גוסטבו חימנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גוסטבו חימנו
Gustavo Gimeno
לידה 1976 (בן 48 בערך)
ולנסיה, ספרד
מוקד פעילות אמסטרדם, לוקסמבורג, טורונטו, מדריד
תקופת הפעילות מ-2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הקונסרבטוריון של אמסטרדם
עיסוק מנצח
סוגה מוזיקה קלאסית
שפה מועדפת ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כלי הקשה, פסנתר
www.gustavogimeno.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גוסטבו חימנוספרדית: Gustavo Gimeno; נולד ב-1976) הוא מנצח ספרדי. כיום הוא המנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של לוקסמבורג ומנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית של טורונטו. הוא המנהל המוזיקלי המיועד של התיאטרון המלכותי של מדריד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוסטבו חימנו נולד בוולנסיה והוא בנו של קלרינתן, חימנו למד נגינה בכלי הקשה ובפסנתר בצעירותו. אחיו הגדול למד נגינה בקלרינט ובכינור.

חימנו הצטרף לסקציית כלי ההקשה של תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית בשנת 2001, ובאפריל 2002 מונה לנגן כלי ההקשה הראשי של תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית. במהלך הקריירה שלו בתזמורת, חימנו המשיך את לימודיו בקונסרבטוריון של אמסטרדם, עם התמקדות בניצוח. הוא קיבל עידוד והדרכה ממאריס יאנסונס, והפך לעוזר מנצח ליאנסונס בקונצרטחבאו. הוא השתתף בניצוח כיתות אמן עם אד ספאנחארד, איוואן פישר והנס מונק. חימנו גם מינה את קלאודיו אבאדו וברנרד הייטינק בין מורי הניצוח האחרים שלו. בפרט, הוא סייע לאבאדו בתזמורת מוצרט (בולוניה) ובתזמורת פסטיבל לוצרן.

גוסטבו חימנו צבר ניסיון נוסף בניצוח עם תזמורות אחרות באמסטרדם. מ-2009 עד 2012, הוא היה המנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של אמסטרדם. לאחר מכן היה המנצח הראשי של Het Orkest באמסטרדם מ-2012 עד 2013. הוא עזב את תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית ב-2013 כדי להקדיש את הקריירה שלו לניצוח. גימנו הגיע לתשומת לב בינלאומית גדולה יותר בפברואר 2014 בהופעת אורח עם תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית, במקום מאריס יאנסונס, בקונצרט שכלל את הבכורה ההולנדית של הקונצ'רטו לפסנתר מס' 2 מאת מגנוס לינדברג.

חימנו הפך למנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית של לוקסמבורג בתחילת עונת 2015–2016, תפקידו הראשון בתזמורת במשרה מלאה, עם חוזה ראשוני של ארבע שנים. במרץ 2017, תזמורת לוקסמבורג הודיעה על הארכת חוזהו של גימנו עד לעונת 2021–2022. גוסטבו ביצע מספר הקלטות מסחריות עם תזמורת לוקסמבורג עבור הלייבל Pentatonn. גימנו אמור לסיים את כהונתו בתזמורת בתום עונת 2024–2025.

בפברואר 2018, חימנו ניצח לראשונה על התזמורת הסימפונית של טורונטו. על בסיס הופעת אורח זו, תזמורת טורונטו הודיעה על מינויו של חימנו למנהל המוזיקלי הבא שלה, החל מעונת 2020–2021, עם חוזה ראשוני לחמש שנים. בשנת 2019, חימנו ניצח לראשונה בתיאטרון המלכותי של מדריד, וחזר באפריל 2022 כדי להנחות את ההפקה של המלאך הלוהט (אופרה). ביולי 2022, התיאטרון המלכותי של מדריד הודיע על מינויו של חימנו למנהל המוזיקלי הבא שלו, החל בעונת 2025–2026, עם חוזה ראשוני לחמש שנים.

בישראל ניצח חימנו על התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

גוסטבו חימנו ומשפחתו מתגוררים באמסטרדם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גוסטבו חימנו בוויקישיתוף