Unstable (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Unstable"
שיר בביצוע ג'סטין ביבר בהשתתפות דה קיד לארוי
מתוך האלבום Justice
יצא לאור 19 במרץ 2021
סוגה אימו ראפ, פופ, היפ הופ, אר אנד בי
שפה אנגלית
חברת תקליטים דאף ג'אם
כתיבה ג'סטין ביבר, דה קיד לארוי, רמי יעקב, דילייסי (אנ'), ג'וש גודווין, ג'ימי גוטץ'
לחן ג'סטין ביבר, דה קיד לארוי, ג'וש גדווין, ג'ימי גוטץ', רמי יעקב, דילייסי, גרגורי "אלדה" היין, לארוי, בילי וולש
הפקה ג'וש גודווין
כרונולוגיית השירים של ג'סטין ביבר
"Holy"
(2020)
"Unstable"
(2021)
"MLK Interlude"
(2021)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

unstableעברית: לא יציב) הוא שיר שהוקלט על ידי הזמר־יוצר הקנדי ג'סטין ביבר בהשתתפות הזמר האוסטרלי דה קיד לארוי. השיר נכתב על ידי ביבר, לארוי, רמי יעקב, דילייסי (אנ'), ג'וש גודווין וג'ימי גוטץ'. הוא הופק בידי ג'וש גודווין ויצא לאור ב-19 במרץ 2021 על ידי חברת התקליטים דאף ג'אם כרצועה השישית מאלבום האולפן השישי של ביבר, Justice.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 במרץ 2021 פרסם הזמר-יוצר הקנדי ג'סטין ביבר תמונה בה נראים פתקים עם שמות שירים ושיתופי הפעולה שלהם מתוך אלבום האולפן השישי של ביבר, Justice. בתמונה נחשף לראשונה השיר המתוכנן, "Unstable" בהשתתפות הזמר האוסטרלי דה קיד לארוי[1][2].

ב-19 במרץ בריאיון למגזין האמריקאי ווג התבטא ביבר על תהליך כתיבת השיר:

הייתי במקום ממש ממש רע, בערך לפני שנה. אשתי הייתה שם בשבילי בכל זה. אז בכל ההודעה היא, כאילו, היית שם בשבילי בזמן שאני ממש לא יציב. אז השיר הזה באמת מהדהד עם המקום בו הייתי. כנראה יש הרבה אנשים שהיו במצב הזה. זו תמיד המטרה: ליצור מוזיקה שניתן להתייחס אליה ויכולה לגעת באנשים.

היה לי חשוב לא רק לדבר על הדברים האהובים אלא לדבר גם על כמה מהמאבקים ומה שעובר על אנשים בזמן הזה. הרבה אנשים איבדו מקומות עבודה, איבדו את יקיריהם - כל חייהם התהפכו. זה גרם להרבה חוסר יציבות. אז אני מקווה שזה יכול לספק קצת נחמה או יציבות.

המקור באנגלית
I was in a really, really bad place maybe a year ago. My wife was just there for me through it all. So the whole message is, like, you’ve been there for me while I’m really unstable. So that song really resonates with where I was at. There’s probably a lot of people who have been in this position. That is always the goal: to make music that’s relatable and can touch people


It was important for me to not only talk about the lovey-dovey stuff but to also talk about some of the struggles what people are going through at this time. A lot of people have lost jobs, lost loved ones — their whole lives have been turned around. It’s caused a lot of instability. So I hope can provide some comfort or stability
Hattie Collins, Justin Bieber Reveals the Details Behind His New Album, ‘Justice’, Vogue, ‏5 בפברואר 2021

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב בידי ג'סטין ביבר, דה קיד לארוי, רמי יעקב, דילייסי (אנ'), ג'וש גודווין וג'ימי גוטץ'[3], הולחן בידי ביבר, גדווין, גוטץ', רמי, דילייסי, גרגורי "אלדה" היין, לארוי, בילי וולש[4], הופק בידי גודווין[3], ויצא לאור ב-19 במרץ 2021 על ידי חברת התקליטים דאף ג'אם כרצועה השישית מאלבום האולפן השישי של ביבר, Justice[3][5][6].

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Unstable" הוא שיר באורך של 2:38[7], המשלב מספר סגנונות ביניהם אימו ראפ[8], פופ, היפ הופ ואר אנד בי[9]. ולרי מגן ממגזין Consequence תיאר כי השיר משלב בתוכו אלמנטים של בלדות פסנטר ושירי קאנטרי משנות ה-2000[10]. מגזין וולטור (אנ') תיארו כבעל אקורדים קודרים[11], ולדברי כריס ווילמן מוראייטי יש לשיר הד הברתי עדין[12].

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקר הבילבורד ג'ייסון ליפשוץ כתב כי קיד לארוי משתלב היטב בקונספט של השיר[8]. לילי וייזר ממגזין The Brown Daily Herald (אנ') ראתה את השיר כממחיש את ההתבגרות האישית והמוזיקלית של ביבר[13].

ביצועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביבר ערך את הביצוע הראשון של "Unstable" בלייב ב-14 באפריל 2021, במהלך הקונצרט שלו, "Live from Paris", אשר צולם במלון קריון, בפריז שבצרפת, שם הוא ביצע כמה מהרצועות האחרונות של האלבום[14][15][16][17]. כמו כן, ביבר ביצע את השיר במהלך סבב ההופעות הרביעי שלו, Justice World Tour[18][19].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 22
ארצות הברית בילבורד הוט 100 62
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי -
חברת המצעדים הרשמית 46
דנמרק היטליסטן 12
נורווגיה VG-lista 33
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 4
קנדה קנדה הוט 100 17
שוודיה סוורייטופליסטן 53

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gil Kaufman, Justin Bieber Reveals ‘Justice’ Track List, Featuring Khalid, Daniel Caesar, Kid Laroi, בילבורד, ‏4 בפברואר 2021
  2. ^ גרטה ברטון, Justin Bieber reveals collaborations with Khalid, The Kid LAROI and more on new album 'Justice', NME, ‏12 במרץ 2021
  3. ^ 1 2 3 Justin Bieber (Ft. The Kid LAROI) – Unstable, נבדק ב-2023-04-03
  4. ^ Unstable by Justin Bieber - Track Info | AllMusic (באנגלית), נבדק ב-2023-04-03
  5. ^ ג'קסון לנגפורד, Listen to The Kid LAROI & Justin Bieber's new song 'Unstable', NME, ‏19 במרץ 2021
  6. ^ Justin Bieber - Unstable (Visualizer) ft. The Kid LAROI, סרטון בערוץ "JustinBieberVEVO", באתר יוטיוב (אורך: 02:39)
  7. ^ Unstable, ספוטיפיי
  8. ^ 1 2 Jason Lipshutz, Every Song Ranked on Justin Bieber’s ‘Justice’: Critic’s Picks, בילבורד, ‏6 בפברואר 2021 (באנגלית)
  9. ^ סוסה פואמולי, The Kid LAROI's latest collab sees him on Justin Bieber's new album, triple j, ‏19 במרץ 2021 (באנגלית)
  10. ^ ולרי מגן, Justin Bieber Gets Too Woke for His Own Good on Justice | Review, Consequence, ‏6 בפברואר 2021
  11. ^ Craig Jenkins, Justin Bieber’s New Album Is Mostly Peace, No Justice (Phew), Vulture, ‏NaN בundefined NaN
  12. ^ Chris Willman, After He Balked at Being Classified as Pop, Justin Bieber’s ‘Justice’ Is an Unabashed Pop Album — and a Good One: Album Review, Variety, ‏5 בפברואר 2021
  13. ^ 'Justice' as injustice: Bieber’s newest album’s disconnect between message, content, The Brown Daily Herald, ‏31 במרץ 2021 (באנגלית)
  14. ^ Corey Atad, Watch Justin Bieber’s ‘Live From Paris’ Short Concert Special, ET Canada, ‏3 במרץ 2021
  15. ^ Emily Zemler, ‏Justin Bieber 'Live From Paris' Concert Special Airs, באתר הרולינג סטון, 14 באפריל 2021
  16. ^ Justin Bieber dévoile son live in Paris, enregistré dans la capitale (VIDEO), Europe 2, ‏4 במרץ 2021
  17. ^ Justin Bieber - Unstable (Live from Paris), סרטון בערוץ "Justin Bieber", באתר יוטיוב (אורך: 02:26)
  18. ^ Justin Bieber - Unstable (ft. The Kid LAROI) LIVE at The Freedom Experience, סרטון בערוץ "Coleção Musical", באתר יוטיוב (אורך: 02:53)
  19. ^ [HD Unstable - Justin Bieber ft. Kid LAROI | Freedom Experience LIVE (2021)], סרטון בערוץ "AESTHETIC JB", באתר יוטיוב (אורך: 03:32)