Hold Me Now

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Hold Me Now"
שיר אירוויזיון בביצוע ג'וני לוגן
מתוך Hold Me Now (אלבום) (אנ')
מדינה אירלנדאירלנד אירלנד
יצא לאור 1987
סוגה פופ
שפה אנגלית
אורך 3:00
חברת תקליטים אפיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה ג'וני לוגן
לחן ג'וני לוגן
כרונולוגיית שירי אירלנדאירלנד אירלנד באירוויזיון
"You Can Count on Me"
(1986)
"Hold Me Now"
(1987)
"Take Him Home"
(1988)
שיר באירוויזיון
מקום בגמר 1
ניקוד בגמר 172
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Hold Me Now" (בעברית: "החזיקי אותי עכשיו") הוא שיר שהולחן ובוצע על ידי הזמר האירי ג'וני לוגן, שייצג את אירלנד באירוויזיון 1987 וזכה בתחרות. לוגן זכה בעבר עם "What's Another Year" באירוויזיון 1980 והוא האומן הראשון שזכה בשתי מהדורות שונות של תחרות הזמר של האירוויזיון.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר בוצע עשרים בסדר ההופעות בתחרות, אחרי דנמרק ולפני יוגוסלביה. בתום ההצבעה השיר קיבל 172 נקודות, ומוקם במקום הראשון מתוך 22 שירים. לאחר שלוגן הוכרז כמנצח עם השיר הזה, הוא התמלא ברגשות במהלך הביצוע החוזר ולא הצליח להגיע לצלילים הגבוהים בשיר. כפי שקרה כשזכה ב-1980 עם "What's Another Year", הוא צעק "אני עדיין אוהב אותך, אירלנד".

השיר הוא בלדה שמושרת מנקודת מבטו של גבר שעניין האהבה שלו עוזב אותו בשביל מישהי אחרת ("מעכשיו את תהיי עם מישהו אחר במקום איתי"). הזמר מתחנן בפני חברתו "לגעת, לגעת [בו] כמו שהיית עושה" כדי להשאיר לו זיכרונות טובים ממערכת היחסים שלהם, גם כשהם "ממלאים את הזיכרון הזה / בפעם האחרונה". לאחר מכן, הפזמון אומר לבחורה "אל תגידי מילה", כשהם מתכוננים להיפרד. למרות האופי העצוב של הפרידה, הזמר אומר "אני אדע / למרות שאנחנו נפרדים / אנחנו תמיד נהיה ביחד", מה שמרמז על איזושהי אופטימיות מצידו. המוזיקה (גם היא הולחנה על ידי לוגן) היא של בלדת כוח טיפוסית לאירוויזיון, כאשר הפזמון האחרון מוצג על ידי מקהלה של זמרי ליווי (ג'ואן ליאה, קארן בלאק ואלן פנטוני) לפני שמצטרף אליהם שוב קולו של לוגן.

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה לגרסאות כיסוי על ידי מספר מבצעים, כולל גרסת רגאיי מאת טניה סטפנס (אנ'). השיר גם זכה לגרסת כיסוי מאת הראפר הבלגי קיי סטיילס (אנ') בתור "Don't Cry". גרסה זו מציגה גם את לוגן מבצע את הפזמון של השיר בקצב מעט מהיר יותר מהגרסה המסורתית. כוכב העל המקדוני המנוח טושה פרוסקי ביצע גרסת כיסוי לשיר במהלך הקונצרטים שלו.[1]

פרסום של מקדונלד'ס[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר שימש גם בקמפיין פרסום אירי שהשיקה מקדונלד'ס לקראת סוף 2007. המודעות האלה מציגות את לוגן מתפרץ לחדר עם תיק של מקדונלד'ס במאמץ לעודד סדרה של בני נוער במצוקה הומוריסטית. לוגן קוטע את שירתו כדי להעלות את השאלה "צ'יפס מפותל?" (בין שאר המוצרים המוצעים על ידי מקדונלד'ס).

גרסת 2001[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001, לוגאן הוציא את "Reach for Me" (אנ'), כששתי הרצועות הראשונות היו גרסאות מחודשות של שיריו זוכי האירוויזיון המכונים באלבום "What's Another Year 2001" ו-"Hold Me Now 2001" בגרסה אופטימית מחודשת. "Hold Me Now" מהאלבום זכה להצלחה מוגבלת במצעד בדנמרק, שם הגיע למקום ה-9 במצעד היטליסטן. השיר גם הגיע למקום ה-54 במצעד הסינגלים השוודי סוורייטופליסטן.

גרסת 2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

עשור לאחר מכן, ג'וני לוגן הקליט גרסה חדשה של שני השירים הזוכים שנקראו כעת "What's Another Year 2010" ו-"Hold Me Now 2010" באלבום האולפן שלו Nature of Love (אנ') מבלי להוציא אף אחד מהם כסינגל.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מיקומי שיא 1987
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 4
אוסטרליה קנט מיוזיק רפורט 4
אירופה אירופה הוט 100 2
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 1
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 2
דנמרק היטליסטן 4
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 3
מצעד 100 הסינגלים ההולנדיים 3
יוון IFPI Greece 2
נורווגיה VG-lista 2
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 4
שוודיה סוורייטופליסטן 2
שווייץ המצעד השווייצרי 6

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Hold Me Now בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eurocovers. "Jamaica, can I have your votes please? pt. 2". נבדק ב-2007-04-13.