 דצמ' 2004 (UTC)

הנה:

הצבעה

כל מי שרוצה להצביע בנושא, האם לפצל את הקצרמרים לפי נושאים על מנת להקל את השלמתם?, שיצביע כאן (ועכשיו, או ינצור את דבריו לעד):

לפצל

רעיון טוב! אבל החלפת התבניות תקח זמן רב, האם ניתן להשתמש בבוט לשם כך? (שישתמש בקטגוריות לזיהוי מין הקצרמר) - (מה?! Radagaisus שיכול לקחת את הקצרמרים ולקטלג לבד - כפרוייקט או משהו)
  • ערן 17:05, 30 דצמ' 2004 (UTC)
  • ערןב 17:18, 30 דצמ' 2004 (UTC) להזיק זה לא יזיק (תמיד אפשר לעשות כך שתבנית הקצרמר הספציפי תכיל את תבנית הקצרמר). ואגב, התהליך יכול לקחת הרבה זמן, אך אין בכך שום בעיה, כי אנחנו רק נרוויח מכל קצרמר שיקוטלג, וזה שעדיין לא קוטלג - יבוא יומו.
  • רועי שיחה - אין לי מושג אם זה טוב ליהודים או רע ליהודים, אבל אם כולם מצביעים לאפשרות הזו ואין מתנגדים, סימן שהם יודעים מה הם עושים...
  • Ramiy 20:11, 30 דצמ' 2004 (UTC) אל תדאגו לגבי קטלוג הקטגוריות, כל מי שמתעסק בנושא מסויים יטפל בקצרמרים הקשורים אליו. אני למשל מטפל במדינות ואני אדאג לצרף קצרמרים מדינות לכל המדינות בהם אין מספיק מידע.
  • רונן א. קידר 11:38, 31 דצמ' 2004 (UTC) ועכשיו כבר 7-0. קצרמרי-ספרות וקצרמרי-פילוסופיה יזכו לנחת זרועי.
  • אליבאבא 10:56, 2 ינו' 2005 (UTC) תומך לחלוטין, זה מוסיף סדר ולא גורע מאום.

לא לפצל

בואו ניגש לעבודה

ובכן, אני חושב שההצבעה די הסתיימה. על אף שרבים וטובים עדיין לא הצביעו, די ברור היחס של 6 ל-0. מה עושים הלאה? Radagaisus 19:43, 30 דצמ' 2004 (UTC)

להתחיל ליצור תבניות ולהוסיף אותן, כמובן. צריך שני דברים: א) להחליט על שם כללי מוסכם עבור התבניות הספציפיות (כמו שדיברו למעלה: "קצרמר-פיסיקה" וכדומה) ב) להחליט האם להחליף את תבנית הקצרמר הקיימת או להשאיר אותה ולשים את התבנית החדשה כתוספת (אני תומך באפשרות הראשונה, לדעתי מיותר להשאיר את התבנית הישנה). אני אשמח להתחיל בקטלוג ברגע שבו יהיו כמה תבניות מוסכמות. רצוי גם להכין עמוד שירכז קישורים לכולן, כמובן. גדי אלכסנדרוביץ' 20:22, 30 דצמ' 2004 (UTC)
אני הולך ותופס כאן את תפקיד הפורמליסט הנודניק, וממש לא נהנה מזה, אבל... אתם לא חושבים שכדאי לחכות יותר משלוש שעות לפני שמכריזים על הצבעה כסגורה? נדב 20:29, 30 דצמ' 2004 (UTC)
כרגע הרעיון עובר בפה אחד. ובכל זאת, ההצבעה עדיין לא סגורה - אנחנו פשוט חוסכים זמן ומקדמים את הרעיון בצד ההצבעה כך שנוכל לגשת אליו ביתר מהירות. Radagaisus 20:34, 30 דצמ' 2004 (UTC)
עוד הצבעה קטנה (ואפילו די משנית):
איזה שם ניתן לתבנית {{compu-stub}} או {{קצרמר מחשבים}}. למרות שזה נושא משני, ההחלטה פה תעצב צורה אחידה לתבניות המשנה של הקצרמרים. להזכירכם תבנית הקצרמר תמיד תשאר באנגלית {{stub}} אולם לצורך נוחות ניתן לעצב את תבניות המשנה בעברית (כמו קצרמר מחשבים, קצרמר מדינות, קצרמר אישים) - ההחלטה שלכם.
Ramiy 20:24, 30 דצמ' 2004 (UTC)
אם התבנית עובדת חלק בעברית (מה שאני לא בטוח בו כי אני לא זוכר שנתקלתי אף פעם בתבנית בעברית עד עכשיו, ומצד שני אני לא ממש מעורה באספקטים הטכניים של ויקי) בוודאי שהעברית עדיפה. גדי אלכסנדרוביץ' 20:31, 30 דצמ' 2004 (UTC)
ודאי שאפשר. ראה למשל את התבנית Template:מוגן (שעל פיה, אגב, עיצבתי את התבנית לקצרמרי הנושאים). באותו עניין - אשמח אם מישהו יעבור על התבנית ויעצב אותה. הרשיתי לעצמי להשתולל קצת, כי התבנית עוד לא נכנסה לשימוש. רועי שיחה 21:02, 30 דצמ' 2004 (UTC)

{{קצרמר מחשבים}}

{{compu-stub}}

רשימת מחלקות הקצרמרים

הרשימה בתבנית:קצרמר#סוגי קצרמרים

אפשר כבר להתחיל לקטלג קצרמרי מחשבים?

תודה Radagaisus 12:49, 31 דצמ' 2004 (UTC) כי ויקיפדיה תתמוטט אם נמתיון 24 שעות מתחילת הדיון? נדב 12:58, 31 דצמ' 2004 (UTC)

ובכן, לא. פשוט יש לי עכשיו זמן פנוי ורצון להתחיל לעבור עליהם. Radagaisus 13:15, 31 דצמ' 2004 (UTC)
אם זו לא טרחה גדולה מדי, אני מציע שתעשה מצווה גדולה עוד יותר: צור תבנית קצרמר לכל אחד מהנושאים שכרגע ברשימה, וכולנו נתחיל לקטלג ביחד. גדי אלכסנדרוביץ' 14:37, 31 דצמ' 2004 (UTC)
ובכן, בסדר. ישנו מדריך כלשהו בויקיפדיה ליצירת תבנית? אני קצת בור בעניין הזה.. Radagaisus 17:15, 31 דצמ' 2004 (UTC)
ויקיפדיה:שימוש בתבניות. כשתיצור את התבנית החדשה, הכנס לתוכה את התוכן הבא:
{{מבנה קצרמר|נושא הקצרמר|שם התמונה}}
ומלא את הפרטים המתאימים. דוגמא:
{{מבנה קצרמר|Gnome-system.png|מחשבים}}

התמונות הרלבנטיות נמצאות בcommons:Topic symbols, כך שאין צורך להעתיק את כל התמונות לכאן. במידה ואין תמונה, אפשר להעביר מויקיפדיה האנגלית (או אם זה לא מפחיד אותך, להעביר ישר לויקישיתוף  :). רועי שיחה 19:31, 31 דצמ' 2004 (UTC)

רועי, הקדמת אותי... התחלתי בעצמי להכין תבנית של קצרמר מחשבים וקיבלתי התנגשות עריכה איתך. העיצוב שלך עדיף על שלי, אבל השאלה היא האם אתה הולך ליצור עכשיו תבניות גם עבור כל שאר הקטגוריות, או שאני אכנס לפעולה. גדי אלכסנדרוביץ' 19:34, 31 דצמ' 2004 (UTC)
עוד דבר: צריך לרכז במקום כלשהו את רשימת כל התבניות החדשות שאנחנו הולכים ליצור, כדי שיהיה קל לדעת מה בדיוק אפשר להכניס למאמרים. גדי אלכסנדרוביץ' 19:37, 31 דצמ' 2004 (UTC)
יש כמה באגים לא ברורים... יצרתי קצרמר לפיסיקה, אבל התמונה לא מופיעה. תהרוג אותי אם אני יודע למה. בכל אופן, אני בונה על Ramiy שיסדר עיצוב קצת יותר טוב. ובנוגע לרשימה - אני עובד על זה. רועי שיחה 19:43, 31 דצמ' 2004 (UTC)
בואו נעביר את כל הדיון על עיצוב קצרמרי הקטגוריות לויקיפדיה:קצרמרים/עיצוב קצרמרי משנה. אני מתחיל עכשיו לעבוד על כמה Radagaisus 20:13, 31 דצמ' 2004 (UTC)

אין צורך, פחות או יותר כבר גיבשנו את המבנה.

תוכל לראות ב ויקיפדיה:שימוש בתבניות/קצרמרים את הקצרמרים המוכנים.

Ramiy 20:35, 31 דצמ' 2004 (UTC)

תודה Radagaisus 20:47, 31 דצמ' 2004 (UTC)
כאשר מקטלגים, נראה לי חשוב מאוד להוריד את תבנית הקצרמר המקורית. אמנם, ככה אנחנו מאבדים את היכולת לשלוט על כל הקצרמרים ברשימה אחת גדולה, אבל מצד שני כל עוד אנחנו לא עושים את זה, הקטלוג הופך למשימה קשה מאוד, כי כשרואים ערך ברשימה הגדולה לא יודעים אם הוא כבר קוטלג או לא.
בעיה נוספת היא קטגורית ה"אישים". האם לא עדיף לקטלג אישים לפי התחום שבו עסקו, ורק אם אין לנו משהו אחר לבחור קטגוריה של "אישים"? הרי ניתן להניח שמי שמבין בתחום העיסוק של האושיה יכול גם לכתוב עליו טוב יותר מהשאר. גדי אלכסנדרוביץ' 10:39, 1 ינו' 2005 (UTC)
בנוגע לקטגורית האישים - נראה לי יותר מדי עבודה. ליצור קצרמרי משנה למקצועות שונים נראה לי מיותר.
בנוגע לקטלוג הכפול - כל הרעיון הוא שלא נראה יותר את הרשימה הגדולה. בגלל זה התחלנו את כל הסיפור - בקטגוריה כ"כ גדולה, אף אחד לא יכול למצוא קצרמר שאותו הוא יודע להרחיב. המטרה היא שכל הקצרמרים יועברו לקטגוריות המשנה, ולכן באמת אין צורך להוסיף שתי הודעות קצרמר. רועי שיחה 10:47, 1 ינו' 2005 (UTC)
הכוונה שלי היא שנכניס אישים לקטגוריה של התחום שבהם הם עוסקים. למשל, ערך על מתמטיקאי יכנס אל "קצרמר מתמטיקה" (ברור שלא אל "קצרמר אישי מתמטיקה"). מה שכן, אפשר להכניס אותו לשני הרשימות, ובא לציון גואל. גדי אלכסנדרוביץ' 11:51, 1 ינו' 2005 (UTC)
שתי הרשימות יצריכו שתי הודעות... לא נראה לי מעשי במיוחד. אבל עכשיו, משהבנתי למה אתה מתכוון, אני בהחלט מסכים. חשבתי שאתה מתכוון להודעות מסוג "ערך זה הוא קצרמר על שחקן קולנוע" וכד'. רועי שיחה 11:56, 1 ינו' 2005 (UTC)
נראה לי שזה דווקא די מעשי, בסה"כ צריך להכניס שתי תבניות לערך במקום אחת. הרווח יהיה גדול בהרבה - גם תהיה לנו רשימה מרוכזת של האישים, וגם הם יופיעו במקומות המתאימים להם. ברשותכם אני אתחיל לעשות זאת. אגב, לכל אלו שכבר התחילו במלאכת הקטלוג: תחזקנה ידיכם! גדי אלכסנדרוביץ' 12:47, 1 ינו' 2005 (UTC)

נראה לי שאנחנו מחטיאים את המטרה ראשית. מטרת ויקיפדיה היא נוחות המשתמש ולא נוחות העורך. אין להכניס שתי הודעות קצרמר לאותו ערך - תראו מה מתאים יותר. כי הגולש הממוצע לא מכיר את כללי העריכה שלנו ולא אכפת לו מזה. כתב חדשות למשל שכותב כתבה על סרי לנקה מעוניין במידע נטו על המדינה ולא בהרבה הודעות שזה קצרמר המשתייך לנושא כזה או אחר.

מה שאני מנסה להגיד הוא - תנסו לראות מעל הכל את נוחות המשתמש ולא את נוחות העורך, כי אנחנו נסתדר אבל משתמש רגיל יראה בהודעות האלה סימן לחוסר מקצועיות ובפעם הבאה יפתח אינציקפולדיה מודפסת.

Ramiy 13:20, 1 ינו' 2005 (UTC)

כלל לא ברור כיצד שתי הודעות במקום אחת פוגעות ב"נוחות המשתמש". הרי ההודעות הללו נמצאות בתחתית הערך ואינן מעכבות את הקריאה. גם לא ברור כיצד שתי הודעות הן "סימן לחוסר מקצועיות" אבל אחת אינה. מעל הכל כדאי שתזכור שקצרמרים בפני עצמם הם סימן לחוסר מקצועיות, והדבר הטוב ביותר שניתן לעשות לטובת הקורא הוא לוודא שיורחבו בהקדם האפשרי - ובשביל זה צריך את טובת העורך. זכור שמדובר בכיתוב זמני. גדי אלכסנדרוביץ' 13:46, 1 ינו' 2005 (UTC)
אני רואה שלא למדת מההיסטוריה. גם אחרי שנחלק את כל(!) הקצרמרים לקטגוריות (לנוחות העורכים), רובם לא יהפכו להיות ערכים מלאים. ההערה שלך שזה "כיתוב זמני" פשוט לא נכונה. ולפי מה שאני ראיתי, כמות הקצרמרים תמשיך לגדול גם אם הם יקוטלגו בצורה אחרת.
הקיטלוג נחוץ לפרוייקט לצורך נוחות ולצורך מעקב, אולם אני לא רואה התפתחות קיצונית כמו שכולם מצפים לה ל"הקטנה דרסטית של מספר הקצרמרים". הקצרמרים תמיד היו ותמיד יהיו!!!
הנקודת החיובית היחידה של הקטלוג החדש היא שעורכים שנמשכים לתחום מסויים יוכלו ביתר קלות למצוא ערכים קצרים ולתרום את ידיעותיהם, אבל זה לא אומר שצריך בדרך להפריע לגולשים המזדמנים ולמלא מאמר זה או אחר בשלוש או ארבע הודעות קצרמרים בנושאים שונים.
Ramiy 16:14, 1 ינו' 2005 (UTC)
לא צריך להתלהב... אני אישית מקווה כי כל הקצרמרים יורחבו בזמן זה או אחר, אף אם תופעת הקצרמרים עצמה לא תיעלם (כי כל הזמן יתווספו קצרמרים חדשים). אבל כל זה לא חשוב כמו שחשוב לי להבין כיצד שלוש או ארבע (למעשה, כאן דיברנו בדיוק על שתיים) הודעות קצרמרים מסוגלות "להפריע" לגולש המזדמן. גדי אלכסנדרוביץ' 17:32, 1 ינו' 2005 (UTC)
אני אתאר לך את בדוגמא כצת לא קשורה בשאיפה שתבין את הדמיון.
זה כמו לתת לילד ספר בלי תמונות - הוא יחציץ פנים.
פה אנחנו מתימרים לספר אינציקלופדיה אמינה אבל הגולש מקבל ערך עם מספר הודעות שזה לא ערך מלא. אדיף שהוא מראש לא יראה את ההודעות האלה אבל אם כבר חייבים לשים אז שתהיה הודעה אחת - חשיפה מינימלית.
אני מתנגד בצורה נחרצת לאמירה הזו. הודעת קצרמר היא לא משהו להתבייש בו. מה שכן צריך להתבייש בו הוא קיומם של הקצרמרים עצמם. אנחנו לא רוצים "לעבוד" על הקוראים כך שהם יגיעו לערך שהוא תת רמה, אבל יחשבו שהגיעו לערך רציני. זה אבסורדי. אם כבר, הודעות קצרמרים הופכות את הערך לרציני יותר משהיה אם לא היו בו הודעות קצרמרים כלל, אבל בדיוק אותה כמות של מידע. עם הודעות קצרמרים לפחות ברור לקורא כי אנחנו מודעים לבעייתיות של הערך ומנסים לשפר אותו, וכן שהוא אינו יכול להסתמך על הערך כעומד בפני עצמו. אני בטוח כי עבור רוב הקוראים זה מגביר את הרצינות שלנו בעיניהם, לא מוריד אותה. בהחלט לא "עדיף" שהוא לא יראה את ההודעות הללו; אדרבא, כל עוד הקצרמר הוא קצרמר, אנו בהחלט רוצים שהוא יראה אותן. גדי אלכסנדרוביץ' 21:34, 1 ינו' 2005 (UTC)
בשביל מה קצרמר פוליטיקה? אם כבר אז מדע המדינה. ובכלל בשביל מה כ"כ הרבה, למה לא לאחד? יש יותר מדי סוגי קצרמרים לדעתי. דורית 10:33, 2 ינו' 2005 (UTC)
צודקת בלי ספק (השעה משפיעה עליי). לדעתי כדאי גם לאחד את כל הדתות למיניהן תחת "קצרמר דת", אלא אם רוצים לבצע הבדלה בין הדתות (כמו שיש בויקי האנגלית). אמיתי 10:44, 2 ינו' 2005 (UTC)
מסכים לחלוטין, יותר מדי תת נושאים.
Ramiy 12:39, 2 ינו' 2005 (UTC)
אז אני מקווה שלא אכפת לך שאמחק את "קצרמר פוליטיקה" כדי שאף אחד לא יקבל רעיונות. ובכלל תרבות למשל היא חלק מסוציו ואנתרופו' ולכן לא צריכה לדעתי להיות קצרמר בפני עצמו. וגם מדע הדתות? קצרמר דת יספיק. אני בעד לנסות לרכז נושאים כמו בפורטלים. אי אפשר שלכל נושא יהיה קצרמר משלו. דורית 12:41, 2 ינו' 2005 (UTC)
אז כדאי למהר ולהשלים אם כך את הודעת הקצרמרים של מדעי החברה. אמיתי 14:20, 3 ינו' 2005 (UTC)

האם שמתם לב לקטגוריה של קצרמר מזון? היא מופיעה פעמיים בתוך הקטגוריה קצרמר, ובין 9 הקצרמרים בקטגוריה, 3 מתוכם הם תבניות של הקצרמר. דורית 22:35, 6 ינו' 2005 (UTC)

הוספת תבניות שעוד לא מוכנות

הרשיתי לעצמי להחליף במספר קצרמר לתבניות שעדיין לא מוכנות, אבל מתחייבות המציאות: פילוסופיה וספורט. אבקש לא למחוק את ההפנייה. אמיתי 15:42, 1 ינו' 2005 (UTC)

לפעם הבאה מומלץ שלא תעשה ככה, אבל אם כבר עשית אני אצור את התבנית המבוקשות.
Ramiy 16:19, 1 ינו' 2005 (UTC)

לא כל ערך קצר הוא קצרמר

שימו לב שלא כל ערך קצר הוא קצרמר. כעיקרון, כל יישוב על מפת ישראל ראוי לערך בויקיפדיה, אבל לפעמים זה יישוב בן 50 משפחות שהוקם לפני עשר שנים, ואין הרבה מה לספר עליו, כך שיש לו ערך קצר למדי, אבל לא קצרמר. ראו למשל הר חלוץ. דוד שי 16:44, 1 ינו' 2005 (UTC)

כפילויות

שימו לב לא להיסחף וליצור כפילויות, למשל יש 4 תבניות שמאוד דומות במהותן:

  • קצררמר מדע הדתות
  • קצררמר איסלאם
  • קצררמר נצרות
  • קצררמר יהדות

ניתן לאחד את ארבעת הנושאים וליצור תבנית קצרמר אחת בשם קצרמר דת או קצרמר דתות.

Ramiy 17:25, 1 ינו' 2005 (UTC)

העניין כבר נדון למעלה וכל הצדדים המדיינים הסכימו על כך שצריך לאחד את כולם. אמיתי 18:23, 4 ינו' 2005 (UTC)
לידיעתך, מבחינת סדר זמנים העליתי את הנושא קודם פה, ואז הוסיפו דיון דומה למעלה כהמשך לשיחה שהתנהלה בנושא קצרמרים דומים. אבל זה עניין שולי, העיקר שהתקבלה החלטה.
Ramiy 20:38, 4 ינו' 2005 (UTC)

קצרמר מתימטיקאים

האם קצרמר על מתימטיקאי הוא קצרמר אישים או קצרמר מתמטיקה? אבינעם 21:15, 14 פבר' 2005 (UTC)

מתמטיקה. גילגמש שיחה
הרי זה ברור שזהו קצרמר "מתישים". Jtmjtm 22:30, 14 פבר' 2005 (UTC)
המאמרים וההוכחות שלהם יתישו אתכם... Ramiy 05:56, 15 פבר' 2005 (UTC)
למעשה, התכוונתי מתמטיקה + אישים = מתישים. (Jtm מהמחשב בביה"ס).
אייבי שטיינבאך, : הויכוח המתנהל כאן משקף את ההתנגשות בין התפיסה המערבית למזרחית, ללוגיקה המערבית התנהלות קווית בדרך שבונה קטגוריות ובונה

הקשרים.תפיסת המזרח לעומת זאת היא ספירלית ובונה הקשרים מתוך הבנת "התמונה הגדולה" קודם כל, לפני שמגעים לצורך ספציפי או הקשר ספציפי.הויכוח שלכם אין לו פתרון אלא אם ינוהל עלפי אחת מן התפיסות הללו "בלבד". זאת הסיבה שהיפנים מוצלחים כל כך באינפלמנטציה. אילו הם היו כותבים את הפרק היו כוללים את כל הערכים.

קצרצרים ברפואה ,ביולוגיה ומדעי החיים.

הקצרצר יכול לשמש כהפניה מורחבת של ערכים כגון "לימפוציט" שאין במסגרת ויקיפדיה לכתוב אליו הרבה, עם זאת יש אליו הרבה קשורים. לכן אין לראות בקצרצר כזה טעם לפגם ולציין "קצרצר". Rubinjo 07:37, 7 נובמבר 2005 (UTC)

                                     mcDonald's

קצרמר ישראל

מדוע קצרמרים מקטגורית "קצרמר ישראל" אינם נכללים בפרויקט?
כרגע יש 174 ערכים בקטגורית "קצרמר ישראל".
אוהד ל 18:01, 4 פברואר 2006 (UTC)

הפניות בנושא קצרמרים

מלח השמים 00:28, 11 פברואר 2006 (UTC)

מקצרמר לערך

אם ערכתי קצרמר ועכשיו הוא כבר יכול להיחשב לערך, אני יכול לבד להוריד לו את ההערות של הקצרמר או שאני צריך שמישהו יבדוק את זה?

אם אתה משוכנע שהערך החדש באורך סביר, אין צורך לחכות. התבנית נועדה לסייע לעורכים ולא להגביל אותם. עוזי ו. 02:35, 26 מרץ 2006 (UTC)

נקודה למחשבה

המדיניות הנוכחית היא שאם אין מספיק מידע (חצי פסקה נניח) בשביל פתיחת קצרמר, לא פותחים אלא משאירים את הקישור אדום על מנת לא לבלבל משתמשים שקיים ערך כזה. אני חושב שהמדיניות הזו מיותרת, משום ש

א. לא יקרה כלום אם המשתמש ילחץ על הערך מציפייה לקרוא ערך מומלץ ויגלה 2 שורות, אולם אינפורמטיביות שיתנו לו מידע ראשוני.

ב. בד"כ משתמשים חדשים (אותם אלה ש"יתבלבלו" או "יוטעו") דווקא יעדיפו לשפר ערך קיים וקצר מאשר לפתוח ערך חדש, משום שהם לא מרגישים מספיק בנוח במערכת על מנת להתחיל לפתוח ערכים ולא מודעים לסגנון הכתיבה.

פעמים רבות נעזרתי בוויקיפדיה האנגלית (אני יותר זמן שם) מערכים קצרים של פסקה בודדת שעניינו אותי, והרחבתי אותם (לעתים עד ל-300% מהערך המקורי), ובכלל אני אישית אני כמעט אף פעם לא פותח ערך חדשים אלא משפר קיימים, האם זו מדיניות רשמית שצריך להביא לדיון בפרלמנט או שזו מדיניות לא כתובה שאפשר לנהל עליה דיון במזנון? פסיכומלודי 22:04, 15 מאי 2006 (IDT)

בכל מקרה צריך לנהל דיון במזנון. Yonidebest Ω Talk 00:42, 16 מאי 2006 (IDT)
אבל האם זו מדיניות רשמית שיש להימנע מקצרמרים? ובלי קשר למקום הדיון, יש לך דעה בקשר למה שכתבתי? פסיכומלודי 06:09, 16 מאי 2006 (IDT)
אין חוק שאוסר את כתיבת הקצרמרים, אבל זה לא מעודד. ערכים קצרים מאוד שאין בהם מידע נמחקים. ראה פרטים במדיניות המחיקה. גילגמש שיחה 07:36, 16 מאי 2006 (IDT)
כל עוד הערך הוא הגדרה מילונית הוא עשוי ליפול תחת קטגוריה של "ויקיפדיה אינה מילון" ולהיות מועבר לויקימילון ולהימחק מכאן. אין כאן חוקי ברזל, כי יש יותר סיכוי שערך של משפט אחד על מושג טריוואלי ייחשב כהגדרה מילונית, אבל ערך על מושג לא מוכר (למשל תסמונת גילברט) ישאר. ערן 07:45, 16 מאי 2006 (IDT)
מסכים עם ערן וגילגמש. בקשר לנקודה ב' של פסיכומלודי - אני לא חושב שזה נכון - משתמשים חדשים פותחים מאות ערכים חדשים בלי בושה בכל יום. בכל מקרה לא חסר ערכים קצרים אם אתה רוצה לשפר רק ערכים קצרים. Yonidebest Ω Talk 08:06, 16 מאי 2006 (IDT)
מסכים עם הנ"ל. הנושא גם נידון כבר פעמים רבות, האחרונה שבהם לפני כ-5 ימים במעלה דף זה במזנון. אין מדיניות האוסרת כתיבת קצרמרים, יש קו מנחה שעל קצרמר לעמוד במינימום סטנדרט של אינפורמטיביות במלל שבו. קשה לכמת זאת במילים או שורות, כל מקרה לגופו, אבל חזקה על כל ויקיפד קבוע ופעיל שידע לעשות את ההבחנה בין כמה מילים חסרות ערך לבין ערך חסר כמה מילים. מגיסטר 08:27, 16 מאי 2006 (IDT)
לדעתי אלו אנונימים ולא משתמשים חדשים שפותחים כל כך הרבה ערכים חדשים. פסיכומלודי 17:45, 16 מאי 2006 (IDT)
ובמה מותר האנונימי מהמשתמש הרשום? בהנחה שכוונתך להשחתות, אז כל מה שמפריד ביניהם זה הנכונות לחשוב על סיסמה ושם משתמש. גם משתמש רשום יכול להשחית. זהר דרוקמן 21:46, 16 מאי 2006 (IDT)
לא, אני אומר שיש הרבה אנונימים (או חדשים שזה עתה נרשמו) שמתחילים ערך חדש וכותבים בו כ-2 עד 4 שורות, והערך נמחק כי הוא לא מתאים לוויקיפדיה. אני לא נגד המחיקות האלו, אני נגד מחיקה גורפת של כל דבר שדומה לזה. ערך קצרמרי אשר ייתן לקורא מידע ראשוני על מה שהוא מחפש עדיף על כלום. פסיכומלודי 00:29, 17 מאי 2006 (IDT)
דווקא יש לנו מדיניות שמעודדת לא ליצור קצרמר - "אם מצאת ערך שלדעתך חסר בוויקיפדיה (או הגעת לערך כזה באמצעות קישור מערך אחר), עדיף שלא תיצור קצרמר. במקום זאת, תוכל להוסיף את נושא הערך לרשימת הערכים המבוקשים. קצרמר כדאי ורצוי מלכתחילה רק במקרה אחד: אם במקום אחר ברשת ישנו מאמר אנציקלופדי אמין ואיכותי על הנושא הנידון, יש טעם במאמר קצר שיכיל את תמציתו ויפנה אליו את הרוצה להעמיק בנושא זה", שלקוח כמובן מויקיפדיה:קצרמר. אגב, בגלל הכתוב כאן אני פונה למשתמשים שפותחים קצרמרים באופן עקבי ומבקש מהם להפסיק... Yonidebest Ω Talk 13:04, 16 מאי 2006 (IDT)


מה לגבי "נערות ליווי" שנמחק(3 פעמים?), למרות שהיה אינפורמטיבי דיו ?

זה בגלל שפה מקובלת רק צורת היחיד בשם ערך, חפש ותמצא (אולי עדיף שלא). DGtal 15:52, 16 מאי 2006 (IDT)
אני לא בא להפחית מרשעותם של מפעילי המערכת או משהו כזה, אבל הערך נערות ליווי מעולם לא נוצר ולא נמחק, וכמוהו גם נערות ליוי ונערת ליוי. הערך נערת ליווי, שהוא הכתיב הנכון, הוא הפניה לזונה. באסה - נצטרך למצוא דברים אחרים להאשים בהם את גילגמש. נדב 15:59, 16 מאי 2006 (IDT)
ואכן גילגמש מחק את הערך המדובר מספר פעמים ויצר במקומו הפנייה.
והסיבה, כמו שכל אחד יכול לראות ביומן המחיקות - "תרומת טרול". כלומר, בין אם המחיקה לגיטימית או לא, היא לא רלוונטית לדיון זה. נדב 18:33, 16 מאי 2006 (IDT)

הבנתי. אז השימוש הקליל במילה "טרול" פותר את המפעיל מכל מחויבות להסברים או עילה לבדיקה. זה באמת הרבה יותר פשוט מנהלים.

אני שונא אנשים שפשוט לא טורחים לקרוא את הכתוב ואחר כך גואים בבכי תמרורים שאכלו להם, שתו להם ומפעילי המערכת מתעללים בכל העולם. למען הסר ספק אצטט את שתי שורות מעליי: "בין אם המחיקה לגיטימית או לא, היא לא רלוונטית לדיון זה". אולי כאשר תלמד לקרוא את ההודעות תקבל יחס חיובי יותר. טרול רפאים 19:07, 16 מאי 2006 (IDT)

אזהרת טרול: חבל להשקיע מאמץ בדיון זה, אתם משוחחים עם דיזה, לא תשכנעו אותו. נתנאל 19:10, 16 מאי 2006 (IDT)

הפרת החלטה המונית

מחקתי את התבניות הבאות מהרשימה וביקשתי גם למחוק אותן מוויקיפדיה: קצרמר סטטיסטיקה, קצרמר פסיכולוגיה, קצרמר ציונות, קצרמר השואה, קצרמר תנ"ך, קצרמר תעופה, קצרמר טקסטיל, קצרמר משחקים, קצרמר כדורגל, קצרמר ישראלים וזאת עקב הפרה בוטה של ההחלטה בנושא איסור יצירת תבניות קצרמר חדשות ללא דיון. חלק מהתבניות הללו (למשל תעופה) נוצרו אף על פי שנאמר ליוצריהם (המקוריים לפחות) בפירוש על ההחלטה הזאת. בשל המספר הרב, אין טעם לעשות את החילופים ידנית ובכוונתי לבקש שימוש בבוט ההחלפות על מנת להיפטר מהן. אם למישהו יש תלונות בנושא, רוצה להצביע על דיון שהיה לגבי אחת התבניות (לי לא ידוע וכנראה גם לא היה) ו/או מעוניין לפתוח דיון בנושא, זה הזמן לעשות זאת בשיחת ויקיפדיה: קצרמר. טרול רפאים 14:42, 20 יולי 2006 (IDT)

1. לא ברור לי המנגנון שבו דיונים מסויימים הופכים ל"החלטות" שאסור להפוך, ודיונים אחרים נשארים סתם דיונים.
2. ואם ההפרה כזו המונית, אולי היא הפכה להיות בעצמה מעין החלטה?
3. אני מקווה שהותיקים יודעים למה הכוונה בקודים "רשימה", ו"מחקתי מהרשימה". אני חושש שלחדשים (כמוני למשל) אין מושג.
4. המינימום הנדרש ממי שפועל על-סמך "החלטה" הוא שינתן קישור מסודר למקום שבו היא התקבלה. עוזי ו. 15:00, 20 יולי 2006 (IDT)
  1. כאשר פועלים על סמך דיון מסוים, אפשר להניח שהתקבלה בו החלטה. במקרה הנוכחי התבניות של הקצרמרים נוצרו עפ"י הדיון הנ"ל, כך שקשה לטעון אחרת
  2. ההפרה הזאת נוצרה בצורה לא מאורגנת וכל פעם שהעלית את הנושא כולם התקפלו וטענו לא ידעתי לא שמעתי (גם בפעם החמישית שדיברתי איתם)
  3. אני לתומתי חשבתי שמי שיצר את הקטגוריות אמור לדעת, אבל הנה הרשימה ומחיקה משם, היא כמו שזה נשמע...
  4. הפניתי למקום הנכון, כנראה זה לא היה ברור. ההחלטה שוכנת בימים אלו בשיחת ויקיפדיה: קצרמר וליתר דיוק בדיון המתחיל בפסקה "קצרמרים מיוחדים" (במקור היתה במזנון)
בברכה, טרול רפאים 15:38, 20 יולי 2006 (IDT)
ל-1 של עוזי - דיון הופך להחלטה לאחר שיש אליו הפניה ממקום בולט (בד"כ לוח המודעות) ואין מתנגדים. נדב 17:30, 20 יולי 2006 (IDT)
זו מדיניות מאוד תמוהה. אם מישהו מביע התנגדות בעתיד לדיון הזה, אין שום סיבה שההחלטה תעמוד בעינה רק כי הוא לא היה בסביבה בזמן הדיון. גדי אלכסנדרוביץ' 17:38, 20 יולי 2006 (IDT)
מה אתה מעדיף? שתהיה הצבעה על כל החלטה? הרי גם אז אפשר להגיד 'אין שום סיבה שההחלטה תעמוד בעינה רק כי מישהו לא היה בסביבה בזמן ההצבעה'. אם מישהו לא היה בסביבה בזמן הדיון, ויש לו משהו חכם להגיד, שיגיד אותו -החלטות אפשר לשנות. נדב 21:35, 20 יולי 2006 (IDT)
אני לא מבין מה רע בכך שיצרו את תבנית:קצרמר כדורגל (לדוגמה), גם אם זה לא לפי הנהלים. התבנית רק מועילה. צהוב עולה 15:39, 20 יולי 2006 (IDT)
הבעיה היא שיש סיבה להחלטה המסוימת הזאת, המטרה היא שאנשים יוכלו לעבוד על קטגוריות קצרמר מסוימות מצד אחד (זאת גם הסיבה למה הן נוצרו) ומצד שני לא נגיע למצב בו אנחנו מתעסקים בזה בצורה כרונית בעקבות כך שיש אלפיים קטגוריות קצרמרים שונות (כמו באנגלית). בסה"כ הוחלט על מגבלה ממש טריוואלית, צריך לקיים דיון לפני היצירה של קטגוריות קצרמר חדשות. אני באמת לא מצליח להבין מה כל כך קשה לעמוד במגבלה הזאת. אתה רוצה להשאיר את קצרמר כדורגל? פתח דיון בדף השיחה של ויקיפדיה: קצרמר, אם תהיה תמיכה הוא יישאר, אם לא יימחק. בעניין הכדורגל אגב הוחלט כבר בעבר שלא לפתוח קטגוריה כזאת, אולם סביר להניח שבעקבות הגידול בנושא, יש טעם בפתיחתה (אז דובר על כ-50). טרול רפאים 15:47, 20 יולי 2006 (IDT)
אני לא רואה שום סיבה למחוק תבנית מועילה קיימת, גם אם היא עומדת בניגוד לחוק הזה. צהוב עולה 16:06, 20 יולי 2006 (IDT)
כל כך קשה לפתוח דיון בדף השיחה, משהו בנוסח "אני רוצה לפתוח קצרמר בדמינגטון - יש המון קצרמרי ספורט, וחייבים כבר לפצל"? זה כל מה שנדרש. (לחלופין, אתה יכול לפתוח דיון על שינוי ההחלטה בדף השיחה שלעיל). נדב 17:30, 20 יולי 2006 (IDT)
אני לא יצרתי את התבניות האלה, אם הייתי יוצר אותן הייתי פועל לפי הכללים. אני רק אומר שהתבניות האלה כבר קיימות, יש בהן ערכים ואני לא רואה שום סיבה למחוק אותן או לנהל דיון בירוקרטי עליהן אם הן מועילות. המטרה של הדיון הרי היא לראות שהן מועילות ושיש פוטנציאל לתבנית. תבנית הכדורגל גורמת לכך שתבנית קצרמר ספורט לא תעסוק ברובה בערכי כדורגל, אלא בשאר ענפי הספורט, ומי שמתעניין בכדורגל נכנס לרשימת קצרמרי הכדורגל. צהוב עולה 17:49, 20 יולי 2006 (IDT)
אולי, אבל אם כבר קיימת התבנית, עכשיו קודם כל לבצע פעולת מחיקה המונית, ואחרי זה רק להתחיל לדון, זה מצב שבו אנחנו מרשתי םאת הנהלים, במקום שהנהלים יישרתו אותנו. emanשיחה 17:50, 20 יולי 2006 (IDT)
יופי, אז נחזיר את 100 הקטגוריות האחרות שמחקתי, נגיד למי שהתחיל ליצור קטגוריות קצרמר על כל להקת רוק שאנחנו מצטערים ובשמחה נעזור לו ליצור קטגוריות קצרמר במקביל לעץ הרגיל ובכלל יהיה ששון ושמחה. אין שום הגיון בגישה שאם נוצרים לא מוחקים מכיוון שהחסרון העיקרי בנושא הוא שללא דיון אנשים בכלל לא יודעים שהקטגוריות נוצרו ולכן 90% מהערכים שאמורים להיות בהן לא נמצאים בהן. הנהלים משרתים אותנו בהחלט בנושא הזה כי יצירת קטגורית קצרמר שנעשית כמו שצריך לוקחת המון זמן ולכן כמובן לא מתבצעת. כמובן שאם עושים חפ לפ, אין שום בעיה לפתוח גם מאתיים בשעתיים וזה מה שקרה כאן. טרול רפאים 18:32, 20 יולי 2006 (IDT)
מזל שיש הפניה. איפה כתוב שם שרשימת הקצרמרים שנוצרה לפני יותר משנה וחצי היא רשימה סגורה, ושאסור לעדכן אותה לפי הצרכים? עוזי ו. 17:52, 20 יולי 2006 (IDT)
לא כתוב שם שאסור לפתוח קטגוריות חדשות ואכן זה לא מה שאמרתי. מה שכן כתוב הוא שצריך לערוך דיון לפני שיוצרים קטגוריות חדשות. טרול רפאים 18:32, 20 יולי 2006 (IDT)
אבל זה לא נעשה. אז עכשיו מה שצריך זה לעבור על כל הקטגוריות שנפתחו, ולהחליט מה צריך ומה לא. אתה יודע, אפילו בעברות בניה לפעמים עושים את זה, ו"מלבינים" בתים גם אם הם נבנו שלא לפי תוכנית מתאר. יושבים, רואים מה אפשר להשאיר, ומעדכנים את תוכנית המתאר (או כותים אותה אם לא היתה). לא צריך להיות פנאט לחוקים למען קדושת החוקים. במיוחד לא כשזה איזו החלטה מינהלתית שאף אחד אל שם לב אליה בלאו הכי. emanשיחה 18:49, 20 יולי 2006 (IDT)
עמונאל, את ההצעה שלך כבר יישמתי בעבר וזה לא עזר, נתקענו עם כמות גדולה מדי של קטגוריות קצרמר שלא נוצרו כמו שצריך (קרי, חלק גדול מהערכים לא הוכנסו אליהן בגלל אי יישום ההחלטה). במקרה כזה צריך להחליט מה הכי כדאי לעשות, מכיוון שזאת הדרך היחידה להזיז פה את הנושא, נקטתי בצעד קיצוני. אבל תאמין לי שלא קדושת החוקים היא המטרידה אותי, אחרת הדיון הזה היה נפתח כבר לפני שנה. טרול רפאים 19:00, 20 יולי 2006 (IDT)
עיני כהו מרוב קריאה של דיונים עתיקים. איפה כתוב שאסור לפתוח תבניות קצרמר חדשות ללא דיון? עוזי ו. 19:30, 20 יולי 2006 (IDT)
לפי הקריטריונים שהוצעו לעיל (מכל "דיון", ולא חשוב כמה מעורפל ומפוזר הוא היה, אפשר לגזור "החלטות" לפי דעת הגוזר), אני רואה בשאלה הזו שנותרה ללא מענה "החלטה" שמותר לפתוח תבניות קצרמר ללא דיון. עוזי ו. 11:53, 23 יולי 2006 (IDT)
אז למה לא להתריע במזנון במקום לייצר צעדים קיצוניים של מחיקה? וזה כן נראה כמו היצמדות לנהלים, במקום פעולה לפי שיקול הדעת. אני מסכימה איתך שהתבניות נוצרו "בניגוד לנהלים". אבל זה אומר דרשני אם חלק מאיתנו כלל לא שמעו על נהלים אלו. מה עוד, שחלק מהתבניות קצרמרים ראויות בעיניי, מדוע לא לפתוח דיון על התבניות, ולחסוך עבודה כפולה? ואני בכלל דורשת תבנית עם פרצופו של נחמן שי וכוס מים להרגעת עצבנות הויקי האופנתית לאחרונה. אבל בטח דרור יגיד שזה מפר זכויות יוצרים. דורית 19:04, 20 יולי 2006 (IDT)
גם את זה עשיתי כבר, אף אחד לא ממש התעניין. כפי שציינתי אם מישהו רוצה להשאיר קטגורית קצרמר, שיפתח דיון. לי באמת אין משהו אישי נגד הקטגוריות הללו חוץ מזה שהן כמעט ריקות בגלל הפרת ההחלטה הזאת. אי לכך, כרגע כל אלו שהוזכרו לעיל מיועדות למחיקה. אין שום סיבה הגיונית למה שאני אפתח את הדיון מעבר למה שאני עשיתי. טרול רפאים 19:15, 20 יולי 2006 (IDT)
יש הרבה מאוד תבניות קצרמרים שאתה רוצה למחוק שבהחלט צריכות להשאר. אפילו הקצרמר תעופה. רק בקטגוריה קטגוריה:חברות תעופה יש 10 ערכים שצריכים את התבנית. בברכה, לב - שיחה 21:44, 20 יולי 2006 (IDT)

אם כבר שמישהו יטפל(אני לא יודע איך) ב תבנית: קצרמר זואולוגיה ותבנית: קצרמר בעלי חיים, ברור שיש פה כפילות, ושאין טעם בשתי התבניות. --איש המרק 18:55, 20 יולי 2006 (IDT)

קצרמר אסלאם?

לאור יצירתו של פורטל חדש בנושא האסלאם, הייתי רוצה להפנות משם לקצרמרים בנושא האסלאם, הבעיה היא שאין קטגוריה מתאימה לנושא, וקצרמרי האסלאם מעוררבים בקצרמרי הדת. ליהדות למשל, שיש לו פורטל נפרד, יש גם קטגוריה נפרדת של קצרמרים. מאחר והנושא חשוב לי ולאנשים אחרים, הייתי מוכנה לבצע את כל ההעברה בעצמי. מדניאל ב. הבנתי שיש צורך באישור הקהילה למהלך כזה... האזכה לו? --אליזבט •• שיחה 18:25, 26 בספטמבר 2006 (IDT)

היקף קצרמרי האסלאם גבוה. יש מספר ויקיפדים מומחים שמטפלים בנושאי אסלאם הפרדת קצרמר אסלאם מקצרמר דת תקל על הוויקיפדים למצוא ערכי אסלאם שיש להרחיב. דניאלשיחה 20:08, 26 בספטמבר 2006 (IDT)
מכיוון שאין תגבות אני מסיק שאין התנגדת לפעולה. דניאלשיחה 14:37, 27 בספטמבר 2006 (IDT)
דניאל, מקובל לחכות 7 ימים לדיון מסוג שכזה - לא 24 שעות... --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 14:47, 27 בספטמבר 2006 (IDT)
כל החוקים האלו של וויקי, אלוהים ישמור :) שבוע זה קצת הרבה, לא? --אליזבט •• שיחה 18:39, 27 בספטמבר 2006 (IDT)
זה לא חייב להיות 144 שעות על השעון אבל עדיף לחכות קצת מאשר להתמודד עם האשמות מחטף אחר כך (קראי קצת את הדיונים למעלה). --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 19:39, 27 בספטמבר 2006 (IDT)
כן, ראיתי את הדיונים :) נחכה עד שכמה אנשים לא מהקליקה שלנו יענו... --אליזבט •• שיחה 19:52, 27 בספטמבר 2006 (IDT)
גם אני בעד יצירת קצרמר איסלאם. Mort 14:22, 30 בספטמבר 2006 (IDT)
תודה רבה מורט, וגם יוני (דה בסט). לאור העדר התנגדות, אחל בהעברת הקצרמרים בנושא אסלאם מקצרמר דת, לקצרמר אסלאם. --אליזבט •• שיחה 14:36, 30 בספטמבר 2006 (IDT)
בהצלחה, DGtal 21:09, 30 בספטמבר 2006 (IDT)
תודה, את הקטגוריה יצרתי, עכשיו צריך לרוקן אותה (להרחיב את הקצרמרים, יעני :) ) --אליזבט •• שיחה 21:14, 30 בספטמבר 2006 (IDT)
אליז, שכויח על היוזמה! אלדדשיחה 22:00, 30 בספטמבר 2006 (IDT)

קצרמר נצרות

מאחר ויש תבניות קצרמר נפרדות לדתות יהדות ואסלאם, אני מציע להוסיף גם תבנית קצרמר נצרות. אם וכאשר ייבצר פורטל:נצרות (בדומה לפורטל:אסלאם ופורטל:יהדות) יהיה צורך לרכז את כל הקצרמרים בקטגוריית נצרות, כ-30 במספר, בנפרד מקצרמרי הדת. כבר יצרתי את התבנית קצרמר נצרות וקיטלגתי את מרבית הקצרמרים העוסקים בנצרות מהקטגוריה: קצרמר דת לקטגוריה: קצרמר נצרות, אך לאחר מעשה נודע לי שאני צריך לבקש את אישור הקהילה בדף זה, לכן אני מבקש מכם אישור ובמידה ויהיו מתנגדים אחזיר את המצב לקדמותו (אשנה את הערכים הנמצאים בקטגוריה: קצרמר נצרות חזרה לקטגוריה: קצרמר דת). בברכה, Abc 13:07, 8 באוקטובר 2006 (IST)

אני בעד. יש איזה תכנון לפורטל נצרות?--אליזבט •• שיחה 13:12, 8 באוקטובר 2006 (IST)
גם אני בעד. אצור את הפורטל בקרוב. דניאלשיחה 19:21, 8 באוקטובר 2006 (IST)
אשמח לעזור לך, אם אתה רוצה. Abc 19:27, 8 באוקטובר 2006 (IST)
עזרה תתקבל בשמחה. אני חושב שאני אתחיל בעוד שבוע (כי אז אני אוכל לעבוד על מחשב נוח). דניאלשיחה 19:34, 8 באוקטובר 2006 (IST)
מאחר ואין התנגדות אני מפרש זאת כאישור. כפי ששמתי לב גם פורטל נצרות הוקם וכעת נותר לנו רק להרחיב את הקצרמרים הללו. בברכה, Abc שיחה 16:30, 17 באוקטובר 2006 (IST)

קצרמר:גאורגיה

הועבר מהמזנון:

בזכות עבודתו הברוכה של משתמש:Geagea נוספו ערכים רבים הקשורים לגאורגיה המפוזרים היום תחת קטגוריות קצרמר רבות (ומאולצות). לדעתי, יש להוסיף קטגוריית קצרמר חדש קצרמר גאורגיה ולקטלג את הערכים המתאימים לקטגוריה זו. חנה ק. 00:24, 16 באוקטובר 2006 (IST)

אכן, בהחלט מצטרף, כדאי ליצור את תבנית הקצרמר החדשה - וכל הכבוד ל-Geagea על עבודתו. אלדדשיחה 00:32, 16 באוקטובר 2006 (IST)
אני בעד. ובלבד שתהיה תמונה של קקוצה. אביעד המקורי 00:35, 16 באוקטובר 2006 (IST)
גם אני בעד. אפשר לנצל את הבקשה ולבקש גם תבנית:קצרמר:מוזיקאים שמסתבך היום בין קצרמר מוזיקה לקצרמר אישים וקצרמר ישראלים? DGtal 00:59, 16 באוקטובר 2006 (IST)
בקשות אלו מקומן בדף שיחה של ויקיפדיה:קצרמר. ‏Yonidebest Ω Talk 02:19, 16 באוקטובר 2006 (IST)
שתי הבקשות מיותרות, אין מספיק ויקיפדים שיעקבו אחרי הקטגוריות. טרול רפאים 21:34, 12 בנובמבר 2006 (IST)

קצרמר כדורסל

אפשר לפתוח קצרמר חדש בנושא כדורסל, שיוכל להוריד את העומס מקצרמר ספורט?
מעיון קצר בערכים שמסווגים תחת ספורט, אפשר להעביר לפחות כמה עשרות ערכים לקצרמר כדורסל. ‏אלוןשיחה 21:32, 12 בנובמבר 2006 (IST)

השאלה מי מעוניין לעבור דווקא על הקצרמרים הללו... טרול רפאים 21:35, 12 בנובמבר 2006 (IST)
אני לא רוצה לפתוח דיון על חשיבות וסוג הכותבים, סתם רציתי להקל קצת על מי שבכל זאת מעוניין לכתוב על ספורט. אם יש התנגדות אז נשאיר את המצב כמו שהוא. ‏אלוןשיחה 21:47, 12 בנובמבר 2006 (IST)
קטגוריות קצרמר נועדו להקל על הוויקיפדים שמעוניינים לעבור דווקא עליהם. אם תצליח לגייס שלושה ויקיפדים שמוכנים לעבור על הקטגוריה, היא תפתח, אם לא - אז לא. טרול רפאים 21:50, 12 בנובמבר 2006 (IST)
אלון, אני מציע שתפנה לצהוב עולה, yellowblood ואבי קדמי. לקצרמר הזה יש פוטנציאל דיי ברור לדעתי. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:09, 12 בנובמבר 2006 (IST)
תודה על האמון, קיבלתי זאת כמחמאה, מוכן לעזור בהחלט, רק תגידו מה צריך לעשות. בכבוד ובכייייף !!!! --אבי קדמי 20:19, 13 בנובמבר 2006 (IST)
אין לי התנגדות, אשמח לעבור על הערכים, אך אני לא בטוח אם יש מספיק קצרמרי ספורט בנושא כדורסל בשביל לפתוח קטגוריית קצרמר חדשה. אם יש אז אני בעד. צהוב עולה 22:29, 13 בנובמבר 2006 (IST)
עברתי שוב על קצרמר ספורט, ויש לפחות 25-30 ערכים שקשורים לכדורסל. אני חושב שזה מספיק (בטח אם מסתכלים על חלק מהקטגוריות האחרות), אבל אני לא מכיר את הנהלים מספיק טוב. ‏אלוןשיחה 23:22, 13 בנובמבר 2006 (IST)
בעד יש כזה על כדורגל. חגי אדלר 00:22, 8 בפברואר 2007 (IST)
אני מבקש לא להפוך גם את הדיון הזה להצבעה, יש לנו מספיק מאלה. לא בטוח שיש מקום גם לקטגוריה נפרדת לקצרמרי כדורגל, וגם אם יש, זה לא אומר שום דבר על קצרמרי כדורסל. צריך לזכור את הלוגיקה מאחורי קטלוג הקצרמרים. הסיבה היחידה לקטלוג הזה היא כדי שמי שבא להרחיב קצרמרים כלשהם (ולא קצרמרים מסוימים) בנושא מסוים יוכל למצוא אותם בקלות יחסית. קטגוריית קצרמרי ספורט היא בגודל בהחלט נסבל למי שרוצה לחפש בה ערכים שהוא יכול להרחיב. אינני רואה תרומה להפרדה של ערכי כדורסל ממנה - ההפרדה בעיקר מפריעה ותרומתה זניחה. אין לנו 10,000 קצרמרי ספורט. ‏odedee שיחה 02:40, 8 בפברואר 2007 (IST)
אני דווקא חושב שתבנית קצרמר כדורסל כן נחוצה, אני לדוגמא רוצה להרחיב קצרמרים בנושא כדורסל, וחיפוש שלהם בקטגוריה:קצרמר ספורט אינה נוחה כלל ומקשה. אם תבנית:קצרמר סטטיסטיקה נחוצה, אז בוודאי שתבנית:קצרמר כדורסל נחוצה. תומר ט 12:53, 8 בפברואר 2007 (IST)
סטטיסטיקה זה נושא רחב יותר מכדורסל. דניאלשיחה 13:15, 8 בפברואר 2007 (IST)
אם תהיה תבנית קצרמר כדורסל הכתיבה של ערכי כדורסל והרחבת הנושא בויקיפדיה תתאפשר יותר בקלות, ואז הנושא יוכל להיות אף גדול מסטטיסטיקה. האם לדעתך יהיה אפשר להקים פורטל:סטטיסטיקה? האם לדעתך יהיה אפשר להקים פורטל:כדורסל? תומר ט 21:28, 9 בפברואר 2007 (IST)
אני דווקא חושב שכדאי לקיים הצבעה בנוגע לפתיחת סוג הקצרמר "קצרמר|כדורסל": הצבעה שתוכל לבטא את הדעה השלטת בוויקיפדיה לגבי נכונות ייסוד סוג הקצרמר, ושתוכל לקבוע האם לייסדו או האם לא לייסדו. תומר ט 16:23, 11 בפברואר 2007 (IST)
בשביל מה צריך הצבעה? צריך מספיק אנשים שיעבדו על זה, בינתיים אין כאלו. טרול רפאים 17:15, 11 בפברואר 2007 (IST)
אחדד את דברי טרול"ר - לא צריך הצבעה, צריך ארבעה-חמישה משתמשים קבועים יחסית שיצהירו כי הם מבינים בנושא ומוכנים לקחת על עצמם המעבר על הקטגוריה. אחרת - אין בה טעם. קטגוריות הקצרמר לא נועדו בשביל חלוקה (בשביל זה את קטגוריה:כדורסל ואלו שתחתיה), הן נועדו לצרכי עבודה בלבד. אם אין מספר משתמשים ראוי שמוכן לעבוד עליהם ולכן זקוק לקטגוריה - אין טעם לפתוח אותה. תביאו את אותם משתמשים המוכנים להרתם למשימה ולא תהיה כל בעיה. זהר דרוקמן - אהמ 22:04, 11 בפברואר 2007 (IST)

דרושים קטגוריות -קצרמר חדשות

מפאת ריבוי האישים, אני מציע ליצור "קצרמר יהודים" (ידוע שיש מתנגדים לזה...) וכדי להקל על "קצרמר גיאוגרפיה" ו"קצרמר היסטוריה" יש ליצור "קצרמר ארץ-ישראל" עבור מקומות בארץ. ב"קצרמר ישראל" יש כבר הרבה, ועדיף להשאיר אותו עבור ערכים שאינם גיאוגרפיים. שילוני 11:24, 13 בנובמבר 2006 (IST)

בשביל לפצל את קצרמר אישים אני מאמין שאפשר לפעול באופן טוב יותר. קצרמר יהודים יכול לכלול אנשים רבים מדי שלא נדבר על ויכוחים בדבר הגדרת מיהו יהודי?. הצעתי שלי היא אולי קצרמר ישראלים או אולי קצרמר רבנים (אני מניח שסביר שיהיה מי שיעבור על זה). ההצעה לגבי לקצרמר ארץ ישראל היא טובה, אבל אני חושב שאפשר להכניס לזה גם קצרמרי היסטוריה של ישראל. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:26, 13 בנובמבר 2006 (IST)
בקשר ליהודים מסכים אם זהר (אגב כבר יש קצרמר ישראלים). אני גם תומך בקצרמר ארץ ישראל. נתקלתי בהרבה ערכים על מקומות שמקוטלגים באופן שונה. דניאלשיחה 21:30, 13 בנובמבר 2006 (IST)
מתנגד לקצרמר יהודים מהסיבות שציין זהר. יש כבר קצרמר ישראלים. לדעתי מיותר לפתוח קצרמר ארץ ישראל וקצרמר היסטוריה של ישראל - מה שירצה לטפל בקצרמרים על מקומות בישראל וירגיש שקטגוריה קצרמר ישראל מפוצצת יכול להשתמש בCatScan לחיתוך קטגוריות מתאימות. ערן 23:28, 13 בנובמבר 2006 (IST)
לדעתי צריך "קצרמר יהודים" עבור יהודים לפני תש"ח (לא הספיקו להיות ישראלים). אא"כ תרצו שאשים אותם ב"קצרמר יהדות"? יש שם כבר מספר יהודים...נראה שטענת "ויכוחים בדבר הגדרת מיהו יהודי?" זו היוצא-מן-הכלל-שמעיד-על-הכלל; אין להמנע מיצירת קטגוריה בגלל איזה אחד או שניים שלא יסתדרו יפה בהגדרות (גולדה מאיר היא "יהודייה מקייב"? "יהודייה מארה"ב"? "ישראלית"? היא יכולה להיות בכל הקטגוריות- לא נורא). אני עובד על הקצרמרים ו"קצרמר אישים" פשוט עצום מדי! אני כל הזמן "מטאטא את הגלים לים" מעביר אישים ל"קצרמר ישראלים" ול"קצרמר ח"כ ". גם אחרי שאגמור (אם ייתכן בכלל) עדיין אני בטוח שלפחות שליש מהנותרים יהיו מתאימים ל"קצרמר יהודים". שילוני 17:57, 26 בנובמבר 2006 (IST)
כן, בהחלט אפשר לקטלג אותם ב"קצרמר יהדות". צריך לזכור את מטרת קטלוג הקצרמרים: אין פה רצון ליצירת היררכיית קטלוג מקבילה למרחב הקטגוריות, לקצרמרים השונים. המטרה היחידה של הקטלוג היא לסייע בידי יודעי דבר שרוצים להרחיב קצרמרים בתחום מסוימים. במקרה דנן נראה סביר שמי שיכולים להרחיב קצרמרי יהדות יוכלו להרחיב גם קצרמרי יהודים. ‏odedee שיחה 20:56, 26 בנובמבר 2006 (IST)