דן קרנשו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דן קרנשו
Dan Crenshaw
לידה 14 במרץ 1984 (בן 40)
אברדין, סקוטלנד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת טאפטס, אוניברסיטת הרווארד
עיסוק קצין בצי ארצות הברית, פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
crenshaw.house.gov
נציג המחוז השני של טקסס בבית הנבחרים של ארצות הברית
3 בינואר 2019 – מכהן
(5 שנים ו־10 שבועות)
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל "דן" קרנשואנגלית: Daniel "Dan" Crenshaw; נולד ב-14 במרץ 1984) הוא פוליטיקאי אמריקאי חבר המפלגה הרפובליקנית המכהן כנציג המחוז השני של טקסס בבית הנבחרים של ארצות הברית. קרנשו הוא לוחם לשעבר ביחידת אריות הים, שאיבד את עינו במהלך שירותו הצבאי במלחמת אפגניסטן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרנשו נולד באברדין שבסקוטלנד היכן שמשפחתו התגוררה במסגרת עבודתו של אביו בחברת האנרגיה Texas oil & gas. הוא גדל בקייטי וביוסטון שבטקסס ובבוגוטה בקולומביה, בה סיים את לימודי התיכון ב-2002. ב-2006 סיים תואר ראשון ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת טאפטס שבמסצ'וסטס, את הלימודים ביצע בסיוע מלגה מצי ארצות הברית. ב-2017 סיים תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.

לאחר לימודי התואר הראשון התגייס לצי ארצות הברית, והתנדב ליחידת אריות הים. במאי 2008 סיים את קורס הקצינים ואת הכשרתו כלוחם ביחידה. מיד לאחר מכן הוצב בפלוג'ה שבעיראק כחלק מצוות אריות הים שלוש. ב-2012 הוצב בקנדהאר שבאפגניסטן ובמהלך הלחימה במחוז הלמנד נפצע ממטען צד, איבד את הראייה בעינו הימנית ונפגע באורח קשה בעינו השמאלית. לאחר שורת ניתוחים ושיקום ממושך שב לראות בעינו השמאלית. הוא המשיך בשירות והוצב במזרח התיכון ובקוריאה הדרומית. בספטמבר 2016 השתחרר מהשירות הצבאי בדרגת לוטננט קומנדר (מקבילה לרב-סרן). על פועלו עוטר פעמיים בכוכב הארד כולל אות V, בלב הארגמן ובמדליות נוספות.

בנובמבר 2017 הודיע על כוונתו להתמודד בבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית כנציג המפלגה הרפובליקנית למושב המחוז השני של טקסס. לאחר ניצחון בבחירות המקדימות של המפלגה, גבר בנובמבר 2018 על יריבו מהמפלגה הדמוקרטית ברוב של 52.9%.

בשנת 2020, מגזין פורצ'ן כלל את קרנשו ברשימת 40 Under 40 בקטגוריית "ממשל ופוליטיקה".[1]

קרנשו נשוי לטרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דן קרנשו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]