גאבור טקאץ'-נאג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאבור טקאץ'-נאג'
Takács-Nagy Gábor
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 17 באפריל 1956 (בן 68)
בודפשט, הונגריה
מוקד פעילות הונגריה, מנצ'סטר
מקום לימודים האקדמיה למוזיקה ע"ש פרנץ ליסט
עיסוק כנר, מנצח
כלי נגינה כינור
http://gabortakacsnagy.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גאבור טקאץ'-נאג'הונגרית: Takács-Nagy Gábor; נולד ב-17 באפריל 1956 בבודפשט), הוא כנר ומנצח הונגרי.

לימודים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא החל בלימודי כינור בגיל 8. הוא למד באקדמיה למוזיקה ע"ש פרנץ ליסט, שם זכה בפרס ינה הוביי. מוריו באקדמיית ליסט כללו את פרנץ רדוש, אנדראש מיהאי וג'רג' קורטג.

ב-1975 הקימו טקאץ'-נאג', קארוי שרנץ, גאבור אורמאי ואנדראש פייר את רביעיית טאקץ'. הרביעייה הקליטה עבור חברות התקליטים הונגרוטון ודקה רקורדס. טקאץ'-נאג' עזב את האנסמבל ב-1992, לאחר שפיתח לחץ ידיים, שאילץ אותו להפסיק לנגן בכינור, ומתחים אישיים התעוררו בתוך הרביעייה לאחר הגירתם מהונגריה לארצות הברית. לאחר עזיבתו את הרביעייה, הוא עבר טיפול מוזיקלי וחזר לנגן בכינור.

בשנת 1996 הקים טקאץ'-נאג' את שלישיית הפסנתר של טקאץ' עם דנש ואריון (פסנתר) ופטר סאבו (צ'לו). הוא גם הפך לכנר ראשי של תזמורת פסטיבל בודפשט. ב-1997 הצטרף לפקולטה של הקונסרבטוריון למוזיקה של ז'נבה כפרופסור לרביעיית מיתרים. ב-1998 הקים את רביעיית המיתרים "מיקרוקוסמוס" עם זולטן טושקה (כינור שני), שנדור פאפ (ויולה) ומיקלוש פרני (צ'לו).

טקאץ'-נאג' התחיל גם לפתח עניין בניצוח. ב-2005 הקים את תזמורת המיתרים "קאמרטה בלרייב", כאנסמבל בפסטיבל דה בלרייב בז'נבה, שם שימש כמנהל שותף אמנותי. בשנת 2007, הוא הפך למנהל המוזיקלי של התזמורת הקאמרית של פסטיבל ורבייה, ואף למנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית הממלכתית ההונגרית ושל התזמורת הסימפונית של MÁV. בספטמבר 2010 הוא הפך למנצח ראשי ומנהל אמנותי של התזמורת הסימפונית של MÁV. הוא הפך למנצח אורח ראשי של תזמורת פסטיבל בודפשט החל מעונת 2012/2013.

במרץ 2010 הודיעה הקאמרטה של מנצ'סטר על מינויו של טקאץ'-נאג' למנצח הראשי החמישי שלה, החל מעונת 2011–2012, עם חוזה ראשוני ל-3 שנים. הוא הקליט עם הקאמרטה של מנצ'סטר באופן מסחרי עבור חברת התקליטים Avie. הוא הפך לשותף אמנותי ראשי של התזמורת הקאמרית האירית בינואר 2013.

טקאץ'-נאג' כיהן בקתדרה הבינלאומית למוזיקה קאמרית בקולג' המלכותי למוזיקה.

הוא התחתן עם לסלי דה סנגר (לבית טאונסון), ילידת ברנלי, בשנת 1991. יש להם שתי בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]