שיחת משתמש:אלגוריתמיקאי/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת אלגוריתמיקאי בנושא אזהרה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שלום אלגוריתמיקאי/ארכיון 1 וברוך בואך לוויקיפדיה! להלן כמה הנחיות וכללים שיסייעו לך להשתלב בוויקיפדיה:
עריכה: ראשית כל, מומלץ לעיין במדריך הכתיבה למתחילים. לפני שמירת שינויים בערכים כדאי ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי תקין. את מהות השינוי יש להסביר בחלונית התקציר. למידע נוסף: תמיכה טכנית
דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", המובילה לדף השיחה של הדף, שבו ניתן לדון בערך. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי נימוס. בסוף כל הודעה יש לחתום על ידי הקלדת ארבע טילדות, כך: ~~~~.
זכויות יוצרים: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
חונכות: אם ברצונך לקבל סיוע אישי מוויקיפדים בעלי ניסיון, יש להוסיף בדף המשתמש שלך את הצירוף {{דרוש חונך}} ונפנה אליך בהקדם. לשאלות נקודתיות ניתן גם לפנות לדלפק הייעוץ.
If you can't read Hebrew, click here.


שמובבה 19:33, 12 ביולי 2007 (IDT)

שלום[עריכת קוד מקור]

שלום לאלגוריתמיקאי. תרומותיך יפות ומעניינות, והייתי רוצה לדעת עליך יותר. אשמח לראות כמה פרטים בסיסיים (גיל, תחומי עניין) בדף המשתמש שלך. אגב, למה פרשת בן ברקה אינה "אחת המביכות בתולדות המודיעין הישראלי"? אני אישית מתקשה לחשוב על פרשה יותר מביכה. אולי הרעלתו של חאלד משעל. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 14:54, 21 באוקטובר 2007 (IST)

קיבלתי את המייל. מכבד את עמדתך. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 19:21, 22 באוקטובר 2007 (IST)

הסכמה ביזנטית[עריכת קוד מקור]

מהי בעיית "ההסכמה הביזנטית"? אבינעם 21:22, 28 באוקטובר 2007 (IST)

"הסכמה ביזנטית" (Byzantine Agreement) היא בעיה במערכות מבוזרות שבה יש למעבדים שונים ערכים שונים והם רוצים להסכים על ערך משותף - לדוגמה אם לפעול או לא. הנקודה היא שחלק מהמעבדים הם עוינים, "ביזנטיים", ומנסים להפריע להשגת ההסכמה. הבעייה הוגדרה על ידי למפורט ושות' בתחילת שנות ה80 וידוע כי כל אלגוריתם הסכמה דטרמיניסטי זקוק למספר צעדים יחסי למספר המעבדים העוינים. רבין הראה כי אלגוריתמים הסתברותיים זקוקים למספר צעדים קטן יותר. למעשה השיטה של רבין הובילה אחרי מספר שנים לפיתוח שיטה עם מספר צעדים קבוע.

Michael O. Rabin: Randomized Byzantine Generals FOCS 1983: 403-409 אלגוריתמיקאי 21:37, 28 באוקטובר 2007 (IST)

תודה! אולי כדאי שתכתוב על זה משהו? הרי הוספת את זה לערך על מיכאל רבין. אגב, חשבתי שלמפורט התפרסם רק בגלל ה-LaTeX.... אבינעם 21:45, 28 באוקטובר 2007 (IST)

מנחם בגין[עריכת קוד מקור]

יפה שאתה עורך את הערך, חלק מתיקוניך נכונים. אולם באותה מידה שאתה מוציא החוצה הטיות כביכול אתה מכניס פנימה הרבה הטיות משמאל שקשה יהיה לנכש אותם אלא על ידי שחזור גורף של כל העריכה. בנוסף, אנא עבור ותקן את שגיאות הכתיב ושאר בעיות העריכה (נקודות כפולות, וכו') שאתה משאיר אחריך. תודיע כשסיימת עם הערך. יעקב 21:27, 29 באוקטובר 2007 (IST)

עברתי על עריכותיך האחרות (לא כולם אבל חלק) ומצאתים ללא דופי. אני שמח שהצטרפת לויקיפדיה. אנא עבור שוב על הערך מנחם בגין ותקן את ההטיות שהוספת. יש למשל מקום בו כתבת על ניצול "כל שסע בחברה הישראלית" וזה צורם. יעקב 21:42, 29 באוקטובר 2007 (IST)
שיניתי את הכתוב הנ"ל ועידנתיו.
אני לוקח פסק זצן מעריכת הערך "מנחם בגין" אף שהמלאכה עוד מרובה. חוץ מההטיות המרובות שם יש עודף ציטוטים מדברי בגין שלעיתים קרובות הם מתפלמסים ללא תשובה הוגנת. אני מקווה שמה שכתבתי לא מוטה אלא מאזן את הכתוב.
נוסף לכך הערך גם מבולגן - אותו נושא מטופל בכמה מקומות שונים (אני גם תרמתי לכך)
אלגוריתמיקאי 02:37, 30 באוקטובר 2007 (IST)

החינוך האחיד[עריכת קוד מקור]

אתעכב רק על חלק מהעריכות המוטות והשגויות שביצעת. האחת, העלמת את ההערה בסוגריים שמדובר בעולים מארצות האסלאם. זה עומד בניגוד גמור לתאוריית המודרניזציה, בה צידדו באותה תקופה הסוציולוגיה הממסדית (אייזנשטדט, רבקה בר יוסף וכיוב'). גם שאר עריכותך קשורות לנושא זה. השנייה, התלוננת על לשון פאסיבית ולא אקטיבית בערך על יצחק רבין, והנה אני מוצא להפתעתי שאתה מתקן ללשון פסיבית בערך על החינוך האחיד. בברכה, Mort 13:30, 5 בנובמבר 2007 (IST)

לא הבנתי את הקשר בין התלונה שלי על הערך "יצחק רבין" (שכפי שהוא היה בזמנו רבין תואר כבובה שמעולם לא החליטה כלום, חוץ מאולי לירות על ניצולי אלטלנה; כעת אני מקווה שהתלונה קצת פחות רלוונטית), לבין התיקונים שהכנסתי ל"חינוך האחיד". בכל מקרה, כדאי שנדון על כך בדף השיחה של החינוך האחיד. אלגוריתמיקאי 19:06, 5 בנובמבר 2007 (IST)

עריכתך במלכיאל גרינוולד[עריכת קוד מקור]

מנין לך שקסטנר הגיש בעצמו את תביעת הדיבה ולא היועה"מ? ברי"אשיחה 00:11, 20 בנובמבר 2007 (IST)

והפעם קורט בכר[עריכת קוד מקור]

היי אל גור, חן חן על חריצותך במלכיאל גרינוולד. שים לב: דרגתו של קורט בכר אינה ברורה. בערך הנ"ל כתוב שהוא היה אוברשטורמבנפיהרר, בערך האנגלי כתוב שהוא היה "שטנדרטנפיהרר", ובערך קורט בכר כתוב שהוא היה אוברשטורמפיהרר בלבד, בלי "בנ". אז מה האמת? הרם את הכפפה ובדוק זאת! בתודה ובברכה - ברי"אשיחה 20:39, 20 בנובמבר 2007 (IST)

בינתיים בדקתי בערך האנגלי והגרמני של בכר, ומצאתי שהוא היה שטנדרטנפיהרר, שזו דרגה גבוהה יותר מאוברשטורםבאנפיהרר. אתקן בהתאם. ברי"אשיחה 20:44, 20 בנובמבר 2007 (IST)

בהמשך[עריכת קוד מקור]

למה שכתבתי למעלה, אני נהנה לקרוא את עריכותיך ותיקוניך, ורובם אכן נדרשים. בחלקם יש משום התעסקות עדינה בנושאים רגישים, ולטעמי גם בכך אתה מצליח. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 13:16, 21 בנובמבר 2007 (IST)

CoNP[עריכת קוד מקור]

אני חושב שקצת התבלבלת בכתיבת התוספת. המאמר של פרט מראה שהבעייה היא בNP (כאמור, CoNP זה מיידי), ולכן שיערו שהבעייה איננה NP-שלמה. (מה זה "שלמה לNP"?). ‏Harel‏ • שיחה 13:41, 26 בנובמבר 2007 (IST)

תודה על ההערה, אכן פרט הראה כמובן שראשוניות היא בNP .תיקנתי את הערך. אלגוריתמיקאי 13:47, 26 בנובמבר 2007 (IST)

ניתאי[עריכת קוד מקור]

"באותה תקופה שינה את שם משפחתו ל"ניתאי", ובראיון לתקשורת הבהיר כי עשה זאת "על מנת שהסביבה שלא היתה דוברת עברית תוכל להגות את שמו ביתר קלות"."

והבעיה היא? ‏Gridge ۩ שיחה 01:49, 1 בדצמבר 2007 (IST).

טוב, עזוב, אין לי כוח לזה, בהזדמנות אחרת. ‏Gridge ۩ שיחה 01:49, 1 בדצמבר 2007 (IST).
רוב התיקונים שנעשו על ידך הלילה בערך בנימין נתניהו דרושים, ויש בהם משום פישוט והבהרה. עם זאת, הושמטו שני עניינים שלדעתי יש בהם חשיבות. "ניתאי" הוא אחד, והשני, נושא ארון הקבורה ברעננה. החזרתי את שניהם, וראה דיון בדף השיחה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 06:45, 1 בדצמבר 2007 (IST)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

אל תעשה שימוש בתקצירי עריכה מטעים כזה. יחסיות האמת • כ"ו בכסלו ה'תשס"ח 09:39:40 09:39, 6 בדצמבר 2007 (IST)

רמת אביב ג'[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני מתנגד לשינויים שערכת בערך רמת אביב ג'. שיחזרתי אותם ואתה יותר ממוזמן לפתוח עליהם דיון בדף השיחה ולהסביר את הצורך בשינוי עם משתתפים נוספים.

בברכה, אורי שיחה 13:38, 17 בדצמבר 2007 (IST)

הצדק עם אורי. באופן כללי, עצתי לך היא שאם אתה מעריך מראש שעשויים להיות מתנגדים לשינויים שאתה עורך, מוטב קודם לפנות לדף השיחה ולפרט את השינויים המוצעים ואז לאחר שבוע אם איש לא הביע התנגדות, או שהתקיים דיון והתגבש רוב ברור בעד עמדתך, להכניסם לערך. יחסיות האמת • ח' בטבת ה'תשס"ח 17:33:17

ההערה שלי אליך לעיל אכן הייתה מוגזמת ולא במקום, ואני מתנצל על כך שפגעתי בך. יחסיות האמת • ט' בטבת ה'תשס"ח 20:15:32

שמעון פרס[עריכת קוד מקור]

למה שלא תיקח את הערך לידיים? כרגע הערך פשוט מצחיק. התמקדות יתר בפרטי פרטים שוליים הנוגעים לשאלות הפחות חשובות של פעילותו הפוליטית בשנים האחרונות, אל מול דחיקת כל פעילותו האדירה בשנות "משרד הביטחון" שלו לפיסקה וחצי. הערך דורש עבודה רבה של מישהו בעל ידע וגישה למקורות ויכולת להבחין בין עיקר וטפל. האם אתה האיש? אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 15:08, 19 בדצמבר 2007 (IST)

הסרת מידע[עריכת קוד מקור]

אל תסיר מידע שנראה גם אם הוא נראה בעיניך לא מבוסס, אלא הצב תבנית מקור והסר את המידע רק אם לא יסופק מקור בתוך זמן סביר. לדוגמה, הסרת משפט מהערך על ישראל חסון, שמופיע בקישור החיצוני ברשימה בכתבה של בן כספית. כמובן מידע שאתה יודע שהוא שגוי יש להסיר ללא שהיות, תוך הבאת סימוכין לכך שהוא שגוי בדף השיחה. דב ט. 00:46, 20 בדצמבר 2007 (IST)

המשפט שהורדתי על חסון "נחשב אחד ממגייסי הסוכנים ואנשי המבצעים המהוללים בשב"כ." הוא כ"כ לא מתאים לויקיפדיה שקשה להחליט מאיפה להתחיל. זו דיעה, זה מועתק מהדף של חסון (כן, קשה להאמין, אבל גם גדול העיתונאים בן כספית מעתיק דברים), הפעילות של השב"כ חשאית ולא ניתן פומבי לאספקטים מהסוג הזה (צל"ש וכו). מה שנכון שבתקציר היה ראוי לכתוב "הורדת הערכה ש*אי אפשר* לבסס". אין טעם לבקש מקור - לא קיים כזה. השווה נא לערכים על אהוד ברק ועל מאיר הר ציון שכל אחד מהם הוא לוחם מהולל ובכל זאת משפט כנ"ל לא נאמר עליהם (ובצדק).
מענין שקיום המשפט הזה בערך חסון לא הפריע לך, אבל משפטי הפתיחה בערך של שמעון פרס כן צרמו לך. אלגוריתמיקאי 01:42, 20 בדצמבר 2007 (IST)
אין דמיון בין הדברים. משפטים מטיפוס "נחשב לאחד ה(מקצוע כלשהו) הבולטים\מצטיינים\חשובים" מצויים בוויקיפדיה בשפע. המשפטים על פרס היו מטיפוס אחר. לכך שחסון היה מגייס סוכנים יש מקורות נוספים. דב ט. 02:50, 20 בדצמבר 2007 (IST)

חטיבת הנח"ל[עריכת קוד מקור]

אסור לבצע עריכות חד צדדיות באופן בו עשית זאת.

  1. מתנהל דיון בעניין ואין לעשות זאת תוך כדי קיומו.
  2. בדיון זה יש שני מתנגדים לעריכותיך.
  3. אין אח ורע לאופן בו פרטת את תוכן הקישור - הדבר לא מקובל כאן, ובצדק.
  4. הכרזתך על עריכתך כפשרה סבירה בעיניך יפה, אבל היא פשרה שעשית עם עצמך, ולא עם החולקים על דעתך.

אנא המנע מעריכות דומות תוך כדי קיומה לש מחלוקת, וזו אינה הפעם הראשונה בה הדבר קורה. אורי שיחה 20:03, 23 בדצמבר 2007 (IST)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

שלוש פעמים בשבוע וחצי האחרונים כתבת הודעות קנטרניות, תוקפניות ופוגעניות, מלוות בכותרות מחוצפות, בדף המשתמש שלי. החזרה התכופה על דפוס פעולה פסול זה מהווה הטרדה, וזה עוד לפני שדיברתי על התוכן המסולף של ההודעות, שהאחרונה שבהן עברה כל גבול ועל כן נמחקה (דבר שעשיתי רק פעם אחת בעבר בשנתיים וחצי שאני כאן). על שלוש הודעות אלו לא הגבתי בחומרה, אולם אם הדבר יחזור על עצמו אבקש את חסימתך. יש גבול לכל תעלול. ראה בהודעה זו אזהרה ראשונה ואחרונה מצידי. בתקווה שדברים אלו יפקחו את עיניך ושהדברים לא יתממשו, אורי שיחה 15:03, 28 בדצמבר 2007 (IST)

העברתי לך בצורה מפורשת את בקשתי כי לא תכתוב עוד בדף השיחה שלי. למרות זאת השארת את ההודעה הנ"ל. אני רואה את פעולתך האחרונה כהטרדה ובחומרה רבה. אלגוריתמיקאי 15:39, 28 בדצמבר 2007 (IST)