בוטרקזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוטרקזה
Butterkäse
מאכלים
סוג גבינה מחלב פרה, גבינה חצי-קשה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לחם עם בוטרקזה

בּוּטֶרְקֵזֶה (פירושה בתרגום מגרמנית: "גבינת חמאה"; בגרמנית: Butterkäse) היא גבינה רכה למחצה, מחלב פרה, פופולרית במידה בינונית באירופה דוברת הגרמנית ונראית מדי פעם גם בשאר "עולם אוכלי הגבינות". אומנם היא מיוצרת בעיקר בגרמניה, אך חלק קטן ממנה מיוצר בוויסקונסין.[1][2]

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי שמציע שמה, בוטרקזה, לגבינה יש טעם ומראה של חמאה. על פי רוב היא מתוארת כמתונה, בין השאר בשל זמן ההתיישנות הקצר שלה. הרכות והטעם המלוח או החומצי העדין שלה מזכירים גבינות מינסטר או גאודה. בוטרקזה הופיעה לראשונה בשנת 1928 כגרסה גרמנית של בל פאיזה האיטלקית. המרקם של הבוטרקזה חלק וקרמי, ולפעמים היא כמעט ניתנת למריחה בהתאם למוצקות הרצויה על ידי יצרן הגבינה. לרוב, פורסים אותה ומוסיפים ללחמניות ולכריכים, או שהיא משמשת לבישול כגבינה מומסת.

צבעה של הבוטרקזה בהיר, נע בין לבן לצהוב-כתום בהיר. היא מיוצרת בדרך כלל בצורת כיכר נוחה לחיתוך. ניתן למצוא אותה גם בגרסת מעושנת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בוטרקזה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hintz, Martin and Pam Percy. Wisconsin Cheese: A Cookbook and Guide to the Cheeses of Wisconsin. Guilford, CT: ThreeForks, 2008, p. 237.
  2. ^ Fletcher, Janet. "Mild Bodensee Butterkäse a buttery delight", SFGate.com. Published 18 April 2014. Accessed 3 August 2017.