שבח פרידלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

שבח פרידלר הוא פרופסור מן המניין בחוג למיילדות ולגינקולוגיה בפקולטה למקצועות הבריאות ולרפואה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. פרידלר משמש כמנהל היחידה לפוריות והפריה חוץ גופית במרכז רפואי ברזילי, ורופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית בבי"ח אסותא תל אביב ובהרצליה מדיקל סנטר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרידלר למד בבית-הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא התמחה ברפואת נשים במחלקת הנשים והיולדות בבית החולים ביקור חולים. הוא השתלם במשך שנתיים באנדוקרינולוגיה של הפוריות והפריה חוץ גופית, במרכז הרפואי של אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. בנוסף, פרידלר השתלם בפוריות הגבר ביחידה לחקר הפוריות, בית החולים הקריה תל אביב, בלפרוסקופיה והחזרת עוברים לחצוצרות, באוניברסיטה החופשית, בריסל ובהבשלת ביציות באוניברסיטת גוטבורג, בשוודיה.

פרידלר מכהן כמנהל היחידה לפוריות במרכז רפואי ברזילי באשקלון ומנהל את מרפאת הפוריות של האישה והגבר בקופ"ח מאוחדת, סניף שפרינצק, תל אביב.

בעבר היה רופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים הדסה עין כרם ובבית החולים אסף הרופא.

ניסיונו הקליני משתרע לאורך כ-25 שנה של טיפולי הפוריות והפריה חוץ-גופית והוא נחשב לאחד הראשונים בביצוע ניתוחי שאיבת זרע. כמו כן, הוא מומחה באנדוסקופיה גינקולוגית, בפרט ובהיסטרוסקופיות ולפרוסקופיות הקשורות לטיפולי פוריות.

פרידלר פועל גם בתחום המחקר הקליני ופרסם מעל 100 מאמרים מדעיים שהתפרסמו בכתבי עת אקדמיים ברחבי העולם וכן בספרים מקצועיים. כמו כן, הוא מלמד סטודנטים ומנחה מתמחים ומרצה בפני כינוסים מדעיים בארץ ובעולם.

פרידלר הוא חבר באגודה הישראלית לחקר הפוריות, באגודה האמריקאית לרפואת הרבייה ובאגודה האירופאית לפוריות ואמבריולוגיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]