טסמין ארצ'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טסמין ארצ'ר
Tasmin Archer
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 3 באוגוסט 1963 (בת 60)
בריטניהבריטניה ברדפורד, אנגליה
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992
סוגה פופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים EMI
טסמין ארצ'ר - אתר אינטרנט
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טסמין ארצ'ראנגלית: Tasmin Archer; נולדה ב-3 באוגוסט 1963) היא זמרת פופ אנגלייה, הנודעת בזכות להיטה Sleeping Satellite, זוכת פרס תגלית השנה בטקס פרסי המוזיקה הבריטית לשנת 1993.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארצ'ר נולדה בברדפורד שבאנגליה. בשנת 1980, למדה קלדנות (Typing) בקולג' ברדפורד (Bradford College) ועבדה כפקידה בבית משפט בלידס. לאחר מכן, החלה לעבוד עם מוזיקאים והצטרפה להרכבים מוזיקליים כזמרת ליווי (Backing vocalist).

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1990, ארצ'ר חתמה חוזה עם חברת התקליטים EMI. באוגוסט 1992, הוציאה לאור את הסינגל Sleeping Satellite שהגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, ולמקום ה-32 במצעד הפזמונים האמריקאי של הבילבורד הוט 100. באוקטובר 1992, הוציאה לאור את אלבומה הראשון 'Great Expectations' (אנ') שהגיע למקום השמיני במכירות לפי מצעד האלבומים הבריטי וזכה למעמד של אלבום זהב בדצמבר 1992. הסינגל השני של ארצ'ר 'In Your Care' (אנ') עסק בהתעללות בילדים, וארצ'ר תרמה את התמלוגים ממנו לארגון Childline (אנ') העוזר לילדים ולנוער במצוקה.

בשנת 1993, זכתה ארצ'ר בפרס תגלית השנה במסגרת טקס פרסי המוזיקה הבריטי.

בשנת 1996, ארצ'ר הוציאה לאור את אלבומה השני Bloom (אנ') אולם האלבום לא הצליח לשחזר את ההצלחה של אלבומה הראשון. לאחר ערעור היחסים עם חברת EMI, החליטה ארצ'ר לקחת הפסקה, אולם כשניסתה לאחר שנתיים לכתוב שוב - נתקלה במחסום כתיבה. בשנת 2002, הוציאה לאור מספר סינגלים שעתידיים היו להכלל באלבומה השלישי 'On' שיצא לאור בספטמבר 2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]