WPS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
WPS
שם מלא כדורגל מקצועני לנשים
תחום כדורגל
ארגון פדרציית הכדורגל של ארצות הברית
מדינות ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קבוצות 6
תקופת הפעילות 20072012 (כ־5 שנים)
אלופה אחרונה ווסטרן ניו יורק פלאש
מפעל נמוך הדבליו-ליג והפרמייר ליג האמריקאית
www.womensprosoccer.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כדורגל מקצועני לנשיםאנגלית: Women's Professional Soccer או בקיצור WPS) הייתה ליגת כדורגל נשים אמריקאית שפעלה במשך שלוש עונות בסוף העשור הראשון ותחילת העשור השני של המאה ה-21. הליגה נוסדה בספטמבר 2007, כאשר העונה הראשונה נפתחה במרץ 2009, בהשתתפות שבע קבוצות. ב-18 במאי 2012, כמעט שנה אחרי סיום העונה השלישית, התפרקה הליגה עקב מחסור במשאבים כספיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פירוק ליגת ה-WUSA בשנת 2003, הוקם ארגון ללא מטרות רווח בשם WSII, ונועד לקדם ולתמוך בכדורגל הנשים בארצות הברית. אחת ממטרותיו הברורות הייתה הקמת ליגה מקצוענית חדשה במקום שזו שפורקה. ביוני 2006, הודיע הארגון על הקמת ליגה שתחל לפעול בעונת 2008. שנה לאחר מכן, הודיעו על דחייה בפתיחת הליגה על מנת למנוע התנגשות עם הגביע העולמי ועם טורניר הכדורגל האולימפי.

ב-17 בינואר 2008, הוצג שמה החדש של הליגה - Women's Professional Soccer, בצוותא עם הלוגו שבו הוצגה צלליתה של כוכבת העבר האמריקאית, מיה האם. בעונה הראשונה שיחקו בליגה שבע קבוצות מרחבי ארצות הברית - בוסטון, וושינגטון, לוס אנג'לס, סנטה קלרה, סנט לואיס, פיסקטווי ושיקגו. עם הקמתה, הצטרפו לליגה רבות מכוכבות הכדורגל העולמי כשבראשן ניתן היה למצוא את מרטה, אבי וומבאך, קריסטין לילי, טיפני מילברט, הופ סולו, כריסטיאן רוזריה, פורמיגה, הומארה סאווה, קלי סמית' ואניולה אלוקו.

פירוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 בינואר 2012, הודיעה הנהלת הליגה על ביטול עונת 2012, בטענה שישנם מספר מאבקים פנים-ארגוניים המונעים את המשך הפעילות. חלק מהמאבק כלל קרב משפטי עם בעליה לשעבר של קבוצת מג'יק-ג'ק, ומחסור חמור במשאבים כלכליים. בעיה נוספת שהייתה בליגה היא הריכוז הגאוגרפי המצומצם של קבוצות הליגה. פדרציית הכדורגל של ארצות הברית דרשה שהליגה תכלול שמונה קבוצות לפחות, שיתפרשו על פני שלושה אזורי זמן. בסופו של דבר, התחייבה ההנהלה על הגדלת הליגה לשמונה קבוצות עד לשנת 2014.

ב-18 במאי של אותה שנה, הודיעה הנהלת הליגה על ביטול הפעילות באופן סופי. עם התפרקות הליגה, הרבה מאוד משחקניות הליגה החליטו לחזור לליגות האירופאיות שבהן שיחקו לפני כן. מספר חודשים לאחר הפירוק החליטה פדרציית הכדורגל של ארצות הברית על הקמת ליגה מקצוענית חדשה, ה-NWSL.

סיכום עונות הליגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה אלופת הפלייאוף אלופת העונה הסדירה פרס מישל אקרס למצטיינת העונה מצטיינת גמר הפלייאוף מלכת השערים ממוצע קהל בעונה הסדירה ממוצע קהל בפלייאוף
2009 סקיי בלו לוס אנג'לס סול ברזילברזיל מרטה ארצות הבריתארצות הברית הת'ר אוריילי ברזילברזיל מרטה (10) 4,684 5,500
2010 גולד פרייד גולד פרייד ברזילברזיל מרטה ברזילברזיל מרטה ברזילברזיל מרטה (20) 3,601 3,427
2011 ווסטרן ניו יורק פלאש ווסטרן ניו יורק פלאש ספרדספרד ורוניקה בוקט קנדהקנדה כריסטין סינקלייר ברזילברזיל מרטה (10)
קנדהקנדה כריסטין סינקלייר (10)
3,535 5,982

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא WPS בוויקישיתוף