גיתית כבירי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיתית כבירי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1969 (בת 55 בערך)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיתית כבירי (נולדה ב-1969) היא תסריטאית, במאית קולנוע וסופרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בירושלים לציפורה, מורה, וליעקב ארד, כלכלן בכיר ומנהל באגף המכס והמע"מ במשרד האוצר. לאחר שירותה הצבאי כמדריכת חי"ר וכצלמת צבאית, השתלבה בתעשיית הטלוויזיה כעורכת סרטים תיעודיים. ערכה וביימה סרטים תיעודיים וכתבות ל"יומן" בערוץ הראשון, ל"אולפן שישי" ול"מוצ"ש" בערוץ 2, לערוץ 8 ועוד.

כבירי מתגוררת במודיעין, אם לארבעה ילדים.

עשייה קולנועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטה התיעודי "ציפורה ויעקב", אשר אותו גם צילמה, הופק בשנת 2011 במסגרת הסדרה "ההורים שלי", שודר בערוץ Yes-דוקו והשתתף בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה ובפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים רחובות. הסרט צולם במשך שנה וחצי ומתאר איך אחרי 50 שנות נישואין נאלצים הוריה להתמודד עם פחדים ותסכולים מודחקים, כאשר יעקב עובר אירוע מוחי ולאחר חודשים ארוכים של שיקום חוזר הביתה בכיסא גלגלים ועם מטפל פיליפיני צמוד.

את סרטה העלילתי גרגירי חול, אשר יצא לאקרנים בשנת 2023, ביימה יחד עם בנה יהל כבירי. הסרט, בכיכובם של שני כהן, יוסי מרשק, אורי פפר, לוסי אהריש ויונתן להב, מספר את סיפורו של דוד, ילד רגיש ויצירתי המתגורר בדימונה עם אמו, החולה בטרשת נפוצה, ואביו, שעובד במפעלי ים המלח. כשהוא נתקל באינטרנט בפורום כתיבה של ילדים מכל הארץ, הוא מזייף את זהותו ובשם בדוי מפרסם את סיפוריו הקצרים.

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 יצא לאור ספרה הראשון "כביש מספר 1" בהוצאת מודן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]