אדום-חזה של האי הצפוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןאדום-חזה של האי הצפוני
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: ציפורי שיר
תת־סדרה: דמויי־דרור
משפחה: אדומי-חזה אוסטרליים
סוג: פטריקה
מין: אדום-חזה של האי הצפוני
שם מדעי
Petroica longipes
Garnot, 1827
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדום-חזה של האי הצפוני (שם מדעי: Petroica longipes) הוא מין של ציפור שיר מהמשפחה אדומי-חזה אוסטרליים האנדמית לניו זילנד. מין זה הוא קרובו לסוג של שחור-החזה הנדיר. בעבר הוא היה קשור יחדיו עם המין אדום-חזה של האי הדרומי (Petroica australis) לאותו המין, אך בדיקות מורפולוגיות הפרידו אותם למינים נפרדים.

בעבר אוכלוסייתו הייתה רחבה מאוד לאורך האי הצפוני של ניו זילנד ולמרות שאיננו מצוי בסכנה האוכלוסיות שלו מצויות בירידה בטבע.

אדום-חזה זה מגיע לאורך של 18 ס"מ ולמשקל של 26 עד 35 גרם. הוא בעל נוצות אפורות כהות עד-שחורות לאורך הגוף, כשהבטן יותר אפורה בהירה עם כתם לבן לאורכה והוא בעל פסים בהירים על חלקו העליון. הוא בעל דו-צורתיות זוויגית והזכרים בעלי נוצות כהות מעט יותר משל הנקבות והם מעט גדולים יותר מהם.

התפוצה שלו היא מחבל אוקלנד ודרומה עד ולינגטון והוא נפוץ גם באיים קטנים כמו מוקויה (אנ'), אי המחסום הקטן (אנ') והאי קפיטי (אנ'). לרוב הוא חי סביב חורשי אשור דרומי ועצי Podocarpus על קרקע היערות.

זהו מין שוכן קרקע החי בקבוצות קטנות המתהלכות על קרקע היער בחיפוש מזון. חלק מהפרטים מחפשים באופן פעיל טרף בין העלים והצמחייה או גזעי העצים, בעוד אחרים אורבים בהתמנה לטרף מתאים. הם אוכלים חסרי חוליות שונים ביניהם ציקדות, חגבי ווטה, שלשולים, חלזונות, עכבישים ופירות. אדום-החזה מאחסן מזון שופע במזווים והוא מסתיר אותם מבני זוגו, כאשר בני הזוג גונבים באופן פעיל מבני זוגם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אדום-חזה של האי הצפוני באתר הרשימה האדומה של IUCN