בין העולמות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בין העולמות
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מיה חטאב
הופק בידי דרומהפקות
תסריט מיה חטאב
עריכה נסים מסס
שחקנים ראשיים יורם טולדנו
מאיה גסנר
מריה זריק
מוזיקה יונתן בר גיורא
צילום רן אביעד
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2017
משך הקרנה 84 דקות
שפת הסרט עברית, ערבית
דף הסרט ב־IMDb

בין העולמות הוא סרט קולנוע ישראלי שעלה לאקרנים בשנת 2017 בכתיבה ובימוי של מיה חטאב, עם מאיה גסנר, יורם טולדנו ומריה זריק בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על שתי נשים המגיעות מעולמות שונים שנפגשות בבית חולים עם הזמן הן מתקרבות זו לזו אך אחת מהן עושה הכל כדי להסתיר את זהותה האמיתית. רוב העלילה מתרחשת בבית החולים הדסה עין כרם.

הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה ובפסטיבל הקולנוע בבוסאן, דרום קוריאה. מאיה גסנר זכתה בפרס השחקנית המצטיינת בפסטיבל לקולנוע הישראלי בקרפנטרה, צרפת.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליאל "אולי" גלבוע (רועי גולן), מאבטח בסניף הביטוח הלאומי בירושלים נפצע קשה בפיגוע דקירה, מוחש לבית החולים הדסה עין כרם, מנותח ונמצא בתרדמת. אולי חזר בשאלה לפני חמש שנים ומאז ניתק הקשר עם משפחתו.

אביו מאיר (יורם טולדנו) הוא סופר סת"ם. אמו היא בינה (מאיה גסנר). הם אינם בקשר אתו ורק בתם אסתר (ורוניקה ניקול) שומרת על קשר אתו ללא ידיעתם.

בבית הספר למוזיקה במוסררה פגש אולי את אמאל (מריה זריק) הערביה והם התאהבו וגרו ביחד. אמאל רבה עם משפחתה ורק אחיה סמיר (ג'מיל ח'ורי) תומך בה נפשית ואומר שעליה לגלות לבינה את מוצאה אך אמאל חוששת.

כעת נפגשות בינה ואמאל בבית החולים. אמאל קוראת לעצמה שרה ואומרת שהיא בתו של חולה בתרדמת שאין לו משפחה. היא מתיידדת עם אדם (אבי דנגור) שמטפל באשתו שנמצאת בתרדמת. מאיר הוא חזק באמונתו. לפי עצת הרב (מנחם צברי) הוא עושה טקס כפרות עם תרנגול מעל מיטת אולי, מגיע לביתו של אולי ובודק את התפילין שלו ורוצה לשנות את שמו בעצת הרב.

בינה לא מאמינה בכל זה ומאשימה את מאיר בניתוק עם אולי. היא מתקרבת ל"שרה" והן מבלות שעות ארוכות ליד מיטת אולי, עושות לו מסאז' אך אמאל מפחדת לגלות לה את האמת שהיא ערביה.

מאיר מוצא בדירתו של אולי פתק אהבה בחתימתה של אמאל. הוא מגלה זאת לבינה שמשנה את יחסה לאמאל ודורשת ממנה להסתלק. אמאל עוזבת בצער. בינה רואה בטלפון של אולי תמונות רבות של הזוג הצעיר. היא נמלכת בדעתה ומתקשרת לאמאל. אמאל חושבת שאולי מתקשר אבל כשהיא שומעת את קולה של בינה, היא מנתקת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מאיה גסנר בינה
יורם טולדנו מאיר
מריה זריק אמאל
ורוניקה ניקול אסתי
רועי גולן אוליאל "אולי"
ג'מיל ח'ורי סמיר
אבי דנגור אדם
מנחם צברי רב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]