דליה רמירז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דליה רמירז
Delia Ramirez
דיוקנה הרשמי של רמירז בקונגרס, 2023
דיוקנה הרשמי של רמירז בקונגרס, 2023
דיוקנה הרשמי של רמירז בקונגרס, 2023
לידה 2 ביוני 1983 (בת 40)
שיקגו, אילינוי, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת צפון-מזרח אילינוי
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת מתודיזם
www.deliaforcongress.com
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של אילינוי
3 בינואר 2023 – מכהנת
(שנה ו־15 שבועות)

דליה קטלינה רמירזאנגלית: Delia Catalina Ramirez; נולדה ב-2 ביוני 1983) היא פוליטיקאית אמריקאית המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת אילינוי מאז ינואר 2023. היא חברת המפלגה הדמוקרטית.

בין השנים 2018 עד 2023 כיהנה כחברה בבית הנבחרים של אילינוי עבור המחוז הרביעי. היא הייתה האמריקאית הגואטמלית הראשונה שנבחרה לאספה הכללית של אילינוי.[1] לאחר השבעה בינואר 2023 לקונגרס של ארצות הברית, היא הפכה ללאטינית הראשונה שמייצגת את אילינוי בקונגרס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רמירז נולדה לזוג מהגרים מגואטמלה, וגדלה בשכונת הומבולדט פארק בשיקגו. היא סיימה את בית הספר היסודי Sabin Magnet ורכשה תואר ראשון בלימודי צדק מאוניברסיטת צפון-מזרח אילינוי.

לפני שנכנסה לתפקיד רשמי, רמירז עבדה ומילאה תפקידי מנהיגות בסוכנויות שירות סוציאליות, ארגוני הסברה ללא מטרות רווח וארגוני קהילה מקומיים.

בבחירות לבית הנבחרים של אילינוי 2018, התמודדה רמירז על המושב הפתוח של המחוז הרביעי. היא זכתה בבחירות מקדימות במלגה הדמוקרטית עם 48% מהקולות, וניצחה ללא תחרות בבחירות הכלליות ב-6 בנובמבר 2018. היא הושבעה לאספה הכללית ה-101 ב-9 בינואר 2019, והייתה חברה בבית הנבחרים הפרוגרסיבי של אילינוי.

ב-7 בדצמבר 2021, רמירז הודיעה שהיא תתמודד בבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית ב-2022 עבור מחוז הקונגרס השלישי של אילינוי. המחוז היה מושב חדש עקב חלוקה מחדש לאחר מפקד האוכלוסין של 2020 במדינה. בבחירות המקדימות הדמוקרטיות, זכתה רמירז ב-66% מהקולות, כשגברה על גילברט וילגס, חבר מועצת העיר שיקגו, ואימן צ'האד, פרופסור ויועץ למדיניות חוץ.[2] ציבור הבוחרים של המחוז הוא דמוקרטי מובהק, וככזה המועמד הדמוקרטי היה צפוי לנצח בבחירות הכלליות בנובמבר.[3] רמירז ניצחה את המועמד הרפובליקני ג'סטין בוראו בבחירות הכלליות כשגרפה 67% מהקולות.[4] רמירז הושבעה לתפקידה ב-3 בינואר 2023. היא חברה בוועדה לביטחון פנים ובוועדה לענייני חיילים משחוררים.

בשנת 2023 הייתה בין 56 הדמוקרטים שהצביעו בעד H.Con.Res. 21, שהורה לנשיא ג'ו ביידן להרחיק חיילים אמריקאים מסוריה בתוך 180 יום.

ב-18 ביולי 2023, הצביעה יחד עם עוד 8 חברי קונגרס דמוקרטים פרוגרסיבים, נגד החלטה שהוצעה על ידי אוגוסט פלוגר הקובעת כי "מדינת ישראל אינה מדינת גזענית או אפרטהייד", שהקונגרס דוחה "כל צורות של אנטישמיות ושנאת זרים" וש"ארצות הברית תמיד תהיה שותפה ותומכת נלהבת של ישראל".[5] בהצהרה, חברת הקונגרס רמירז הצהירה, "האיום באנטישמיות הוא אמיתי, הוא קטלני, ואני מגנה אותו מכל וכל במונחים הקשים ביותר... אני מאמינה שאנחנו צריכים להמשיך לפעול למען עולם שבו אנושיות וזכויות מלאות של כל הישראלים והפלסטינים זוכים לכבוד. ההחלטה הזו לא עושה את זה, ולכן, לא יכולתי לתמוך בה".[6]

באוקטובר 2020 נישאה רמירז לבוריס הרננדז. רמירז היא הלטינית המתודיסטית המאוחדת הראשונה בקונגרס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דליה רמירז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]