בסימן החדקרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בסימן החדקרן
Sign of the Unicorn
כריכת הספר במהדורה העברית
כריכת הספר במהדורה העברית
מידע כללי
מאת רוג'ר זילאזני
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה דאבלדיי עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור Doubleday (אנגלית)
תאריך הוצאה

1975

1991 (מהדורה עברית)
מספר עמודים 194 (במהדורה העברית)
הוצאה בעברית
הוצאה עם עובד
תרגום דורית לנדס
סדרה
סדרת ספרים אמבר (סדרת ספרים)
ספר קודם תותחי אוואלון
הספר הבא ידו של אוברון
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-385-08515-X
הספרייה הלאומית 003863410, 000841410
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בסימן החדקרןאנגלית: Sign of the Unicorn) הוא רומן מסוגת הפנטזיה, והשלישי בסדרת ספרי אמבר של הסופר רוג'ר זילאזני. הספר יצא לאור לראשונה בפורמט של סיפור בהמשכים בירחון "Galaxy Science Fiction"(אנ'). הספר ממשיך את עלילת סיפורו של קורווין שהשתלט בינתיים על כס המלוכה של אמבר, בהמשך לעלילת הספרים הקודמים בסדרה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק נהרג בהגנה על אמבר וקורווין שולט בה כעת כעוצר. שלטונו הצעיר של קורווין מזדעזע כשקאיין נרצח וקורווין מופלל במעשה. ראנדום מספר את חלקו בסיפור שאת סופו למדנו בספר הראשון. קורווין מחליט למצוא מה אירע לבראנד שנעדר או מת ומתחיל להבין שהאובססיה שלו לכס המלכות היא חרב פיפיות שעלולה לעלות לו בחייו, כפי שעלתה לאריק בחייו.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורווין חוזר לטירת אמבר, כשהוא נושא את גופתו של אחד מהיצורים דמויי האנוש בעלי הדורבנות והעיניים האדומות שרדפו אחר ראנדום לביתה של פלורה על כדור הארץ. היצור רצח את אחיהם, קאיין. קורווין חושש שמותו של קאיין ייטפל עליו כחלק מעלילה נגדו, ומזמן את ראנדום שמספר לו (בגוף ראשון, הפעם היחידה בה המספר בספרי אמבר אינו הדמות הראשית בה) איך החל מרדף הצללים אחריו שבסופו מצא את עצמו בעיר ניו יורק.

ראנדום מספר שנהנה מחייו חסרי מחויבות בצל בשם טקסוראמי אותו בחר/יצר כמקום אידיאלי להימורים, גלישה אווירית ותיפוף, שלושת תחביביו העיקריים. באחד הימים קיבל קריאת טראמפ בעודו אוחז בקלף נסיך יהלום שהחל משוחח עמו כאילו הוא אחיו בראנד. בראנד ביקש מראנדום לחלץ אותו מצל לא מוכר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]