אטלנטיס (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אטלנטיס
Атлантида
בימוי Valentyn Vasyanovych עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Andriy Rymaruk עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Garmata Film Studio
חברה מפיצה Arthouse Traffic
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה קנדהקנדה 4 בספטמבר 2019
אוקראינהאוקראינה5 בנובמבר 2020
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אוקראינית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים Venice Horizons Award Best Film עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אטלנטיסאוקראינית: Атлантида) הוא סרט דרמה אוקראיני משנת 2019 בבימויו של ולנטין ווסיאנוביץ'.[1] הוא הוקרן בחלק הקולנוע העולמי העכשווי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו בספטמבר 2019.[2] בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-76 של ונציה זכה הסרט בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות האופקים.[3] הוא מתוכנן לצאת לאקרנים באוקראינה בנובמבר 2020.[4] הסרט מתרחש באוקראינה העתידית אחרי משבר אקולוגי, ומשלב בין רעב ללחימה של חיילים משוחררים לרעב ללחם ממנו הם סובלים כפועלי ייצור.

הסרט נכתב על ידי ולנטין וסיאנוביץ', שגם ביים, צילם והפיק, לצד איה מיסליצקי ו-ולדימיר יאצנסקו. את התפקידים בסרט גילמו לוחמים מהכוחות המזוינים של אוקראינה שלחמו בסכסוך המזוין במזרח אוקראינה ומתנדבים. את אחד התפקידים המרכזיים גילם אנדריי רימארוק - קצין לשעבר במודיעין הצבאי האוקראיני.

הסרט זכה בפרס האקדמיה האוקראינית לקולנוע.

תקציר עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על החיים בדונבאס לאחר שאוקראינה ניצחה במלחמה עם רוסיה והשיבה לידיה את השטחים הכבושים. האירועים בסרט מתרחשים בשנת 2025, "שנה לאחר תום המלחמה". השטח כבר הוכרז כבלתי מיושב והסביבה כה הרוסה עד כי שינוי נראה בלתי אפשרי בטווח הזמן נראה לעין. ההרס והחורבן שולטים בכל. לדברי במאי הסרט: "זה אסון שלא רק נעצר בסביבה הקרובה, אלא מחלחל לכל עבר דרך האנשים. כולם מתמודדים עם טראומת עבר ומנסים לשלוף משהו מחייהם."[5]

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית השחקנים הם חיילים לשעבר ומתנדבים של הכוחות המזוינים של אוקראינה ואת אחד התפקידים המרכזיים גילם אנדריי רימארוק, לוחם לשעבר שהשתתף בקרבות במסגרת מלחמת האזרחים באוקראינה והלחימה בדונבאס ועובד כעת בקרן "חזור לחיים". החובשת לודמילה בילקה והמתנדב וסילי אנטוניאק הצטלמו אף הם. הצילומים התרחשו בעיקר במריאופול בינואר-מרץ 2018.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אטלנטיס בוויקישיתוף
  • "אטלנטיס", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "אטלנטיס", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "New Brussels-based outfit BFF boards Valentyn Vasyanovych's 'Atlantis'". ScreenDaily. נבדק ב-16 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Toronto Adds The Aeronauts, Mosul, Seberg, & More To Festival Slate". Deadline. נבדק ב-16 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Anderson, Ariston. "Venice: Todd Phillips' 'Joker' Wins Golden Lion, Roman Polanski Wins Silver Lion". The Hollywood Reporter. נבדק ב-8 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ «Атлантида» всплывет в ноябре
  5. ^ [1]
ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.