הבצורת (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבצורת
The Dry
מבוסס על The Dry עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רוברט קונולי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אריק באנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט רוברט קונולי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אריק באנה
ג'יין הארפר
ג'נבייב או'ריילי
מתיו נייבל
ג'יימס פרנשביל
Miranda Tapsell
ברוס ספנס
ג'וליה בלייק
Martin Dingle-Wall
Jeremy Lindsay Taylor
קיר אודונל
ג'ון פולסון
Daniel Frederiksen עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Peter Raeburn עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטפן דוסקיו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בדצמבר 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 117 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט בלשי, סרט מותחן, סרט דרמה, סרט פשע, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים
  • AACTA Award for Best Adapted Screenplay (הארי קריפס)
  • פרס AACTA לסינמטוגרפיה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבצורתאנגלית: The Dry) הוא סרט מותחן ומסתורין אוסטרלי משנת 2020 בבימויו של רוברט קונולי, המבוסס על ספרה באותו שם של ג'יין הארפר משנת 2016. בסרט מככבים אריק באנה, ג'נבייב או'ריילי, קיר או'דונל וג'ון פולסון.

הסרט הוקרן לראשונה במלבורן בדצמבר 2020 וזכה לביקורות חיוביות מהמבקרים. הסרט זכה בקטגוריית הצילום הטוב ביותר והתסריט המעובד הטוב ביותר בפרסי האקדמיה האוסטרלית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה. הסרט הופץ על ידי IFC Films בארצות הברית במאי 2021.

ב־2022 החלה הפקת סרט המשך, המבוסס על ספר ההמשך של הארפר, "כח הטבע".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכן המשטרה הפדרלית אהרון פאלק חוזר לעיר הולדתו קיורה שבמדינת ויקטוריה כדי להשתתף בהלווייתו של חבר ילדותו לוק הדלר, שלכאורה הרג את אשתו קארן ובנם בילי לפני שנטל את חייו. רק בתם התינוקת, שרלוט, ניצלה. הוריו של לוק מבקשים מפאלק להישאר ולחקור את הפשע והוא מסכים באי רצון.

בפלאשבקים נחשף כי פאלק עזב את העיר עשרים שנה קודם לכן כדי להימלט מהטרדות כאשר היה חשוד במותה של חברתו אלי. עם שובו הוא מוצא שרבים מאנשי העיר עדיין כועסים עליו ובמיוחד אביה של אלי מאל ובן דודה גרנט שממתגים אותו כשקרן ורוצח.

בעזרת הסמל המקומי של העיר גרג ראקו, פאלק מתחיל לבדוק את האירועים סביב מותו של לוק. הם מגלים כי תרמילי הרובה ששימשו בפשע היו של רובה רמינגטון, ואילו לוק החזיק בבעלותו רק רובי ווינצ'סטר. פאלק מראיין גם את סקוט ויטלם, מנהל בית הספר המקומי והבוס של קארן, שמסביר שלמרות שלקארן ולוק היו קצת בעיות כספיות, נראה כי לא היו להם בעיות חמורות. כאשר פאלק מגלה את המילה 'גרנט?' בכתב יד על גב קבלת ספר ספרייה, הוא חושד שגרנט רוצה לרכוש את החווה המשפחתית של הדלר מכיוון שהוריו של לוק אינם יכולים לנהל אותה בעצמם.

פאלק מבקר את גרצ'ן, חברת ילדות נוספת ועמיתתו לעבודה של קארן שאומרת לו שהיו בקשות שנמצאו בשולחן העבודה של קארן למימון בית הספר. בעודו מזכיר את אלבום התמונות הישן, פאלק רואה תמונה של לוק מחזיק את בנה של גרצ'ן. הוא שואל אותה על כך שלוק עשוי להיות האב; גרצ'ן מכחישה זאת, אך בעקיפין מאשרת כי הם ניהלו רומן. פאלק שואל את גרצ'ן אם היא אחראית לרציחות והיא אומרת לו לעזוב. למחרת בבוקר, פאלק גונב כמה מבקשות המימון ומבין שקארן כתבה 'גרנט?' בהתייחס למענק (GRANT, מענק באנגלית). אהרון מגלה שוויטלם מעל בכספי בית הספר ורצח את קארן ומשפחתה כדי לכסות על פשעו.

פאלק וראקו הולכים לחקור את ויטלם בבית הספר, רק כדי לגלות שהוא ברח אל השיח עם מכל דלק ומצית. כשהם מחפשים את ביתו, הם מוצאים את קליעי הציד התואמים את התרמילים ששימשו ברצח. כאשר הם דוחקים אותו, ויטלם מודה בהתמכרותו להימורים, גניבת כסף מבית הספר כדי לשלם את חובותיו ורצח משפחת הדלר כדי לחפות על הונאתו. לאחר מכן הוא מטפטף את עצמו בנזין ומצית את עצמו. פאלק וראקו מתמודדים איתו על האדמה ומכילים את האש. ויטלם וראקו נשרפים קשה ומאושפזים, אם כי הפציעות של פאלק אינן חמורות. החקירה נסגרת עם הווידוי של ויטלם, והוריו של לוק מודים לפאלק על שהוכיח את חפותו של לוק.

לפני שעזב את העיר, פאלק נפגש עם גרצ'ן ומתנצל על כך שהאשים אותה; היא סולחת לו. היא מגלה שהיא תמיד הייתה מאוהבת בלוק אבל שהוא בחר בקארן. פאלק מבקר באזור הסלעי שהוא ואלי נהגו לעיתים קרובות לבקר בו; הוא מוצא את התרמיל הישן שלה, המכיל יומן ובו היא כתבה שהיא מתכוונת לברוח מכיוון שאביה התעלל בה פיזית ומינית. הוא גם התעלל באופן דומה באמה שגרמה לה לנטוש את המשפחה. פלאשבק מגלה שכשאביה גילה שהיא עוזבת, הוא רדף אחריה והטביע אותה בזעם. פאלק נפרד מאלי ואז חוזר לעיר עם התרמיל כראיה לטיהור שמו לאורך אפיק הנהר, שכעת הוא יבש לחלוטין.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אריק באנה - אהרון פאלק
    • ג'ו קלוסק - אהרון פאלק הצעיר
  • ג'נבייב או'ריילי - גרצ'ן
    • קלוד סקוט-מיטשל - גרצ'ן הצעירה
  • קיר או'דונל - גרג ראקו
  • ג'ון פולסון - סקוט ויטלם
  • בייב בטנקור - אלנור דיקון
  • מראים דינגל-וול - לוק הדלר
    • סם קורלט - לוק הדלר הצעיר
  • ברוס ספנס - גרי הדלר
  • ג'וליה בלייק - בארב הדלר
  • מתיו נייבל - גרנט דאו
  • ויליאם זאפה - מל דיקון
  • ג'יימס פרצ'וויל - ג'יימי סאליבן

בנוסף, ג’יין הארפר הופיעה בהופעת קמע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הבצורת בוויקישיתוף