ברנאר פיקאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנאר פיקאר
Bernard Picart
לידה 11 ביוני 1673
פריז, ממלכת צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 במאי 1733 (בגיל 59)
אמסטרדם עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Stadstekenacademie עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברנאר פיקארצרפתית: Bernard Picart או: Picard;‏ 11 ביוני 1673 - 8 במאי 1733) היה שרטט, חרט ומאייר ספרים צרפתי שפעל באמסטרדם במאה ה-18. נודע בעיקר בשל עבודותיו על טקסים דתיים ומנהגים תרבותיים של עמים שונים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיקאר נולד בפריז, למד ציור ופיסול באקדמיה המלכותית לציור ופיסול (אנ'). ב-1696 עשה את החורף באנטוורפן וקיבל הזמנות עבודה רבות בטרם חזר לצרפת בסוף 1698. בפריז ניהל את סדנת האמנות של אביו, ולאחר מות אשתו וילדיהם, עקר להאג יחד עם הביבליוגרף פרוספר מרשאן (אנ') בשל אווירת החופש הדתי ששררה ברפובליקה ההולנדית. שם הצטרפו לקבוצת אמנים שנמלטו לרפובליקה מסיבות דומות.

ב-1711 עברו פיקאר ומרשאן לאמסטרדם. ב-1712 נישא בשנית לאנה וינסנט בהארלם, התאזרח באמסטרדם והצטרף לגילדה מקומית.

פיקאר נודע בעיקר בשל ספרו "Cérémonies et coutumes religieuses de tous les peuples du monde" (בתרגום חופשי: "טקסים ומנהגים דתיים של כל העמים בעולם"), שיצא לאור בכמה כרכים החל מ-1723 וכלה ב-1743. הספר כלל 266 תחריטים שתיארו טקסים של יהודים, נוצרים, הינדים, מוסלמים ועמי אסיה ואמריקה. ליצירתם, הסתמך פיקאר על תיאורים של נוסעים וסוחרים ועל אוספים של פסלים הודים. הספר זכה להצלחה רבה, למרות שספג גינויים מהכנסייה הקתולית.

פיקאר אייר גם ספרים רבים נוספים, בשיתוף עם אמנים מקומיים כמו חרארד הוט (אנ') וארנולד הוברקן. וב-1723 פתח בית ספר לאמנות התחריט.

פיקאר מת ב-1733 ונקבר בכנסייה הוולונית באמסטרדם (אנ'). הוא הותיר אחריו אוסף גדול של רישומים ותחריטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברנאר פיקאר בוויקישיתוף