אברלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אברלי
Everly
מבוסס על סיפור מאת ג'ו לינץ' וייל האנון
בימוי ג'ו לינץ'
הופק בידי רוברט פאריס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ייל האנון
שחקנים ראשיים סלמה הייק
מוזיקה בר מקרירי
צילום סטיב גיינר
מדינה ארצות הברית
חברה מפיצה Dimension Films
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בספטמבר 2014
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט אנגלית
ספרדית
יפנית
סוגה פעולה
הכנסות באתר מוג'ו everly
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אברליאנגלית: Everly) הוא סרט פעולה אמריקאי משנת 2014 בבימויו של ג'ו לינץ' ובכיכובה של סלמה הייק. הסרט יצא לראשונה באמצעות iTunes ב-23 בינואר 2015, ויצא להקרנות מוגבלות בקולנוע בפברואר 2015.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברלי (סלמה הייק), היא אישה שמוחזקת בכפייה למטרות זנות על ידי ראש ארגון פשע מאורגן אכזרי, טאיקו (הירויוקי ואטאנבי). כשטאיקו מגלה שאברלי יצרה קשר עם המשטרה ומשתפת עמם פעולה נגדו, הוא שולח את אנשיו להרוג אותה - אך היא מצליחה להוציא אקדח מוסתר, והורגת את המתנקשים. וכך מתחיל משחק סדיסטי של טאיקו, שצופה בה כל העת, כאשר הוא שולח מסר לזונות האחרות בבניין שיקבלו פרס ענק אם יהרגו אותה, ושולח את השוטרים המושחתים שבשירותו, וכן קבוצות אחרות שאחד אחרי האחרת, אברלי מצליחה להדוף או להרוג. אחת מחברותיה שבאה להרגה משתכנעת לחזור לסיים את העבודה מאוחר יותר, לאחר שאברלי תצליח להעביר כסף לאמה ובתה, לאחר מכן תסכים למות. בינתיים, אברלי מנסה לתקשר עם אמה אדית (לורה ספדה), בטלפון, ומורה לה להביא אליה את בתה מייזי (עיישה איימה) כדי להציל אותן מאנשיו של טאיקו שכבר על עקבותיהן, ולעזור להן לצאת מהמצב בחיים.

אברלי נתפסת על ידי "הסדיסט" (טוגו איגאווה) והוא מתחיל לענות אותה. אדית - שבינתיים השאירה את מייזי אצל שכנה - מתפרצת לחדר עם אקדח, והורגת את עוזריו של הסדיסט, אך זה לוכד אותה ומתחיל לענות גם אותה. אברלי נאבקת נואשות להשתחרר ולעזור לה. היא מצליחה לגבור על העוזר שמחזיק בה, הורגת אותו, ואז יורה בו ואז באחרון התוקפים שנותר בחיים. כשהיא רצה לעזור אדית, הסדיסט נעמד, עדיין בחיים, ומנסה להרוג את אדית, כאשר אברלי מכריחה אותו לבלוע את הרעל שייעד לאדית, אשר ממיס את המעיים שלו והורג אותו בכאבים עזים.

ככל שהסרט מתקדם, דמויות האויבים הופכות ליותר ויותר מופרכות; אם התחילו במקור פשוט כבריונים חמושים, בסופו של דבר הם מופיעים בתחפושות לפי נושא, וזוממים עינויים מורכבים.

בחזרה בדירתה של אברלי, טאיקו מתקשר ומחמיא לה על המופע שכה נהנה ממנו בשעות האחרונות. היא מבינה שהוא צופה בה מהבניין ממול, וכשהיא צועקת עליו, הצלף שלו יור באדית והורג אותה. טאיקו מגיע בעצמו כדי לסיים את המלאכה, אך כשהוא מאיים על מייזי, אברלי מוצאת את כוחותיה האחרונים והורגת גם אותו. היא זוחלת לפרוזדור, ומוצאת את מייזי, והשתיים מכירות בכך שאברלי היא אמה של מייזי. אברלי שמה את ראשה בחיקה של מייזי הקטנה, ועוצמת עיניים. המשטרה והחובשים פורצים למקום, לוקחים את מייזי, ומנסים להחיות את אברלי. הסרט מסתיים כאשר הצליל של מנטר הלב של אברלי מתחיל לצפצף, מה שמרמז שהיא תחייה למרות הכל.

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סלמה הייק - אברלי
  • אקי קוטבה - דד מן
  • לורה ספידה - אדית
  • ג'ניפר בלאן - דינה
  • טוגו איגאווה - הסדיסט
  • גבריאלה רייט - אנה
  • קרוליין צ'יקזי - זלדה
  • הירויוקי ווטנבה - טאיקו
  • ילנה גברילוביץ' - אליס
  • מסאשי פוג'ימוטו - המזוכיסט
  • דרגנה אטלייה - ליזי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט הדסון הייתה אמורה לגלם את תפקיד אברלי,[1] אך במאי 2013, החליפה אותה סלמה הייק בתפקיד הראשי.[2]

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל פנטסטי פסט ב-20 בספטמבר 2014.[3][4] הסרט יצא ב-iTunes ב-23 בינואר 2015,[5] ויצא לתיאטראות ב-27 בפברואר 2015 על בהפצת Dimension Films.[6]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברלי קיבל ביקורות מעורבות ועד שליליות מהמבקרים. באתר Rotten Tomatoes דווח רייטינג של 29%, עם דירוג ממוצע של 4.3/10, בהתבסס על 34 ביקורות. הקונצנזוס של האתר קובע: "אברלי נהנה מבימוי המסוגנן של ג'ו לינץ' והמשחק המצטיין של סלמה הייק, אך הכתיבה רזה מידי, ומלאה באלימות סליזית מידי כדי להמליץ על הסרט באופן מלא."[7] ב-Metacritic, אשר מקצה דירוג מנורמל מתוך 100 בהתבסס על חוות הדעת של המבקרים, לסרט יש ציון של 35 מבוסס על 16 ביקורות, המורה של "חוות דעת שליליות ככלל."[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Berlin 2012: Kate Hudson to Star in Thriller 'Everly'". The Hollywood Reporter. 1 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Cannes: Salma Hayek To Star In Black List Project 'Everly'". Deadline. 10 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Drew Taylor (20 בספטמבר 2014). "Fantastic Fest Review: Salma Hayek Does Her Best John McC - The Playlist". The Playlist. אורכב מ-המקור ב-2014-10-22. נבדק ב-2016-07-23. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Eric Vespe (23 בספטמבר 2014). "Quint talks about two Fantastic Fest shoot-em-ups: Keanu Reeves in JOHN WICK and Salma Hayek in EVERLY!". {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Salma Hayek Opens Fire in New Trailer for Everly". ComingSoon.net.
  6. ^ "Everly (2015) - Box Office Mojo".
  7. ^ "Everly". Rotten Tomatoes. Flixster.
  8. ^ "Everly Reviews". Metacritic. 2015-02-27.