שיחת משתמש:Sero0040 nov

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לנמרוד בוקר טוב ושנה טובה. קראתי את אדוארד ברנשטיין - ערך יפה ומעניין. ההגהות שלי התרכזו יותר בלהכניס ויקי לינקס בכל מיני מקומות (למשל שנים ותאריכים). כן הקטנתי את התמונות, שהיו לא פרופורציונליות לגודל של הערך.

אשמח אם תעבור על הערכים רוזה לוכסמבורג, קורט אייזנר, פיליפ שיידמן, פרידריך אברט ו ז'אן ז'ורס שכתבתי לפני כמה חודשים, שכן נראה לי שאתה מבין בתקופה ובסביבה, ואשמח לקבל הערות ושינויים.

בנוגע להערתך בדף השיחה - לא מקובל להכניס הערה כזו, שכן כל מי שכותב ערך חדש "מזמין" שינויים תוספות והערות בעצם כתיבת הערך. אלמוג 03:47, 16 ספט' 2004 (UTC)

שלום אלמוג. הערכים שהכנסת בהחלט מראים על בקיאות גבוהה (או יכולת תרגום מרשימה), אעבור עליהם בימים הקרובים ואראה אם יש לי מה לתרום. הערכתי היא שפרט לתיקונים קלים, פרטי מידע שוליים ואולי כמה נקודות ציון בחייהם והשימושים שעושים בשמותיהם כיום לא יהיה הרבה מה להוסיף. --נמרוד ברנע 19:07, 16 ספט' 2004 (UTC)

ארגז חול אישי[עריכת קוד מקור]

על מנת לא ליצור ערכים שאינם אנציקלופדיים אך רשומים כמאמרים... רצוי שאת ארגז החול שלך תעשה בערך כדוגמתמשתמש:נמרוד ברנע/ארגז חול

במחילתך, אני העבירתי את ארגז החול של נמרוד למשתמש:נמרוד ברנע/ארגז חול

--הדוקטור המשוגע 10:16, 19 ספט' 2004 (UTC)

שלום נמרוד. כהמשך לפעולתו של הדוקטור, מחקתי את ההפניה. אתה רק צריך לתקן את הקישור אצלך בדף משתמש.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 13:26, 19 ספט' 2004 (UTC)

תודה והתחייבות[עריכת קוד מקור]

שלום נמרוד,

תודה על מחמאותיך. גם לי נעים למצוא פה שותפים לגרמנופיליה (מחלה חשוכת מרפא, עם יחסי ציבור גרועים במיוחד בארץ). עושה רושם שבויקיפדיה יש ייצוג מכובד של גרמנופילים, וייצוג מדאיג של פטישיסטים לרייך השלישי. מה טיב ידיעותיך בגרמנית?

אני מתכנן להמשיך את "סדרת הקנאנצלרים" שלי (ממש כמו הסדרה ששודרה לא מזמן ב3SAT...) בקרוב, אחרי שכבר הוספתי את הלמוט קוהל וקונרד אדנאואר. אוסיף לפחות את הבולטים בהם לאחר 1949. אני מסכים שגם המפלגות הבולטות (CDU,SPD,FDP,SED,ירוקים) צריכות ייצוג, אם כי יש לי תחושה שמדובר בהרבה יותר עבודה, בעיקר משום שיהיה צריך הרבה עריכה ודילול בדרך מהקורא הגרמני לקורא הישראלי. למען האמת, חשובים לי יותר ערכים בתחום הספרות הגרמנית מאשר בתחום הפוליטיקה הגרמנית, ואני חושב שגם יש לי יותר מה לתרום בתחום הזה, אותו למדתי מעט באוניברסיטה. אשמח אם תוכל לעזור בכך שתגיה את הערכים אליהם קישרתי לעיל (וגם ערכים אחרים בתחום, לפי דף המשתמש שלי). הם לא זכו למספיק הגהה וביקורת-עמיתים, ובחלקם, תורגמו קצת בחופזה. --Harel 16:49, 19 ספט' 2004 (UTC)

שלום הראל,

לצערי ידיעותי בגרמנית מסתכמות בsmall-talk בע"פ, מכיוון שלא הקדשתי לנשוא מספיק זמן אלא רק למדתי את הדברים הבסיסים מסבי וסבתי.

אין ספק כי יש לעלות רשימה של כל הקאנלצרים הגרמניים, בדומה לרשימת ראשי הממשלות כאן ורשימת הנשיאים האמריקאים ורה"מי הבריטים בגירסא האנגלית. אך אני חושב, ומחשבה זו תקפה גם לגבי רשימת המפלגות, שבגלל הייחוד של ויקיפדיה לא כדאי לעבוד בשיטה הנוסחתית של "עכשיו עושים פרוייקט קאנלצרים" ועוברים אחד אחד עד שמסיימים ואז עוברים לטפל במפלגות ואז עוברים לטפל בסופרים ואז בערים בגרמניה וכדומה. צריך לדעתי קודם כל לתת את היסודות, את הדברים החשובים ביותר בכל תחום, ורק אחר כך למלא את החסר מסביב. אפשר להגיד כי הקאנלצר החשוב והמשפיע ביותר מאז 1950 ועד קוהל הוא וילי בראנדט, וגם המפלגה הגדולה ביותר בגרמניה - שגם משקיעה הרבה כסף בפרוייקטים ישראליים דרך קרן פרדריך אברט (ערך שכבר קיים) וגם חבריה נכלאו אצל הנאצים, היא ה-SPD. לכן אני מפציר בך לתרגם את הגירסא הגרמנית ולהעבירה לכאן. הייתי עושה זאת בעצמי אם היה מדובר במשהו בשפה שאני יודע כדוגמאת האנגלית אך הגרמנית שלי לא מספיק טובה. אני מבטיח לעבור על ההערכים, לערוך, לתקן, להוסיף ולבצע את פעולת ההגהה ככל שיצטרך - וגם לכתוב הערות בדף השיחה במידה וידרש. --נמרוד ברנע 17:03, 19 ספט' 2004 (UTC)

תרגמתי סוף-סוף את וילי ברנדט. הערך קצת יבשושי. אשמח אם תוכל להוסיף לו מידיעותיך לגבי יחסו של ברנדט לישראל/לנושא השואה, ובכך להפוך אותו לאטרקטיבי יותר לקורא הישראלי. --Harel 10:24, 22 אוק' 2004 (UTC)


ראיתי שאתה מתכוון להעלות את היינריך בל. יש לך כבר משהו כתוב? אני בהחלט מתעניין בו (וגם מבין "יותר מהממוצע"), והתכוונתי לתרגם גם את הערך שלו. נוכל לשתף פעולה. אני מתכוון להתחיל בעבודה על SPD עוד הלילה. הצצה בערך הגרמני תגלה לך, גם ללא ידיעות בגרמנית, כי יש בערך שם כמה דברים שאפשר לוותר עליהם (למעשה, צריך לתרגם בעיקר את הפרק ההיסטורי). זה ייקח יותר מלילה אחד, אבל יקרה. ואולי בכלל אתחיל בווילי. נראה. --Harel 17:11, 19 ספט' 2004 (UTC)

בדקות אלו אני עובד על הערך של ליאון בלום (למרות שאני רחוק מפרנקופיליות) ואני מניח שאסיים אותו היום. היינריך בל הוא ערך שבחרתי לכתוב למרות שהידיעות שלי עליו הן מויקיפדיה האנגלית, כמה מאמרים שקראתי וקצת ידע מהקרן הישראלית על שמו (שייכת למפלגת הירוקים) - סביר להניח שמה שיש בויקיפדיה הגרמנית כולל יותר. אני מציע שעל מנת ליצור שיתוף פעולה מוצלח אני אכתוב את מה שאני יודע, אעלה את זה, ואחר כך אתה תעבור ותראה אם חסר משהו מהגירסא הגרמנית. בנוגע ל-SPD, הקטעים שהייתי ממליץ לתת להם יותר תשומת לב הם ההקמה, התפקיד ברפובליקת וויאמר, המצב שלהם בזמן המלחמה והבסיס האידיאולוגי שלהם מאז ועד שרדר, ואז לתת פיסקה על המצב הנוכחי (כולל ההפסדים בבחירות, הקרע הפנימי, חילופי יו"ר וכדומה) למרות שאם את זה אין בגירסא הגרמנית - אל תתאמץ לחפש, אני אעשה את זה לבד מהידע שלי. גם על הקשר עם האיגודים המקצועיים יש לתת כמה שורות. אני אוכל לכתוב על הקשר הנוכחי של הSPD עם מפלגת העבודה ועם מרצ. כדאי גם לתת שתיים-שלוש שורות על הפאלקון ועל young socialists. --נמרוד ברנע 17:22, 19 ספט' 2004 (UTC)

מקור התמונות של שריד[עריכת קוד מקור]

שלום,
מה מקור התמונות שהעלת על השרת, הקשורות ליוסי שריד? גילגמש 21:44, 30 ספט' 2004 (UTC)


התמונה שלו מצעירותו היא מאתר הכנסת, ושאר התמונות הן מהתעמולה הרשמית של מפלגת יח"ד - קיבלתי אישור ממזכ"ל המפלגה ירון שור לעלותן.

אתר הכנסת מרשה להשתמש בתכניו, אך אתה צריך לציין שהחומר בא מהם. כנ"ל לגבי התמונות שהרשו לך לקחת מאתר המפלגה. אתה צריך לציין בתקציר או בשיחה שהתמונה לקוחה מאתר כזה וכזה.

בברכה,
גילגמש 21:50, 30 ספט' 2004 (UTC)

שלום נמרוד, אשמח אם תרחיב את הערך המערך, שיצרתי בעקבות הערתך. דוד שי 01:18, 2 אוק' 2004 (UTC)

לכבוד הוא לי לקבל פנייה מהבירוקרט. אטפל בעניין מחר. --נמרוד ברנע 20:50, 2 אוק' 2004 (UTC)

  • נמרוד, כיועצי הרשמי לענייני סוציאליזם אשמח אם תעיר הערותיך על הערך שכתבתי בעניין הקומונה הפריסאית. 90% מהערך הינם תרגום מהויקי האנגלית ו 10% הינם תוספות שלי. אשמח אם תתן גם פרספקטיבה משלך (אם זו קיימת). בתודה אלמוג 16:39, 8 אוק' 2004 (UTC)
  • שלום לך. רק לאחר שתרגמתי מאנגלית את הערך שארל בודלר (והוספתי רשימת יצירות בעברית וקישורון לפרוייקט בן יהודה), הסתבר לי כי אתה עובד על ערך זה בעצמך. הערך באנגלית מאד חסר והוא כמעט קצרמר. אשמח לכל מה שתוסיף אלמוג 17:33, 12 אוק' 2004 (UTC)

שלום אלמוג, בנוגע לקומונה הפריסאית אני נאלץ להודות כי אין באמתחתי שום ידע ממשי נוסף. במידה ובמסגרת קריאתי אמצא חומר נוסף אעשה זאת. באשר לשארל בודלר, הרי אני הוא זה שצריך להתנצל בפניך על כך שלא השלמתי את העבודה עדיין. בהחלט אעיין ואוסיף לערך. רק אמליץ שלהבא תסתכל בארגז החול שלי. --נמרוד ברנע 23:59, 12 אוק' 2004 (UTC)

שוב המערך[עריכת קוד מקור]

שלום נמרוד,

בערך "המערך" קיים קטע מעט סתום:

למעשה פרט להיותה סיעה משותפת בכנסת, אם כי כל מפלגה קיימה גם ישיבות של חברי הכנסת מסיעתה בלבד, הגוש הפרלמנטרי התבטא בכך ששתי המפלגות התמודדות לכנסת באותה רשימה מאוחדת, בה שוריינו מקומות לנציגי שתי המפלגות כפי שסוכם בין מנהיגיהן ופעולה כסיעה אחת בכנסת בכל הנוגע להצבעות, חקיקה, יוזמות פרלמנטריות, משאים ומתנים קואליציונים, הצבעות בוועדות השונות ושאילתיות לממשלה.

כדאי לערוך אותו מחדש.

בנוסף כדאי להוסיף בסוף הפניה לערך "מפלגת העבודה הישראלית"

תודה, אבינעם 23:47, 24 דצמ' 2004 (UTC)

יוסי ביילין[עריכת קוד מקור]

הוספתי כמה פרטים עליו (למשל ממה הוא התפרנס בתקופה שהיה ללא תפקיד רשמי). אני מודיע לך מכיוון שזה מופיע ברשימה שלך.

בשביל שהלינק לצהל בדף המשתמש שלך העתק את זה [[צה"ל|לצה"ל]] . הייתי משנה את זה לבד מאחר ואני משוכנע שזו שכוונת אך יש מפעילי (odedee) שלא רואים זאות בעין יפה. Hidro 20:21, 25 אפריל 2006 (IDT)

כנ"ל לגבי הלינק "בהיסטוריה" - עליך לכתוב [[היסטוריה|בהיסטוריה]] או פשור להסיר את ה-ב' מן הקישור. רוי 15:46, 23 מאי 2006 (IDT)

שלום נמרוד. לכשתגיע לכאן - אשמח אם תוכל לפרט תחת איזה רשיון הועלתה התמונה לויקיפדיה. זו שאלה חשובה, המגדירה מה ניתן לעשות עם התמונה - האם מותר להעתיק אותה? האם יש צורך בציון המקור? האם מותר לחתוך אותה? וכו'. רשימת אפשרויות ניתן לראות בויקיפדיה:רשימת תבניות/תמונות. נדב 16:04, 7 יולי 2006 (IDT)

תמונה:עמוס עוז.gif[עריכת קוד מקור]

אנא הוסף רשיון לתמונה. ראה עזרה:איך להוסיף רשיון לתמונה שכבר העליתי. בברכה, איתמר ק. 11:04, 5 אוגוסט 2006 (IDT)