בובספוג מכנסמרובע (עונה 6)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בובספוג מכנסמרובע (עונה 6)
SpongeBob SquarePants (Season 6)
כרזת הDVD האמריקאי, החלק הראשון משמאל והחלק השני מימין
כרזת הDVD האמריקאי, החלק הראשון משמאל והחלק השני מימין
שיר הנושא "SpongeBob SquarePants Theme Song"
יוצרים סטיבן הילנבורג
מדבבים טום קני
רוג'ר בומפאס
ביל פייגרברייק
קרולין לורנס
קלנסי בראון
דאג לורנס
ג'יל טלי
לורי אלן
מרי ג'ו קטלט
מדבבים בעברית עידו מוסרי
לירון ברנס
גלעד קלטר
עמי מנדלמן
נעמה אוזן
יובל גרבש
צביקה שוורצברג
דון לני גבאי
נורית בנאי קורן
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (דובב למגוון שפות, ביניהן עברית)
מספר פרקים 24
הפקה
הפצה וודו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ־24 דקות
שידור
רשת שידור ניקלודיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט (תמונה) SDTV
תקופת שידור מקורית 3 במרץ 2008 – הווה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העונה השישית של סדרת הטלוויזיה והאנימציה בובספוג מכנסמרובע היא אחת מעונות הסדרה ועונת ההמשך של חמש העונות הקודמות. העונה נוצרה על ידי יוצר הסדרה סטיבן הילנבורג ועלתה לאוויר לראשונה ב-3 במרץ 2008 עם הפרקים "טירוף של בית" ו"הקציצות המתגלגלות" והסתיימה ב-5 ביולי 2010 עם הפרק "מסיבת יום ההולדת של נפטון". העונה שודרה בניקלודיאון ודובבה לעברית באולפני נ.ל.ס. פרקי העונה הם 101–126.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק בסדרה מספר הפרק בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק באנגלית תאריך השידור המקורי תקציר העלילה
101 1-א טירוף של בית House Fancy 6 ביוני 2008 לאחר שסקווידוויד צופה בתוכנית הבוקר "מהמם וססגוני", הוא רואה שיריבו הוותיק, סקוויליאם, מופיע בתוכנית ובעקבות כך מחליט להזמין את הפקת התוכנית אליו הביתה, בשביל להראות לו שביתו טוב יותר מזה של סקוויליאם. סקווידוויד נעזר בבובספוג בשביל להכין את הבית לקראת המאורע.
1-ב הקציצות המתגלגלות Krabby Road 3 במרץ 2008 פלנקטון מצליח לברוח מהכלא, אך לאחר ריב עם קרן, הוא עוזב גם את ביתו. הוא רואה את בובספוג שר, ובמטרה לגרום לו לחשוף את הנוסחה הסודית, מציע לו להקים איתו להקה. בובספוג נענה בחיוב, וגם פטריק וסקווידוויד מצטרפים.
102 2-א אגורה שחוקה Penny Foolish 7 במרץ 2008 לאחר שמר קראב רואה את בובספוג מרקד ומכניס לכיסו מה שמר קראב חושב שזה אגורה, הוא מנסה לגרום לבובספוג לתת אותה לו ולא בוחל באף אמצעי שעומד לרשותו.
2-ב טירון ימי Nautical Novice 29 במרץ 2008 לקראת טיול במוזיאון סירות במסגרת בית הספר לשייט, בובספוג לומד בצורה אינטנסיבית לקראת הטיול אבל בגלל זה יוצא שהוא כמעט מפספס את הטיול. בטיול עצמו, בובספוג מנסה להרשים את גברת פאף בידע שלו.
103 3-א ספטרספוג Spongicus 29 במרץ 2008 במטרה להתחרות ב"סרטן הפריך", פלנקטון מקים קולוסיאום בסגנון רומא העתיקה, שהכניסה אליו חינם. לאחר שכל לקוחות הסרטן הפריך עוזבים את המסעדה בשביל הקולוסיאום, גם מר קראב, בובספוג וסקווידוויד הולכים אליו. העניינים מסתבכים לאחר שמתברר שפטריק הוא גם חלק מהמופע.
3-ב סימפוניה ללא הרדמה Suction Cup Symphony 6 במרץ 2008 סקווידוויד מנסה להתמודד על הובלת התזמורת הפילהרמונית של ביקיני בוטום בתור מלחין, הוא מנסה לכתוב יצירה אך מתקשה בגלל בובספוג ופטריק, שבדיוק נזקק לטיפול רפואי.
104 4-א לא נורמלי Not Normal 4 במרץ 2008 לאחר

שבובספוג מסולק מביתו של סקווידוויד, הוא צופה בסרטון הדרכה שמסביר איך להיות נורמלי. הסרטון משפיע על בובספוג והוא משנה את צורתו והתנהגותו.

4-ב כולם אינם Gone 5 במרץ 2008 בובספוג מתעורר בבוקר אחד ומגלה שגארי, כל חבריו, ושאר האזרחים בביקיני בוטום, נעלמו. הוא מחליט להמשיך לחיות את חייו תוך כדי התחזות אליהם, אך הוא מפסיק את זה לאחר שהוא מתאהב בסירה.
105 5-א שבב באצבע The Splinter 2 ביוני 2008 לאחר ניסיון לחלץ את המרית שלו, לבובספוג נכנס שבב באצבע. אף על פי שסקווידוויד מגלה על כך במהרה, בובספוג מנסה להסתיר את זה ממר קראב ומנסה להיעזר בדרכים שונות להסיר את השבב.
5-ב משרוקית השריקות Slide Whistle Stooges 16 בפברואר 2009 בובספוג ופטריק משתעשעים עם משרוקית ומתאימים את הצלילים שלה לתנועותיו של סקווידוויד. סקווידוויד בהתחלה מנסה לברוח מהשניים אך לאחר שהוא מתנסה בעצמו הוא מגלה שזה כיף יותר ממה שחשב ומתחיל להציק לאזרחי ביקיני בוטום עם זה, שבתגובה מנסים לתפוס אותו.
106 6-א חיים בהכחשה A Life in a Day 4 ביוני 2008 לאחר שבובספוג ופטריק צופים בלארי עושה פעלולים בחוף הים, הם מנסים לחיות לפי המנטרה "לחיות כמו לארי". בעוד בובספוג לא להוט לבצע אתגרים ופעלולים, פטריק כן, והדבר מסכן את שניהם.
6-ב סף השיזוף Sun Bleached 5 ביוני 2008 כלב ים בשם קרייג, שנחשב לסלב בביקיני בוטום בגלל מידת השיזוף הגבוהה שלו, מגיע לחוף הים ומזמין אנשים למסיבה שהוא מתכנן לערוך בערב. הוא לועג לבובספוג ופטריק בשל מידת השיזוף הקטנה שלהם, אך השניים רוצים ללכת למסיבה ובתגובה לכך משתמשים במיטת השיזוף של פטריק בשביל להשתזף. בעוד בובספוג עוצר את השיזוף של פטריק בדיוק בזמן, פטריק שוכח מכך ובתגובה לכך בובספוג משתזף יותר מדי, והוא מנסה להסוות את זה.
107 7-א סקווידוויד ענקי Giant Squidward 3 ביוני 2008 בובספוג ופטריק קונים תרסיס מגדיל, אך מנסים אותו בטעות על סקווידוויד. בניסיון להחזיר אותו לגודלו המקורי, השניים רק מחמירים את המצב והופכים אותו לענק.
7-ב אף על פי פטריק To Love a Patty 4 באוגוסט 2008 לאחר שפטריק מגלה שאין לו אף, הוא עובר ניתוח להשתלת אחד. בהתחלה הוא נהנה מהמצב החדש, אך אחרי שהוא מגלה כמה ריחות רעים, הוא הופך לשתלטן ומנסה לכפות ריחות טובים בכל מקום.
108 8-א צלף הקציצות Patty Caper 5 באוגוסט 2008 מר קראב ממנה את בובספוג לאסוף את המזוודה עם הרכיב הסודי, אך לאחר האיסוף מגלה בובספוג שהרכיב הסודי נגנב. הוא, ביחד עם פטריק, חוקרים מי יכול היה לגנוב אותו.
8-ב הקבוע של פלנקטון Plankton's Regular 6 באוגוסט 2008 למסעדת הדלי מגיע לקוח בשם נייט שאוהב את האוכל שמוגש שם, וחוזר יום אחר יום באופן קבוע בשביל לאכול אותו. מר קראב מתקשה להתמודד עם הידיעה הזו, ושולח את בובספוג לגרום לנייט לאכול קציצת סרטן.
109 9-א חברים לשיט Boating Buddies 7 באוגוסט 2008 במהלך ניסיון להתחמק מבובספוג, סקווידוויד מבצע עבירת תנועה ובשל כך מצטרף לבית הספר לשייט של גברת פאף.
9-ב ידיעות סרטניות The Krabby Kronicle 8 באוגוסט 2008 מר קראב מחליט ליצור עיתון לסרטן הפריך בשביל להגדיל את הכנסות המסעדה, וממנה את בובספוג לכתב הראשי שלו. לאחר שמר קראב מצווה על בובספוג להביא לו חדשות "עסיסיות" ומענייניות, הוא נאלץ לשקר ולרשום כתבות לא נכונות על חבריו, מה שגורם להרס חייהם.
110 10-א מסיבת פיג'מות The Slumber Party 28 בנובמבר 2008 לאחר שפרל עושה מסיבת פיג'מות בבית שלה ושל מר קראב, היא מגרשת את מר קראב ממנו. הוא מתחיל לפתח פחדים בגלל מה שאולי יקרה לביתו במסיבה, ודורש מבובספוג לנסות להסתנן לתוך המסיבה.
10-ב גארי המטופח Grooming Gary 28 בנובמבר 2008 בובספוג וגארי נתקלים בחילזון מפואר ובבעלים שלו ובשל כך בובספוג מחליט להתחיל לטפח את גארי ונעזר בפטריק בשל כך. בובספוג מגדיל לעשות וגם רושם את גארי לתחרות של בעלי חיים מפוארים.
111 11 בובספוג מכנסמרובע והגל הגדול SpongeBob SquarePants vs. The Big One 17 באפריל 2009 בובספוג, סקווידוויד, ומר קראב מתחילים למכור קציצות בחוף הים לאחר שבסרטן הפריך נהיה חם מדי. גם סנדי ופטריק מגיעים, אך גל גדול שמגיע שולח את מר קראב לאמצע האוקיינוס, את סנדי לאי, ואת בובספוג, פטריק וסקווידוויד לאי אחר. בעוד סנדי מצליחה לפתח את האי שלה, היא בונה מסוק במטרה לאתר את כל החברים. מר קראב מגיע למרכז האוקיינוס עם הקופה שלו, שם נתקל ב"הולנדי המעופף". בובספוג, פטריק, וסקווידוויד פוגשים כמה אנשים שמספרים להם על ג'יי. קיי.אל[1], גורו גלישה, והשלושה יוצאים לחפש אותו.
112 12-א כיסים מנוקבים Porous Pockets 28 בנובמבר 2008 בובספוג ופטריק מוצאים פנינה, לאחר שהם מנסים לשחק איתה כדורעף בחופים, אחד האנשים במקום מציע לקנות אותה מבובספוג. לאחר מכן בובספוג נהיה עשיר ומתרגל לאורח החיים החדש שלו.
12-ב נער המקהלה Choir Boys 20 במרץ 2009 בובספוג נעשה משועמם לאחר שפטריק נאלץ ללכת לאירוע משפחתי, והוא מנסה להצטרף למקהלה של ביקיני בוטום לאחר שהוא מגלה שסקווידוויד הולך להיבחן שם בתור התפקיד הסולן הראשי.
113 13-א מכסחי הסרטן Krusty Krushers 28 בנובמבר 2008 מר קראב שומע שהפרס בתחרות היאבקות חדשה הוא מיליון דולר, לכן שולח את בובספוג ואת פטריק להיאבק בשני אלופי ההיאבקות הנוכחיים.
13-ב הלך לו קלף The Card 28 בנובמבר 2008 בובספוג קונה קלפי משחק, אך לאחר שמוכר החנות מספר לו על קלף "54" הנדיר שמסתתר במספר מצומצם של חפיסות, הוא קונה את כולן אך לרוע המזלו באף אחד מהם לא נמצא הקלף הנדיר. לפטריק לעומת זאת, כן היה מזל והקלף היה אצלו. בובספוג מלווה את פטריק עד הבית במטרה לשמור על הקלף המיוחד מהשאננות והרשלנות של פטריק.
114 14-א ויקינגים יקרים Dear Vikings

28 בנובמבר 2008 || לאחר שמר קראב מכריז על "יום הוויקינגים" בסרטן הפריך, בובספוג מסתקרן ומחליט לשלוח אליהם מכתב. הם בתגובה פולשים אל הסרטן הפריך ולוקחים את בובספוג ואת סקווידוויד אל הספינה שלהם, והופכים אותם לחלק מסגל הספינה.

14-ב ההברזה 'Ditcin 28 בנובמבר 2009 איש הים ונער הפלא מגיעים לחנות קומיקס, שם הם חותמים על ספרי הקומיקס שלהם. אך באותו הזמן מתקיים לבובספוג שיעור בבית הספר לשייט, מה שמוביל אותו, בעידודו של פטריק, להבריז מהשיעור.
115 15-א סבא'לה שודד הים Grandpappy the pirate 18 בפברואר 2009 מר קראב מגלה שסבו, שבטוח שמר קראב הוא שודד ים מצליח, עומד להגיע ל"סרטן הפריך". בתגובה לכך, הוא הופך את המסעדה לספינת שודדים מאולתרת וממנה את פטריק, בובספוג, וסקווידוויד לאנשי הסיפון השונים
15-ב מועדון סגור Cephalopod Lodge 17 בפברואר 2009 לאחר שבובספוג ופטריק עוקבים אחר סקווידוויד למועדון התמנונים הסודי והסגור, הם נחשפים ובתגובה לכך סקווידוויד מגורש מהמועדון. בעוד סקווידוויד מתוסכל מן המקרה, בובספוג ופטריק מנסים למצוא תחלופות אחרות למועדון ולפתוח מועדון אחר.
116 16-א הביקור של סקוויד Squid's Visit 4 ביוני 2009 לאחר שבובספוג מגלה שסקווידוויד מעולם לא היה אצלו בבית, הוא מנסה לגרום לו לבוא אליו אך ללא הצלחה. לבסוף בובספוג לוקח את שואב האבק של סקווידוויד על מנת שסקווידוויד יבוא לביתו בשביל לקחת אותו.
16-א בובספוג מכנס עגול To SquarePants or Not to SquarePants 17 ביולי 2009 כל זוגות המכנסיים של בובספוג התכווצו בכביסה, לכן, לאחר שהוא מגלה שלחנות הבגדים שלו נגמר המלאי של למכנסיים מרובעים, הוא מחליט לקנות מכנסיים עגולים, מה שגורם לסנדי ולפטריק לחשוב שהוא בן אדם אחר. לכן בובספוג מחליט לשנות את התדמית שלו ולהתחיל הכל מההתחלה.
117 17-א גיבורי הפעולה Shuffleboarding 16 בפברואר 2009 לאחר שאיש הים ונער הפלא נפצעים, בובספוג ופטריק מתחפשים אליהם ומתחרים במקומם בתחרות הקריקט בה היו אמורים איש הים ונער הפלא להתחרות. אך בובספוג ופטריק לוקחים את זה מעבר, ומתחילים להתנהג כמו צמד גיבורים גם אחרי סיום התחרות.
17-ב פרופסור סקווידוויד Professor Squidward 19 בפברואר 2009 סקווידוויד מתחזה לסקוויליאם ומלמד במקומו כיתת אמנות. אל הכיתה מגיעים גם פטריק ובובספוג.
118 18-א היפה או החיה? Pet or Pests 18 במרץ 2009 בובספוג מוצא תולעת במהלך משחק עם פטריק ומחליט לקחת אותה לביתו, אך גארי פחות מסתדר איתה ולאחר שהתולעת מולידה תולעים בובספוג נאלץ לחפש עבורם מגורים אחרים.
18-ב סוף מעשה במחשבה תחילה Komputer Overload 19 במרץ 2009 לקרן נמאס שפלנקטון מאשים אותה בכישלונותיו ומוציא עליה את תסכוליו, לכן היא עוזבת. פלנקטון בתגובה בונה שלושה רובוטים חדשים ומנסה לגנוב בעזרתם את הנוסחה הסודית ממסעדת ה"סרטן הפריך".
119 19-א סודות ההצלחה Gullible Pants 5 ביוני 2009 לאחר שמר קראב יוצא לטפל בציפורניים שלו, הוא משאיר את בובספוג כאחראי. סקווידוויד בתגובה נותן לבובספוג טיפים רעים בכוונה, ובובספוג מיישם אותם.
19-ב משרתם של שלושה אדונים Overbooked 19 ביולי 2009 לאחר שבובספוג מבטיח לעזור לסנדי עם פרויקט שהיא אמורה להציג, הוא מגלה שזה יום ההולדת של פטריק. לאחר מכן מר קראב מבקש ממנו עזרה עם מכשיר אחד, ובובספוג מנסה להשתתף בשלושת האירועים מבלי לפגוע באף אחד מחבריו.
120 20-א למה כובע No Hat for Pat 19 ביולי 2009 פטריק מתקבל לעבודה ב"סרטן הפריך", אך ברגע שהוא מקבל את כובע העבודה, הוא לא מפסיק ליפול. מר קראב מחליט להפוך את זה לאטרקציה ולגבות כסף על צפייה בפטריק נופל.
20-ב צעצועי האימה Toy Story of Doom 17 במרץ 2009 לאחר שבובספוג ופטריק משתעממים בבית של סקווידוויד, הם נכנסים לתוך חנות צעצועים חדשה. מרוב שהם נהנים בתוכה הם לא יוצאים ממנה גם בשעת הסגירה ומסתגרים בתוכה כל הלילה, שבמהלך הלילה הזה הם חושבים שהצעצועים רוצים לפגוע בהם.
121 21-א מלחמת החולות Sand Castles in the Sand 16 במרץ 2009 בובספוג ופטריק נוסעים לחוף הים, לאחר שהם מגיעים הם מתחילים לשחק בחול, אך לאחר שהם מחבלים זה לזה בארמונות החול שהם בנו, הם פותחים במלחמה.
21-ב השריון השבור Shell Shocked 1 ביוני 2009 לאחר שבובספוג שובר בטעות את השריון של גארי, הוא מחפש לו שריון חדש והשניים מגיעים לחנות שהם ראו פרסומת שלה בטלוויזיה.
122 20-א דבר המפרסם Chum Bucket Supreme 19 ביולי 2009 פלנקטון מחליט לעשות פרסומת למסעדת הדלי, פטריק מציע לו סיסמה לפרסומת ולהפתעתו של פלנקטון היא מצליחה ולמסעדה באים הרבה לקוחות חדשים.
20-ב יום נישואין שמח Single Cell Anniversary 3 ביוני 2009 קרן, נותנת לפלנקטון כמתנה ליום הנישואין שלהם את נוסחת קציצת הסרטן, אך היא לא מוכנה לתת לה אותו עד שהוא יתן לה גם מתנה.
124
123
23
24
בובספוג מתחת לאפס Truth or Square 6 בנובמבר 2009 יום ההולדת ה-117 של ה"סרטן הפריך" מגיע, ובובספוג מתכונן בהתאם למאורע.
125 25-א לכודים באננס Pineapple Fever 2 ביוני 2009 סופה חזקה מגיעה לביקיני בוטום ובובספוג, פטריק, וסקווידוויד נאלצים להישאר בביתו של בובספוג ולהעביר את הזמן.
25-ב סועדי המערות Chum Caverns 18 ביולי 2009 פלנקטון מגלה מערת נטיפים מתחת למסעדת הדלי ומחליט להעביר את המסעדה שלו לשם.
126 26 יום ההולדת של נפטון The Clash of Triton 5 ביולי 2010 יום ההולדת של נפטון מתקיים בסרטן הפריך, אך נפטון מתקשה לשמוח בשל היעדרותו של בנו, טריטון. בובספוג מבחין בכך ויוצא לחפש את טריטון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ראשי תיבות של ג'יי קהונה לגונה