שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון33

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העולם הזה[עריכת קוד מקור]

לדוד שבת שלום,

ראה דברי למשתמש Noon בדף השיחה שלו.

בברכה, אדר 08:19, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

לאן הולכת הכלכלה[עריכת קוד מקור]

אינני אחראי לקטגורית הכלכלה וככל הידוע לי אין מישהו שנטל על עצמו את זה, אבל כמה חברים החליטו לקחת את העניין לידיים והם עושים שם ברדק אטומי, לטעמי לפחות. הגרוע מכל, זה שחמש ידיים בוחשות בעסק, כל אחת בכיוונה היא, וכל אחת באופן לא מנומק. ההתנגדות העיקרית שלי היא לקטגורית "קטגוריה:תיאוריות כלכליות" שהפכה לסוג של ערימת אשפה שלתוכה מושלך כל ערך שמוזכרת בו המילה תאוריה, וכן הרעיון של "מקרוכלכלה" ו"מיקרוכלכלה" שהוא פסול בעיני משני נימוקים:

א. החלוקה היא הצהרה אידאולוגית, לא ציון עובדה. ההבחנה בין התחומים היא טיעון השייך לתפישות כלכליות מסוימות, והוא אינו יכול להחשב מיון קביל.
ב. לאף אחד, כולל הממיינים, לא ברור לחלוטין מה שייך למה.

כל זה בצד, לכל הפחות אנשים ראויים להסבר מה קרה ולמה, או לפחות לדיון על מה ולמה. אורי 11:06, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

נדמה לי שאתה בקי בכלכלה יותר מכל אחד אחר בוויקיפדיה, ולכן כדאי שתצטרף לעוסקים בנושא זה, ותעשה סדר לאחר שתנמק את צעדיך. דוד שי 11:12, 17 ספטמבר 2005 (UTC)
אני לא בטוח שהקביעה הראשונה נכונה, או שזמני יתיר לי. מכל מקום, דומני שהתערבות כזו לא תתקבל באהדה, כפי שאני מתרמז מהערה בדף השיחה שלי. אברר מה ניתן לעשות. אורי 14:37, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דוד,
עלינו על בעיה מסוימת עם התמונות של משתמש:Harhanegev. מאיר מ. הוריד את הקרדיט לצלם מתוך הערך וכשזה נודע לצלם, הוא העדיף להוריד את התמונה - [1]. השאלה היא מה לעשות עם התמונות שלו? למחוק לגמרי מהשרת? הרי צריך להסיר את הקרדיט מכולן. גילגמש שיחה 04:27, 18 ספטמבר 2005 (UTC)

יש להשאיר את הקרדיט רק בדף התמונה כמקובל בוויקיפדיה (כפי שעשה מאיר מ.). אם משתמש:Harhanegev אינו יכול להשלים עם המקובל, שימחק את התמונות שהעלה. דוד שי 04:34, 18 ספטמבר 2005 (UTC)
אין לי שום בעיה של "אינו יכול להשלים עם המקובל". אני יכול להשלים עם הרבה דברים. היכולת שלי היא לא הנושא לדיון כאן. אני יכול גם לצאת עכשיו לטיול רגלי מאילת למטולה ויש סיבות מדוע אינני עושה זאת. אני יכול לזרוק את כל חפצי מהחלון למטה ולהרים אותם בחזרה, ומן הסתם לא אעשה זאת.
אכן נתתי הוראת מחיקה לתמונות שצילמתי ושאתם אוסרים עלי להזדהות כמי שצילם אותן, אך אין הדבר קשור כלל לבעיות יכולת. יאיר בן-צבי, אילת 12:22, 18 ספטמבר 2005 (UTC) י"ד אלול תשס"ה
לא אוסרים עליך לקחת קרדיט, אלא פשוט המדיניות היא שקרדיטים לתמונה אינם ניתנים בכיתוב בגוף הערך, אלא בדף תיאור התמונה. חבל שבחרת מה שבחרת. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:53, 18 ספטמבר 2005 (UTC)
מה קורה בנוגע למחיקה? סימנתי את תמונותי למחיקה לפני שעות רבות והן עדיין לא מחוקות. כמה זמן זה לוקח בדרך כלל? יאיר בן-צבי, אילת 22:05, 18 ספטמבר 2005 (UTC) ט"ו באלול תשס"ה
מה שסימנת עם {{מחק}} נמחק (קטגוריה:ויקיפדיה:למחיקה מהירה). ושוב, חבל. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:09, 18 ספטמבר 2005 (UTC)

אתה יודע אולי מתי הוא נולד? יש בעיה עם השנה בערך. גילגמש שיחה 05:05, 18 ספטמבר 2005 (UTC)

ראיתי אם הבעיה, אבל אין לי פתרון. שיישאר כך עד שיגיע מישהו עם מידע. דוד שי 05:06, 18 ספטמבר 2005 (UTC)

התנכלות של גילגמש[עריכת קוד מקור]

שלום. אני פונה אליך בבקשה לסייע לי מפני ההתנכלות שמפעיל כלפי גילגמש. אנא ראה את שתי התוספות האחרונות שלי בערכים שלמה אבינר והסכם השלום עם מצרים, וכן את ה"אזהרה" של הנ"ל בדף השיחה. תודה.

זה אני שלמה, שכחתי לחתום

ראיתי שבשיחה:הסכם השלום בין ישראל למצרים כבר קיבלת הסבר על השחזור בערך זה, ותמהני אם כתבת מה שכתבת מתוך בקיאות מופלגת ברזי השפה הערבית או מתוך פוזיציה פוליטית כלשהי שחשת חשיבות רבה להביאה לוויקיפדיה. בעניין הרב שלמה אבינר, אני משער שדבריך נמחקו משום שלא הוסיפו דבר לערך המקיף למדי על הרב אבינר. אבקשך לא לראות במעשיו של גילגמש התנכלות, אלא מאמץ לשמור על איכותה של ויקיפדיה. נשמח כולנו אם תמשיך לתרום לוויקיפדיה בתחומי בקיאותך. דוד שי 03:17, 19 ספטמבר 2005 (UTC)
1. תודה על תגובתך.
2. אינני מבין כמה דברים: לא קיבלתי הסבר על המחיקה של גילגמש, קיבלתי הסבר מלומד ממישהו אחר מדוע דברי אינם נכונים. עדיין יש מקום לשאול את גילגמש מדוע הוא מחק את דברי. האם הוא בקי מופלג ברזי השפה הערבית? אני מכל מקום לא בקי ולא מופלג, אלא שמעתי את מה שכתבתי מאנשים אחרים, ואנסה לברר את העניין עוד.
3. אתה תמה האם כתבתי את מה שכתבתי ממניעים אלה או אחרים. אתמהה- האם זה משנה?
4. דברי על שיטתו החינוכית של הרב אבינר אינם מוסיפים דבר? ההיפך הוא הנכון- הם קצרים מדי לאור עובדת מומחיותו היתרה של הנ"ל בנושא זה, כפי שיודע כל מי שמכיר את ספריו הרבים בנושא זה עצמו. על דבר זה יש הסכמה מקיר לקיר.
5. א"כ, איך בדיוק אני יכול לראות במעשיו של גילגמש לא התנכלות?
לשמור על איכותה של ויקיפדיה זו משאת ליבי, וכיון שגילגמש פוגע בה, ולא בפעם הראשונה, פניתי אליך.

יום טוב, שלמה.

2. כיוון שאיני בוחן כליות ולב, כל שיכולתי לומר על מעשיו אלה של גילגמש הוא שבדיעבד הם נראו מוצדקים. על מניעיו למחיקה תצטרך לשאול אותו עצמו.
3. העיקר הוא תוכן הדברים, ולא המניע לכתיבתם, אך אני מעדיף שהמניע לכתיבה בוויקיפדיה יהיה הרצון להפיץ דעת, ולא רצון מפורש לקדם דעה כלשהי, ולכן הייתי סקרן למניעיך.
4. לדעתי יש בערך על הרב אבינר לא מעט מידע על שיטתו החינוכית, ולוואי שרבנים אחרים יזכו לערך כה מקיף, ולכן אמרתי שדבריך אינם מוסיפים. בוודאי איני רואה הצדקה לפתיחת סעיף חדש שבו משפט אחד בלבד. מובן שאם אתה חש שיש מה להרחיב בנושא זה, ותעשה מלאכתך נאמנה, איש לא יימחק אותה. דוד שי 16:49, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

ג'ון לה קארה[עריכת קוד מקור]

הי דוד, אני שמחה שתרומתי הראשונה לוויקיפדיה זוכה לתמיכתך. פשוט נכנסתי ל"בקשת ערכים" (או מדור עם שם דומה) וכתבתי על הסופר הראשון שבו נתקלתי (אני מבינה בעיקר בספרות, או יותר נכון, זה התחום היחיד שבו אני מרגישה מספיק בטוחה לכתוב ערכים). אז תודה על ההיזון החוזר ויום נעים! עינת1958 05:07, 19 ספטמבר 2005 (UTC).

מצחיק, אני ביקשתי את הערך לפני זמן רב. שלמה.

לגבי גילגמש[עריכת קוד מקור]

כדי לנמק מדוע הוא חסם אותי ושחזר את הטקסט לקודם, הביא גילגמש בדף של שא-נור טקסט שהוא באמת בעייתי וקונספירטיבי-ימני המאשים את התקשורת. גם אני הייתי משחזר טקסט כזה אחורה. אלא שאת הטקסט הזה כלל לא כתבתי והוא כלל לא מחק. הטקסט הזה היה שם קודם ולהפך, אני מעט איזנתי . היה כתוב שהתקשורת החליטה שהמתנחלים יהיו אלימים ואני כתבתי "התקשורת ציטטה גורמים צבאיים". פשוט, לא היה נעים לי למחוק. אבל אשמח אם השורות הללו ימחקו. כרגע, הטקסט הראשוני, שהוא הכי גרוע וקונספירטיבי נשאר שם באשמת גילגמש. תראה איזה טקסט הוא יצר:

לפני פינוי היישוב הפיצה התקשורת חששות שביישוב ישנם אמצי לחימה קטלניים, ומתבצרים קיצוניים השייכים לכ"ך או נוער הגבעות מתכוונים להשתמש בנשק חם כנגד הכוחות המפנים. ראשי היישוב, שאספו את כל כלי הנשק מתושבי היישוב, הכחישו האשמות אלה מכל וכל וטענו שהן נועדו על מנת להשחיר את מתנגדי ההתנתקות.

מלבד זאת, תיקנתי טעויות לשוניות. שים לב למשפט העילג הבא, שגילגמש החזיר וכרגע מתנוסס על דף שא נור. שים לב לשימוש העילג בשורש פ.נ.ה:

ב-23 באוגוסט 2005 פונה היישוב במסגרת תוכנית ההתנתקות. היישוב פונה בכוח ובמספר מקרים נאלצו הכוחות המפנים להשתמש בשופלים ומנופים על מנת לפנות מתרסים מאולתרים ולפנות אנשים שהתבצרו על הגגות.

כעת גילגמש מחק שוב את כל התוספות כולל תיקוני העברית שלי (יאמר לטובתו שלא באמצעות שחזור). כולל העובדה שבית הכנסת היה בעבר מסגד (שמבוססת על עיתונות ואף על מאמר של אליקים העצני). לעומת זאת, נוספו כל מיני נתונים תפלים על הכלים ההנדסיים שנטלו חלק בפינוי, כאילו שהדורות הבאים יתעניינו בכך. אני מזמין אותך להסתכל ולראות שהתוספות שלי מאזנות את אוירת הקונספירציה של התקשורת נגד המתנחלים, ולא להפך. כל דעה שלא תחליט, מקובלת עלי. אני לא רוצה להיכנס למלחמת עריכה שאפסיד בה מראש. תודה.

לאחר שלוש שעות: תודה על התיקונים בשא-נור. אין לי הסתייגויות כעת מהערך. חבל שזה נעשה בכזו רוח רעה. אין לי מושג למה. ירין 15:14, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

מוזאונים רב תחומיים[עריכת קוד מקור]

שלום דוד, נתקלתי במקרה בערך שיצרת, מוזיאונים רב תחומיים בישראל. וחשבתי, שאולי מוטב אם הוא ישולב בערך אחר? כשלעצמו אין בו מספיק מידע לדעתי. בברכה, דורית 16:22, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

כן, הערך לא התקדם במהלך השנים, בהחלט אין לו זכות קיום כערך עצמאי. דוד שי 16:26, 20 ספטמבר 2005 (UTC)
טיפלתי ברשימות השונות הקשורות למוזיאונים, מאחר ויש לנו קטגוריה. בהתאם לכך, מחקתי את הערך הנ"ל, והוספתי לרשימת הערכים שלא נכתבו בקטגוריה. בברכה, דורית 21:00, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דוד,
זכור לי שאמרת בקיץ שפנית לחוג עורכים או משהו כזה באיזו מכללה או אונ' והצעת לראש החוג, או לראש הקורס לתת לסטודנטים לערוך בוויקי בתור שיעורי בית. מה קורה עם זה? גילגמש שיחה 17:08, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

התקשרו אלי סטודנטים אחדים שהתעניינו, אבל לא ראיתי פעילות כתוצאה מכך. אני מקווה שעוד יהיו תוצאות, כי יש לנו המון חומר גלם לעורכים חרוצים. דוד שי 17:11, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

ונוס מווילנדורף[עריכת קוד מקור]

שאלה בעברית. האם הכפלת האות שבצעת קשורה לכך שיש תמיד להכפיל וו באמצע מילה או שוו כפולה מייצגת W. כיוון שהמקום הוא באוסטריה הרי שיש לבטא את השם כמקובל בעברית. דרך אגב, עשיתי חיפוש בגוגל. 18 אזכורים ל"ונוס מווילנדורף" ו-10 ל"ונוס מוילנדורף". אני מקווה שאתה טועה כי בין האתרים המתייחסים ל"ונוס מוילנדורף" קיימים שניים של משרד החינוך. אביהו - שיחה 19:22, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

מעשי נבעו רק מהכלל שיש להכפיל וו עיצורית באמצע מילה, וללא הכפלתה יש לקרוא את המילה "מוֹילנדורף". ובעניין משרד החינוך: מה הוא מבין? מאז שחדלתי לרדוף אחר הציון, מה אכפת לי מה אומר משרד החינוך? בכל אופן כיוון ששאלת, הצצתי בדף אחד שבו מוזכרת ונוס מווילנדורף, ולהלן הערותי:
  • בחלק מהשאלות כתוב "התבונן ביצירה" ובאחרות כתוב "התבוננו ביצירות" - האם השאלות מהסוג הראשון מופנות לזכרים בלבד ואילו שאלות מהסוג השני יש לפתור בזוגות, או שהמחבר התקשה להחליט?
  • "ג'ק לואי דוד" המוזכר שם הוא הצייר הצרפתי ז'אק לואי דויד. בדיקה בגוגל מעלה את התוצאה המשמחת: רוב מוחלט של כותבי העברית אינו הולך בדרכו הרעה של משרד החינוך.
  • משום כבוד השרה, היקר לי מאוד, אפסיק כאן, אף שאפשר להמשיך. דוד שי 19:37, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

תלונות, טענות, דרישות וכו'[עריכת קוד מקור]

  1. אני לא יודע האם שמת לב לעדכון מעמדו של דני שהוא ביצע בדף המשתמש שלו. אני תוהה האם כדאי לפנות אליו בנושא הוספתו לויקיפדיה:יצירת קשר#פניות רשמיות לקרן ויקימדיה
  2. מספר הפניות לגבי טענות לגבי הפעלת סמכויות של מפעילי מערכת עבר לטעמי את הסף המאפשר להמשיך במצב הנוכחי שבו הטענות הללו מתפזרות. נכון שרוב הטענות הן מופרכות על פניהן, אבל המצב הנוכחי שבו אין מקום רשמי אליו הן הולכות בעייתי ולו רק מטעמים של מראית עין. צריך להחליט איפה ואיך מסדרים את הנושא

אבקש את תגובתך בשני הנושאים הללו. טרול רפאים 23:14, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

אני מעדיף שלא להוסיף אותו לעמוד יצירת הקשר, אבל לזכור היטב את קיומו לשעת הצורך (כבר הייתי אתו בקשר פעמים אחדות).
אתה מוזמן לפתוח עמוד ויקיפדיה:תלונות על מפעילי מערכת. דוד שי 03:57, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

טעויות בבריטניקה[עריכת קוד מקור]

היי, אולי תרצה להוסיף את הדוגמה שלך (מהדף העוסק באמינות) ל:en:Wikipedia:Errors in the Encyclopædia Britannica that have been corrected in Wikipedia. בברכה, ערןב 17:19, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

יש לי דוגמה טובה יותר, שטרם תוקנה בויקי האנגלית, אך תוקנה בוויקי העברית והאיטלקית, והיא תאריך הלידה של אלזה מורנטה. דוד שי 02:54, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

פאול ארדש וקטגוריה[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,
אשמח אם תחווה את דעתך בשיחה:פאול ארדש#קטגוריה. תודה. אבינעם 20:35, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה. אבינעם 03:51, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

תרגום תוכן ערכים מויקיפדיות בשפות אחרות[עריכת קוד מקור]

האם מותר להעתיק מידע (שאין לגביו בעיות אמינות / פוליטיקה וכד') מויקיפדיות בשפות אחרות? יאיר בן-צבי, אילת 12:01, 22 ספטמבר 2005 (UTC) י"ח באלול תשס"ה

בהחלט מותר לתרגם טקסטים מוויקיפדיות אחרות. ראוי לציין בשורת התקציר את מקור הטקסט, כדי לתת קרדיט ליוצריו. דוד שי 15:11, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
עליתי על בעיית העתקה ישנה בוויקי שטרם טופלה. ראה בבקשה את הערך יהדות קרקוב, את דף שיחת הערך - שיחה:יהדות קרקוב - בעיקר את הקישור החיצוני שמופיע שם והערתו של זעם. ראה גם את הגרסה הראשונה של הערך - [2]. הגרסה הראשונה זהה לטקסט שבקישור. ראה גם את תשובתו של האלמוני לשאלה ששאל אותו לב פולבוי - שיחת משתמש:212.235.83.178. אני חושש שהנ"ל העתיק מאמרים ברשת והציגם בתור עבודה שאותה הגיש בכיתה. ראה גם את מספר העמודים שבקישור - הוא מתחיל ב-70 ומשהו ומסתיים ב-79. לא סביר להניח שזאת עבודה של תלמיד. סביר יותר להניח שזה לקוח מתוך מערך שיעור של מורה. ביקרתי באתר בית הספר ואכן יש להם מאמרים מוכנים במגוון נושאים. את המאמר הספציפי הזה לא מצאתי. לאנונימי תרומות רבות וסביר להניח שבעיה זו קיימת בערכים נוספים שאותם כתב. מה אתה מציע לעשות בנידון? גילגמש שיחה 08:46, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

אינני יודע אם תשובתו של האלמוני היא אמת, אבל נוח לי לחשוב כך. כיוון שמדובר בתרומות מראשית ימי ויקיפדיה העברית, סביר שמרביתן עברו שינויים רבים עד שאין דמיון בין הערך הנוכחי ובין הערך שהעלה האלמוני. בערכים שעברו עריכות מינוריות בלבד ייתכן שיש בעיה. על ערכים ספציפיים כאלה שאותר מקורם באינטרנט, ראוי לשים הודעת הפרת זכויות יוצרים כמקובל. דוד שי 09:06, 23 ספטמבר 2005 (UTC)
לדוגמה, הגירסה הראשונה של המאמר על אוגוסט רודן דומה מאוד לעבודה כאן. הם נותנים קרדיט לוויקיפדיה, כך שלא ברור מי העתיק ממי. למרות שהערך עבר עריכות רבות, הניסוחים של הגירסה הראשונה עדיין נשארו וקל לראות את הדמיון בין הגירסה הנוכחית לבין הערך ב-schoolsucks. אבינעם

שליחת e-mail[עריכת קוד מקור]

שלחתי אליך e-mail ואשמח לקבל תשובה חזרה דרך הgmail שלי גם כן. אמירפדיה 13:42, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

ה-e-mail לא הגיע אלי. נסה שוב. דוד שי 06:37, 24 ספטמבר 2005 (UTC)
כרגע שלחתי שוב (פרטים בקובץ המצורף), וכאמור אשמח לקבל תשובה דרך הGmail אמירפדיה 07:06, 24 ספטמבר 2005 (UTC)
הפעם קיבלתי וגם עניתי. דוד שי 07:15, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

לדוד שלום רב,

שים לב בבקשה לערך זה כפי שהורחב עתה על ידי.

בברכה, אדר 16:28, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דוד,

אתה עוד זוכר מה מקור התמונה תמונה:Pyramid-egypt.jpg? (שהועלתה לפני מעל לשנה וחצי) אם כן, אשמח אם תוסיף את פרטי הרשיון המתאימים.


תודה, יובל מדר

אין לי מושג מה מקורה. דוד שי 06:45, 24 ספטמבר 2005 (UTC)
תודה לך. אסיר אותה, ואחליף אותה בתמונה אחרת מויקישיתוף, אם כך. יובל מדר
רעיון טוב. דוד שי 07:23, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

חובות המפעיל[עריכת קוד מקור]

אני תוהה אם יש למפעיל המערכת חובות כלשהן, כגון החובה לערוך מספר מינימלי של ערכים או החובה לעקוב אחר השינויים האחרונים במשך זמן מסוים, במסדרת תפקידו. אני שואל מפני שאם אין חובות, או יותר נכון - התחייבויות, כלשהן, אבקש להיות מפעיל מערכת, ברשותך. תודה, Yonidebest Ω Talk 18:56, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

אם יורשה לי להתערב, לדעתי יש כבר מספיק מפעילי מערכת. גילגמש שיחה 19:01, 24 ספטמבר 2005 (UTC)
אין למפעיל חובות מינימום מהסוג שתיארת. עליו להיות ויקיפד מנוסה ומסור, ולמלא את תפקידו לפי הכללים המפורטים בויקיפדיה:מפעיל מערכת ובדפים הקשורים. אקח את בקשתך לתשומת לבי ואשקול אותה. בינתיים, רבות מפונקציות המפעיל (כגון ברכה לויקיפד חדש או שחזור מהשחתה) תוכל לבצע ללא סמכויות מפעיל, ומובן שאין בכך כל בעיה. דוד שי 21:54, 24 ספטמבר 2005 (UTC)
זה לא מדויק, אי הופעה ברשימת התורמים מעל 100 עריכות בחודש בוויקיפדיה במשך חצי שנה יכול להוות עילה לביטול סמכות המפעיל. בכל מקרה הכוונה היא בעיקר מפעילים כדוגמת רותם דן שפשוט נעלמו מהוויקיפדיה למשך שנים ולא לכאלו שרמת פעילותם ירדה. המטרה של הכלל היא בעיקר שמירה על רמת עדכון סבירה בנהלים ולאו דווקא חובת עריכות מינימאלית. טרול רפאים 16:32, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
מובן שטרול רפאים מדייק בדבריו, אך לא התייחסתי למקרה קיצוני של מפעיל שפרש כליל מפעילות, ואני משער שגם Yonidebest לא התייחס למצב כזה. דוד שי 17:02, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
מובן. אני שואל, מפני שבמסגרת עבודתי המשעממת אני גולש ובוהה בדף השינויים האחרונים בשביל "הכיף" (אל תשאלו אותי איך המוח שלי עובד). העניין הוא שלפעמים העבודה והלימודים דורשים את מלוא צומת הלב ולפעמים יש לי זמן פנוי. אני לא רוצה להתחייב על חשבון מפעיל אחר, מפני שמבחינת התחייבויות, הוויקיפדיה אינה עומדת בראשן (אלא אם כן אני זוכה ב-50 מליון מחר...). Yonidebest Ω Talk 20:20, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

סגולה לאריכות ימים?[עריכת קוד מקור]

את משפט המספרים הראשוניים הוכיחו לראשונה ואלה פוסן וז'אק הדמר ב-1896. הם נפטרו בראשית שנות הששים, בגילאים המופלגים 96 ו- 98. ב- 1949 מצאו פול ארדש ואטלה סלברג הוכחה אלמנטרית למשפט. הראשון נפטר ב-1996 בגיל 83, והשני , יבדל לחיים ארוכים, הוא פרופסור אמריטוס במכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון, בגיל 88 נפטר ב- 7.8.07, בגיל 90. עוזי ו. 16:21, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

מוחמד אסד[עריכת קוד מקור]

לדוד ערב טוב,

הכוונה הטובה הייתה: "מערבית לאנגלית", הדבר שובש בהקלדה. תוקן ע"י צ'ס.

בברכה, אדר 20:50, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

היי דוד,
שלחחתי לך מייל, האם קיבלת אותו? גילגמש שיחה 21:02, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

קיבלתי ועניתי (אם ממהרים צריך להזכיר לי לפתוח את חלון המייל). דוד שי 21:06, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דוד: אני עורך מאמרים(בעיקר בנושא היסטוריה יהודית) כבר מספר ימים בויקיפדיה ונהנה מאוד לעשות זאת. לדעתי אוכל לתרום הרבה לויקיפדיה. אשמח לדעת יותר פרטים אם אוכל להצטרף להיות מפעיל. סיני

שלום סיני, אני שמח להצטרפותך לוויקיפדיה, ומאחל לך הנאה רבה בפעילותך כאן. כדי להיות פעיל בוויקיפדיה אין צורך להיות מפעיל - כמשתמש רשום תוכל לערוך כל ערך שתרצה ולפתוח ערכים חדשים, וזה העיקר. מפעילים הם "פועלי הניקיון" של ויקיפדיה, ומינוי זה ניתן רק למשתמשים ותיקים ומנוסים. דוד שי 04:27, 29 ספטמבר 2005 (UTC)


דליה רביקוביץ[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:דליה רביקוביץ'. דוד שי 13:58, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

יצרתי קטגוריה למומרים ויש בה כבר 4 שמות. רציתי להוסיף בה גם את שמו של קרל מרקס, אך הערך לא פתוח לעריכה.

ראה דברי למשתמש פטר רחם בדף השיחה שלו. נראה לי כי ערך המתיחס למומרים ראוי להיות ערך רחב, על ההיבטים השונים, הדתיים, החברתיים וההיסטוריים של התופעה, ולא רשימה של מומרים (הכוללת שם של אדם אחד בלבד בשם "ישראל בלנק", השאוב מידיעה חולפת ולא מבוססת בעיתון ונראה לי כי יש למוחקו, או לפחות לתחום אותו בתחום של השערה בלבד). ראוי שימצא מי שירים את משא הרחבת הערך מומרים.

בברכת שנה טובה, אדר 19:23, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

אני מסכים שהערך מומרים מיותר, וראוי להחליפו בערך מומר שעוסק בתופעה (כעת מומר מפנה להמרת דת, שניתן להרחיבו). ראה גם דברי בשיחת קטגוריה:מומרים. צירפתי את קרל מרקס לקטגוריה והסרתי את ההגנה מעליו. שנה טובה ומבורכת. דוד שי 19:34, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

לדוד שלום,

רציתי לתקן את הערך לנין, בנושא ההשערות על מוצאו היהודי, ברות הדברים שכתבתי בשיחת המשתמש פטר רחם; אולם הערך חסום. אמור לי מה לעשות.

בברכה, אדר 09:05, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

הסרתי את ההגנה מהערך, אתה מוזמן לערוך אותו. דוד שי 13:50, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

היי דוד, שלחתי אליך מייל הרגע, קיבלת? סקרלט 13:52, 30 ספטמבר 2005 (UTC) עדיין לא. דוד שי 14:02, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

שלחתי שוב. הגיע? סקרלט 14:13, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

דוד שי שלום. אודה לך מאוד אם תמנה אותי למפעיל מערכת. מדובר במינוי טכני לחלוטין (ויסלחו נא לי כל חסידי האחוזים) שמטרתו לחסוך זמן (למפעילי מערכת ולי) בהתאמת הודעות מערכת בין המיזמים השונים. כרגע אני נאלץ לבזבז זמן יקר של מפעילי מערכת על בקשות שונות לתיקונים קלים. אין בכוונתי לעשות בסמכויות אלה שום שימוש מעבר לנ"ל ופעילותי במיזמים האחרים מראה כי אינני משתמש באופן לא הולם בסמכויות אלו. בתודה מראש, אמיתי 14:26, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

מיד אמנה אותך, ובמקרה שתתפרע, אני סומך על טרול רפאים שיטפל בך. דוד שי 14:44, 30 ספטמבר 2005 (UTC)
אבוי, כוח הביורקרט ניטל ממני, והריני כאחד המפעילים. אמיתי, תיאלץ להמתין עד שכוחי יחזור אלי. דוד שי 14:52, 30 ספטמבר 2005 (UTC)
אולי אבקש הרשאת דייל בשביל למנוע הישנות המקרים האלו? (-: בכל מקרה אמתין. תודה תודה. אמיתי 14:53, 30 ספטמבר 2005 (UTC)
הרשאת הבירוקרט לא נשללה אבל יש בעיה מסוימת שמונעת מינוי מפעילי מערכת. לפרטים ראו כאן. ערן 15:13, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
אני מתנגד בחריפות למתן כל הקלה לאריאול. עצם הנכונות שלך לענות לו מהווה פגיעה בעקרונות ההתמודדות עם טרולים. עקבתי אחרי פעילותו במשך מספר חודשים והנזק שראית ביצחק רבין והמוטו של מדינת ישראל הוא רק קצה הקרחון. אין לתת לו את האפשרות לערוך מאמרים בוויקי. גילגמש שיחה 10:35, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

אני מכיר שטויות שאריאול עשה (אינני בטוח שאת כולן), ועדיין אני סבור שאינו טרול, משום שמעשיו אינם נעשים בזדון. הדיון שאני מקיים איתו בא להבטיח שאם יחזור, יעשה זאת תוך פתיחות מלאה לביקורת שלך, ובמצב כזה איני חושש. תשוקתו לחזור לוויקיפדיה נוגעת ללבי. דוד שי 10:43, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
אני לא בטוח כלל לגבי כוונת זדון. אני נוטה להניח שהמשחית עושה זאת מתוך כוונת זדון. כתיבת שטויות היא בהחלט השחתה. העניין הוא שלא מדובר במשתמש שהיו לו כמה עריכות בעייתיות. כמעט כל העריכות שלו היו בעייתיות. חלקן פחות (עליהן הבליגו) וחלקן יותר (כמו הכנסת טעויות לערכים, הטלת ספק בעובדות ידועות, למשל עירעור על שמות הפרטיים של אנשים ראה למשל את - [3] ועוד) החסימה באה אחרי שכנועים רבים (ראה בדף שיחתו) ואחרי עשרות פניות מצידם של מפעילי מערכת רבים שלרובן הוא לא השיב ולא תיקן את דרכיו. אני מזכיר לך גם שמפעילים רבים תמכו בחסימתו. הוא לא צריך להיות פתוח לביקורת, אלא לשנות לחלוטין את התנהגותו. אני לא מאמין ששינוי כזה אפשרי. אני לא רואה שום סיבה להיכנע לסחטנות מצידו ורואה בעצם הצעתו ל"דיון חדש בנושא אריאול" הטרדה. גילגמש שיחה 11:03, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
כיוון שהוא מבטיח "אריאול לא יתווכח יותר עם משתמש אחר", אני מציע לתת לו הזדמנות נוספת. דוד שי 11:59, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
איראול הוא בהחלט לא טרול קלאסי, ואולי לא טרול בכלל. הוא באמת פועל לא מתוך זדון (או לפחות כמעט אל מתוך זדון) אלא מתוך טיפשות.
בדרך כלל אני מנסה למצוא בכל אחד את מה שהוא יכול לתרום לויקפדיה, גם אם יש לזה מחיר. אבל במקרה של אריאול אני לא רואה שום תרומה, רק נזק שנגרם מתוך טפשות, שאחרי החסימה הצטרך אליו נזק שנגרם מתוך זדון ונקמה, אבל זה הנזק הפחות חמור. הנזק היותר חמור הוא דוקא כשהוא באמת מנסה בכנות "לתרום". לכן אין מקום לפשרות, כי הבעיה היא לא ויכוח. פשוט צריך לדאוג שהוא לא יפריע, והדרך היחידה שהוא לא יפריע זה שהוא לא יכתוב פה. emanשיחה 12:06, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
אני עם דוד שי במקרה זה. קהילה נמדדת בין השאר גם באופן שבו היא מתייחסת לחריגים שבתוכה, וראויה כאן מידה של טולרנטיות. ישנה, לדוגמה, משתמשת אחרת שלא ברורה מידת התועלת שבתרומותיה, אך יפה מאוד בעיני הדרך שבה עמית אבידן מחבק ומדריך אותה. אנחנו לא מחוייבים בהגשת דוחות רווח והפסד, ולפיכך לא כל דבר צריך להמדד דרך המשקפיים האלה. יתכן אמנם שיהיה צורך בעבודה נוספת ובמעבר קפדני אחר תרומותיו של אריאול, אך ישנם מספיק ויקיפדים ומפעילים שיוכלו לבצע זאת ללא קושי.
בלי לפגוע בגילגמש, אני מציע שלא הוא יטפל בבחור מכיוון שהוא אלרגי אליו בצורה מוגזמת. אני גם מציע לחייב את אריאול להגיב להערות בדף שיחתו בתוך זמן סביר, ואולי גם לרתום אותו בשלב זה לפרויקטונים (כמו שעשה צ'ס כשגייס אותו להשלמת קטגוריות בענייני מחלות) ובכך להגדיל את תרומותיו המועילות. בכל מקרה, בקשותיו להמשיך לתרום פה לא צריכות להיתקל באוזניים אטומות. יתכן שוויקיפדיה לא תגיע לגבהים חדשים מתרומותיו, אך אולי הוא עצמו יפנים, ילמד וישתפר ובכך נבוא אנו על שכרנו. Noon 13:18, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
טוב, שיהיה, אבל זאת הזדמנות אחרונה בהחלט אחרי שהוא מעל באמוני עשרות פעמים. גילגמש שיחה 13:22, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

הסרת הרשאת מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

דוד שלום. בהתאם ל-ויקיפדיה:ביטול הרשאה רשאי מפעיל לבקש הסרת הרשאה של עצמו. אודה לך אם תוכל לטפל בהורדת הרשאת מפעיל מערכת שניתנה לי על ידך. בברכה John Doe 14:51, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

האם זו תגובתך למקרה אחד שבו דעתך לא התקבלה (שיחה:טבח מסעדת מקסים)? אם כן, אני מציע שתשקול מחדש את בקשתך. כלל ידוע הוא "אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו" - כל אחד מאיתנו חייב לוותר לפעמים, ולקבל דעת אחרים (ראה, למשל, ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:רצח יצחק רבין, ויכוח שבו אני אכנע לדעת הרוב). אירועי היום ממש אינם סיבה לכך שתשנה את אורח חייך ותפסיק לתרום לוויקיפדיה. דוד שי 14:57, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
שלום, לאחר מחשבה הגעתי למסקנה שבכל זאת אבקש להסיר את הרשאת מפעיל מערכת שלי. אודה לך אם תוכל לטפל בכך. בתודה ובברכת שנה טובה John Doe 14:13, 2 אוקטובר 2005 (UTC)
לג'ון - בחלוקה ל"אנשי תוכן" ו"אנשי מינהל" בויקיפדיה, אתה אחד הבולטים שבאנשי המינהל. לגביך (ולגבי גילגמש) כתבו את השיר "שנה טובה לדוד גיבור אשר על המשמרת". אל תעזוב את המשמרת... אנא שקול שנית. התועלת שאתה מביא גדולה יותר מכל ויכוח חולף. אלמוג 14:26, 2 אוקטובר 2005 (UTC)
תודה אלמוג, ושנה טובה גם לך. דרך אגב אני הוא זה שישב מאחוריך. בברכה John Doe 08:46, 3 אוקטובר 2005 (UTC)
המ.. מעולם לא הבנתי את התשוקה לפתוח מספר שמות משתמש. מה רע בכינוי אחד ויחיד? בכל אופן, אולי תרצה לשמור על הרשאת מפעיל בזהותך החדשה\ישנה? גילגמש שיחה 09:27, 3 אוקטובר 2005 (UTC)
מאז ה-31 בדצמבר לא פתחתי חשבון תחת שם משתמש אחר, וכפי ששמת לב Arh אינו פעיל. פשוט במפגש הקיץ ובמפגש האחרון בספטמבר העדפתי שלא להזדהות. אני גם פה John Doe 09:37, 3 אוקטובר 2005 (UTC)
עכשיו אתה חייב לגלות את זהותך כי אין אדם שמופיע בשתי התמונות גם יחד. גילגמש שיחה 09:40, 3 אוקטובר 2005 (UTC)
John Doe לא אמר שהוא מופיע בתמונה הראשונה, הוא אמר "אני הוא זה שישב מאחוריך". דוד שי 09:47, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

אריה אבנרי[עריכת קוד מקור]

ר' דף שיחה:אריה אבנרי המבהיר, בין היתר, מי בעל זכויות היוצרים המקורי. הוכנס ערך אריה אבנרי/זמני אשר אין בו כל חשש להפרת זכויות יוצרים. שנה טובה. דורון טל 07:07, 2 אוקטובר 2005 (UTC)