שיחת תבנית:עץ תנועת העבודה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתבנית זו הכנסתי את כל "מפלגות הפועלים"[עריכת קוד מקור]

שהיו קשורות במפאי בגלגוליה השונים, התאחדו עמה ופרשו ממנה. כמה מפלגות שלא נכנסו: הרשימה הממלכתית, שאף פעם לא הייתה חלק מהגוף המרכזי של מפלגות הפועלים, אלא מעין טריפ אישי של בן גוריון, ששולבו בו אישים כיגאל הורוביץ שיהיה לימים שר האוצר מטעם הליכוד, מפלגת גשר - כי יש גבול לכל תעלול, ומימד מאותה סיבה (למרות ששלושתן היו המרכיבים של "ישראל אחת"). המפלגות הקומוניסטיות, עד כמה שהן אכן מפלגות פועלים (רק"ח, מק"י, פקפ) לא נכנסו, מכיוון שהטבלה מנסה לעקוב אחרי הגוף המרכזי והשלטוני של תנועת הפועלים בארץ, שמפלגות אלו אף פעם לא היו חלק ממנו. אלמוג 14:37, 27 יולי 2005 (UTC)

מה עם מרצ? היא קשורה למפ"ם ולאחדות העבודה לא פחות מאשר שמפלגת העבודה קשורה למפא"י ולמערך. צ'סשיחה 14:48, 27 יולי 2005 (UTC)
מרצ אינה, אף פעם לא הייתה ולא רצתה להיות, מפלגת פועלים. היא אף פעם לא הייתה מאוחדת עם מפאי/המערך/העבודה. אמנם היא תוצאה של האיחוד של מפם עם רצ ושינוי, אבל באותה מידה גשר שפרשה מישראל אחת שבה והתאחדה עם הליכוד, אז הליכוד ראוי להכלל ברשימה? אלמוג 14:55, 27 יולי 2005 (UTC)
נכון. מצד שני, אם סבא שלי (איש מפ"ם) היה רואה ששמים אותו בשורה אחת עם אנשי מפא"י הוא היה מקפל בחזרה את חניתה וחוזר לפולין :-). האם הקשר האידיאולוגי והחוקי בין מפלגת העבודה כיום למפא"י איננו שווה לקשר בין מרצ למפ"ם? צ'סשיחה 15:00, 27 יולי 2005 (UTC)
התבנית לוקה בחוסר דיוק. קראתי את ההסבר כמובן, אך אין לקרוא לתבנית בשמה הנוכחי (לפיו כלולות בתבנית כל מפלגות הפועלים בישראל). ואם כן, אז ראוי לכלול שם מפלגות פועלים נוספות. הפועל המזרחי לדוגמא. אם הכוונה רק לעץ מפלגות מפא"י, יש לשנות את הכותרת. Yanivreg 17:33, 1 נובמבר 2005 (UTC)
הכוונה היא למפלגות פועלים ציוניות. מסיבה זו לא כללתי את הקומוניסטים ואת החרדים. אלמוג 04:57, 4 נובמבר 2005 (UTC)

בערך רפ"י נאמר: "אנשי רפ"י לא היו מחוייבים לקוים האידיאולוגיים או לדרכי הפעולה של מפא"י, ולא היו מחוייבים לעקרונות הסוציאליזם. המפלגה הוציאה בטאון בשם "מבט חדש" (בעריכת ד"ר אברהם וולפנזון) אשר ביטא רעיונות שייצבו את המפלגה מבחינה רעיונית לא בשמאל כי אם במרכז, אם לא ימינה מכך". מה המפלגה הזו מחפשת בתבנית שלפנינו? האם שמה יוליך אותנו שולל? דוד שי 05:07, 4 נובמבר 2005 (UTC)

המערך ועם אחד אינם מפלגות אלא רשימות משותפות של מספר מפלגות וצריך לדעתי לגרוע אותם. אם תשונה ההגדרה ל"מפלגות פועלים ציוניות בישראל" נצטרך להוסיף את "הפועל המזרחי". אם הגדרת התבנית תשונה ל"מפלגות פועלים ישראליות ציוניות בהסתדרות" אפשר יהיה לכלול את הערכים הקיימים למעט המערך וישראל אחת (שאינם מפלגות). איני יודע אם הרשימה הממלכתית הייתה מיוצגת בהסתדרות, אולם, כל ראשיה היו חברי הסתדרות.--Act 12:25, 28 ינואר 2006 (UTC)

המפלגות הנ"ל אינן מתאימות להגדרה "יוצאות אחדות העבודה ומפא"י[עריכת קוד מקור]

  1. מפ"ם מתאימה רק בחלקה, ורק במשך כ-6 השנים הראשונות מתוך כ-49 שנות קיומה כמפלגה עצמאית, להגדרה. רק במשך 6 שנים ראשונות אלה השתייכו יוצאי התנועה לאחדות העבודה למפ"ם. לכן, ספק אם יש לכלול אותה בין "יוצאות אחדות העבודה ומפא"י".
  2. הרשימה הממלכתית היא בהחלט יוצאת מפא"י. בראשה עמד בן גוריון שהיה מנהיג אחדות העבודה ומפא"י במשך עשרות רבות של שנים ואחריו בא יגאל הורוביץ שגם הוא יוצא מפא"י (אמנם, מצדה היותר ימני). לפיכך, הרשימה הממלכתית נכללת בבירור בקטגוריה של רשימות "יוצאות אחדות העבודה ומפא"י", גם אם בהמשך היתה ממיסדי הליכוד.
  3. סיעת השמאל אינה שייכת ליוצאי אחדות העבודה ומפא"י. מנהיגיה היו:
  • משה סנה שלא היה במפא"י ולא באחדות העבודה ועבר ישירות מן הציונות הכללית לזרם הקיצוני שמאלי במפ"ם.
  • אדולף ברמן היה יוצא פועלי ציון שמאל שלא היתה מיוצאי אחדות העבודה ומפא"י. הוא היה חבר בפרלמנט של פולין הקומוניסטית ובשנת 1950 עלה לארץ והצטרף ישירות למפ"ם.
  • רוסתם בסתוני גם הוא לא היה מעולם במפא"י או באחדות העבודה.

לכן, נראה לי שאין לכלול את מפ"ם ברשימת יוצאות אחדות העבודה ומפא"י, את סיעת השמאל יש למחוק בוודאות מן הרשימה ואת הרשימה הממלכתית יש לכלול בוודאות ברשימה.

אלטרנטיבית יש למחוק את התבנית, או, לשנות את ההגדרה המופיעה בראשיתה ואז להתאים את המשתתפות ברשימה להגדרה החדשה.--Act - שיחה 00:23, 1 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

שינוי שם וארגון מחדש[עריכת קוד מקור]

התבנית הזו משונה ומבלבלת. היא כוללות מפלגות שאינן מפלגות פועלים - מרצ כדוגמא - ואיננה כוללת מפלגות פועלים כגון מפד"ל ופא"י. אני מציע להמיר אותה לתב:מפלגות השמאל הישראלי, שתתאר את גלגוליהן של מפלגות השמאל ב{{עץ משפחה}}, ותתחיל ביישוב, תוך איחוד {{מפלגות הפועלים הציוניות ביישוב}} לתוכה. איש עיטי - הבה נשיחה 18:41, 18 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

נראה לי שעדיף לקרוא לה תב:עץ משפחה העבודה. איש עיטי - הבה נשיחה 18:27, 20 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
{{מפלגות הפועלים בישראל}} נתקלתי בתבנית משונה זו, המציגה רשימה של מפלגות שלא היו מפלגות פועלים מעודן, כמו מרצ, המחנה הדמוקרטי והמחנה הציוני ומשמיטה את מפלגות הפועלים האמתיות - מפד"ל, פא"י ופאג"י. נראה שכוונת התבנית הייתה לרשימות השמאל הישראליות וקיצור תולדות יחסיהן זו עם זו, אך השם מטעה וגם התבנית לא משהו. מוצע בזאת להמיר את התוכן ל{{עץ משפחה}} ולשנות את שמה למפלגות השמאל הישראלי. לצד זאתת, אני חושב שכדאי להמיר את התבנית הדומה לה אך בעלת עיצוב הגון, {{מפלגות הפועלים הציוניות ביישוב}} ל{{עץ משפחה}}, במקום ה-imagemap הנוכחי. איש עיטי - הבה נשיחה 15:06, 17 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

איש עיטי, היה נועז (גם בתבניות!), אני לא חושב שנדרש דיון לביצוע שינוי כזה. רק לשינוי השם תפתח דיון בדף השיחה של התבנית. פעמי-עליון - שיחה 17:03, 18 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
בהנחה שדבריו של פעמי מקובלים גם על בורה, הרי שכך אעשה. איש עיטי - הבה נשיחה 18:35, 18 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
מקובלים. בורה בורה - שיחה 22:41, 18 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 23:31, 26 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

משתמש:איש עיטי אנא השלם את כל מה שציינת בשתי תבניות אלה. בורה בורה - שיחה 23:32, 26 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

תודה על התזכורת. איש עיטי - הבה נשיחה 17:39, 27 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
השם לא נראה לי... מפא"י היא לא משפחה. למה לא עץ מפלגה מפא"י? בורה בורה - שיחה 17:48, 27 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
אין הבדל מבחינתי. אתה מוזמן להעביר. איש עיטי - הבה נשיחה 17:49, 27 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
בעצם, יש לי רעיון יותר טוב: נקרא לזה עץ תנועת העבודה. איש עיטי - הבה נשיחה 17:56, 27 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
מעולה. בורה בורה - שיחה 17:58, 27 בדצמבר 2023 (IST)תגובה