אילנית עלים טרינידדית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןאילנית עלים טרינידדית
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: דו-חיים
סדרה: חסרי זנב
משפחה: אילניתיים
סוג: אִילָנִית הֶעָלִים
מין: אילנית עלים טרינידדית
שם מדעי
Phyllomedusa trinitatis
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילנית עלים טרינידדית (שם מדעי: Phyllomedusa trinitatis) הוא מין של דו-חיים ממשפחת האילניתיים החי בטבע ביערות של ונצואלה ובאי טרינידד. האילנית חיה בטבע ביערות גשם סובטרופיים או טרופיים, יערות מחטניים לחים, סוואנה לחה, שיחיות לחות, ביצות, בריכות ותעלות של מים מתוקים והיא מאוימת מעט מאובדן בית גידול בטבע, אם כי היא בעלת תפוצה רחבה והיא אינה בסכנה בטבע.

האילנית היא קרובתה של צפרדע הקמבו והיא בעלת גפיים ארוכות, עיניים אדומות ולסתות חזקות וצבעה ירוק בוהק המתאים לצבע העלים שמעליה, כשהחזה והסנטר חומים ולעיתים היא בעלת גוונים סגולים על קצה בטנה. צבעה גם יכול מעט להשתנות בהתאם לסביבתה ולטמפרטורה. היא בעלת הפרשות ריר מיוחדות סביב עיניה ובעלת כפות רגליים ללא קרומים. עורה חלק והגב מכוסה ביבלות. בניגוד לצפרדעים רבות לזכרי צפרדע זו אין תיבות קול חזקות.

הצפרדעים חיות בסביבות לחות בין צמחייה וניזונות מחרקים קטנים שהם עוקבות אחריהם ואז בולעות והם להוטים אחרי צרצרים. בתורם הם נטרפים בידי טורפים כמו נחשים, עופות מים ועוד והראשנים נטרפים בעיקר בידי זחלי שפיריות כמו Pantala flavescens. זבובים מהמשפחה Phoridae הורסים את תטולותיהם וגם מזיקים לרגליהם. הצפרדע יכולה להתגונן מטורפיה באמצעות רעל חזק המופרש מגבה, אשר מורכב מפפטידים מיוחדים אשר נחקרים ביסודיות ואף נחשבים למוצלחים ליצירת תרופות לטיפול אנטי דלקתי ולסוכרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אילנית עלים טרינידדית באתר הרשימה האדומה של IUCN