מוג'דה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוג'דה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 22 באוגוסט 1984 (בת 39)
איסטנבול, טורקיה טורקיהטורקיה
שם לידה מוג'דה (בת-אל) הפאוקור
מוקד פעילות טורקיה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים מיקי גבריאלוב, רינת בר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוג'דה (בת-אל) הפאוקורטורקית: Müjde Hepokur; נולדה ב-22 באוגוסט 1984 באיסטנבול, טורקיה) היא זמרת טורקית שהתפרסמה בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה, מוסטפה, היה נגן בגלמה ואמה, פיליז, היא זמרת. בגיל צעיר הוריה התגרשו והיא גדלה אצל סבתה. לאחר מכן עברה לישראל עם אביה שהתפרנס שם כנגן, בין היתר של מיקי גבריאלוב ועופר לוי.

ב-1992 כשהייתה בת שמונה פנה אביה אל האמרגן אלי בנאי (אמרגנה דאז של זהבה בן) ומוג'דה צורפה למיקי גבריאלוב, כששרו יחדיו את הדואט "גברת מגונדרת". בעקבות ההצלחה הוזמנה מוג'דה על ידי מיקי פלד להיות כוכבת אורחת בפסטיגל באותה שנה, ולאחר מספר חודשים יצא לאור אלבומה הראשון "אמא ישראל", הכולל את הלהיט "הופ הופ" ("בטיילת על המדרכה"), שיר שביצע במקור מיקי גבריאלוב.

ב-1993 יצאה קלטת הווידאו הראשונה שלה, הנושאת את שם אלבום הבכורה. הקלטת הופקה על ידי אבי גואטה.

מוג'דה הפכה לכוכבת בתרבות הישראלית, הופיעה בתוכניות טלוויזיה רבות (לילדים ולמבוגרים) ואף השתתפה בפרסומת לשיחת ועידה של בזק.

ב-1994 הוציאה את אלבומה השני, "הנסיכה". האלבום הופק על ידי אבי גואטה, גם לאלבום הזה הופקה קלטת וידאו הנושאת את שם האלבום. אמה המאמצת של מוג'דה - זיוה, הפכה לאמרגנית שלה.

בשנת 1996 הוציאה מוג'דה אלבום לילדים בעברית ובטורקית, שנשא את השם "מחייכת ורוקדת". באותה שנה מוג'דה ואביה התגיירו, ומוג'דה שינתה את שמה לבת-אל.

בשנת 1999 הוציאה מוג'דה את אלבומה האחרון בישראל שנקרא "מאושרת" בו כלול השיר "אלוקים אנא עזור" שנכתב בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה בטורקיה באותה השנה.

לאחר עזיבתה את הארץ וחזרתה לטורקיה, היא הקליטה מספר להיטים בטורקית. באחת מתוכניות האירוח בטלוויזיה הטורקית, ביצעה בעברית את השיר "לב זהב" של שרית חדד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוג'דה נישאה למסעדן ישראלי שפגשה בהופעה בבת ים, ובהמשך השניים התגרשו.

בשנת 2003 עזבה את ישראל וחזרה לארץ מולדתה, טורקיה.

היא נשואה בשנית לקלידן מההרכב שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]