הוקון מגנוססון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוקון מגנוססון
Hákon Magnússon
לידה 1068
פטירה פברואר 1095 (בגיל 27 בערך)
דוברפייל, נורווגיה
מדינה נורווגיהנורווגיה נורווגיה
שושלת הרדרדה
כינוי "תורפוסטר"
אב מגנוס השני
מלך נורווגיה
1093 – פברואר 1095
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוקון מגנוססוןנורדית עתיקה: Hákon Magnússon, בנורווגית: Håkon Magnusson; ידוע בכינוי תורפוסטר, בנורדית עתיקה Þórisfóstra – "בנו המאומץ של תור"; 1068 – פברואר 1095) היה מלך נורווגיה מ-1093 ועד מותו. הוקון זכה להכרה חלקית בנורווגיה ולתקופת מלכותו משמעות מוגבלת. באופן כללי הוא לא נמנה עם הסדרה הממוספרת של מלכי נורווגיה.

הוקון היה נכדו של האראלד השלישי, בנו של מגנוס השני ואחיינו של אולף השלישי. הוא נולד פחות או יותר באותה עת בה מת אביו וגודל על ידי תור פה סטייג מעמק גודברנד. ב-1090 הוא עמד בראש משלחת לאזור שנקרא בסאגות ביימרלנד (Bjarmaland), כיום אזור ארכנגלסק שברוסיה.

לאחר מותו של אולף השלישי הוא הוכרז כמלך נורווגיה בטרונדהיים, בעוד שבן דודו, מגנוס השלישי, הוכרז כמלך בויקן (דרום נורווגיה). עד מהרה הוא נכנס לעימות עם מגנוס ונראה היה שלא מן הנמנע שתפרוץ מלחמה בין השניים. ב-1095 הכין מגנוס פעולה צבאית כנגד הוקון, אך הוא הופתע מחוזקו של בן דודו. כאשר הבין הוקון שמגנוס הגיע לטרונדהיים, הוא חצה את רכס הרי דוברפייל. אולם הוקון מת באופן פתאומי במהלך מסעו. כתוצאה מכך הפך מגנוס להיות מלכה של כל נורווגיה. הוא שבה את תור פה סטייג שבסופו של דבר נתלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]