לדלג לתוכן

הטבחית מקסטמאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הטבחית מקסטמאר
La cocinera de Castamar
סוגה דרמה תקופתית
שחקנים
  • מישל ג'נר
  • Roberto Enríquez
  • Hugo Silva עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות Spanish
מספר פרקים 12 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה Buendía Estudios
שידור
רשת שידור Atresplayer Premium
תקופת שידור מקורית 2021–הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
אתר רשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטבחית מקסטמארספרדית: La cocinera de Castamar) היא סדרת טלוויזיה ספרדית. הסדרה היא דרמה תקופתית המבוססת על הספר "הטבחית מקסטמאר" מאת פרננדו ג'יי מוניז בכיכובם של מישל ג'נר ורוברטו אנריקז. העלילה מתרחשת במדריד של תחילת המאה ה-18 ובמרכזה סיפור אהבה בין טבחית הסובלת מאגורפוביה לאציל אלמן.[1] הסדרה הופקה על ידי חברת ההפקה Buendía Estudios ועלתה לשידור במקור בשירותי הזרמת המדיה Atresplayer Premium בפברואר 2021.

הסדרה שודרה גם בערוץ החינמי הספרדי אנטנה 3 החל מאפריל 2021 ובמקביל בפלטפורמה של נטפליקס.[2]

הסיפור מתרחש בשנת 1720 באזור מדריד[3] בתקופת בה היה פליפה החמישי מלך ספרד. לאחר שאיבדה את אביה, קלרה בלמונטה מפתחת אגורפוביה ומוצאת עבודה כטבחית באחוזתו של הדוכס מקסטמאר, שם כשהיא ספונה במטבחים היא מרגישה בטוחה. הדוכס עצמו מתמודד עם הטרגדיה של מות אשתו ההרה.  

ארמון האינפנטה דון לואיס בבואדייה דל מונטה שימש כשחזור של אחוזת קסטמאר הבדיונית

הסדרה היא עיבוד לרומן בעל אותו השם מאת פרננדו ג'יי מוניז.[4] צילומי החוץ של הסדרה נעשו במיקומים שונים במדריד, סגוביה וקואנקה.[5] צילומי מבנה אחוזת הדוכס נערכו ביישוב בואדייה דל מונטה.[6] הצילומים ארכו ארבעה חודשים והסתיימו בדצמבר 2020.[5] הסדרה מורכבת מ-12 פרקים באורך של 50 דקות.

הסדרה שודרה לראשונה ב-21 בפברואר 2021. השידור החינמי בספרד בערוץ אנטנה 3 החל ב-8 באפריל 2021 ונמשך כחודשיים וחצי והשיג נתוני רייטינג טובים יחסית (11.8% מנתח קהל).[7]

דייגו ואלבה, צמד אצילים ספרדים, חיים את סגנון החיים האריסטוקרטי שאפיין את משפחות האצולה של מדריד במאה ה–18. אלבה היא אישה יפה ומסורה, דייגו הוא גברי ובעל ממון ונכסים. הם רוכבים על סוסים יחד ויום אחד בעת הרכיבה בעודם משקיפים על שטחי האחוזה הנרחבים שלהם, אלבה מבשרת לדייגו שהיא בהיריון. מיד לאחר שהוא מקבל את הבשורה ומזהיר אותה מפני רכיבה פרועה על גב סוס, היא נופלת מגבו של אותו הסוס ומתה[8]. בהמשך השניים מתמודדים עם תככים ומזימות מצד מקורבי האחוזה ומצד חבריהם.[9]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Vicente G. Olaya, ‘La cocinera de Castamar’, donde el patrimonio nacional es la estrella invitada, El País, ‏2021-02-20 (בספרדית)
  2. ^ Cinemanía (2021-05-10). "¿Cuándo emiten 'La cocinera de Castamar'? Así puedes seguir los capítulos en abierto y en Netflix". Cinemanía (בספרדית). נבדק ב-2023-12-09.
  3. ^ "Atresplayer Premium convoca 'Deudas', 'Alba', 'La cocinera de Castamar' y 'Luimelia 3' antes de la primavera". Vertele!. eldiario.es. 23 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Fdez. Larrechi, Aloña (21 בפברואר 2021). "Crítica: 'La cocinera de Castamar', un drama de época que deja con ganas de más". Fuera de Series. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 "Finaliza el rodaje de La cocinera de Castamar, nueva serie de Antena 3 con Michelle Jenner que se ha grabado en Cuenca". 20minutos.es. 23 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Peake, Amber (15 ביולי 2021). "Where was The Cook Of Castamar filmed? Netflix drama's filming locations explored". thefocus.news. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Sergio Soriano, 'La cocinera de Castamar' cierra las puertas de palacio con un 11,8% de media y arrasa en el diferido, FormulaTV, ‏2021-06-25 (בספרדית)
  8. ^ גילי איזיקוביץ, "הטבחית מקסטמאר": חובבי אופרות סבון וסאגות היסטוריות? זו הסדרה שחיפשתם
  9. ^ הטבחית מקסטמאר