The Finale (סיינפלד)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השומרוני הטוב
The Finale
פרק מ"סיינפלד"
מספר פרק 23-24
מספר עונה 9
קוד הפקה 923 ו-924
תאריך שידור מקורי 14 במאי 1998
אורך 42 דקות
שפה אנגלית
תסריט לארי דייוויד
בימוי אנדי אקרמן
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השומרוני הטובאנגלית: The Finale) הוא שמו של פרק הטלוויזיה האחרון בקומדיית המצבים הפופולרית סיינפלד.

הפרק שודר ב-14 במאי 1998 ברשת NBC, ונצפה על ידי 76 מיליון צופים אמריקאים. נכון ל-2020, זהו פרק הסיום הרביעי הנצפה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית, אחרי The Fugitive (אנ'), מ.א.ש וחופשי על הבר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק מתארחים עשרות שחקנים שגילמו דמויות משניות לאורך כל הסדרה. בפעם הראשונה והאחרונה מאז העונה השביעית, ג'רי מבצע בפרק קטעי סטנד-אפ. יוצר הסדרה לארי דייוויד, שפרש מהסדרה לאחר העונה השביעית, חזר כדי לכתוב את התסריט לפרק הסיום.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק החותם את הסדרה, NBC מזמינים את ג'רי וג'ורג' לפגישה, שבה הם מודיעים להם על כך שברצונם להזמין 13 פרקים של התוכנית "ג'רי", שצולמה כמה שנים קודם לכן ולא נבחרה להמשך. כדי לפצות על הזמן שבו נזנחה התוכנית, נותנת הרשת לסיינפלד ולקוסטנזה אפשרות לטוס לכל יעד בעולם במטוס הפרטי של NBC, ויחד עם קריימר ואיליין הם מחליטים לטוס לפריז.

בעקבות בעיות טכניות, נאלץ המטוס לנחות בעיירה הפיקטיבית "לייתם" במסצ'וסטס. הארבעה מטיילים בעיר עד לתיקון המטוס ורואים אדם שמן נשדד, אך במקום לעזור לו הם מעדיפים לצלם את האירוע ולהוסיף הערות סרקסטיות על הנעשה. שוטר שמגיע למקום עוצר אותם על כך שלא עשו דבר כדי לעזור לקורבן, מתוקף חוק השומרוני הטוב.

משפט מתנהל נגד הארבעה, ובמהלכו מביאה התביעה עשרות דמויות שהופיעו במהלך תשע עונות הסדרה, שנפגעו מאחד או יותר מהארבעה. המשפט מסתיים בהרשעת הארבעה, והם נשלחים לכלא לשנה. לקראת סוף הפרק האחרון אומר ג'רי משפט זהה לחלוטין למשפט הראשון שפתח את הסדרה: "הכפתור השני הוא כפתור המפתח. הוא במפורש בונה או הורס את החולצה", כאשר ג'ורג' שואל אותו בתגובה: "לא ניהלנו את השיחה הזו בעבר?".

על רקע הקרדיטים, ג'רי מציג את מופע הסטנד-אפ שלו מול האסירים בבית הכלא, במדי אסיר.

בפרק יש אירוניה מסוימת בכך שהתוכנית שנודעה כ"תוכנית על כלום", הסתיימה בכך שהדמויות הראשיות נכנסות לכלא על כך שלא עשו כלום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Finale בוויקישיתוף