Shiny Happy People

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Shiny Happy People"
סינגל בביצוע אר.אי.אם
מתוך האלבום Out of Time
יצא לאור 6 במאי 1991 (בריטניה)
3 בספטמבר 1991 (ארצות הברית)
פורמט CDקסטה7"12" (בריטניה)
קסטה • 7" (ארצות הברית)
הוקלט ספטמבר-אוקטובר 1990
סוגה רוק אלטרנטיביפופ רוקג'אנגל רוק
שפה אנגלית
בי-סייד "Forty Second Song"
אורך 3:45
חברת תקליטים האחים וורנר
כתיבה מייקל סטייפ, מייק מילס, פיטר באק
הפקה סקוט ליט, אר.אי.אם
כרונולוגיית סינגלים של אר.אי.אם
"Losing My Religion"
(1991)
"Shiny Happy People"
(1991)
"Near Wild Heaven"
(1991)

Shiny Happy Peopleעברית: אנשים זורחים מאושרים) הוא שיר שבוצע על ידי להקת הרוק האמריקאית אר.אי.אם ויצא בשנת 1991. השיר נכלל באלבום "Out of Time" שהוציאה הלהקה בשנה זו. בהקלטת השיר השתתפה קייט פירסון מלהקת B-52's, שהשתתפה גם בקליפ לשיר.

הסינגל יצא תחילה בבריטניה במאי 1991, ובארצות הברית יצא ארבעה חודשים לאחר מכן. הוא הגיע למקום העשירי במצעד הבילבורד הוט 100, ולמקום 6 במצעד הסינגלים הבריטי, והיה לשיר הראשון של אר.אי.אם שהגיע לעשרת הגדולים בבריטניה. הלהקה ביצעה את השיר בתוכנית סאטרדיי נייט לייב ב-13 באפריל 1991[1]. השיר היה לשיר הנושא בתוכנית הפיילוט שלא שודרה של הסדרה חברים, שנקראה אז בשם "Friends Like Us".

למרות הצלחתו של השיר חברי הלהקה לא אהבו את השיר. ב-2016 אמר סולן הלהקה מייקל סטייפ לאיש ה-BBC אנדרו מאר כי "זהו שיר פופ שנכתב עבור ילדים, זה בדיוק מה שזה". עוד הוא אמר: "אם היה שיר אחד של אר.אי.אם שהיה נשלח לחלל כמייצג את שיריה, לא הייתי רוצה שיישלח שיר זה"[2].

על אף חוסר האהדה של הלהקה לשיר, בשנת 1999 היא ביצעה פרודיה שנקראה "Furry Happy Monsters" (מפלצות שעירות מאושרות) בתוכנית רחוב סומסום בארצות הברית, עם דמות של קייט פירסון השרה ברקע המגולמת על ידי סטפני ד'ברוזו. מנגינת השיר בוצעה על ידי התזמורת הפילהרמונית המלכותית.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקליפ מופיעים חברי הלהקה וקייט פירסון כאשר הם מקפצים ורוקדים, על רקע קיר מלא ציורים הזז הצידה תוך כדי ביצוע השיר. בהמשך השיר מצטרפים אליהם רקדנים רבים אחרים לריקוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]