אל תלחצי, אני בדרך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל תלחצי, אני בדרך
Due Date
מבוסס על תאריך היעד מאת אלן ר. כהן ואלן פרידלנד
בימוי טוד פיליפס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טוד פיליפס
דניאל גולדברג
סוזן דאוני
תסריט אלן ר. כהן
אלן פרידלנד
אדם סזתיקיאל
טוד פיליפס
עריכה דברה נייל-פישר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רוברט דאוני ג'וניור
זאק גליפיאנאקיס
מישל מונאהן
ג'ולייט לואיס
ג'יימי פוקס
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לורנס שר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Legendary Pictures
Green Hat Films
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 באוקטובר 2010 (פסטיבל הסרטים - חזיונות לילה)
5 בנובמבר 2010 ארצות הבריתארצות הברית
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט מסע, סרט חבר'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 65,000,000 $
הכנסות 211,780,824 $
הכנסות באתר מוג'ו duedate
www.warnerbros.com/due-date
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אל תלחצי, אני בדרךאנגלית: Due Date) הוא סרט קומדיה משנת 2010 בבימויו של טוד פיליפס ובכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וזאק גליפיאנאקיס. הסרט נכתב על ידי אלן ר. כהן, אלן פרידלנד, אדם סזתיקיאל וכן על ידי הבמאי טוד פיליפס. הסרט יצא לאור ב-5 בנובמבר 2010 וצולם בלאס קרוסס, ניו מקסיקו, אטלנטה, ג'ורג'יה ואלבמה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר היימן (רוברט דאוני ג'וניור) הוא אדריכל מתוח ורציני, שהיה צריך לטוס הביתה מאטלנטה ללוס אנג'לס כדי להיות נוכח בלידה של הילד הראשון שלו עם אשתו, שרה (מישל מונאהן). בסצנת הפתיחה, הוא נזכר בחלום שחלם שהוא היה ביער עם אשתו. אשתו החלה את תהליך הלידה, אך הוא לא הצליח להגיע אליה ולעזור להוליד את התינוק, אבל בסופו של דבר, דוב גריזלי הגיע ועזר לה על ידי לעיסה של חבל הטבור.

כאשר הגיע פיטר אל שדה התעופה בלימוזינה, הוא פוגש את אית'ן טרמבליי (זאק גליפיאנאקיס). אית'ן החזיק בידו את כלבו - סאני. כאשר עבר פיטר בבדיקות הביטחוניות, ראו שבתוך המזוודה שלו היו חומרי סמים ומריחואנה, דבר שבעקבותיו הוא הבין שהמזוודה שברשותו היא לא שלו, אלא של אית'ן. על המטוס, במחלקה הראשונה, אית'ן התיישב מאחורי פיטר והם התחילו לדבר. פיטר אמר לאית'ן שהם התבלבלו במזוודות שלהם, ושכל המזוודה שלו מלאה במריחואנה. אית'ן אמר לפיטר שזוהי מריחואנה רפואית. לאחר שפיטר השתמש במילים "טרור" ו"הפצצה" בטעות, הוא נורה על ידי קצין הביטחון ברובה כדורי גומי, ונכנס לתוך רשימת מסורבי הטיסה. לכן, פיטר ואית'ן נאלצו לצאת מן המטוס לפני המראתו.

לאחר שנחקר על ידי אנשי הביטחון, פיטר גילה שהוא נמצא ברשימת מסורבי הטיסה ושהוא יצטרך למצוא דרך אחרת להגיע לקליפורניה. אחרי שהבין שהוא השאיר את ארנקו על המטוס, ושהמטוס כבר המריא, פיטר הסכים בחוסר רצון לנסוע עם אית'ן, מסומם, מעצבן, אבל עם כוונות טובות, שחקן שאפתן שמקווה לעשות את זה בהוליווד, ללוס אנג'לס. אית'ן היה בדרכו להוליווד עם כלבו סאני לאחר הלווייתו של אביו, והוא נשא איתו את האפר של אביו בצנצנת קפה. לאחר נסיעה בה הכירו אחד את השני, עצר אית'ן בברמינגהם, אלבמה, כדי שיוכל לרכוש מריחואנה. פיטר ואית'ן הבינו שיש להם רק 60 דולרים במזומן. פיטר החליט לבקש מאשתו שתעביר לו כסף. מאחר שלא היו לו כל המסמכים המזהים שצריך כדי שתוכל להעביר אליו כסף, פיטר אמר לאשתו להעביר את הכסף אל השם הבדוי של אית'ן.

השניים עצרו בווסטרן יוניון. אית'ן הבין כי הכסף לא ישלח לשמו האמיתי, אלא לשמו הבדוי - אית'ן צ'ייס, שהיה כתוב על תמונה שלו. עובד בווסטרן יוניון (דני מקברייד) סירב לקבל את השם הבדוי והתמונה של אית'ן (בתור תעודת זהות), דבר שגרם לפיטר להיות מתוסכל, עד שתקף אותו מילולית. העובד נכה על כיסא גלגלים, יצא לפיטר ואית'ן והכה אותם. לאחר שבילה את הלילה בתחנת רענון, פיטר החליט בהחלטה של הרגע לנסוע ולהשאיר את איתן בזמן שהוא התרחץ במלתחות. כאשר נסע חזר כעבור כמה דקות כיוון שאפר אביו של אית'ן היה ברכב, והוא לא היה מסוגל להשאירו בצד הדרך. פיטר חזר לתחנת הרענון והשניים יצאו לדרך - אית'ן נהג ופיטר נח. לאחר נסיעה של כמה זמן, איתן נרדם על ההגה והמכונית התרסקה. בבית החולים, פיטר, שידו ושלוש מצלעותיו שבורות, עלה לרכב של חברו כהה העור דאריל (ג'יימי פוקס) שהגיע לקחת אותו. שוב, פיטר החליט להיפרד מאית'ן, שלא נפצע כלל מהתאונה, אבל דריל שכנע אותו לקחת אותו.

השלושה עצרו בביתו של דאריל. פיטר גילה כאשר השלושה דיברו, כי תשעה חודשים לפני, דאריל ושרה בילו סוף שבוע ביחד. זה מוביל את אית'ן לחשוד כי דאריל הוא האב של העובר של פיטר ושרה. אחרי שמונה דקות בלבד בחברה של אית'ן, דאריל זורק אותו מביתו. דאריל איפשר להם להשתמש ברכבו. בנסיעה, אית'ן עישן כמויות עצומות של מריחואנה כאשר פיטר נמנם. העשן מילא את פנים הרכב, פיטר השתכר, דבר שגרם לו להיכנס להזיות ולחשוב שאית'ן הוא הדוב מחלומו. השניים נכנסו בטעות לגבול מקסיקו-ארצות הברית, באל פאסו, כיוון שאית'ן חשב שהסימן "מקסיקו" הוא בעצם סימן תחנת 'טקסיקו' לגז. למרות ההבטחות לפיטר שהוא יטפל במצב, איתן ברח ממחסום הגבול והשאיר את פיטר שנעצר בחשד לאחזקת מריחואנה. המשטרה הפדרלית המקסיקנית לקחה את פיטר למעצר, אבל בזמן שהחוקרים המקסיקנים עישנו את המריחואנה של אית'ן, אית'ן גנב את הקרון בו היה פיטר וגרם לכמה תאונות דרכים בתהליך.

הצמד עצרו בגרנד קניון, שבו איתן אמר שלום לאבא שלו בפעם האחרונה ופיזר את האפר שלו. פיטר התוודה שהוא ניסה להשאיר את איתן בתחנת הרענון, אבל אית'ן סלח לו כי הוא לא עזב אותו לבסוף. אית'ן אז החליט להתוודות וגילה לפיטר כי הוא מחזיק את הארנק שלו כל הזמן, במטרה לגרום לו לנסוע איתו, כדי שהוא לא יצטרך לעשות זאת לבד. פיטר תקף את אית'ן בהתקף של זעם. שרה התקשרה להודיע לפיטר שהמים שלה ירדו. פיטר ואית'ן מיד התחילו להאיץ לקליפורניה. לאורך הדרך, אית'ן ירה בטעות בפיטר עם אקדח שהוא מצא בתא הכפפות של המשאית. פיטר סירב לעצור לטיפול רפואי, ובמקום זאת התעקש שהם ימשיכו לבית החולים בלוס אנג'לס. השניים הגיעו לבית החולים, וניסו למצוא את החדר בו שוכבת שרה. פיטר בטעות נכנס לחדר של אישה בהריון אחרת, ראה את התינוק שחום העור, ובאמת האמין שדאריל היה אביו של הילד של שרה, עד שהוא גילה ששוכבת שם אישה אחרת. הם נכנסו לחדרה של שרה, ובזמן שהיא נמצאה בהליך הלידה, פיטר התעלף מאיבוד הדם.

פיטר עבר ליד חדר הילדים וראה את הבת שלו. אית'ן סיפר לפיטר שהוא סייע בלידתה של רוזי על ידי חיתוך חבל הטבור, כמו בחלומו של פיטר. השניים הלכו כל אחד לדרכו, אחרי הבטחה של פיטר שהוא יתקשר לאית'ן כדי שהם ישמרו על ידידותם ללא פגע. בסוף הסרט - פיטר, שרה, ורוזי התינוקת צפו בפרק של שני גברים וחצי, שבו איתן קיבל תפקיד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות
רוברט דאוני ג'וניור פיטר היימן
זאק גליפיאנאקיס אית'ן טרמבליי
מישל מונאהן שרה היימן
ג'ולייט לואיס היידי
ג'יימי פוקס דאריל ג'ונסון
ריזה מרשל חברת התעופה
דני מקברייד עובד בווסטרן יוניון
טוד פיליפס בארי
מימי קנדי אמא של שרה
קיגן-מייקל קיי אב חדש
אהרון לוסטיג ד"ר גרין
מרק רודריגז סוכן פדרלי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]