אווה מולר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אווה מולר
Eva Mueller
לידה 1920
הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 בנובמבר 2006 (בגיל 86 בערך)
אן ארבור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
תלמידי דוקטורט Deborah Levison עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס קרולין שואו בל (2000) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אווה מולראנגלית: Eva Mueller‏; 26 בפברואר 192019 בנובמבר 2006) הייתה כלכלנית אמריקאית, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת מישיגן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אווה מולר נולדה בגרמניה להורים בעלי השכלה בכימיה. אם של אווה לא הצליחה למצוא עבודה בתחום ולכן המשיכה בלימודי תואר שלישי. זמן קצר לאחר עליית הנאצים לשלטון המשפחה עברה לארצות הברית. אווה מולר למדה במכללת סמית' עד לשנת 1942 ואחרי סיום הלימודים החלה לעבוד בבנק בניו יורק. לאחר סיום מלחמת העולם השנייה היא קיבלה מלגת לימודים והחלה לימודי תואר שלישי בכלכלה באוניברסיטת הרווארד שהסתיימו בשנת 1951.

לאחר סיום הלימודים היו לה קשיים לקבל עבודה בהיותה אישה, אך בסופו של דבר היא נקלטה באוניברסיטת מישיגן והתחילה לעבוד במכון לחקר מדעי החברה.

אווה מולר עבדה באוניברסיטת מישיגן במשך כל הקריירה. בשנת 1957 היא הצטרפה לסגל של פקולטה לכלכלה בה קיבלה מינוי של פרופסור בשנת 1964 ופרופסור אמריטה בשנת 1988. בשנת 1969 היא התקבלה כעמיתה באגודת סטטיסטיקאים של ארצות הברית (באותה שנה עם מארי ד. אלדריג'). בשנת 2001 היא קיבלה פרס של אגודת כלכלנים האמריקאית.

אווה מולר התרכזה במחקרים בתחום התנהגות הצרכנים, פיתוח כלכלי ודמוגרפיה כלכלית. היא פרסמה עבודות בתחום השפעת אבטלה על ביטחון הצרכנים, סיבות להקטנת ילודה בטייוואן ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים ובנושא סטטיסטיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.