אנפית מפוספסת-גב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןאנפית מפוספסת-גב
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: שקנאים
משפחה: אנפתיים
סוג: אנפית
מין: אנפית מפוספסת-גב
שם מדעי
Ixobrychus involucris
וייו, 1823
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנפית מפוספסת-גב (שם מדעי: Ixobrychus exilis) היא מין של עוף מים ממשפחת האנפתיים החיה באמריקה הדרומית ובטרינידד והיא קרובתה של אנפית גמדית אמריקאית.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנפה זו היא אחת מהקטנות שבבני משפחתה והיא מגיעה לאורך ממוצע של 28 עד 33 ס"מ ולמשקל ממוצע של 73 עד 103 גרם בלבד, ללא דו-צורתיות זוויגית. צבע נוצותיה בגב ובכנפיים חום כהה עם פסים לבנים-חומים לאורך הגב ופס שחור יורד החלק העליון של הראש עד הזנב. הבטן חומה בהיר ומפוספסת בפסים לבנים והרגליים צהובות. הצוואר והחזה גם בעלי פסים חומים בהירים וציצות נוצות פרועות לאורכם. המקור בינוני באורכו וצהוב וגם העיניים צהובות.

האנפית חיה לאורך מישורים, ערבות עשב לחות וביצות לאורך צפון אמריקה הדרומית בקולומביה, ונצואלה, גיאנה, סורינאם, גיאנה הצרפתית ובטרינידד ואוכלוסייה נפרדת מצויה בדרומה של אמריקה הדרומית בצפון ארגנטינה, צ'ילה, דרום ברזיל ובפרגוואי ואורוגוואי. בין שני המיקומים מספר אנפיות נודדות במספרים קטנים לאורך ברזיל, פרו ואקוודור.

האנפה חיה בבדידות או בזוגות סביב לצמחייה גבוהה בקרבת המים. היא ניזונה מטרף שהיא חוטפת עם מקורה המורכב מדגים קטנים, סרטנים, שפיריות ומחיפושיות מים. בתורה היא עלולה להיטרף בידי עופות דורסים, תנינים או נחשים גדולים ולהגנה היא מאמצת תנוחה נוקשה המסווה אותה ביעילות על רקע הקנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנפית מפוספסת-גב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אנפית מפוספסת-גב באתר הרשימה האדומה של IUCN