בייבידול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בייבידול ורוד
בייבידול לבן

בייבידול או בייבי דולאנגלית: babydoll) היא כתונת לילה קצרה ורפויה המשמשת כבגד שינה עבור נשים. על פי רוב לבייבידול שרוולים קצרים ונפוחים, אורכה קצר והיא מגיעה עד הירכיים.

לעיתים מעוטרים צווארון הכתונת והשרוולים הקצרים בתחרה, פרווה מלאכותית וסרטי עיטור. הבייבידול עשוי כותנה, ניילון או שיפון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ברור מקור שמה של הכתונת, אולם פרסומה מקורו בסרט משנת 1956 "בייבי דול" בכיכובה של קרול בייקר. ייתכן שמקור שמה של הכתונת בסוג השמלות שלבשו בובות (באנגלית "doll") של תינוקות (באנגלית "baby") בשנות ה-30 של המאה ה-20.

בעקבות הסרט משנת 1956 החל הבייבידול להיחשב כאביזר מיני מעורר. גזרות מיניות של הכתונת מבליטות את החזה ומציגות את הרגליים (בשל אורכה הקצר של הכתונת).

בייבידול נהפכה בשנות ה-90 למזוהה עם תרבות הגראנג' הנשי כאשר קאט ביילנד, סולנית להקת בייבס אין טוילנד, וקורטני לאב, סולנית להקת הול, החלו ללבוש בייבידולים לעיתים קרובות, שכן הבייבידול הייתה חלק מסגנון שיצרה ביילנד, שנקרא "קינדרהור". הסגנון נהפך למזוהה יותר בעקבות פריצתה של הול למיינסטרים וכן בשל נישואיה של קורטני לאב לסולן להקת נירוונה קורט קוביין, שני דברים שחיזקו את מעמדה של לאב כסלבריטאית בכלל ובסצנה האלטרנטיבית בפרט. באלבומה הראשון של הול, "Pretty On The Inside", יש שיר על שם הבגד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בייבידול בוויקישיתוף