ארסן, נסיך יוגוסלביה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארסן, נסיך יוגוסלביה
Арсен Карађорђевић
לידה 16 באפריל 1859
טימישוארה, האימפריה האוסטרו-הונגרית האימפריה האוסטרו-הונגריתהאימפריה האוסטרו-הונגרית
פטירה 19 באוקטובר 1938 (בגיל 79)
פריז, צרפת צרפתצרפת
שם מלא ארסניג'ה, נסיך יוגוסלביה
מדינה ממלכת סרביה, ממלכת יוגוסלביה
מקום קבורה אופלנאץ עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג אאורורה פבלובנה דמידובה
שושלת בית קאראג'ורג'ביץ'
תואר נסיך יוגוסלביה
אב אלכסנדר קאראג'ורג'ביץ', נסיך סרביה
אם פרסידה ננאדוביץ'
צאצאים פאבלה, נסיך יוגוסלביה
פרסים והוקרה
  • מסדר סטניסלב הקדוש, דרגה 2
  • חרב הזהב של גבורה
  • עיטור ולדימיר הקדוש, דרגה 4
  • דרגה רביעית במסדר גאורגיוס הקדוש עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארסניג'ה "ארסן", נסיך יוגוסלביהסרבית: Арсен Карађорђевић‏; 16 באפריל 1859 - 19 באוקטובר 1938) היה נסיך סרבי מבית קאראג'ורג'ביץ', וקצין בצבא האימפריה הרוסית. בנו של אלכסנדר קאראג'ורג'ביץ', נסיך סרביה נכדו של קאראג'ורג'ה ואביו של פאבלה, נסיך יוגוסלביה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארסן נולד ב-16 באפריל 1859 לאלכסנדר קאראג'ורג'ביץ', נסיך סרביה ופרסידה ננאדוביץ'. סבו קאראג'ורג'ה היה גיבור המרד נגד האימפריה העות'מאנית שהוביל להכרה בסרביה כנסיכות אוטונומית ונחשב למכונן סרביה המודרנית. אחיו הגדול היה פטר קאראג'ורג'ביץ'. שנה לפני לידתו של ארסן, הודח אביו בידי מילוש אוברנוביץ' והמשפחה גלתה לרומניה. ארסן נולד בטימישוארה, והתחנך בפריז ובסנקט פטרבורג. כמו אחיו הגדול, הוא הצטרף ללגיון הזרים הצרפתי, ובין השנים 1883-1885 לחם במלחמת סין–צרפת. לאחר מכן הוא התגייס לצבא האימפריה הרוסית.

ב-1 במאי 1892 הוא נישא בסנקט פטרבורג לאאורורה פבלובנה דמידובה, בתם של פאבל פבלוביץ' דמידוב, הנסיך השני מסן דונאטו ואלנה פטרובנה טורביצקוי. נולד להם בן אחד, פאבל שלימים היה לעוצר יוגוסלביה. הם התגרשו ב-26 בדצמבר 1896. ב-1905 הוא לחם במלחמת רוסיה–יפן, ובקרב מוקדן פיקד באומץ על יחידות פרשים. על חלקו במהלך הקרב, קודם לדרגת גנרל מיור וקיבל עיטורי גבורה. במאי 1911 הוא הצטרף לארגון הטרור היד השחורה. במהלך מלחמות הבלקן הוא הצטרף לצבא סרביה ופיקד על דיוויזיית פרשים. הוא היה פופולרי מדי בסרביה, ואחיו הגדול החל לראות בו איום על שלטונו. לפיכך, הוא ביקש ממנו לחזור לרוסיה. ארסן המאוכזב חזר לרוסיה ומונה למפקד במשמר הקיסרי.

בעקבות מהפכת אוקטובר, הוא הושם במעצר ונשפט בפני בית משפט סובייטי. הוא זוכה, ועזב את רוסיה. הוא התיישב בפריז, והפעם היחידה בה הופיע בסרביה הייתה בהלוויית אחיינו אלכסנדר הראשון, מלך יוגוסלביה שנרצח ב-1934. הוא מת בפריז ב-19 באוקטובר 1938. הוא נחשב לקצין המעוטר ביותר בהיסטוריה הסרבית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]