בוקונצ'יני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוקונצ'יני
Bocconcini
בוקוצ'יני עם ענף בזיליקום
בוקוצ'יני עם ענף בזיליקום
מאכלים
סוג גבינה איטלקית, פסטה פילאטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים חלב פרה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בוקונצ'יניאיטלקית: Bocconcini; שפירושו: bocconcino, "פה קטן" וברבים פיות קטנים) הם כדורי גבינת מוצרלה קטנים. הכדורים הם גבינות עדינות חצי רכות, לבנות וללא קליפה, שמקורן בנאפולי ויוצרו פעם רק מחלב של תאו ים תיכוני איטלקי. כיום, הם עשויים בדרך כלל משילוב של חלב תאו וחלב פרה. בוקונצ'יני ארוזים במי גבינה או במים, בעלי מרקם ספוגי וסופגים טעמים.

הייצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכינים אותה בשיטת פסטה פילאטה (באנגלית: Spun Paste, שהיא טכניקה לייצור משפחת גבינות איטלקיות המכונה גם "קרישה משוכה") על ידי טבילת גבשושית במים חמים או מי גבינה,[1] ולישה, משיכה ומתיחה. כל כדור גבינה היא בערך בגודל, צורה וצבע של ביצה קשה: אכן, שם חלופי שלה בשימוש הוא uova di bufala, כלומר "ביצי תאו". ניתן לרכוש גם בוקוצ'יני בייבי ("במביני"); זו גרסה קטנה יותר, בערך בגודל של ענבים גדולים או דובדבנים. גרסה קטנה יותר של זו ידועה גם בשם ciliegine[2] ("דובדבנים קטנים").

בוקונצ'יני במים של חלב תאו עדיין מיוצרים בנפות של נאפולי, קזרטה, וסלרנו, בשם "ביס עם קרם בתאו" (Bocconcini alla panna di bufala), בתהליך הכולל ערבוב מוצרלה של חלב תאו PDO טרי עם שמנת טרייה.

מיוצרים גם בוקונצ'יני מחלב פרה מלא, שבו תכולת הנוזל הגבוהה יותר, בהשוואה למוצרלה רגילה, מעניקה להם את העקביות הרכה של שמנת.

ניתן לקנות בוקונצ'יני ברוב הסופרמרקטים האיטלקיים. הם משמשים לעיתים קרובות בסלט קפרזה, או מוגשים ללוות פסטה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Das, Debabrata; Pandit, Soumya (2021-05-06). Industrial Biotechnology (באנגלית). CRC Press. p. 342. ISBN 978-1-000-38229-7.
  2. ^ Melissa Locker (20 בדצמבר 2016). "This Pull-Apart Cheesy Bread Is Also the World's Greatest Christmas Tree". Thrillist. {{cite web}}: (עזרה)