Cold Water (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Cold Water"
סינגל בביצוע מייג'ור לייזר בהשתתפות ג'סטין ביבר, מו
מתוך האלבום Major Lazer Essentials
יצא לאור 22 ביולי 2016
שפה אנגלית
אורך 3:05
חברת תקליטים דאף ג'אם, Mad Decent
כתיבה דיפלו, ג'סטין ביבר, מו, בני בלנקו, קינג הנרי, פיליפ מקספר, אד שירן, ג'יימי סקוט
הפקה מייג'ור לייזר, קינג הנרי, בני בלנקו, פיליפ מקספר
כרונולוגיית סינגלים של מייג'ור לייזר
"Talk"
(2016)
"Cold Water"
(2016)
"Believer"
(2016)
כרונולוגיית סינגלים של ג'סטין ביבר
"Company"
(2016)
"Cold Water"
(2016)
"Let Me Love You"
(2016)
כרונולוגיית סינגלים של
"Final Song"
(2016)
"Cold Water"
(2016)
"Drum"
(2016)

Cold Waterעברית: מים קרים) הוא שיר שהוקלט על ידי שלישיית הדיג'יים האמריקאים מייג'ור לייזר בהשתתפות הזמר-יוצר הקנדי ג'סטין ביבר והזמרת הדנית מו. השיר יצא לאור ב-22 ביולי 2016, על ידי חברות התקליטים דאף ג'אם ו-Mad Decent, בתור הסינגל המוביל מתוך אלבום האוסף הראשון של ההרכב, Major Lazer Essentials.

השיר נכתב על ידי דיפלו, ג'סטין ביבר, מו, בני בלנקו, קינג הנרי, פיליפ מקספר, אד שירן, ג'יימי סקוט, והופק על ידי מייג'ור לייזר, קינג הנרי, בני בלנקו ופיליפ מקספר. הוא היה לשיתוף הפעולה השלישי של ההרכב עם הזמרת MØ, אחרי שיתופי הפעולה "Lean On" ו-"Lean On" והראשון עם ג'סטין ביבר.

"Cold Water" העפיל למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, ולמקום השני במצעד הבילבורד הוט 100 בארצות הברית. השיר העפיל גם למקום הראשון במצעד באוסטרליה, אוסטריה, בלגיה (וולוניה), ברזיל, קנדה, פינלנד, אירלנד, איטליה, הולנד, ניו זילנד, נורווגיה, פורטוגל, שוודיה ושווייץ; כמו גם לעשרת המובילים בבלגיה (פלנדריה), דנמרק, צרפת, גרמניה, יוון, איסלנד, ישראל, לבנון, לוקסמבורג, מקסיקו, סקוטלנד, דרום אפריקה וספרד.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 במרץ 2015, פרסמו שלישיית הדיג'יים האמריקאים מייג'ור לייזר יחד עם הזמרת הדנית מו, את הסינגל "Lean On"[1], וב-20 ביולי יצא "Lean On", שהיה גם הוא שיתוף פעולה בין ההרכב לזמרת[2].

ב-16 במאי 2016, לאחר שארבעת הסינגלים האחרונים של ההרכב מתוך אלבומם השלישי Peace Is the Mission נכשלו במצעדים[3], הזמר-יוצר הקנדי ג'סטין ביבר צייץ בטוויטר: "דיפלו מתי אנחנו מוציאים את המוזיקה החדשה הזו?"[4][5][6] ולמחרת, דיפלו, חבר הרכב המוזיקה האלקטרונית מייג'ור לייזר, צייץ בתגובה: "תן לי להפיק את האמנות הזו במהירות, כי השיר הזה הוא וואו"[5][7][6]. בספטמבר 2016 אמר דיפלו בריאיון למגזין האמריקאי בילבורד, כי הוא היה מופתע מהציוץ של ביבר בנושא כי באותה עת השיר כלל לא היה מוכן:

הייתי כמו 'פאק, אני חייב לצייץ בחזרה עכשיו'. השיר לא באמת היה מוכן, אבל הוא התרגש.
זה היה מאוד אמיתי. טוויטר הייתה הדרך היחידה שלי לדעת שהוא התלהב מהשיר. אין לי את המספר שלו, אז הוא צייץ אליי

המקור באנגלית
I was like, ‘Fuck, I have to tweet back now.’ The song isn’t really done, but he’s excited. It’s actually very real. Twitter is the only reason I know he’s excited about the song. I don’t have his number, so he Twitters at me
Jonathan Ringen, Billboard, Billboard, ‏4 במאי 2016

הזמר והכותב הבריטי אד שירן, אמר בריאיון לבילבורד: ""Cold Water" היה מוזר, כי אפילו לא ידעתי שהשיר הזה קיים.. את השיר בטח כתבתי מתישהו בתקופה בה כתבתי הרבה שירים, ועשיתי את זה בבית של בני בלנקו". הוא תיאר כי קיבל הודעת אימייל מדיפלו בה הוא מודיע לו כי השיר "מטורף" ושג'סטין רוצה להקליט אותו, בעוד שירן עצמו לא ידע על מה מדובר[8].

ב-30 במאי, הודיע דיפלו בתוכנית הרדיו שלו "Lazer Sound Beats 1", כי ג'סטין ביבר ומו ישתתפו בסינגל הבא של מייג'ור לייזר, שיקרא בשם "Cold Water"[9].

כשנשאל מדוע נבחרה מו להשתתף בשיר ענה:

אתה יכול לדעת אם משהו אותנטי או לא.. הרגשתי כאילו היא הייתה כל כך עמומה. לאחר שגדלה בשירת פופ ופאנק.. בחירת המילים שלה והמטאפורות שלה אשר היו כל כך זרים מכותבי שירים אמריקאים שנוטים יותר מדי להשתמש באותם הביטויים

המקור באנגלית
You can tell if something’s authentic or not… I felt like was so ambiguous, having grown up singing pop and punk… Her word choice and her metaphors are just so foreign from American songwriters who tend to overuse the same phrases

ב-1 ביולי 2016, פרסם ביבר בטווטיר כי השיר עומד לצאת בחודש הקרוב ותייג את מייג'ור, אד שירן ובני בלנקו[10][11]. במהלך יולי הודלפה גרסה של השיר בתחנת רדיו סינית[12][13], וב-22 ביולי פורסם הסינגל באופן רשמי על ידי חברות התקליטים דאף ג'אם[14] ו-Mad Decent (אנ')[15]. סרטון השיר ביוטיוב צבר למעלה ממיליון צפיות תוך יום אחד[16] ועד לפברואר 2021 צבר למעלה ממיליארד צפיות[17], כשבתיאור הסרטון צוטטו דבריו של דיפלו לגבי תהליך יצירת השיר:

ניסיתי לקשר עם בני בלנקו ואד שירן במשך שנים כדי למצוא את השיר המתאים שכולנו נוכל לעבוד עליו ביחד, וברגע ששמעתי את השיר הזה, ידעתי שזה האחד. התזמון היה מושלם וכשניגשנו ג'סטין, הוא גם היה מאוהב בשיר שכולנו כתבנו. חשבתי שיהיה מעניין לשלב עוד שירה ולראות את המשפחה שלה, הגעתי למו והחלטנו לנסות כמיטב יכולתנו לעשות משהו רענן ומעניין בתור מייג'ור לייזר

המקור באנגלית
I had been trying to link with Benny Blanco and Ed Sheeran for years to find the right song we could all work on together and the moment I heard this one, I knew that it was the one. The timing was perfect and when we approached Justin, he was also in love with the song we all had written. I thought it would be interesting to incorporate another vocal and seeing she's family, I reached out to Mø and we decided to try our best to make something fresh and interesting as Major Lazer
Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Official Lyric Video), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:09)

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Cold Water" הוא שיר EDM[18] באורך 3:05 דקות[19], ובעל מפעם מתון המשלב דאנסהול ויורודאנס[20][21][22]. השיר נכתב בסולם אה מז'ור, והוא בעל קצב של 93 פעימות לדקה[23]. ג'ייקוב סטולוורטי מהמגזין הבריטי אינדפנדנט, ציין קווי דמיון בין "Cold Water" לשיר "Love Yourself", שנכתב גם הוא על ידי ביבר, בלנקו ושירן[24].

גרסאות הרמיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום יציאת השיר המקורי, ב-22 ביולי, פרסם ג'סטין תמונה של הראפר האמריקאי גוצ'י מיין יחד עם האשטאג "Cold Water"[25], וב-22 באוגוסט פורסמה גרסת הרמיקס הרשמית לשיר, בה השתתף גוצ'י מיין[26].

רמיקסים נוספים נוצרו על ידי Lost Frequencies[27], דון עומר[28],‏ Ocular[29]‏, Delirious & Alex K[30],‏ אפרוג'ק[31], Boombox Cartel (אנ')[32],‏ קינג הנרי וג'וניור בלנדר[33],‏ ו-Anirudh Ravichander (אנ')[34].

רשימת השמעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הורדה דיגיטלית
מס' שם משך
1. Cold Water (בהשתתפות בהשתתפות ג'סטין ביבר ומו) 3:05
הורדה דיגיטלית - רמיקסים
מס' שם משך
1. Cold Water (רמיקס מאת Lost Frequencies) 3:56
2. Cold Water (רמיקס מאת Ocular) 4:31
3. Cold Water (רמיקס מאת Delirious & Alex K) 3:19
4. Cold Water (רמיקס מאת Boombox Cartel (אנ')) 3:47
5. Cold Water (רמיקס מאת אפרוג'ק) 3:10
6. Cold Water (רמיקס מאת קינג הנרי וג'וניור בלנדר) 3:20
7. Cold Water (רמיקס מאת Anirudh Ravichander (אנ')) 3:42
8. Cold Water (רמיקס מאת דון עומר, בהשתתפות בהשתתפות ג'סטין ביבר, מו ודון עומר) 3:02
9. Cold Water (Official Remix) (רמיקס בהשתתפות ג'סטין ביבר, מו וגוצ'י מיין) 3:05
תקליטור
מס' שם משך
1. Cold Water (בהשתתפות בהשתתפות ג'סטין ביבר ומו) 3:05
2. Cold Water (אינסטרומנטלי) 3:05

קבלה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלפי "Cold Water" הופנו בעיקר ביקורות חיוביות ממבקרי המוזיקה: תופאיל אחמד מ-Newsweek ומייגן דייוויס מדיגיטל ספיי תיארו את השיר כלהיט קיץ[21][35]. ראיסה ברונר ממגזין טיים חלקה את אותה דעה והסבירה: "זה סוג הג'אם שאתה רוצה לנגן בזמן שאתה נוסע בכביש עם החלונות למטה.. זה נותן לך להרגיש אבל גם יגרום לך ללכת למסיבת ריקודים"[36]. אנה גאקה מספין תיארה אותו כיורש הרוחני של "Lean On"[37], והמגזין בילבורד דירג את השיר במקום ה-56 ברשימת "100 שירי הפופ הטובים ביותר של 2016"[38].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוידאו קליפ של "Cold Water" בוים על ידי מאט ברון, ובמהלכו נראות שלושת הרקדניות: היילי לין גילכריסט, ג'יילן מנדוזה והלן גדלו שדיפלו תיאר אותן כ"הטובות ביותר בפלנטה"[39], בזמן שהן רוקדות בתוך נופים שונים באיסלנד[40]. הווידאו קליפ פורסם ב-14 בספטמבר 2016, תוך שעות ספורות הוא צבר מיליוני צפיות ביוטיוב[41] ונכון למרץ 2023 צבר מעל למאתיים מיליון צפיות[42].

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה ביבליוגרפיה
2016 פרסי הווידאו קליפים של MTV שיר הקיץ מועמדות [43]
פרסי המוזיקה האלקטרונית (אנ') סינגל השנה זכייה [44]
פרסי המוזיקה של iHeartRadio שיר הדאנס של השנה מועמדות [45][46]
2017 פרסי המוזיקה של בילבורד שיר הדאנס/אלקטרוני המוביל מועמדות [47]
פרסי רדיו WDM (אנ') הרצועה העולמית הטובה ביותר מועמדות [48]
פרסי המוזיקה של רדיו דיסני הרצועה הטובה ביותר עבור ריקוד (אנ') זכייה [49][50]
פרסי המילניום של MTV שיתוף הפעולה הטוב ביותר מועמדות [51]

ביצועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2016 ביצע ביבר את השיר בתוכנית הרדיו לייב לאונג'[52], ובדצמבר 2016 ביצע אותו השיר בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית, המופע של אלן דג'נרס[53]. ב-4 ביוני 2017, במהלך מופע הצדקה One Love Manchester שר ביבר את "Cold Water" יחד עם השיר "Love Yourself"[54][55].

קאברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 ביולי 2016, הזמר-יוצר הבריטי קונור מיינרד ביצע גרסת קאבר לשיר[56], וב-2 בספטמבר 2016, ביצעה הזמרת הדרום קוריאנית J.Fla (אנ') קאבר לשיר[57]. הזמרים הישראליים נועה קירל ואביאור מלסה ביצעו את השיר במצעד הפזמונים הבין-לאומי השנתי של 2016[58].

ביצועים מסחריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית, "Cold Water" הופיע במצעדים לראשונה במקום השני, מאחורי "Cheap Thrills" של סיה, במצעד הבילבורד הוט 100, והפך לפעם השלישית שביבר הופיע לראשונה במקום השני במצעד, תוך שהוא עקף את השיא של מריה קארי. הסינגל פתח במקום הראשון במצעד השירים הדיגיטליים בשבוע יציאתו עם 169,000 הורדות, והפך לשיר ראשון של מייג'ור לייזר ו-MØ, ולחמישי של ביבר, שהוביל במצעד[59][60].

בבריטניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בממלכה המאוחדת, "Cold Water" הופיע לראשונה במקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, ב-29 ביולי 2016, עם 102,000 מכירות משולבות, שכללו 5.56 מיליון סטרימיים ו-47,000 הורדות דיגיטליות. השיר היה לשיר השני שהגיע ישירות למקום הראשון באותה השנה, אחרי "Pillowtalk" של זאין מאליק בפברואר 2016, ובכך שהופיע במקום הראשון במצעד, הוא הביא לסיומם של חמישה עשר שבועות רצופים בהם "One Dance" של הראפר דרייק שמר על המקום הראשון[5].

זו גם הייתה הפעם הראשונה ששני זמרים דנים הגיעו למקום הראשון של המצעד באותה השנה כאשר השיר השני הוא "7 Years" של לוקאס גרהאם. וגם הפעם הראשונה בה ארבעה שירים של אמנים קנדיים הגיעו למקום הראשון: ביבר עם "Cold Water" ו-"Love Yourself", שון מנדס עם "Stitches" ודרייק עם "One Dance". בנוסף, השיר הפך לסינגל הראשון של Major Lazer ו-MØ ולרביעי של ביבר. זה גם מציין את הפעם הראשונה ששני שחקנים דנים הגיעו למקום הראשון באותה שנה, כאשר השני הוא "7 שנים" של לוקאס גרהם[5].

באוסטרליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוסטרליה, כשהשיר הופיע בקום הראשון במצעדי ה-ARIA הוא היה לסינגל השני של מייג'ור לייזר שעשה זאת[61].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים שבועיים

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 1
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 1
איסלנד הפלייליסט 7
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 1
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 1
ארגנטינה ארגנטינה הוט 100 -
ארצות הברית בילבורד הוט 100 2
ברזיל טופ 100 ברזיל 1
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 1
גרמניה GfK – טופ 100 2
דנמרק היטליסטן 2
דרום אפריקה אנטרטיינמנט מוניטורינג אפריקה 6
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 1
מצעד 100 הסינגלים ההולנדיים 1
הונגריה Rádiós Top 40 2
Dance Top 40 13
Single Top 40 4
ולוניה אולטראטופ 40 1
ונצואלה רקורד ריפורט 1
חבר המדינות טופ-היט 111
יוון IFPI Greece 2
יפן יפן הוט 100 32
ישראל מדיה פורסט ישראל 2
לבנון מצעד 20 העליונים הרשמי של לבנון 7
לוקסמבורג בילבורד 4
מקסיקו טופ 100 – מקסיקו 2
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 1
סלובניה SloTop50 12
סלובקיה ČNS IFPI 16
הפדרציה הבין-לאומית לתעשייה הפונוגרפית 1
ספרד PROMUSICAE 2
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 2
פולין ZPAV 15
פורטוגל מצעד הסינגלים הפורטוגזי 1
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 1
פלנדריה אולטראטופ 50 4
צ'כיה ČNS IFPI 11
צרפת SNEP 2
קולומביה נשיונל-רפורט 33
קנדה קנדה הוט 100 1
Canada AC (Billboard) 8
Canada CHR/Top 40 (Billboard) 1
Canada Hot AC (Billboard) 6
שוודיה סוורייטופליסטן 1

מצעדי סוף שנה

‏  2016
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 17
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 11
איסלנד הפלייליסט 10
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 25
ארגנטינה ארגנטינה הוט 100 20
ארצות הברית בילבורד הוט 100 25
ברזיל טופ 100 ברזיל 24
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 14
גרמניה GfK – טופ 100 15
דנמרק היטליסטן 9
הונגריה Rádiós Top 40 53
Dance Top 40 44
Single Top 40 36
Stream Top 40 94
ולוניה אולטראטופ 40 31
ישראל מדיה פורסט ישראל -
מצעד הפזמונים הבין-לאומי השנתי 8
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 13
ספרד PROMUSICAE 35
פלנדריה אולטראטופ 50 27
צרפת SNEP 43
קנדה קנדה הוט 100 18
שוודיה סוורייטופליסטן 12
שווייץ המצעד השווייצרי 29


‏  2017
מדינה מצעד מיקום שיא
דנמרק היטליסטן 84
הונגריה Rádiós Top 40 70
Dance Top 40 71
צרפת SNEP 196
קנדה קנדה הוט 100 76


‏  2018
מדינה מצעד מיקום שיא
הונגריה Rádiós Top 40 95

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תארים מכירות ביבליוגרפיה
אוסטרליה (ARIA) 7× פלטינה 490,000 [62]
אוסטריה (IFPI Austria) פלטינה 30,000 [63]
בלגיה (BEA) 2× פלטינה 40,000 [64]
קנדה (Music Canada) 3× פלטינה 240,000 [65]
דנמרק (IFPI Danmark) 3× פלטינה 270,000 [66]
צרפת (SNEP) יהלום 233,333 [67]
גרמניה (BVMI) פלטינה 400,000 [68]
איטליה (FIMI) 5× פלטינה 250,000 [69]
ניו זילנד (RMNZ) 2× פלטינה 60,000 [70]
נורווגיה (IFPI Norway) 4× פלטינה 240,000 [71]
פולין (ZPAV) זהב 25,000 [72]
פורטוגל (AFP) פלטינה 10,000 [73]
ספרד (PROMUSICAE) 2× פלטינה 80,000 [74]
שווייץ (IFPI Switzerland) פלטינה 30,000 [75]
בריטניה (BPI) 3× פלטינה 1,800,000 [76]
ארצות הברית (RIAA) 4× פלטינה 4,000,000 [77]
נתוני מכירות+סטרימינג מבוססים על הסמכה (תארים) בלבד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Major Lazer & DJ Snake - Lean On (feat. MØ) (Official Music Video), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 02:59)
  2. ^ Major Lazer - Lost feat. MØ (Frank Ocean Cover) (Official Audio), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:16)
  3. ^ אביעד לוי, האזינו: מייג'ור לייזר מארחים את ג'סטין ביבר ומו בסינגל חדש, באתר פרוגי, ‏6 ביוני 2016
  4. ^ ג'סטין ביבר, ציוץ של ג'סטין ביבר, באתר טוויטר, ‏16 במאי 2016
  5. ^ 1 2 3 4 Gil Kaufman, Billboard, Billboard, ‏3 באפריל 2016
  6. ^ 1 2 Diplo Teases New Collaboration Between Major Lazer & Justin Bieber | Your EDM, Your EDM, ‏2 באפריל 2016
  7. ^ דיפלו, ציוץ של דיפלו, באתר טוויטר, ‏17 במאי 2016
  8. ^ Taylor Weatherby, Billboard, Billboard
  9. ^ Mitchell Peters, Billboard, Billboard, ‏2 באפריל 2016
  10. ^ ג'סטין ביבר, ציוץ של ג'סטין ביבר, באתר טוויטר, ‏1 ביולי 2016
  11. ^ Monique Melendez, Billboard, Billboard, ‏2 ביוני 2016
  12. ^ Major Lazer & Justin Bieber Collab Leaked On Chinese Radio Station [LISTEN | Your EDM], Your EDM, ‏1 ביוני 2016
  13. ^ Justin Bieber's New Collab With Major Lazer & MØ Has Leaked Online - Music Feeds, Music Feeds, ‏2 ביוני 2016
  14. ^ Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) - Single by Major Lazer (באנגלית אמריקאית), 2016-07-22, נבדק ב-2023-03-04
  15. ^ MAJOR LAZER "Cold Water" | (Radio Date: 22/07/2016), radiodate.it (באנגלית)
  16. ^ Chloe Melas, Justin Bieber is back with a ‘Cold’ new track, CNN, ‏5 ביוני 2016
  17. ^ JDBAnalytics, "Cold Water (Official Lyric Video)" has FINALLY surpassed 1 BILLION views on YouTube., טוויטר, ‏12 בפברואר 2021
  18. ^ DOWNLOAD MP3: Major Lazer – Cold Water (ft. Justin Bieber & MØ), Hitstreet.net, ‏4 בנובמבר 2022
  19. ^ Cold Water, ספוטיפיי
  20. ^ Sarah Grant, ‏Diplo on 'Spontaneous' Song With Justin Bieber 'Cold Water', באתר הרולינג סטון, 22 ביולי 2016
  21. ^ 1 2 Tufayel Ahmed, Listen: Justin Bieber Unveils Surprise Summer Anthem 'Cold Water', Newsweek, ‏5 ביוני 2016
  22. ^ Carl Williott, Justin Bieber’s “Cold Water” Collab With Major Lazer & MØ: Watch The Lyric Video, Idolator, ‏1 ביוני 2016
  23. ^ MAJOR LAZER FEAT. JUSTIN BIEBER & MØ - DIGITAL SHEET MUSIC, Cold Water
  24. ^ Jacob Stolworthy, Justin Bieber releases new song 'Cold Water' with Major Lazer, The Independent, ‏5 ביוני 2016
  25. ^ ג'סטין ביבר, Gucci! #ColdWater, טוויטר, ‏22 ביולי 2016
  26. ^ Major Lazer - Cold Water (Neptunica & Matt Defreitas Remix), סרטון בערוץ "Trap Nation", באתר יוטיוב (אורך: 04:00)
  27. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Lost Frequencies Remix) (Official Audio), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:57)
  28. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Don Omar Remix) (Official Audio), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:01)
  29. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Ocular Remix), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 04:32)
  30. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Delirious & Alex K Remix), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:20)
  31. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Afrojack Remix) (Official Audio), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:11)
  32. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Boombox Cartel Remix), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:48)
  33. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (King Henry & Jr Blender Remix), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:21)
  34. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Anirudh Remix) (Diwali Edition), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:42)
  35. ^ Megan Davies, Justin Bieber's 'Cold Water' hook-up with Major Lazer has just dropped - listen to it right here, Digital Spy, ‏5 ביוני 2016
  36. ^ Raisa Bruner, Justin Bieber Throws 'Cold Water' on Our Hot Summer With New Major Lazer Song, Time, ‏5 ביוני 2016
  37. ^ Anna Gaca, Have a Glass of ‘Cold Water’ From Major Lazer, Justin Bieber, and Mø, SPIN, ‏5 ביוני 2016
  38. ^ Billboard Staff, Billboard, Billboard, ‏1 בנובמבר 2016
  39. ^ Major Lazer feat. Justin Bieber & MØ: Cold Water, נבדק ב-2023-03-04
  40. ^ Rohan Nadkarni, Watch the Video for Justin Bieber and Major Lazer’s 'Cold Water', GQ, ‏4 באוגוסט 2016
  41. ^ The Dance Video for Major Lazer's "Cold Water" Is ? ? ?, Dance Spirit, ‏4 באוגוסט 2016
  42. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ) (Official Dance Video), סרטון בערוץ "Major Lazer Official", באתר יוטיוב (אורך: 03:05)
  43. ^ VMAs 2016 Winners: Complete List | Hollywood Reporter, web.archive.org, ‏2016-08-29
  44. ^ "Bonobo, Rufus du Sol, Eric Prydz & More Win 2017 Electronic Music Awards". אורכב מ-המקור ב-24 בספטמבר 2011. נבדק ב-24 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  45. ^ Mike Vulpo, 2017 iHeartRadio Music Awards: Complete List of Nominations, E! News, ‏3 בundefined 2017
  46. ^ Billboard Staff, Billboard, Billboard, ‏1 בפברואר 2017
  47. ^ Billboard Staff, Billboard, Billboard, ‏באפריל 2017
  48. ^ "Nominados a los WDM Radio Awards". LOS40. אורכב מ-המקור ב-2017-03-07. נבדק ב-23 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  49. ^ McKenna Aiello, Radio Disney Music Awards 2017 Winners: The Complete List, E! News, ‏במרץ 2017
  50. ^ Zach Johnson, Radio Disney Music Awards 2017: Complete List of Nominations, E! News, ‏6 בפברואר 2017
  51. ^ "MTV MIAW 2016 Winners List: J Balvin, Maluma, Plus Who Won At Millennial Awards?". נבדק ב-13 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  52. ^ Justin Bieber - Cold Water in the Live Lounge, סרטון בערוץ "BBCRadio1VEVO", באתר יוטיוב (אורך: 02:48)
  53. ^ Justin Bieber - "Cold Water" acoustic @ The Ellen Show. (December 2016), סרטון בערוץ "Bieber World", באתר יוטיוב (אורך: 03:19)
  54. ^ Justin Bieber - Love Yourself & Cold Water (One Love Manchester), סרטון בערוץ "Anonymous Belieber", באתר יוטיוב (אורך: 08:37)
  55. ^ Justin Bieber - Cold Water (One Love Manchester), סרטון בערוץ "BBC Music", באתר יוטיוב (אורך: 03:37)
  56. ^ Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ), סרטון בערוץ "Conor Maynard", באתר יוטיוב (אורך: 02:39)
  57. ^ Major Lazer ft Justin Bieber & MØ - Cold Water ( cover by J.Fla ), סרטון בערוץ "JFlaMusic", באתר יוטיוב (אורך: 02:13)
  58. ^ נועה קירל ואביאור מלסה - Cold Water (חי במצעד השנתי הבינלאומי 2016), סרטון בערוץ "גלגלצ, הערוץ הרשמי", באתר יוטיוב (אורך: 03:02)
  59. ^ Sia fends off Major Lazer, Bieber, MØ on US singles chart, www.officialcharts.com (באנגלית)
  60. ^ Trevor Anderson, Billboard, Billboard, ‏2 ביולי 2016
  61. ^ Cold Water scores Major Lazer second #1, מצעדי ה-ARIA (באנגלית)
  62. ^ 2018 Accreds.pdf, Dropbox (באנגלית)
  63. ^ Auszeichnungen Archiv, IFPI Austria - Verband der österreichischen Musikwirtschaft (ב־)
  64. ^ ultratop.be - ULTRATOP BELGIAN CHARTS, www.ultratop.be
  65. ^ Major+Lazer Gold/Platinum - Music Canada, Music Canada, ‏5 באפריל 2014
  66. ^ 2018-SD269 | IFPI, ifpi.dk
  67. ^ Les certifications - SNEP, SNEP, ‏2 ביולי 2019
  68. ^ Datenbank: BVMI, www.musikindustrie.de
  69. ^ Richiedi targhetta, www.fimi.it (ב־)
  70. ^ The Official New Zealand Music Chart, THE OFFICIAL NZ MUSIC CHART (באנגלית)
  71. ^ Trofeoversikt - IFPI - Gull og Platina, IFPI NORGE AS, ‏6 במרץ 2020
  72. ^ ZPAV :: Bestsellery i wyróżnienia - Wyróżnienia - Złote płyty CD - Archiwum, bestsellery.zpav.pl
  73. ^ TOP AFP/AUDIOGEST - Semanas 01 a 52 de 2019 - De 28/12/2018 a 26/12/2019, איגוד תעשיית ההקלטות הפורטוגזי
  74. ^ Música, El portal de, Cold Water feat. Justin Bieber & MØ (Don Omar Remix) - MAJOR LAZER | EPDM (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2023-03-05
  75. ^ Die Offizielle Schweizer Hitparade - hitparade.ch, www.swisscharts.com
  76. ^ Award, BPI (באנגלית)
  77. ^ Gold & Platinum - RIAA, RIAA, ‏3 ביולי 2015