הבחור המושלם (סרט, 2015)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבחור המושלם
The Perfect Guy
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי דיוויד מ. רוזנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ניקול רוקלין
ונדי רודס
דריל טאחה
טומי אוליבר (אנ')
תסריט טייגר ויליאמס
אלן ב. מק'לרוי (אנ')
עריכה ג'ואן סובל
שחקנים ראשיים סאנה ליית'ן (אנ')
מייקל איליי (אנ')
מוריס צ'סנט (אנ')
צ'רלס ס. דוטון (אנ')
טס הרפר
קת'רין מוריס (אנ')
רות'ינה ווסלי (אנ')
הולט מק'לאני (אנ')
מוזיקה דיוויד פלמינג
אטלי אוברסון (אנ')
צילום פיטר סימוניט'
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Screen Gems (אנ') (באמצעות אולפני סוני)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 בספטמבר 2015 (לוס אנג'לס)
11 בספטמבר 2015 (ארצות הברית)
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה, מתח
תקציב 12 מיליון דולר
הכנסות 60 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו perfectguy
www.theperfectguy-movie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבחור המושלםאנגלית: The Perfet Guy) הוא סרט דרמת מתח אמריקאי משנת 2015 שבוים על ידי דיוויד מ. רוזנטל (אנ'). תסריט הסרט נכתב על ידי אלן ב. מק'לרוי (אנ') וטייגר ויליאמס והוא הופק על ידי טומי אוליבר (אנ'). בסרט מככבים סאנה ליית'ן (אנ'), מוריס צ'סנט (אנ') ומייקל איליי (אנ'). איליי וליית'ן שימשו כמפיקים בפועל בסרט.

עלילת הסרט עוקבת אחר אישה רווקה שמתאהבת בגבר המפתח אובססיה כלפייה לאחר פרידתם. הסרט הופץ בצפון אמריקה ב-11 בספטמבר 2015 וזכה לביקורות שליליות מהמבקרים, ששיבחו את הופעת השחקנים, אך ביקרו לרעה את העלילה ואת החוסר במתח. הסרט נחשב להצלחה קופתית והרוויח 60 מיליון דולר כנגד 12 מיליון דולר שהושקעו ביצירתו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוביסטית צעירה בשם ליה וון נפרדת מבן זוגה דייב קינג לאחר שהאחרון מסרב להתמסד איתה ולהקים משפחה. חודשיים לאחר מכן, ליה מכירה את קרטר דנקן, בחור כריזמטי שעובד בתמיכה טכנית בחברה אחרת. השניים מתקרבים במהרה וקרטר מצליח לכבוש את ליבם של חבריה ומשפחתה של ליה. בזמן נסיעה הביתה ממפגש אצל הוריה של ליה בסן פרנסיסקו, איש זר בתחנת דלק מבקש מליה רשות לצלם את רכבו של קרטר (מכיוון שהוא חובב רכבי אספנות). קרטר מבחין במתרחש, תוקף את המתדלק ולאחר מכן הוא וליה עוזבים את המקום בעקבות בקשתו של מנהל התחנה. מבוהלת מהתקיפה, ליה נפרדת מקרטר באותו הלילה.

במהלך השבועות הבאים, קרטר עוקב אחר ליה במהלך עבודתה וכן מתקשר אליה מספר פעמים, למרות שליה שינתה את מספר הטלפון שלה. ללא ידיעתה של ליה, קרטר נכנס לביתה בעזרת מפתח משוכפל. בבית, קרטר עובר על רכושה של ליה, פורץ למחשבה וחוטף את החתול של ליה. ליה מחליטה להגיש תלונה במשטרה. במשטרה, ליה מספרת על קרטר לבלש הנסן, שמפציר בה לתעד כל ניסיון של קרטר להטריד אותה. בהמשך, ליה מוצאת מכתב וורד אדום על רכבה ומגישה נגד קרטר צו הרחקה. בעקבות זאת, קרטר מפוטר מעבודתו.

בהמשך, דייב יוצר קשר עם ליה במטרה לחדש את מערכת היחסים ביניהם וליה מסכימה. באחד הלילות, ליה ודייב מגלים שקרטר צופה בהם בזמן שהם נמצאים במסעדה ודייב ניגש אל קרטר כדי להזהיר אותו שיתרחק מליה. ליה ודייב יוצרים קשר עם המשטרה והבלש הנסן חוקר את קרטר באשמת הפרת צו ההרחקה. קרטר מעמיד פני חף מפשע ומצהיר שהוא לא ידע שליה תהיה במסעדה ושדייב פנה אליו בתקיפות. כשהוא מבין שאין לו סיבה לעצור את קרטר, הנסן משחרר אותו לחופשי.

לילה אחד, גברת מק'ארתי, השכנה של ליה, מוצאת את קרטר בביתה של ליה. בתגובה, קרטר הורג אותה. קרטר מצלם בחשאי את ליה ודייב שוכבים ולאחר מכן משתמש בחשבון האימייל העסקי של ליה במטרה להפיץ את הסרטון לקולגות שלה וללקוחות החברה, מה שגורם להשעייתה. בנוסף, קרטר מחבל ברכבו של דייב, מה שגורם לו להתרסק ולאחר מכן קרטר חונק אותו למוות.

ליה והנסן בטוחים שניהם שקרטר מעורב במותו של דייב, אך אין בידם ראיות כדי לכלוא אותו. לאחר חקירה ממושכת, הנסן לומד ששמו האמיתי של קרטר הוא רוברט אדמס, ושהוא החליף את זהותו לאחר שהטריד אישה אחרת קודם לכן. הנסן, שמבין שקרטר אשם, מספר לליה סיפור לפיו חבר שלו רכש שוטגאן, אותו הוא הטעין עם שני קליעי דמה וחמישה קליעים אמיתיים. הנסן מסביר שהסיבה לקליעי הדמה היא כדי לירות "יריות אזהרה", מה שייתן לליה הצדקה לירות בקרטר למותו לאחר מכן (מכיוון שהיא השתמשה בקליעי דמה, היא יכולה לטעון להגנה עצמית בבית המשפט). בעקבות שיחתם, ליה רוכשת שוטגאן משלה.

ליה מגלה שקרטר שינה את זהותו בשנית וכעת הוא יוצא עם אישה אחרת. ליה מפחידה את האישה, גורמת לה להיפרד מקרטר ולאחר מכן מגישה עבורו צו הרחקה חדש בנוכחות העובדים במקום עבודתו החדש, מה שגורם לפיטוריו בשנית. ליה מצליחה למצוא את מחבואו של קרטר, היכן שהוא צפה בה כל הזמן וכן את החתול שלה. ליה משמידה את המחשבים של קרטר במחבואו, מתגרה בו ומדרבנת אותו לרדוף אחריה ולאחר מכן עוזבת את המקום.

באותו הלילה, קרטר פורץ לביתה של ליה, אך היא מובילה אותו לחדר ריק ולאחר מכן מכוונת עליו את השוטגאן. קרטר מצליח להפיל את השוטגאן מידיה של ליה ומאבק מתחולל בין השניים. ליה מצליחה לקחת את השוטגאן בחזרה ויורה בקרטר את שני קליעי הדמה. ליה משקרת לקרטר ואומרת שהשוטגאן היה טעון רק עם קליעי הדמה וקרטר מנסה לתקוף אותה. למרות זאת, ליה יורה בו בשנית עם הקליעים האמיתיים ופוצעת את קרטר באופן אנוש. רגע לפני מותו, ליה מתוודה בפני קרטר שהיא שיקרה ושהייתה לה תחמושת חיה בשוטגאן לאורך כל הזמן. ליה מתקשרת למשטרה ומדווחת על פורץ, לאחר מכן המשטרה לוקחת את גופתו של קרטר אל מחוץ לבית.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-6 באוגוסט 2014 בלוס אנג'לס. רוב הסרט צולם במהלך הלילה באמצעות המצלמות הדיגיטליות של סוני ועדשות אנאמורפוזיות. ברוב הצילומים נעשה שימוש באור מינימלי על מנת ליצור "אווירה מסתורית" מכיוון ש"דייוויד רצה לצלם בלילה", כך אמר בראיון במאי הצילומים פיטר סימוניט'. צילומי הסרט הושלמו לאחר 34 ימים.[1]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 18% טריות על סמך 45 ביקורות.[2]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 36/100 על סמך 13 ביקורות.[3]

האתר CinemaScore העניק לסרט ציון A- (טוב).[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Peter Caranicas, Cinematographer Peter Simonite Talks On-Set Education, Night Filming, Variety, ‏2014-09-18 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ The Perfect Guy | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2015-09-11 (באנגלית)
  3. ^ The Perfect Guy, www.metacritic.com (באנגלית)
  4. ^ Anita Busch, ‘The Perfect Guy’ Edges Out ‘The Visit’ To Take No. 1 – Box Office Final, Deadline, ‏2015-09-14 (באנגלית אמריקאית)