JLS (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
JLS
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונדון, אנגליה
תקופת הפעילות 20082013 (כ־5 שנים)
סוגה פופ
דאנס
רית'ם אנד בלוז
חברת תקליטים תקליטי RCA
אפיק רקורדס
פרסים והוקרה פרס המוזיקה הבריטית לפריצת השנה (2010) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.jlsofficial.com
חברים
ג'יי בי גיל
מרווין חומז
אסטון מריגולד
אוריטס ויליאמס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

JLS הייתה להקת בנים בריטית. התפרסמו כאשר השתתפו בעונה החמישית של הסדרה האקס פקטור והגיעו למקום השני כאשר הזוכה במקום הראשון הייתה הזמרת אלכסנדרה בורק. ב-24 באפריל 2013 התפרסם כי הלהקה תתפרק לאחר סיום סיבוב ההופעות האחרון שלהם.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2006-2008: הקמת הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס נכנס לעסקי המוזיקה על מנת לגייס כסף לעזור לאימו שחלתה בטרשת נפוצה. הוא נבחן למספר להקות בנים אך לא התחבר לאף אחת מהן, וויליאמס שאף להיות כמו להקת הבנים האהובה עליו בויז טו מן. הוא חשב להקים להקה משלו ודרך חברים משותפים הכיר את חומז. הבא שהצטרף ללהקה היה מריגולד והאחרון היה גיל. הארבעה התחברו והקימו את הלהקה שנקרא אז UFO. זמן קצר לאחר מכן חתמו על חוזה עם ההקלטות אפיק רקורדס.

2008: האקס פקטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2008 נבחנו חברי הלהקה לעונה החמישית של תחרות הכישרונות האקס פקטור. לאחר שגילו כי להקה אחרת משתמשת באותו שם נאלצו לשנות את שם הלהקה ובחרו בשם JLS (ראשי תיבות של Jack the Lad Swing). הלהקה הייתה הלהקה האחרונה ששרדה מבין כל הלהקות אשר המנטור שלהם היה לואיס וולש. בגמר הגדול של העונה הגיעו לבסוף למקום השני כאשר במקום הראשון זכתה אלכסנדרה בורק. לאחר התחרות חתמה הלהקה על חוזה מחודש עם חברת אפיק רקורדס.

2009-2010: אלבום בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בנובמבר 2009 יצא אלבום הבכורה של הלהקה שנקרא JLS. הסינגל הראשון מהאלבום היה "Beat Again" שיצא ב-12 ביולי והגיע למעמד של זהב בממלכה המאוחדת. הסינגל השני יצא ב-1 בנובמבר והיה "Everybody in Love". ב-21 בפברואר 2010 יצא הסינגל השלישי והאחרון מהאלבום שהיה "One Shot".

2010-2011: אלבום שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 ביולי יצא סינגל ראשון מתוך אלבומם השני שנקרא "The Club Is Alive". הסינגל השני יצא ב-12 בנובמבר והיה "Love You More". אלבומם השני יצא שבוע לאחר יציאת הסינגל השני, ב-19 בנובמבר 2010 ונקרא "Outta This World". ב-13 בפברואר 2011 יצא הסינגל השלישי והאחרון מהאלבום שיה שיתוף פעולה עם הזמר טייני טמפה ונקרא "Eyes Wide Shut".

2011-2012: אלבום שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון מהאלבום השלישי של הלהקה היה "She Makes Me Wanna" שיצא ב-24 ביולי. האלבום השלישי של הלהקה נקרא "Jukebox" ויצא ב-14 בנובמבר 2011. ב-4 בנובמבר יצא הסינגל השני מהאלבום שהיה "Take a Chance on Me". ב-27 בנובמבר יצא המזמור לחג המולד, "Wishing on a Star", אותו שרו מתמודדי העונה שמינית של האקס פקטור וחברי הלהקה יחד עם להקת ואן דיירקשן. הסינגל השלישי והאחרון מהאלבום היה "Do You Feel What I Feel?" שיצא ב-1 בינואר 2012. ב-16 במרץ יצא השיר "Proud".

2012: אלבום רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 בנובמבר 2012 יצא האלבום הרביעי של הלהקה שנקרא "Evolution". הסינגל הראשון מהאלבום יצא ב-21 באוקטובר והיה "Hottest Girl in the World". ב-14 בדצמבר שוחררו שני שירים מהאלבום, "Hold Me Down" ו"Give Me Life", כאשר שניהם הוכרזו כסינגלים הבאים מהאלבום.

2013-הווה: אלבום להיטים ופירוק הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2013 החלו חברי הלהקה לעבוד על חומרים לאלבומם החמישי. ב-24 באפריל 2013 הודיעו חברי הלהקה כי יוציאו לאור אלבום של אוסף הלהיטים שלהם ולאחר סיום סיבוב ההופעות שלהם הלהקה תתפרק. אלבום הלהיטים נקרא "Goodbye: The Greatest Hits".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא JLS בוויקישיתוף