אליאדוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליאדוס
Aliados
סוגה טלנובלה
יוצרים כריס מורנה
כותבים לאונרדו קלדרון
בימוי קארלוס לונה
דיאגו סאנצ'ז
אסטלה קריסטיאן
שחקנים חואן פדרו לנסאני
ולנטינה סנרה
פאבלו מרטינס
בוי אולמי
אנה סלטנו
נעמי פרנקל
אאוחניה גוארטי
מיכאל נוהר
פאולה רקה
אלחנדרו בוטו
מרסדס פונס
פדריקו לאמה
אלכסיה ברגמין
אגוסטין ברנסקוני
קרולינה דומנש
מקסימו אספינדולה
ניקולס פרנסלה
ג'ני מרטינז
לולה מורן
חואקין אוצ'ואה
מריאל פרקוסי
אליסאו רנטריה
אוריאנה סבטיני
חוליאן סרנו
מנואלה ויאלה
ארץ מקור ארגנטינה
שפות ספרדית
מספר עונות 2
מספר פרקים 40
הפקה
מפיק מרטין פנאסינו
מפיקים בפועל לאורה פרנאנדז
חברת הפקה Cris Morena Group
אתר צילומים בואנוס איירס, ארגנטינה
אורך פרק 45-50 דקות
שידור
רשת שידור טלפה
רשת שידור בישראל כל הפרקים נתנים לצפייה באתר וואלה VOD
פורמט (תמונה) 1080i (HDTV)
תקופת שידור מקורית 26 ביוני 2013 - 3 באוגוסט 2014 – 3 באוגוסט 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
http://aliados.telefe.com/aliados/
דף התוכנית ב-IMDb

אליאדוסספרדית: Aliados, הפירוש בעברית: בעלי ברית) היא תוכנית טלוויזיה ארגנטינאית שנוצרה על ידי כריס מורנה. בארגנטינה הסדרה שודרה בערוץ "טלפה" ובשאר אמריקה הלטינית בערוץ פוקס. התוכנית מיועדת לנוער ולקהל הצעיר. הפרימיירה, שהייתה מתוכננת ל-10 ביוני 2013, נדחתה ל-26 ביוני 2013. התוכנית הזו מסמלת את החזרה של המפיקה כריס מורנה לעולם הטלוויזיה, לאחר כשנתיים שבהם עשתה הפסקה וסגרה את חברת ההפקה שלה עם סיומה המוקדם של הטלנובלה כמעט מלאכים. מורנה סגרה את חברת ההפקות שלה בעקבות מותה של ביתה רומינה יאן. הסדרה "אליאדוס" שודרה ב-18 מדינות. העונה הראשונה כללה 23 פרקים והעונה השנייה כללה 17 פרקים.

הסדרה עוסקת בבעיות חברתיות רבות כמו הפקרות מינית, הריונות לא רצויים, ביריונות, אנורקסיה ובולימיה, העבדת ילדים, עבריינות נוער, אלכוהוליזם, אלימות במשפחה ועוד בעיות רבות אחרות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהמקור שלו, המין האנושי הולך על הכוכב כשהוא בונה והורס באותה העוצמה. בעשורים האחרונים היצורים האנושיים התקדמו במדע ובטכנולוגיה במהירות האור. בעקבות ההתקדמויות האלו, האנשים מתרחקים אחד מהשני, עד לנקודה שהם שכחו מי הם ובשביל מה הם כאן. כתוצאה מהדברים האלו, בסוף 2012 האנושות התחילה ספירה לאחור של 105 ימים שיובילו להרס או ללידה מחדש. העתיד של כדור הארץ תלוי בידיהם של 6 צעירים: נואה (חואן פדרו לנסאני), אסול (אוריאנה סבטיני), מאיה (מריאל פרקוסי), מנואל (אגוסטין ברנסקוני), פרנקו (חוליאן סרנו) וולנטין (חואקין אוצ'ואה). לכל אחד מהם יש משהו משותף: הם חזקים בדיוק כמו שהם חלשים, מושכים כמו שהם אבודים, מהפכנים כמו שהם אלימים, מבודדים כמו שהם מחוברים. אנרגיית היצירה הנקבית (דולורס פונסי) האחראית על משימת הצלת הפרויקט האנושי, נותנת לצעירים הנבחרים עזרה משבעה יצורי אור: יאן (פאבלו מרטינס), ונסיה (ג'ני מרטינז), אינטי (ניקולס פרנסלה), אמבר (לולה מורן), לוס (אוריאנה סבטיני), דבי (קרולינה דומנש) וגופל (מקסימו אדפינדולה). יצורי האור באים מעולמות שונים ביקום במטרה להפוך להיות בעלי הברית של ששת הצעירים הנבחרים ולעזור להם במשימת "הצלת הפרויקט האנושי". אחרי 105 הימים שניתנו להם, הם יתמודדו מול אויב חדש, שנמצא קרוב יותר ממה שהם חושבים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרימיירה של העונה השנייה שודרה ב-6 באפריל 2014 בערוץ טלפה. העונה הזו מתמקדמת במלחמה בין יצורי האור ולבין המורקים שהם יצורי החושך. בתחילת העונה השנייה, מי שנחטפו וצריכים הצלה הם יצורי האור. הם הגיעו לכדור הארץ במטרה לעזור למשימות שלהם (כך הם קוראים לבעלי בריתם האנושיים) ומצאו את עצמם כלואים ומבודדים בעצמם. הכל היה בגלל מלכודת של חוסטו (בוי אולמי) שרצה ללכוד אותם. היצורים האנושיים נעזרים בפרמין (אלחנדרו בוטו) ובעלי בריתו וביחד הם מחפשים דרך לחלץ את יצורי האור. ששת הצעירים האנושיים השתנו ועכשיו הם מוכנים להיות בעלי בריתם של בעלי הברית שלהם. משימת החילוץ הזו הייתה מסובכת וקשה, אך הובילה בקלות רבה לשאלות: מה היא תוכניתו של חוסטו? מי הוא באמת? איזה סוד הוא מסתיר? תשובות לשאלות הללו נמצאות ב-17 הפרקים של העונה השנייה של אליאדוס.

הקדשת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסדרה אליאדוס הקדישה כריס מורנה לבתה רומינה יאן. כך למשל, כל שירי הסדרה הם שירים אותם כתבה כריס לרומינה לאחר מותה. המיטה שנמצאת בחצר הבר היא אותה מיטה עליה ישנה דמותה של רומינה בקטנטנות, בלן. הדמויות ולנטין, אסול ופרנקו נקראות על שמם של ילדיה של רומינה. אפילו מילות סיום הסדרה שמקריאה כריס בפרק האחרון נאמרות לרומינה.

הפצה בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאמור, שודרה הסדרה בארגנטינה בערוץ טלפה וביתר דרום אמריקה בערוץ פוקס. בנוסף, שודרה הסדרה בפורטוגל בערוץ SIC ובאורוגוואי בערוץ מונטה קרלו. ברוסיה שודרה הסדרה טין-טי.וי ובארצות הברית בערוץ דובר הספרדית של פוקס, מונדופוקס.
ערוץ CBS האמריקאי רכש את הזכויות להפקת גרסה דוברת אנגלית של הסדרה שתקרא Allies.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]