היו זמנים במקסיקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היו זמנים במקסיקו
Once Upon a Time in Mexico
בימוי רוברט רודריגז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט רודריגז, אליזבת אוולאן, קרלוס גאיארדו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט רוברט רודריגז עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רוברט רודריגז עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים
מוזיקה רוברט רודריגז
צילום רוברט רודריגז עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Columbia Pictures
Dimension Films
Troublemaker Studios
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בספטמבר 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 102 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט ספרדית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט פשע, סרט מותחן, neo-Western עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 29 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו onceuponatimeinmexico
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היו זמנים במקסיקואנגלית: Once Upon a Time in Mexico; הידוע גם בשם דספרדו 2) הוא סרט פעולה אמריקאי משנת 2003 שכתב, ביים, הפיק, צילם וערך רוברט רודריגז. זהו הסרט השלישי והאחרון בטרילוגיית מקסיקו של רודריגז, והוא סרט המשך לסרטים אל מריאצ'י משנת 1992 ודספרדו משנת 1993[2]. הסרט מציג את אנטוניו בנדרס בהופעתו השנייה והאחרונה בתפקיד אל מריאצ'י. בסרט מגויס אל מריאצ'י על ידי סוכן ה-CIA שלדון סנדס (ג'וני דפ) כדי להרוג את ארמנדו בארילו (וילם דפו), ראש קרטל סמים מקסיקני שמתכנן הפיכה נגד נשיא מקסיקו. במקביל, אל מריאצ'י מבקש לנקום בגנרל מושחת שאחראי למות אשתו, קרולינה (סלמה הייק).

זה היה סרט התקציב הגדול הראשון של רודריגז שצולם ב-HD. הסרט זכה לביקורות חיוביות אך ספג ביקורת על כך שהפחית את גיבורו לדמות כמעט משנית בטרילוגיה שלו ועל כך שיש לו עלילה מפותלת. בתוספות המיוחדות של ה-DVD של הסרט, רודריגז הסביר שזה מכוון, מכיוון שהוא רצה שזה יהיה הטוב, הרע והמכוער של הטרילוגיה. הסרט הכניס סכום של 98 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של 29 מיליון דולר בלבד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל מריאצ'י מגויס על ידי סוכן ה-CIA שלדון ג'פרי סנדס כדי להרוג את הגנרל אמיליאנו מארקס, קצין צבא מקסיקני מושחת שנשכר על ידי ראש קרטל הסמים המקסיקני ארמנדו בארילו כדי להתנקש בנשיא מקסיקו ולהפיל את הממשלה. שנים רבות לפני כן, אל מריאצ'י ואשתו קרולינה התעמתו עם מארקס בדו-קרב יריות ופצעו את הגנרל; כנקמה, מארקס לקח את חייהם של קרולינה ובתם במארב. בנוסף לאל מריאצ'י, סנדס משכנע את סוכן ה-FBI לשעבר חורחה רמירז לצאת מפנסיה ולהרוג את בארילו, שרצח את בת זוגו ארצ'ולטה בעבר. יתרה מזאת, סוכנת סוכנות החקירות הפדרלית של מקסיקו אחדרס נשלחת כדי לעקוב אחר בארילו.

תוך כדי מעקב אחר פעילותו של בארילו, רמירז פוגש את בילי צ'יימברס, נמלט אמריקני שחי תחת חסותו של בארילו, אך כבר לא יכול לשכוח את המשימות הנוראיות שהוא נאלץ לבצע עבורו. רמירז משכנע את צ'יימברס שהוא יספק לו הגנה בתמורה להתקרבותו אל בארילו על ידי השתלת מיקרופון נסתר בכלב הצ'יוואווה של צ'יימברס. צ'יימברס מסכים להשלים את העסקה בתמורה להסגרתו לשלטונות ארצות הברית ברגע שבארילו מחוסל. עוזרו של סנדס, קוקוי, נשכר במקור כדי לפקוח עין על אל מריאצ'י, במקום זאת הוא מרגיע את אל מריאצ'י ומעביר אותו לבארילו, ומציע גם לחשוף את פרטי התוכנית של סנדס. עם זאת, קוקי נהרג מייד על ידי צ'יימברס בעוד אל מריאצ'י בורח מהשבי וקורא לחבריו לורנצו ופידאו לסייע לו במשימתו.

תוך כדי מעקב אחר פעילותו של בארילו מחוץ לבית חולים, רמירז מבחין בחמושים שמסתערים על הבניין. הוא מגלה שקבוצת רופאים הוברחה ובארילו דימם למוות כתוצאה משחזור פנים שהשתבש, אך הוא מבין שהגווייה שעל שולחן הניתוחים היא כפיל לפני שהוא נחטף על ידי בארילו האמיתי ואחדרז חושפת את עצמה כבתו של בארילו. סנדס מבין שמשימתו נפגעה אך מאוחר מדי, מכיוון שהוא נתפס על ידי בארילו ואחדרז - שעוקרים את עיניו לפני שהם משחררים אותו. למרות עיוורונו, הוא מצליח להפיל מתנקש שרודף אותו, בעזרת ילד רחוב שמדבר אליו.

כאשר הכפר חוגג את יום המתים במהלך ביקורו של הנשיא, מארקס וצבאו מסתערים פנימה ותוקפים את ארמון הנשיאות. עם זאת, כוחותיו של מרקס סופגים בהתנגדות לא רק משומרי ראשו של הנשיא, אלא גם תושבי הכפר והמריאצ'יס. סנדס מורה לאל מריאצ'י להרוג את הנשיא לפני שיתקוף את מארקס, אך המריאצ'יס, בהסכמתם כי הנשיא הוא אדם טוב, מתערבים מוקדם ומגינים עליו. מארקס נכנס לארמון הנשיאות, רק כדי להתעמת שוב עם אל מריאצ'י, שיורה בברכיים לפני שהורג אותו בירי בראשו. רמירז, ששוחרר מהשבי על ידי צ'יימברס, מתמודד מול בארילו. אחרי שבארילו יורה בתאים, רמירז ואל מריאצ'י הורגים את ראש קרטל הסמים. סנדס מצליח לירות באחדרז הסדיסטית מחוץ לארמון הנשיאות. בסופו של דבר, לורנצו ופידאו מסתלקים עם הכסף בו השתמש בארילו כדי לשלם למרקס, ומלווים את הנשיא למקום מבטחים. רמירז נפרד מסנדס והולך משם, לאחר שנקם את מותה של בת זוגו. לאחר מכן אל מריאצ'י נותן את חלקו במזומן לאנשי הכפר לפני שהוא צועד אל השקיעה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – אל מריאצ'י (סדרת טלוויזיה)

ערוץ AXN של סוני אישר כי ישודר עיבוד טלוויזיוני לזיכיון אל מריאצ'י[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Once Upon a Time in Mexico". Box Office Mojo. נבדק ב-22 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ גואל פינטו, סרטים חדשים, באתר הארץ, 3 באוקטובר 2003
  3. ^ "Archived copy". אורכב מ-המקור ב-8 במרץ 2014. נבדק ב-8 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה); (עזרה)
"טרילוגיית מקסיקו"
אל מריאצ'י דספרדו היו זמנים במקסיקו
אל מריאצ'י (סדרת טלוויזיה) רוברט רודריגז אנטוניו בנדרס סלמה הייק