הוועדה הבינלאומית לתביעות ביטוח מתקופת השואה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוועדה הבינלאומית לתביעות ביטוח מתקופת השואה (International Commission on Holocaust Era Insurance Claims - ICHEIC) הוקמה על ידי האיגוד הלאומי של נציבי הביטוח באוגוסט 1998 במטרה לזהות, להסדיר ולשלם תביעות ביטוח בודדות מתקופת השואה ללא עלות לתובעים.

ICHEIC הוקמה בעקבות משא ומתן בין נציגי ארגונים בינלאומיים של יהודים וניצולים, מדינת ישראל, חברות ביטוח אירופיות ורגולטורי הביטוח בארצות הברית. תוצאת המשא ומתן הייתה מזכר ההבנות ("MOU") שנחתם ב-25 באוגוסט 1998 על ידי כמה חברות ביטוח אירופיות.

עקב הקמת ארגון זה נמנע הצורך בחקיקה בכמה מדינות בארצות הברית, חקיקה שנועדה לספק פיצוי לקורבנות השואה. עם זאת, ניו יורק, קליפורניה ופלורידה העבירו כל אחת חקיקה לפיה הניצולים זכאים לפיצוי לפני ארגונם. בניו יורק, סנטור גי וללה (Guy Velella), תמך בחקיקה מסוג זה ודיונים אצל מומחים לארכאולוגיה בביטוח (Risk International) התקיימו כדי להוכיח כי מהקורבנות נשללו זכויות לתביעות אלה.

הוועדה הבינלאומית לתביעות ביטוח מתקופת השואה הפסיקה לקבל טופסי תביעה / בקשות מניצולי שואה ב-31 במרץ 2004. על פי אתר ICHEIC, כל התביעות שהוגשו בזמן קיבלו החלטה סופית בתהליך ICHEIC עד דצמבר 2006.

הוועדה הבינלאומית לתביעות ביטוח מתקופת השואה תמכה בפרויקטים של הנצחת זכר השואה, למשל פרויקט שהתקיים ביד ושם ב-2016 ובמסגרתו נוצרו סרטוני וידאו לשימושם של תלמידים ומחנכים, סרטונים שהועלו ליוטיוב.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jonathan Clapsaddle, The Holocaust Education Video Toolbox: Now Available in Five Languages, Yad Vashem, ‏June, 2016
ערך זה הוא קצרמר בנושא השואה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.