דירק בנדיקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דירק בנדיקט
Dirk Benedict
לידה 1 במרץ 1945 (בן 79)
הלנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Dirk Niewoehner עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1972 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' ויטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג טוני הדסון (19861995) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.dirkbenedictcentral.com/
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דירק בנדיקטאנגלית: Dirk Benedict, נולד כדירק נייווהנר ב-1 במרץ 1945) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ובמה אמריקאי ממוצא גרמני. נודע בעיקר בדמות של סגן סטארבאק בבטלסטאר גלקטיקה וכסגן טמפלטון (פייס) פק מסדרת הטלוויזיה צוות לעניין. הוא המחבר של הספרים Confessions of a Kamikaze Cowboy ו-And Then We Went Fishing.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנדיקט נולד כדירק נייווהנר (Dirk Niewoehner) בהלנה (מונטנה), בנם של ג'ורג' אדוארד נייווהנר, עורך דין ואשתו פרסילה מלה, רואת חשבון. הוא גדל ב-White Sulphur Springs במונטנה. הוא בוגר מכללת וויטמן משנת 1967. בנדיקט בחר לכאורה את השם במה שלו ממנה של ביצים בנוסח בנדיקט שהייתה לו ואכל לפני קריירת המשחק שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של בנדיקט הייתה בסרט "ג'ורג'יה, ג'ורג'יה" משנת 1972. כשהסתיימה ההקרנה של הסרט פרפרים הם חופשיים בניו יורק, הוא קיבל הצעה לשחזר את ההופעה שלו בהוואי מול ברברה ראש. בזמן שהיה שם, הוא הופיע כשחקן אורח בהוואי חמש-אפס. המפיקים של סרט אימה בשם "Sssssss" ראו את הופעתו של בנדיקט בהוואי חמש-אפס וליהקו אותו מיד לתפקיד הראשי בסרט ההוא. לאחר מכן הוא גילם את בעלה המכה של טוויגי בסרט הבכורה שלה "W" משנת 1974. הוא כיכב בסדרת הטלוויזיה "Chopper One" שנמשכה במשך עונה אחת בשנת 1974. הוא הופיע ב-2 פרקים של המלאכיות של צ'רלי וגם הופיע במופע הבידור "Donny & Marie".נקודת המפנה בקריירה של בנדיקט הגיעה בשנת 1978 כאשר גילם את סגן סטארבאק בסרט ובסדרה בטלסטאר גלקטיקה. באותה שנה בנדיקט כיכב בסדרת הטלוויזיה "Cruise into Terror", והופיע בסרט האנסמבל Scavenger Hunt בשנה שלאחר מכן.

שנות ה-80 ושנות ה-90[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1980 כיכב בנדיקט לצידה של לינדה בלייר בסרט קומי-אקשן Ruckus. בשנת 1983 זכה בנדיקט לפופולריות נוספת, כשגילם את הסגן הנוכל טמפלטון "פייסמן" פק בסדרת האקשן האמריקאית צוות לעניין. הוא גילם את פייס בכל העונות מ-1982–1986 אף על פי שהסדרה לא שודרה עד ינואר 1983, והפרק האחרון לא הוצג עד לשידורים חוזרים של 1987. פרק העונה השנייה "Steel" כולל סצנה באולפני סרטי יוניברסל כשפייס נראה נבוך מכך ש Cylon הולך לידו כבדיחה והלצה לתפקידו הקודם של בנדיקט בBattlestar Galactica. הקטע הנ"ל השתלב בקטע הפתיחה של צוות לעניין מהעונה השלישית ואילך. ב-1986 כיכב בנדיקט כאמרגן של להקה בשם Harry Smilac בסרט "Body Slam" יחד עם לו אלבנו, רודי פייפר, והופעות קמע של פרדי בלאסי, ריק פלייר, וברונו סמרטינו. דמותו סמילאק בסופו של דבר הפרו-מתאבק "קוויק ריק" רוברטס (פייפר) ומתמודדת עם התנגדות מצד קפטן לו וצוות ההיאבקות שלו "הקניבלים". ב-1987, לקח בנדיקט את התפקיד הראשי בהמלט של שייקספיר בתיאטרון אבי במנהטן. גם הופעתו וגם ההפקה זכו לביקורות. בנדיקט כיכב בסרט הטלוויזיה מ-1989 "Trenchcoat in Paradise". בשנת 1991 כיכב בנדיקט בסרט Blue Tornado כשגילם את אלכס, טייס קרב בחיל האוויר האיטלקי. בנדיקט הוציא אוטוביוגרפיה בשם Confessions of a Kamikaze Cowboy: A True Story of Discovery, Acting, Health, Illness, Recovery, and Life (מסת"ב 0895294796) בשנת 1993 כיכב בסרט Shadow Force.בנדיקט הופיע גם בתור ג'ייק בארנס בסרט האקשן-הרפתקאות "אלסקה" משנת 1996.

שנות ה-2000 וה-2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000, כתב וביים בנדיקט את התסריט הראשון שלו, Cahoots. בשנת 2006 הופיע בנדיקט בסרט "Goldene Zeiten" בתפקיד כפול, כשגילם כוכב טלוויזיה אמריקאי לשעבר וכן דמות גרמנית שמתחזה לו. באותה שנה הוא כתב מאמר מקוון המבקר את הסדרה המחודשת של Battlestar Galactica ששודרה אז, ובמיוחד את ליהוקה של אישה לדמותו, סטארבק, וכתב ש"המלחמה נגד הגבריות ניצחה" וכתב כי "תוכנית טלוויזיה המבוססת על תקווה, אמונה רוחנית ומשפחה היא בלתי מתקבלת על הדעת וחסרת כל דמיון והתכנית מפגינה ייאוש, אלימות מינית וחוסר תפקוד משפחתי". בשנת 2007 הוא הופיע בסדרת הטלוויזיה הבריטית Celebrity Big Brother (האח הגדול 5) בה הגיע למקום השלישי. הוא הגיע בליל ההשקה של התכנית בהעתק של הואן של צוות לעניין, עישן סיגר ולווה בשיר הנושא של צוות לעניין. בשנת 2010 כיכב בנדיקט בגרסה הבימתית של קולומבו (סדרת טלוויזיה) כשגילם את סגן קולומבו עבור חברת "Middle Ground Theatre" בבריטניה. הוא הופיע בהופעת קמע בצוות לעניין (סרט) בתור Pensacola Prisoner Milt. בשנת 2019 קיבל על עצמו את התפקיד של ג'ק סטריינג' בסרט "Space Ninjas" שנכתב ובוים על ידי סקוט מקווייד. דירק מגלם מנחה טלוויזיה אקסצנטרי של תוכנית בשם Stranger Than Fiction שזה שילוב של אזור הדמדומים ותיקים באפלה. הסרט הוא אימה קומית מדע בדיוני העוקבת אחר חבורה של תלמידי תיכון שמנסים לשרוד בלילה של פלישת נינג'ה בחלל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטן: בשנות ה-70 שרד גידול שהתגלה אצלו בערמונית, זאת אחריי שסירב לבדיקה בדיקת ממאירות. לאחר שדחה את הטיפול הרפואי הקונבנציונלי, הוא ייחס את הישרדותו לאימוץ דיאטה של מקרוביוטיקה שהומלצה לו על ידי השחקנית גלוריה סוונסון.

נישואים ומשפחה: בשנת 1986 הוא נישא לשחקנית טוני הדסון ממנה יש לו 2 ילדים, ג'ורג' ורולן. האדסון הופיעה בתור דנה בפרק "Blood, Sweat, and Cheers" מהעונה הרביעית של צוות לעניין. הם התגרשו בשנת 1995. ב-1998 נודע לבנדיקט שיש לו גם בן נוסף, ג'ון טלברט (יליד 1968), ממערכת יחסים קודמת, שהושם לאימוץ. בעזרתם של הוריו המאמצים, גילה ופנה טלברט אל הוריו הביולוגיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דירק בנדיקט בוויקישיתוף