עמינח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אמריקן קומפורט)
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
המונח "עמינח" מפנה לכאן. אם הכוונה למשמעות אחרת, ראו עמינח (פירושונים).
עמינח
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1966–הווה (כ־58 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ניר צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית הטקסטיל עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.aminach.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמינח היא חברה ישראלית לייצור מזרנים, מיטות מתכווננות, חדרי שינה, מיטות נוער זוגיות, מיטות וחצי, ספות נוער ועוד.

החברה פועלת בארץ תחת מגוון מותגים ביניהם אמריקן קומפורט, גוד נייט סנטר ועוד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסד החברה, משה שורץ, הקים ביפו בשנת 1932 מרפדייה קטנה, שנקראה "מרפדיית משה שורץ ובניו" ובמרוצת השנים הלכה והתפתחה. בשנת 1965 נרשמה כחברה וניתן לה השם "עמינח"[1] - מלשון העם שלי נח, והמרפדיה הקטנה עברה למפעל גדול יותר במושב ניר צבי אשר אותו ניהלו אברהם ואמנון שורץ, בניו של משה[2]. בתחילת 1971 הצטרף המפעל להסכם קיבוצי עם עובדיו[3]. בתחילת 1976 נוסף למפעל אגף לייצור פוליאוריתן מוקצף[2]. באמצע שנות ה-70 התרחבה עמינח והציעה בנוסף למיטות ומזרנים גם שידות, שולחנות איפור ושרפרפים לריהוט מלא של חדרי שינה[4].

בימיה הראשונים של עמינח התמודדה החברה מול מותגים גדולים ומבוססים. אחד מהם היה קונצרן רים, שבבעלותו היו חנויות רהיטים בכל הארץ. בשנת 1993, נקלעה חברת רים תעשיות לקשיים ועמינח רכשה אותה[5]. במהלך השנים הפך המותג עמינח לשם גנרי בתחום המזרנים ופתרונות השינה בישראל, באמצעות השקתם של קונספטים שיווקיים ומותגי משנה כגון המרכז הבריאותי, ספפה, מיטה וחצי, King Koil ואחרים.

עמינח כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזרן King Koil מבית עמינח

מפעלי הייצור והנהלת החברה ממוקמים בניר צבי כולל אגפי החברה כגון שיווק, מעצבי מוצר, מחקר ופיתוח, אבטחת איכות, שירות לקוחות ועוד. המפעל כולל שישה אגפי ייצור: מזרנים, קפיצים, עץ, מתכת, ספוג והרכבה. לעמינח יש מספר מותגי מזרנים ומיטות ובהם: עמינח, King Koil, ספפה, ועוד. בנוסף, בבעלות החברה מספר רשתות ביניהן עמינח סנטר, גוד נייט סנטר, רשת אמריקן קומפורט ורשת עמינח מדיק. עמינח מדיק הוא מותג בת של עמינח המיועד לחולים סיעודיים וכולל מיטות מיוחדות, כיסאות גלגלים, מזרנים למניעת פצעי לחץ, כורסאות דיאליזה ואביזרים משלימים.

Innovation, מותג עולמי של ספה-מיטה מעוצבת הגיע מדנמרק על ידי עמינח לישראל עם חנות קונספט הממוקמת בדיזיין סנטר ר"ג. באינוביישן פוטונים מעוצבים, ספות, מיטות, כיסאות ופרטי ריהוט משלימים.

נכון לשנת 2013 פועלת עמינח ב-14 מדינות באמצעות רשתות בבעלות החברה, רשתות בזכיינות ומפיצים עצמאיים. בישראל בכ-60 חנויות בפריסה ארצית המופעלות בשלוש רשתות קמעונאיות: עמינח סנטר-רשת מוצרי הפרימיום של החברה, המפעילה 17 סניפים ברחבי המדינה. גוד נייט-רשת קמעונאית בתחום המזרנים, חדרי השינה ומוצרי הנוער, שכוללת 16 סניפים אמריקן קומפורט-רשת ששיווקה תחילה את כורסאות הטלוויזיה של אמריקן קומפורט אך התפתחה עם השנים וכיום היא משווקת גם מערכות ישיבה מתכווננות, מזרנים ומיטות מתכווננות. לרשת 17 חנויות ברחבי הארץ.

לעמינח יש פעילות בינלאומית ענפה ברוסיה, אוקראינה והונגריה, כמו גם באמריקה.

גוד נייט סנטר ואמריקן קומפורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרשת עמינח יש שתי תתי רשתות: רשת גוד נייט סנטר אשר מתמקדת בצעירים דלי תקציב, ורשת אמריקן קומפורט אשר מתמקדת במוצרי ה-High end של החברה, בכורסאות ובמכשירי מסאז'.

אמריקן קומפורט היה שמה של חנות קטנה ברחוב בן יהודה בתל אביב, אשר נקנתה על ידי עמינח בשנת 1993 מהתאגיד רים אשר החזיק בה קודם לכן. מחקר שיווקי שערכה עמינח בשנת 2008 הראה לה שהצרכנים מייחסים איכות גבוהה למזרני אמריקן קומפורט, זאת על אף שכאלה אינם קיימים כלל באותה העת. (המותג הוצמד לרשת חנויות, ולא למוצרים) עמינח מיהרה לנצל את ההזדמנות והחלה משווקת מזרנים תחת מותג חדש זה ממטרה לנצל את הבלבול הצרכני לתועלתה.

פיתוחי עמינח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז הבריאותי: בשנת 1970 יצא "המרכז הבריאותי" שמאפשר למרכז המזרן להיות קשיח יותר וכך לספק תמיכה לגב ולשפר את איכות השינה.

ספפה: בשנת 1975 הוכרזה מיטה-ספה שגם נפתחת למיטה נוספת. הספפה פנתה לבני נוער שעד אותו יום ישנו במיטות עץ עליהן הונחו דיקט ומזרן גומי והציעה להם מיטה עדכנית.

מיטה וחצי: מיטה נוער ברוחב 1.20 מ', שהפכה לקטגוריה משל עצמה והושקה בסיסמה "מיטה וחצי אפשר לישון באלכסון".

המרכז הבריאותי הוא פיתוח של חברת עמינח וסימן מסחרי רשום. המרכז הבריאותי הוא הקשחה אשר נמצאת בשליש המרכזי של המזרן ומטרתה לתת תמיכה לאזור הרגיש של עמוד השידרה. המרכז הבריאותי עשוי פלדה קפיצית ומונע את שקיעת המזרן במרכזו (תופעת הערסל).

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרים עין דור ריפתין, בעיניים עצומות, מורטום, 2008.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]