ברברים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברברים
Barbaren
סוגה דרמה היסטורית מלחמתית
כותבים אנדראס הקמן
ארנה נולטינג
יאן מרטין שרף
בימוי ברברה ארדר
שחקנים לורנס רופ
דייוויד שוטר
רונלד זרפלד
ניקולאי קינסקי
ז'אן גורסו
ארץ מקור גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות גרמנית
לטינית
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 12 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק Sabine de Mardt, Andreas Bareiss עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Gaumont, נטפליקס
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים Charles Ladmiral, Christian Lonk, Christoph Brunner, Ueli Christen עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים Christian Stangassinger עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה עלי נ 'אסקין, Maurus Ronner עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור נטפליקס
תקופת שידור מקורית 23 באוקטובר 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברבריםגרמנית: Barbaren) היא סדרת טלוויזיה גרמנית משנת 2020 שנוצרה על ידי אנדראס הקמן, ארנה נולטינג ויאן מרטין שרף ובכיכובם של לורנס רופ, ז'אן גורסו ודייוויד שוטר. הסדרה מבוססת על האירועים ההיסטוריים הסובבים את קרב יער טויטובורג שנערך בספטמבר של שנת 9 לספירה בין הצבא הרומי בהובלת פובליוס קווינקטיליוס וארוס לשבטים גרמאניים בהובלתו של ארמיניוס.[1][2]

הסדרה התפרסמה ב־23 באוקטובר 2020 בנטפליקס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש במהלך הכיבוש הרומי של גרמאניה (צפון מערב גרמניה דהיום) בשנת 9 לספירה, שם מדוכאים השבטים הגרמאנים על ידי מיסים כבדים של האימפריה הרומית ודרישות מנחה. ניסיונות להקים התנגדות גרמאנית מאוחדת נכשלים בשל עוינות בין ראשי השבטים השונים ושאיפתם של חלקם לשלום עם רומא.

ארמיניוס, מפקד חיל הפרשים הרומי, הוא בן לשבט הכרוסקי שהועבר כבן ערובה לרומא כשהיה ילד, יחד עם אחיו הצעיר פלבוס, על ידי אביו כדי להבטיח שלום בין שבטו לרומא. הוא חוזר לגרמאניה כדי לעזור לאביו המאמץ, פובליוס קווינקטיליוס וארוס, המושל הרומי בגרמאניה, לשמור על הסדר באזור. הוא משלים את משימתו, אך נבגד ע"י אביו המאמץ, ומחליט לעבור צד. הוא הופך להיות המפקד החדש של שבט הכרוסקי ומצית מרד באמצעות איחוד השבטים בעזרתם של תונזלדה ופולקווין וולפספייר, שני חבריו הטובים ביותר מילדות. אירועים אלה מגיעים בסופו של דבר לשיא במארב המאסיבי של שלושה לגיונות רומאים בעת קרב יער טויטובורג, ממנו יוצאים הגרמאנים כמנצחים.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש כשנה לאחר קרב וארוס, ארמיניוס (ארי) מנסה לאחד את כל השבטים נגד כוח מחודש ומסיבי יותר שהגיע לגרמאניה בפיקודו של טיבריוס.

הפעם הוא מנסה לאחד גם את השבטים המזרחיים ומציע למנהיגם-ידידו הוותיק מרומא- מרבוד להציע להכתיר את ארמיניוס למלך כל השבטים ולהילחם ברומאים, מרבוד ידיד הרומאים עושה עסקה עם פלאבוס (אחי ארמיניוס) החייל הרומי שרוצה לתפוס את אחיו הבוגד ולהביאו לטיבריוס.

לאחר שתפס את ארמיניוס, פלאבוס מקבל בחזרה את הכבוד שנעלם כאשר קלונו של אחיו דבק בו אך כאשר הוא בא להוציאו אותו מבור הכליאה כדי להביאו לרומא מצליחים תונזלדה פולקווין ודידו (אשה קרתגית) להסתנן למחנה ולשחרר אותו (הוא מצידו לקח את בנו גאיוס ששהה במחנה).

עכשיו גרמניקוס (בנו המאומץ של טיבריוס) מאשים את פלאבוס בבגידה ואילו ארמיניוס מצידו מנסה שוב לאחד את השבטים, אבל עכשיו אף השבטים שבטחו בו בתחילה מתחילים להתחמק ולטעון שכליאתו היא סימן מהאלים, אין להילחם ברומא!

לאחר מכן פלאבוס משכנע שלא לרצוח אותו בעוון הבגידה משום שהוא עוד יביא תועלת לרומא, לכן שולח אותו טיבריוס למרבוד עם מכתב סודי, כאשר פותח מרבוד את המכתב הוא מבין שטיבריוס רוצה שישלח לו את ראשו של פלאבוס בכדי להוכיח את נאמנותו לרומא, אולם גאיוס מגלה את תוכניות מרבוד ומזהיר את פלאבוס.

פלאבוס מצליח לברוח ומגלה לגרמניקוס שיבוא לאספת השבטים כך יוכלו לרצוח את כל הרייקים (מנהיגי השבטים) חסרי ההגנה, גרמניקוס מקשיב לו והיה רוצח את כל הרייקים לולא באמצע הטבח הופיע פולקווין, הרומאים אמנם נסוגים אבל רק לאחר שטבחו במספר רב של ברברים.

טיבריוס כועס על שניהם (גרמניקוס ופלאבוס) הוא כולא את פלאבוס לבינתיים מרבוד שאשתו נהרגה באספת השבטים אומר לטיבריוס שאם ראשיהם של גרמניקוס ופלאבוס לא ישופדו על כידון הסכם השלום שלו עם רומא יבוטל, טיבריוס כמובן לא מסכים לכך.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Stream It Or Skip It: 'Barbarians' on Netflix, a German Quasi-Historical Action-Drama Series in Which People Kill and Have Sex With Each Other". Decider. נבדק ב-23 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Barbarians review – a binge-worthy historical drama". Ready Steady Cut. נבדק ב-23 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)