ג'ונתן ג'קסון (פוליטיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ונתן ג'קסון
Jonathan Jackson
לידה 7 בינואר 1966 (בן 58)
שיקגו, אילינוי, ארצות הברית
שם מלא ג'ונתן לותר ג'קסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת צפון קרוליינה
אוניברסיטת נורת'ווסטרן
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של אילינוי
3 בינואר 2023

ג'ונתן לותר ג'קסוןאנגלית: Jonathan Luther Jackson; נולד ב-7 בינואר 1966) הוא פוליטיקאי, איש עסקים ופעיל אמריקאי המכהן כחבר בבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז הראשון של אילינוי מאז ינואר 2023 מטעם המפלגה הדמוקרטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קסון נולד בשיקגו לג'סי ג'קסון, פעיל זכויות אזרח וכומר, ולז'קלין ג'קסון. הסנדק שלו היה מרטין לותר קינג ג'וניור, שעל שמו נקרא שמו האמצעי של ג'קסון. לג'קסון חמישה אחים, סנטיטה ג'קסון וחבר הקונגרס באילינוי מטעם המחוז השני במדינה לשעבר ג'סי ג'קסון ג'וניור, יוסף, ג'קלין ג'קסון ואשלי, אחיו הצעירים.

ג'קסון למד בתיכון וויטני מ. יאנג מגנט בשיקגו, שם היה סטודנט-ספורטאי. הוא למד באוניברסיטת צפון קרוליינה A&T סטייט בגרינסבורו, צפון קרוליינה. הוא בוגר בית הספר ללימודי עסקים של אוניברסיטת נורת'ווסטרן באוונסטון, אילינוי.

ג'קסון, שנולד למשפחה אקטיביסטית לזכויות אדם, טייל בעולם בעת שעזר לאביו בפעילותיו. הוא נסע לסוריה ב-1983, כאשר אביו ניהל משא ומתן עם נשיא סוריה חאפז אל-אסד לשחרור הטייס האמריקני השבוי רוברט גודמן. הוא פגש את פידל קסטרו ב-1984, כאשר אביו ניהל משא ומתן על שחרור 22 אמריקאים שהוחזקו בקובה. הוא גם היה עם אביו באוגוסט 2005, כאשר נסע לוונצואלה לפגוש את נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, זאת בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת של איל הטלוויזיה פט רוברטסון שרמז שצריך לרצוח את צ'אבס. ג'קסון גינה את דבריו של רוברטסון והגדירם כלא מוסריים.

ג'קסון החל את הקריירה שלו ב-1988 בדרקסל ברנהאם למברט כאנליסט השקעות של מייקל מילקן. מאוחר יותר עבד ג'קסון כאנליסט ב-Independence Bank, ופיתח נדל"ן עבור East Lake Management בשיקגו. הוא הצטרף מחדש למילקן ב-Knowledge Universe בסוף שנות ה-90 ועסק בהשקעות במגזרי האלחוט, הנדל"ן וההפצה.

בשנת 1998, ג'קסון, יחד עם אחיו יוסף, הפך לבעלים של חברת הפצה משיקגו של Anheuser-Busch Cos - River North Sales and Service, LLC. העסקה התקבלה בביקורת ונפוטיזם מכיוון שאביו של ג'קסון ארגן בעבר חרם על מוצרי המבשלה בתחילת שנות ה-80.

בשנת 2009, ג'קסון הוביל קבוצה של משקיעים בהצעה של 250 מיליון דולר לרכוש את ION Media Networks, רשת תחנות הטלוויזיה העצמאיות הגדולה במדינה. הוא לימד מימון ויזמות ב-City Colleges of Chicago והוא פרופסור לעסקים באוניברסיטת מדינת שיקגו.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2022 הכריז ג'קסון על מועמדותו לייצג את מחוז הקונגרס הראשון של אילינוי לאחר שהמכהן, בובי ראש, הודיע על פרישה חודש קודם לכן. בקמפיין פרוגרסיבי, הוא זכה לתמיכה של ברני סנדרס ואישים אחרים באגף הפרוגרסיבי של מפלגתו. הוא זכה בפריימריז הדמוקרטי עם כ-30% מהקולות, ובהמשך בקלות יתרה בבחירות הכלליות במושב הדמוקרטי.[1] הוא הושבע לתפקידו ב-3 בינואר 2023.

בבית הנבחרים חבר ג'קסון בוועדת החקלאות ובוועדת החוץ.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קסון התחתן עם מרילין אן ריצ'רדס מברוקלין בשנת 1995, ולהם שלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ונתן ג'קסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]