אנגרי בירדס 2 (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: דף זה עלול להכיל שגיאות קטנות ובעיות דקדוק זעירות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: דף זה עלול להכיל שגיאות קטנות ובעיות דקדוק זעירות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אנגרי בירדס 2
Angry Birds 2
כללי
תאריך הוצאה

30 ביולי 2015 (Android, iOS) 15 באוגוסט 2019 (Windows 10)

6 ביוני 2021 (Amazon App Store)
סוגה משחק חשיבה ממוחשב
פיתוח Rovio Entertainment
הוצאה לאור Rovio Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור פינלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Angry Birds עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Andriod, IOS, Windows 10
המשחק הקודם Angry birds
www.angrybirds2game.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנגרי בירדס 2אנגלית: Angry Birds 2) הוא משחק המשך למשחק המקורי ומשחק הווידאו השנים עשר בסדרת המשחקים. המשחק יצא לקנדה ב-5 במרץ 2015, בשם Angry Birds Under Pigstruction, ולאחר מכן שוחרר לשאר מדינות העולם תחת השם Angry Birds 2.

מהלך המשחק וכלליו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת המשחק לא השתנתה מהמשחק הראשון - להרוג את כל החזירים ולעבור לשלב הבא.

עם זאת, יכולות המשתמש והשלבים - הורחבו. במשחק החדש ישנם שלבים בעלי מספר זירות משחק, כלומר לאחר שהשחקן סיים זירה הוא עובר לזירה הבאה וכך הלאה עד שמגיע לזירה האחרונה שמה הוא גומר רשמית את השלב. הגישה אל שלבי המשחק השתנתה, במקום טבלה עם מספרי שלבים, ישנה מפה המחולקת למספר עולמות המכילים שלבים שאותם השחקן צריך לעבור. במשחק ישנן שישה ציפורים המשולבות מהמשחק הראשון, ושישה ציפורים שנוספו למשחק, אך ישנם גם חמישה "כישופים" שבהם יכול השחקן להשתמש.

למשחק עצמו גם נוספו שלבי "בוסים" ושלבים שנקראים "שלבים קשים". (ראה שלבים)

דבר נוסף שהשתנה הוא הנגישות לציפורים. במשחק המקורי בכל שלב ניתן מספר קבוע של ציפורים וסדר הירייה שלהם נקבע מראש ע"פ הקריבות שלהם לרוגטקה, במשחק החדש השחקן מקבל שלושה קלפים חשופים כאשר הוא יכול לבחור איזו ציפור לשגר מהשלוש החשופות, והוא יכול להשיג ציפורים נוספות במהלך המשחק. דבר זה נקבע על פי מספר הנקודות שהשחקן השיג, עד היום אפשר להשיג תוצאות גבוהות ושיאים חדשים. בנוסף לכך יש ארבע ציפורים חדשות מהמשחק הראשון, ושניים חדשות בכללי (פיגי מק'קול, סילבר).

רד קיבל כוח חדש, כשלטרנס נלקח הכוח שהיה לו במשחק הראשון (ראה ציפורים)

מטרות המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחלק לשני השוואות עיקריות.

ניקוד - מלבד זה שניקוד במהלך המשחק מביא עוד קלפים שנקראים "קלפי אקסטרה", הוא משמש לאחר המשחק להשוואות בין משחקים, שחקנים וכו.. הניקוד נקבע ע"פ החומרים שהרסת במהלך וע"י רמות הציפורים איתם הם נהרסו.

זירות - יש שלבים בפיצ'רים מסוימים של המשחק בהם אין גבול לכמות הזירות, והמטרה שלך היא לעבור כמה שיותר זירות עד שכל הציפורים שלך נגמרות.

כספי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכסף במשחק אינו חד משמעי, יש כמה דברים ופרסים.

נוצות - נוצות מקבלות ממגדל המזל, מתיבות, מאתגרים וכדומה, נוצות הן הדרך של הדמות לקבל יותר ניקוד עבור הריסת מבנה, יותר ניקוד יקרב אותך יותר לקבל קלף נוסף במהלך המשחק, ומשמש גם לקבלת פרסים ולתחרויות, הנוצות מתחלקות לפי צבעים, כאשר כל צבע מתאים לדמות שלו ומשדרג אותו, נוצות צבעוניות מסמנות שבקבלתן תנתן לך האופציה לבחור לאיזו ציפור תתן את הנוצות.

פנינים שחורות - פנינות שחורות מתקבלות ממגדל המזל, מתיבות, מאתגרים וכדומה, בעזרת פנינות שחורות תוכל לקנות כובעים שיגרמו לציפורים להראות יותר יפה, הכובעים מתחלקים לפי נדירויות בסטים (בכל סט יש כובע אחד לציפור אחת) בעת השלמת סט שלם של כובעים (כלומר כאשר לכל ציפור משבע הציפורים הרגילות יש כובע) הסט נחשב כסט מושלם, ומעלה את המקלע שלך ברמה, שיפור המקלע נותן גם הוא יותר ניקוד כיוון שבעת שיפורו עולות כל הדמויות ברמה אחת.

יהלומים - יהלומים יכולים להיקנות בכסף אמיתי, יהלומים מתקבלים ממגדל המזל ותיבות פשוטות, היהלומים מאפשרים הוספת ציפורים לאחר שנגמרו לך הציפורים באמצע השלב, הם גם מאפשרים קניית והחלפה עבור דברים אחרים וכדומה.

תפוחים - תפוחים מתקבלים ממגדל המזל, תיבות פשוטות, אתגרים וכדומה, תפוחים נועדו על מנת להאכיל את ציפור המחמד שלך, ציפור המחמד שלך מזכה אותך כל שלב בו היא עולה בשלב אחד נוסף עבור כל ציפור, לאחר האכלת הציפור מביאה הציפור כמות נוצות צבעוניות בהתאם לרמה שלה, ככל שהרמה שלה יותר גבוהה היא אמנם מביאה יותר נוצות ומשפרת את הציפורים שלך יותר, אך דורשת יותר תפוחים, אם לא האכלת את הציפור למעלה משלושה ימים - הציפור תעזוב ואיתה הרמות הנוספות שהיא הביאה לציפורים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בפלאשבק שבו אנחנו רואים שלאחר העלילה של הפרק הראשון במשחק הקודם 'ביצים עלומות' הצליחו החזירים לגנוב ביצה אחת ועמדו לבשל אותה. ופתאופ הביצה בקעה ויצאה ממנה ציפור כסופה קטנה, שאותה החזירים החליטו לגדל כאחת משלהם וקראו לה סילבר. שש שנים לאחר מכן, חזיר מיניון גנב את הביצים וכלא את כל הציפורים חוץ מרד. לאחר שרד מביס את אותו החזיר, מגיע חזיר שף וגונב אותן באמצעות צפלין. לאחר שרד מביס גם אותו, חזיר בוס גונב את הביצים בצפלין משלו ולאחר שרד מביס גם אותו, מגיע המלך חזירי וגונב אותן בצפלין משלו. במהלך המשחק פיגי מק'קול, חזיר עריק נותן לרד את המפתחות לכלובים של שאר הציפורים וגם לכלוב של סילבר, שנכלאה לאחר שלא הסכימה להילחם בהאל השבוי למען המלך חזירי והיא מצטרפת לציפורים, לאחר שכל הציפורים שוחררו, פיגי מק'קול מצטרף גם הוא כדמות ניתנת למשחק. בסופו של יום ארוך, הציפורים לבסוף כולן חוזרות לקינם, בעודנו שומעים את קולו של המלך חזירי מדבר על כך שסוף כל הזמנים קרוב מאוד, ואנו מקבלים מבט חטוף בביצה זהובה, שתהיה חשובה מאוד במשחק הבא.

ציפורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רד - בלחיצה משחרר גלי הדף.
  • בלוז - בלחיצה מפתצל לשלושה.
  • צ'אק - בלחיצה מהירותו מתעצמת מאוד וכוח המשיכה כלפי מטה כמעט ואינו משפיע עליו.
  • מטילדה - בלחיצה מטילה ביצה שתתפוצץ ברגע שתפגע במשהו, כאשר היא ממשיכה לעוף במהירות גבוה בזווית של כ30 מעלות ממסלול ישר בציר האופקי.
  • סילבר - בלחיצה עושה סיבוב של 270 מעלות לעבר קרקע.
  • בומב - בלחיצה מתפוצץ, ללא לחיצה יתפוצץ כ2 שניות לאחר פגיעה בפריט כלשהו.
  • טרנס - בלחיצה אינו עושה דבר, אך חזק ביותר גם בפני עצמו.

בעת פגיעה של כל אחת מציפורים אלו בפריט כלשהו - מתבטלת האופציה להפעיל את יכולת הציפור כיוון שהיא כבר "נפגעה".

ציפורים מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטלה - בלחיצה מפריחה בועת מסטיק ומתחילה לעלות איתה כלפי מעלה, כשכל מה שנוגע בבועה גם מתחיל לעוף ולעלות כלפי מעלה, לאחר זמן מה כל הבועות מתפוצצות.
  • האל - בלחיצה חוזר לצד ממנו נזרק כמו בומרנג, עם הרבה יותר עצמו ובמהירות גבוהה יותר.
  • פיגי מק'קול - בלחיצה יורה כדורי נזלת מהאף, לא גורם נזק ממשי, אבל הופך את המבנים לחלשים יותר.
  • באבלס - בלחיצה מתנפח ודוחף כל מה שרק מונע ממנו זאת.

גם לאחר פגיעה של כל אחת מהציפורים בהללו בפריט כלשהו - האופציה להפעיל נשמרת, אולם חלקם פשוט מפעילים אותה אחרי שתי שניות (בדומה ל"בומב").

כישופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הברווז הזהוב - יורים ברווזון אחד והוא משתכפל ומשגר מעל המבנים ברווזוני גומי שנופלים על המבנים וגורמים להם ליפול.
  • המקפיא - יורים פתית שלג שגורם לכל המבנים להפוך לקרח.
  • הבום האדיר - יורים צ'ילי על חזיר, והחזיר שנורה מתפוצץ.
  • מנפח חזירים - יורים מנפח חזירים, וחמישה חזירים נבחרים גולים ומתנפחים.
  • העיט האדיר - יורים קופסת סרדינים, מוזיקת המשחק מתחלפת בנשימות עמוקות, וברגע אחד כל המבנים של החזירים מתמוטטים, וכל החזירים מתים.

שלבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוגי שלבים

  • שלבים רגילים - שלבים אלו שלבים רגילים, בהם המטרה היא לגמור את כל הזירות.
  • שלבים קשים - שלבים אלו בעקרונם דומים לשלבים הרגילים, רק שפה המשחק מסמן את המשחק כשלב קשה (בצבע סגול) וממליץ לך בתחילתו לקחת איתך כישוף שיקל עליך בהמשך השלב.
  • שלבי בוס - שלבי הבוסים כוללים בזירה האחרונה חזיר בעל מד חיים שאותו תצטרך להוריד לאפס על מנת לעבור את השלב, תוכל לעשות זאת או על ידי פגיעתו בדברים שפוצעים אותו, או על ידי יציאתו מהמפה (ברגע שהבוס נהרג, שאר החזירים שבאותה זירים מתים גם הם, ולכן הזירה וכלל השלב נגמר בהריגתו בלבד)

פיצ'רים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק עצמו נוספו עוד הרבה דברים שלא היו במשחק הראשון.

אתגר יומי - אתגר יומי כשמו מתחדש כל יום, הוא מתחלק לשלושה שלבים, כאשר באחרון יש בוס, ניצחון האתגר מביאה לך הרבה פרסים, ונוצות מסוג מסוים, הנוצות הן בהתאם לאתגר היומי של הציפור, כלומר, בכל יום בשבוע יש אתגר אחר של ציפור (בשני מתחילים מרד, שלישי עוברים לבלוז, וככה עד ראשון בו טרנס הוא הציפור היומית, וחוזרים חלילה) בעת ניצחונו נפתח אתגר חדש והוא אתגר מלך החזירים, בו בכל שלב יש בוס, וניצחונו מעניק לך אפ' יותר פרסים.

ארנה - בארנה נלחמים ביריבים המותאמים לרמת השחקן הנקבעת מתוצאותיו בה.

מחנה הנשר - לשחק במחנה תוכל רק פעם ביום (אלא אם תשתמש ביהלומים) ובמהלך המשחק תצטרך לעבור כמה שיותר שלבים, כל שלב יביא לך יותר מטבעות נשר - שהן משומשות בשביל לקנות דברים בחנות הנשר (כגון תיבות, כובעים וכו..) הניקוד שצברת במהלך אותו משחק מביא לך נקודות אשר יעלו את המשתמש שלך רמות, בסוף כל עונה כל המשתמשים במחנה מתאפסים, והניקוד שצברת במהלך כל העונה ממומר למטבעות נשר, הכל מתאפס מלבד מטבעות הנשר שנשארו.

קלאן (שבט) - תוכל ליצור או להצטרף לקלאן, בקלאן תוכל להתכתב עם אנשים וכדומה, בכל כמה ימים יגיע איוונט מסוג שונה שיכול להביא לך פרסים בהתאם לניקוד האישי שלך, ובהתאם לניקוד הקבוצתי, הקלאן יעלה ברמתו ע"פ כמות הניצחונות שלו.